Jump to content

A6 2.5 TDI 163cc или A62.5 TDI 180CC


rrooccoo

Recommended Posts

Здравейте всички.

Моля за съвети, помош и т.н.

Купих преди 5-6 дни Ауди А4 Avant 2,5 TDi V6 Quattro модел от 2000 год., но излязъл от салона 21.12.1999 год. Внос от Италия. По документи е от лицензиран салон на Ауди и VW в Болоня. Ако се вярва на документите има само един предишен собственик - възрастна жена, род. 1943 год. Според продавача жената е върнала колата и е взела просто новия модел. Дали е така - не знам. Силно се съмнявам.

Километрите и по тахо са 163 000. Аз си признавам, че постъпих малко емоционално, защото се "влюбих" в автомобила - ново купе, мирише на нов автомобил, запазен двигател, който направо мъркаше, новата конзола от модела на 2000-2001 год., ксенон, лайсни...абе красавица:))))., но започнаха проблемите почти в същия ден.

Проблемът ми е следния:

При първия тест на магистралата се оказа, че няма никаква мощност. Вдига 120 км/ч на 6-та, а педалът е докрай натиснат. Като го подържа така ускорява до 130 за момент и после сама си се връща до 120 отново. Аз не отпускам педала, но колата си ускорява когато си пожелае. Веднъж-два пъти стигнах до 140 и 160, но повече не става. Преглеждам от 4 дни немските сайтове. Максималната скорост на този модел е 240 км/ч. Мечта:)))

Швабите пишат, че имали проблеми с някаква Einspritzpumpe. Превеждам си го като горивната помпа. Тя била с някаква платка и всяка помпа имала точно определена платка към нея. Та си мисля ако помпата е свършила, то тогава колата ще гасне. Турбината си е много добре. В сервиза измериха налягането - дори е прекалено високо - ок. 300 кбара (или нещо подобно беше). Двигателят не хлопа като за изхабени части, а моделът давал проблем с валовете:

http://www.ebay.de/i...id=467273190129

)

Всичко съм сменил - пълно обслужване... Просто не знам какво е. Да знам със сигурност - да го сменя. Но да сменям наслуки при тези скъпи части... си е живо самоубийство! Днес от сервиза ми се обадиха и казаха, че са свалили турбината и са я почистили и проблема си е отново същия. Да не би като са правили обслужването да не са направили настройките на ГНП-то?!? Знам, че са много важни иначе не върви коленцето:)))

Кажете някакъв сервиз, но да са добри, където да я закача да я видят...

МОЛЯ ГОРЕЩО ЗА СЪВЕТ И ПОМОЩ. Можете да ми пишете и на ймейла.

Благодаря ви.

Пускам като луд това запитване по форумите така че можете да го срещнете и другаде:)

Ако е ГНП-то дайте някаквъ съвет за евтин вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сефте чувам за такъв проблем :rolleyes:/>

ТВа с турбината е хубаво обаче има голяма вероятност клапана ти Н75 да не разтоварва турбината.. Тия пичове как я мериха с на око на място в движение... Кристалната топка ми казва да видиш дали се движи лостчето която управлява геометрията на въпросния клапан тои пък от своя страна се задвижва от вакумен такъв които ако не прави вакум достатъчен не движи лостчето и колата влиза в авариен режим и един вид забива... Като ти го тнаправи тоя номер загаси я и запали отново ще вдигне повече без проблем до следващото забиване..

Не се занимавай с помпи ами докато хваща окото я прати да хваща гората :huh:/>

Редактирано от optimist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже явно съм от тия с многото свободно време не се спирам да коментирам всички изхвърляния на колеги. Ти определено се опитваш да бъдеш обективен поне се аргументираш с някви твой доводи.. Не че разхода е най-важната тема нито, че тя определя качесвото на един автомобил... Би ли обяснил на лайка как аджеба постигаш City 7.88 l/100km .. Добър си с Ваг кома :rolleyes:/>/> или маршрута ти е толко градски колкото няма на къде..

Признавам, че градското ми е доста по околовръстното, но недей да си мислиш, че колата я карам по инерция /редовно си я пришпорвам/, или пък не седя по светофарите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе каква ирония на съдбата :hilezh:/>/> едно време като карах душегуба и аз намирах доводи от немай къде... Реално като доидат такива писатели фантасти като теб да пишат и заблуждават колеги които не са наясно и после се сблъскват с проблеми, които не са им по $ възможности. Първо душегуба не върви тва ,че ти се струва така е заблуда голяма второ износва почти всичко и е безумно нерентабилен мотор.. Отделно харчи като ламята спаска :hilezh:/>/> а 1.9ПДи на доускорение му взима акъла он ниски и средни обороти...

Въобще виж некви други мотори слеед 2000 г са КР и са класи над душко :lol:/>/>

Добър ден.

Колега нито искам да се одяждам нито да споря за глупости.Не само ти си навъртял стаж,не само ти си карал коли.След като съм решил да го напиша,значи си има причина.Нито съм писател "фантаст" нито искам да заблуждавам някой.

