Jump to content

Автоматично включване на фаровете за 8,8 лв.


billy_boy

Recommended Posts

Една схема, за тезни, на които не им се дават пари и им се убива около час време. Релетата са обикновени, да речем бош. Обикновени диоди по-силнички. По желание може да се сложи и някакво ключе, което да прекъсва сигнала от генератора, служещо за включване и изключване на тази екстра.

post-4996-0-78770300-1350925360_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Току що монтирах устройство на снимката,и работи много добре.Ето и начина на свързване./АУДИ Б4 АБТ/post-17128-0-37636200-1345213005_thumb.j

1.бял - на "+" /черен кабел/ от конт ключ

2.черен - на маса

3.син - на клема 30червен кабел от превключвателя за фаровете

4.червен - на клема 56б жълт кабел

5.зелен на PL /ляв габарит/

6.зелен на PR /десен габарит/

7.зелен- свободен

8.кафяв - "+" от клема 58 сив кабел

Има време на настройк на вкл.Плюса от клема 58 е деактивираш т.е. като включа ръчката на положение различно от нула всичко си е така както трябва.Има и ЦЕКА ключе за изклюване на модула.Габаритите може и да не се свързват въпрос на избор е.

Имам няколко въпроса относно свързването на подобни устройства. Преди време имах подобно устройство и беше със схема като на колегата цитиран по-горе. Стария ми модул при вкл. от ключа на положение габарит, не се включваха само габарити както би трябвало, а си оставше модула да работи (къси с габарити). Колегата valentino76bs ми беше казал да пренебрегна схемата и да вържа деактивиращия кабел (в случая последния кафяв) към клема 58 - осветление жапка, заден номер и т.н. И номера стана ...Наложи ми се да сменя устройството, но се сблъсках с няколко проблема с новото. На новото липсва последния кафяв кабел. Въпросите са ми:

1. Как да направя същото както преди - при подаване на положение габарит от ключа да свети само габарит, защото в момента не сработва (остават си габарит и къси). Устройството има стандартните 7 кабела, без последния деактивиращ, но има кафяв кабел с ключе прекъсвач. Дали този кабел не може да се използва за деактивиращ ?

2.Ако не вържа залените кабели за габарит какво става? Само къси ли ще светят без габарити. По този начин предполагам няма да имам и задни габарити.

3. Има ли начин при ползване на устройството да не ми светят подсветките на уредите в купето (табло, копчета и т.н). Точно това желание провокира и питането от точка 2.

Най-вече би ме интересувало въпроса по точка 1, защото много ме дразни. Другите две са просто като... идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги!

Разработвам модул за автоматично включване на фарове и габарити. Бих се радвал да споделите какви функционални възможности бихте искали да има. Питам Ви това защото искам да знам мнението на хората, потребителите които с удоволствие биха го ползвали. Единствено искам вашето мнение нищо повече :). За момента има направени следните функции:

- Плавно стартиране на габаритите до 100% мощност, 2 секунди след стартирането на двигателя.

- Плавно стартиране на къси светлини (или дълги, по ваш избор) до 50%, 30 секунди след стартирането на габаритни светлини.

- Превключване на мощността от 50 на 100 и обратно на късите светлини (или дългите, което сте избрали), чрез "спусъка" на дългите светлини. След всяко превключване модула сигнализира с звукова индикация, като за 50% генерира 2 звукови сигнала, а за 100% генерира 1 звуков сигнал.

- Функция "Изпрати ме до вкъщи". След като заключите или отключите светлинен сензор определя дали е ден или нощ. След което модула избира дали да пусне габаритите или късите светлини за 20 секунди на 50% мощност. Разбира се тази функция може да се забрани или разреши чрез джъмпер на модула.

 

В момента правя и функция с която, потребителя да задава сам времето за което да се стартират светлините, чрез комбинация от контакт и "спусъка" на дългите светлини.

Очаквам вашите мнения.

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето заради това "Функция "Изпрати ме до вкъщи"" ще си купя от Вас такова модулче, когато стане готово разбира се.

Като завършите напълно, пуснете една обява тук във форума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да не е проблем ще пусна обява във форума. Но засега искам да го направя с много функции по вкуса на всеки. Вече нагласих и опция с която всеки сам да си задава времето за включване на светлините.

Очаквам още идеи :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра идея. За да може всеки да си настройва мощността на функцията "изпрати ме до вкъщи", мисля да го направя така:

- Давате на контакт.

- Натискате 4 пъти "отключване" и "заключване" от дистанционното или вътрешен бутон на автомобила (зависи как е направено и как предпочитате).

- Модула генерира звукова индикация че е в режим обучение за мощността на функцията "изпрати ме до вкъщи".

