Jump to content

ненормален разход


Recommended Posts

С плочка е по-добре. Освен, че двигателя е "по-жив" защото газта е по-близо до всмукателните клапани, изчезва и зависимостта от състоянието на въздушния филтър и кутията на въздушния филтър - по-точно паразитния въздух, който може да смуче. Ако няма плочка винаги се налага регулиране на сместа при смяна на нов филтър, както и поне още един път преди следващата му смяна. Причината е в различното му съпротивление. Много голям е риска за обедняване на сместа с последващо гърмене заради дългия път на газта и състоянието на въздушния филтър. Просто в определени режими двигателя работи като "рохко яйце" и едно дори и не много силно гърмене обикновено цепи кутията на въздушния филтър, а не рядко и гофрирания маркуч на дебитомера.

Единствения недостатък на плочката е, че малко свива подаването на въздух при каране на бензин, но ако се сметне диаметъра/пропускливостта на плочката и се сметнат сумарно диаметрите на двете дроселови клапи се вижда, че тази разлика е минимална. Може евентуално да окаже някакво значение при високи обороти (над 4500 оборота) на двигателя на бензин и то само ако е неизправна л-сондата или ще има малка загуба на мощност на бензин при тези обороти.

Колкото по-близо се подава газта до двигателя - толкова по-добре, надеждно и икономично работи двигателя. Всичко останало е въпрос на настройки.

Доста хора се наиграха във форума с каране без плочка и сцепени кутии на въздушния филтър и дори гофрирани маркучи. Даже някои го правиха това упражнение по няколко пъти.

Проблем от висок разход при ползване плочка може да има в случай, че: са стари мембраните на изпарителя, плочката е неподходяща и по-специално байпасния отвор, има пропуск на въздух от изпарителя там, където се връзва байпас-а или лош реглаж на изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, много е разхода аз съм ц4 с аар и обикновенна уретба Софииско - 13-16 литра само в центъра, зимата до17 нищо не съм пипал 21 хил. 1 год. така я купих. На дълго при 120- 150 км.в час.-9,5-10,5л. с клима. за тоя кораб е екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

КОлеги,днес забелязах че когато ми свършва газта всъщност в бутилката все още има,но или е малко налягането или е нещо друго но незнам какво точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОлеги,днес забелязах че когато ми свършва газта всъщност в бутилката все още има,но или е малко налягането или е нещо друго но незнам какво точно.

Колега може да е от студа ако пушиш може да видиш ефекта при запалките, когато поседят на студено и имат малко гас непалят .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уреда не дава верни показания и при мен е така.Когато е на празно имам газ за още 10-15 км понякога и повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в последните няколко седмици като ми изписка газовата, че е свършила газта зареждам до горе и събира 37л вместо 40л. Винаги остават по 2-3л и мога да ги изхарча само ако карам със до 60км/я на 4-та с много малко газ. Много е зле горивото според мен друго обяснение няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Много е зле горивото според мен друго обяснение няма.

Вчера и днес ми се посъбра малко повече пътуване и какво ми направи впечатление. При един и същи стил на каране и зареждане от 4 различни газстанции ми даде 4 различни разходи на гориво- от 11,5 до 14,5л/100км. Което според мен потвърждава цитата по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в последните няколко седмици като ми изписка газовата, че е свършила газта зареждам до горе и събира 37л вместо 40л. Винаги остават по 2-3л и мога да ги изхарча само ако карам със до 60км/я на 4-та с много малко газ. Много е зле горивото според мен друго обяснение няма.