Сменил съм камара коли,не само автоматик и смело мога да кажа "Не като механик а като потребител",че си стоя зад думите които написах по горе.

Всичко го пиша от личен опит такаче не се одяждай моля ти се.Това,че някой хора имат проблем с нещо и после му слагат име,не значи че за всички е така-Да,износва валовете и главата,но след 400 хиляди километра.

Да,скъпо е за подръжка но е удобно.Аз също съм като колегата,нито го карам на свободна нито го жаля и си ми харчи по толкова,и не мисля че е много,нормално си харчи колата и ако я подържаш мотора да ти кажа си е доста рентабилен.

Колкото до 1.9 мотора,с риск да се повторя-Ако не го знаеш от личен опит защо изобщо говориш?

Брат ми има А4 1.9 мотора ръчни скорости,моя е 2.5 автоматик 4х4 комби,правили сме гонки не 1 и 2 пъти и мога да ти кажа че само първите 5 метра,като потегли с мръсна газ ми "взима акъла" после като ми включи турбото на 3тата секунда,ми диша прахта и то с доста.До 130 сме горе долу на равно,но след 130 не може да ме стигне по смъртно и не ти говоря за няколко секунди..при гонки до 180км/ч съм го чакал на края на пистата по 20 секунди да се появи-след като аз обърна и спра да го чакам.

Не ти казвам,че съм механик-напротив,не разбирам много много от поправки и т.н. нито пък ме интересува да разбирам.Просто ти говоря от опит.

Колкото до разхода за градско и извън градско,от 12 години карам напред назад Италия-България и мисля че съм добре запознат с колите дето съм карал защото не съм им навъртял по 1000 километра а по над 10 000 на година,ако не и повече.Градско ми гори около 10 както казах и в по горните постове,и си е "БАШ ГРАДКО" ,говоря ти за ежедневни Софийски задръствания,не по околовръстното.Колкото до извънградско,от тука към Италия,особено след като изляза от Сърбия и свършат гадните пътища си ми държи 7-7.9 най-много.

Повтарям,не искам да споря с тебе,нито да ти давам акъл,просто ти казвам че не само ти имаш някакъв опит.

Сменил съм над 10 коли-мой-като се почне от опел Кадет 87ма година,опел корса,фиат пунто,ауди 80,бмв 320,ауди 80 Б4 комби,Тойота Айго,МГ ЗТ,Гран чероки и т.н...отделно имам наблюдения от тези на баща ми,на брат ми и на майка ми.Почти всичките съм им правил по 4 тура годишно италия-българия тъйче знам как се държат и от всичките дето съм карал,най-добре са возили аудитата и гран черокито(което вози повече като лодка от колкото като кола де ама айде :D/> )

Тъйче...пак си помисли дали съм "писател фантаст" и говоря само глупости,или не,а и отгоре на всичко не съм само аз дето го казвам това-и други колеги подкрепят думите ми.

Ай със здраве :) :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдига 120 км/ч на 6-та, а педалът е докрай натиснат. Като го подържа така ускорява до 130 за момент и после сама си се връща до 120 отново.

Н75 , спукана мембрана на актуатора на турбото или маркуча между тях (или няква комбинация между тях).

Просто трябваше да я закачиш на ВАГ-Ком и всичко щеше да си изпее. Вземи погледни нещата дето ти писах и не барай нищо друго(особенно па помпата или горивото)и не я води по майстори, че ще си поредния дето вика че тоя мотор е проклятие.

Най-лесната проверка на Н75 е с мултицета - отзад на клемите трябва да даде нещо от сорта 20-40 ома. Турбото се проверява дали е задръстено като му раздвижиш актуатора с клещите - за кво ти трябваше да го човъркат та да го установиш. Маркуча и мембраната се проверяват като извадиш маркуча от Н75 и надуеш с уста - ако изпуска начи не си върши работата.

Понеже гледам че чоплите каталожните разходи на гориво-ето за ръчни скорости:

9.7/5.4/6.9 l/100km urban/extra-urban/combined

Инфото е от тук Carfolio

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавието е много яко.

Това 163cc и 180cc някакви малки мотоциклети ли са? :hilezh:/>

Щото по принцип cc значи cubic centimeter, а не конска сила.

Цялата тема е за триене по лични наблюдения, вече се коментират 3 различни въпроса за няма и 2 страници, като нито един от тях няма връзка със заглавието, което също не е като хората... :) Тук е така, за съжаление...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то как да не е за триене, като душегуба освен здрав и вървежен се оказа, че харчи колкото AFN :)/>/>/>....въобще колата мечта. Само за статистиката да кажа, че мойта печка 1,9 на предно по каталог и дават 6,9 градско, като най-доброто което съм постигал е 7,1...обикновено в София около 7,5....та притежателите на V6 с Куатро и Автоматик ще ме извиняват много ма нещо не я владеят математиката и стъкмистиката....и разхода не се гледа на борд-компютъра, а се засича от пълно до пълно на резервоара....

PS: Имам познати с 2.5 ТДИ и при тях разхода под 9 не пада, като по-често отива към 10 и нагоре.....