- С бутоните "отключване" и "заключване" ще регулирате избраната мощност. Със всяко следващо натискане на "заключване" и "отключване" модула ще вдига мощността с 10%. Визуално дори ще включи фаровете за да прецените дали ви допада избраната от вас мощност. Бих го направил с "отключване" +10% и "заключване" -10%, но знам че има аларми с един бутон, които само редуват двата процеса и няма да върши работа в този случай.

- Изключвате от контакт след като сте си харесали светлинна мощност, и модула ще запази последната избрана мощност.

 

Дали не го усложних ?

Ако Ви се струва сложен процеса на обучение, предложете по-лесен. Отворен съм за идеи :).

 

Поздрави!

Редактирано от IMG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така, този модул като се монтира, ще трябва да се "скрие " някъде, най-вероятно под волана.

Направи програмирането с микро ключе на самата платка, ако е възможно.

При монтажа настройваш всичко и приключваш, ако е необходима промяна, ще трябва да се развият 4 болта за 10 минути /под волана/ и правиш промените.

Ето по този пример, за да се види какво имам предвид

http://gyazo.com/17582143efdd4d1be4fe4866362370bf

това е изпитана рецепта, 90% от потребителите се справят с нея.

Вместо бипкането от примера, може да ползваш мигания на диод.

ето и цялото указание, за да се види всичко.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/380301212X47279X24.pdf

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е добра, да се вкара модула в режим "настройване", но хардуерно модула е готов и не е предвидено микро ключе. Ролята на този ключ може да играе спусъка на дългите светлини, ролята на "ON/OFF" да бъде контакт, ролята на диода които мига да бъдат габаритите и бибкането ще бъде генерирано от зумера които вече е предвиден на модула. По този начин се избягва развиването на таблото  за да се отваря модула и настройването му на ново. От там насетне като се вкара в този режим ще трябва да направя подобно "меню" с което всеки да си настройва модула както му хареса. 

 

Така как ви се струва като вариант?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става и така, няма да има хора, които да не се справят.

Въпроса е един път като го вкараш в режим на програмиране, да има ясен начин за сигнализация на кое меню си.

Всеки може да преброи  бипканията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбира се, бипканията ще бъдат достатъчно бавни за да се отличават, мисля да бъдат придружени с мигване на габаритите.

Обаче преди да почна да го правя това меню искам да знам как е по-удобно.

Въведените настройки да бъдат запаметени за постоянно или докато има захранване? 

 

С оглед на това че автопроизводителите винаги правят така, че след поставяне на акумулатор модулите претърпяват обучение и ако се откачи и закачи на ново акумулатора, отново се обучават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-практично е настройките да останат запаметени при прекъсване на захранването + опция ресет до дефоут настройки. При всяко махане на акомулатор настройвам часовник, радио, тонкорекций(машината ми е висок клас, не помни)... досадно. Ресета е за всеки, който се загуби в менюто от звуци и светлини. Отдавна съм мераклия на такъв модул. Вашето предложение вече е фаворит. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съгласен съм, много е досадно всеки път след падане на захранването да обучаваш наново разни модули. Добре започвам работа по запаметяване на настройките дори след отпадане на захранването, после ще умувам и менюто за настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С уважение към IMG за работата по проекта, но защо е нужно да се открива топлата вода, като нета е пълен със схеморешения и готови модули и сглобяеми модули и с всички тия функции и работещи алгоритми?

 

В допълнение да кажа, понеже съм монтирал такива модули в различни коли - при разработката на нов вариант поне може да се обърне внимание на следните порблеми, които съм забелязал,

(все са свързани с широчинно импулсната  модулация за управление на крушките):

- при аудитата хармониците от ШИМ смущават управлението на чейнджъра и направо го подлудяват, не мога да преценя дали се генерират фалшиви команди за управление по дългия кабел между чейнджъра и касетофона, или се смущава ЦАП в самия плеър

- ШИМ смущава радиоприемането

- на някои италианскитколи, заради ел. схемите им, независимо че модула е бил вързан към силовата верига на релето, същото почва да жужи силно, защото и управляващата му част е във веригата

 

Да допълня - екранизация на модула не помага, защото смущенията се предават галванично по проводниците и те стават като антени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много в час с електрониката и не знам дали ogip го е споменал с електронните термини, но да допълня по-просто - освен проблема с управление на чейнджъра се усилват шумуве от звука и се чува бучене от задните говорители. Това специално за ауди, случи се и при мен и просто го изхвърлих, иначе си е готино такова модулче, но ще е много по-добре да се отстранят подобни проблеми, отколкото да се слагат "хиляди" опции.