точно така,заби ми муцуна,ама викам я да си държа педала и хоп тя си тръгба малко сецаще.ама минах на 5-та още 22 км с около 60км.ч,.Или пълнат с малко налягане или самата газ е пълен боклук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво намерих по въпроса;

Пропан (С3Н8) и бутан (С4Н10) имат различни температури на кипене: -45оC за пропана и 0оC за бутана, следователно пропана се изпарява в целия диапазон на работната температура, а бутана при температура по-ниска от 0 градуса остава течен. Намаляване количеството на пропана и увеличаване това на бутана в летните смеси на горивото е необходимо за ограничаване нарастването на налягането в бутилката при положителни температури на околната среда, и обратно - в зимните смеси на горивото пропана е повече от бутана, за да се поддържа необходимото налягане и надеждната работа на газовата система при отрицателни температури. Зимната смес от пропан-бутан например е чувствителна към температурата и променя обема си с 5% при увеличение на температурата от -5°С до 5°С. От двете съставки пропанът е по-ниско калоричен, но по скъп и същевременно осигурява "доброто" горене, бутанът е евтината съставка. Лятната смес Пропан Бутан е в съотношение 40/60 +-10% зимната 60/40+-10%.

В заключение мога да кажа; ебават ни със сместа и продават на зимните цени лятна смес която кипи при по ниски температури и по тази причина налягането в системата е недостатъчно, а заради по-високото съдържание на О2 във въздуха сместа идва бедна ние компенсираме със повечко натискане на педала и от там разхода е завишен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм ACE и агу BRC обикновенна градско 16 извън 10-12 .Миналата година вдигна разхода над 20 бензин.Смениха ламбда сонда и потенциометър на дебитомера и всичко е ок.

Забравих BOSCH сервиза под моста Чавдар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..ебават ни със сместа и продават на зимните цени лятна смес която кипи при по ниски температури и по тази причина налягането в системата е недостатъчно, а заради по-високото съдържание на О2 във въздуха сместа идва бедна ние компенсираме със повечко натискане на педала и от там разхода е завишен.

Така е за съжаление. Но нямаме друга алтернатива. Не знам има ли изобщо орган който да следи за качеството на това гориво но и тази цена в момента, на която продават LPG-то е убийствена.

Ще си спомняме само с въздишка как сме зареждали на 47ст. за литър газчица а стандарта ни на живот бе поне два пъти по-висок. :steinigung:

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера един приятел със Рено лагуна 1.4 ми се оплака, че вече му давала поне 11-11.5/100 на градско и като му казах моя разход се побърка от смях. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шшш, аз онзи ден засякох 12 на 100 градско, без да минавам над 2500 оборота. На следващото раздаване отидох на 16 на 100. Така, както си карам по принцип. Днес дойде кабелчето. Довечера ще видя дали ще си гукаме с инжекциона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво намерих по въпроса;

Пропан (С3Н8) и бутан (С4Н10) имат различни температури на кипене: -45оC за пропана и 0оC за бутана, следователно пропана се изпарява в целия диапазон на работната температура, а бутана при температура по-ниска от 0 градуса остава течен. Намаляване количеството на пропана и увеличаване това на бутана в летните смеси на горивото е необходимо за ограничаване нарастването на налягането в бутилката при положителни температури на околната среда, и обратно - в зимните смеси на горивото пропана е повече от бутана, за да се поддържа необходимото налягане и надеждната работа на газовата система при отрицателни температури. Зимната смес от пропан-бутан например е чувствителна към температурата и променя обема си с 5% при увеличение на температурата от -5°С до 5°С. От двете съставки пропанът е по-ниско калоричен, но по скъп и същевременно осигурява "доброто" горене, бутанът е евтината съставка. Лятната смес Пропан Бутан е в съотношение 40/60 +-10% зимната 60/40+-10%.

В заключение мога да кажа; ебават ни със сместа и продават на зимните цени лятна смес която кипи при по ниски температури и по тази причина налягането в системата е недостатъчно, а заради по-високото съдържание на О2 във въздуха сместа идва бедна ние компенсираме със повечко натискане на педала и от там разхода е завишен.

лятна зимна .. отношението е 55 - 57 % бутан - останалото пропан ..

а за какво го продават е отделен въпрос .

идеята е , че бутана е по тежък .. а газстанциите приемат стоката в килограми ..

и я продават в литри ..

и едни и другите ..доставчиците имам предвид лапат ..

крайния потребител го духа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Утре сменям мембраните,с надеждата да се види светлина в тунела,тези са на 60 000 км,и тва ако не помогне продължавам да си я търкам на бензин,за сега ми излиза по тънко. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...