 

Респект към колегата IMG и от мен  :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

С уважение към IMG за работата по проекта, но защо е нужно да се открива топлата вода, като нета е пълен със схеморешения и готови модули и сглобяеми модули и с всички тия функции и работещи алгоритми?

 

 

Правя го защото много мои приятели и познати искат да имат такъв модул за фарове и поради някаква причина не им допада това което се предлага на пазара. Затова се допитвам до вас, понеже видях че има много участници в тази тема и искам да чуя точно такива мнения свързани с различни проблеми и неудобства създадени от вече такива модули пуснати по пазара.

 

Колегата ogip е прав че ШИМ (Широчинно Импулсна Модулация), може да създава хармоници по други захранващи проводници. От което да смущава работата на други модули. За съжаление това силно зависи от самата инсталация на колата, дали проводниците на светлините минават или са преплетени в някой захранващ или сигнален проводник. Това което мога да предложа е да тестваме при кои автомобили (имам предвид с точност до модел) сте го забелязали и вече мога да направя експеримент с различни честоти, за да видя дали има изобщо някакъв ефект. Ако е необходимо може да се помисли и за някакъв филтър на въпросното захранване или въпросният сигнален проводник в което се е породило хармоник.

Редактирано от IMG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че на всеки автомобил се засягат различни системи. Примерно на 2 абсолютно еднакви автомобила, с еднакво радио и чейнджър - на единия радиото работи нормално (на честотна модулация, на АМ е само пращене), а чейнджъра става неизползваем, а на другия автомобил няма проблем с чейнджъра, а радиото на FM почва да шуми.

 

Ако се прави филтриране, то трябва филтъра да е от доста висок ред, защото е необходимо сериозно заобляне на ръбовете на импулсите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, напълно е възможно на два еднакви автомобила да влияе на различни системи. Много зависи от състоянието на всяка една електрическа инсталация, като например лоша маса, напукани кабели, някаква промяна в инсталацията от трето лице различно поставяне на такъв модул и други. Иначе ogip, имаш ли представа на каква честота са работили модулите на които си поставял ?

На теория спектъра в които излъчва един проводник в ефира, зависи от честотата. Можем да направим опити с различни честоти, от там вече да се анализира дали може да има някаква оптимална.

По принцип  този ефект може да се избегне и по друг начин. Модула се инсталира така че да не се включва във вече готовата инсталация, а само непосредствено близо до консуматорите, с достатъчно дебели захранващи кабели с максимално къса дължина. Разбира се има и други недостатъци този метод. И не на последно място остава крайно неприятния вариант, в който модула управлява реле което включва светлините. Тогава се губи ефекта от регулирането на мощността на фаровете, но след като човек няма избор и вижда че такава система влияе неблагоприятно на други системи, няма друг вариянт.

Редактирано от IMG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - на 120Hz, това доказва на 100%, че проблема е в хармониците, които в комбинация с размаха на изходящото напрежение и индуктивното взаимодействие на жиците в колата, правят един мощен широкообхватен генератор на шум до радио спектъра. Разбира се не на всички коли повлиява това, в общи линии колкото е по-сложна колата, толкова по-голяма вероятността да избие някъде.

 

Варианта за близък монтаж до крайния товар не е въобще оферта, защото означава рязане на фабричната инсталация, освен това се губи звуковата индикация. При масовите модели DRL обикновено жичките се подпъхват в бушониерата и оригиналната инсталация остава непокътната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.
Тези дни работих по  менюто за конфигуриране на параметрите на устройството, и ако може да си кажете мнението дали е достатъчно лесно разбираемо за работа?
Ето линк .

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, надявам се при лууп в do nothing си заложил таймера Т2 да вкара микроконтролера в спящ режим и 5 волтовия интегрален стабилизатор да е с хубаво КПД, че да не бутаме (все пак си го замислил да е нонстоп активно, а това си е още един консуматор)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента не съм направил процесора да заспива, понеже се занимавам с менюто. По нататък ще направя и това. Измерих консумацията при празен "ход" е 10mA(колкото светодиод). 

За 5 волтово захранване използвам импулсен чип с 96% КПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Днес направих примерна структура на менюто, ако е възможно да изкажете някакво мнение за включените екстри и ако имате някакви предложения за промени или други екстри. 

Ето линк .
Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента не съм направил процесора да заспива, понеже се занимавам с менюто. По нататък ще направя и това. Измерих консумацията при празен "ход" е 10mA(колкото светодиод). 

За 5 волтово захранване използвам импулсен чип с 96% КПД.

За захранване може да ползваш 2951, доста приятен чип. За мен е неприемливо да харчиш повече от 1мА в слиип. Дори ще е идеално ако не харчи нищо до подаване на контакт примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...