Ето и самите Ауди какво пишат за разхода на колата....става въпрос за 180 коня...

http://www.audi.de/content/dam/ngw/product/used_cars/a6/pdf/a6c5/2002_03_a6_c5_25tdi.pdf

6 скорости Куатро - 11,2 / 6,3 / 8,0 - градско/извънградско/смесено

Автоматик /типтроник/ Куатро - 12,9 / 6,6 / 8,9 - градско/извънградско/смесено

Автоматик /типтроник/ предно - 11,3 / 6,2 / 8,1 - градско/извънградско/смесено

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то как да не е за триене, като душегуба освен здрав и вървежен се оказа, че харчи колкото AFN :)/>/>/>/>....въобще колата мечта. Само за статистиката да кажа, че мойта печка 1,9 на предно по каталог и дават 6,9 градско, като най-доброто което съм постигал е 7,1...обикновено в София около 7,5....та притежателите на V6 с Куатро и Автоматик ще ме извиняват много ма нещо не я владеят математиката и стъкмистиката....и разхода не се гледа на борд-компютъра, а се засича от пълно до пълно на резервоара....

PS: Имам познати с 2.5 ТДИ и при тях разхода под 9 не пада, като по-често отива към 10 и нагоре.....

Ето и самите Ауди какво пишат за разхода на колата....става въпрос за 180 коня...

http://www.audi.de/content/dam/ngw/product/used_cars/a6/pdf/a6c5/2002_03_a6_c5_25tdi.pdf

6 скорости Куатро - 11,2 / 6,3 / 8,0 - градско/извънградско/смесено

Автоматик /типтроник/ Куатро - 12,9 / 6,6 / 8,9 - градско/извънградско/смесено

Автоматик /типтроник/ предно - 11,3 / 6,2 / 8,1 - градско/извънградско/смесено

Hай-лесното и точното засичане (освен от бордовия) е като напълниш резервоара до горе и след 100 километра пак заредиш-Така се отчита най-точно.

Колкото до математиката,завършил съм висше в италия за програмиране и поддръжка на Цпу машини и 5-осни обработващи CNC центри (принципно само геометрия и математика) тъйче .. :)

П.С. - С риск да се ПОТРЕТЯ , без да си карал или в момента да караш дадена кола,защо говориш? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

П.С. - С риск да се ПОТРЕТЯ , без да си карал или в момента да караш дадена кола,защо говориш? :)/>/>

Ако имаш някакви забележки относно официалния разход деклариран от Ауди на официалната им страницата, можеш лично да се обърнеш към тях и да ги информираш колко са заблудени и как подвеждат и клиентите си с тея небивалици, които пишат :)/>

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се хабиш колега Аз се отказах. Няма смисъл да спориш срещу стена още повече ,че няма аргументи само твърдения, които очевидно не могат да съвпаднат с действителността.. Те от алди са го написали черно на бяло ама наш писател друго мисли по въпроса..

Може ли без некви модификаций да харчи по-малко не ама според някой може :rolleyes: да беше отворил школа за икономично каране колега да се научим ние неуките как става тая работа то за 20-30 х годишно да ти кажа да падна 2-3 литра надолу си е далаверка неква :gruebel:

Най-точно разхода се мери празно пълно цел резервоар тая глупост 100 км и пак в селската кръчма имаш ли си на идея колко може да се разпени нафталина и разликата може да е в литри а за 100 км отклонението ще е голямо....

Покупката на този двигател трябва да стане с чистото съзнание че трябва да си готов да извадиш пари за поддръжка колкото половината ако ли не цялата кола в кратки срокове . При положение че има 1000Н-та степен по-добри алтернативи трябва да имаш необосновано желание да се самонаказваш B)

П.С. - С риск да се ПОТРЕТЯ , без да си карал или в момента да караш дадена кола,защо говориш? :)/>

Само не знам какво искаш да кажеш с тва :lol: в смисъл твойта е неква уникална и няма втора такава :)

Имаш ли си на идея тая кола колко е разпространена с твоя мотор.. и мой домашен душегуб го имах 2007 батинка кога беше на ~7 год. тамън узрял за всички неволи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искате да ми кажете че 6 цилиндъра 2496 кубика, ще ги нахраниш с 9 литра гориво хахаха Имам приятел който има А6 2002 163 коня и моментния разход с кик дауна е 44/100 нафта, а при нормално каране на нормален режим не на спортен, е около 14-15 градско, извънградско пада до 10 и средно му идва около 12-13/100... къде ги видяхте тия 9 литра не знам... Докато един 1.9 131 коня мотор гори средно 5-6 литра, дори са му много 6 ;)/> 2.5 върви двойно и гори двойно, не се залъгвайте!

колега виж ми в подписа за какъв разход става въпрос. такива тоя ми казал това, оня ми казал онова не вървят.........в този форум много се говори е така за спорта ми се струва....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в този форум много се говори е така за спорта ми се струва....

Така е. :zustimm:/>

А и има едни разбирачи, дето само като чуят 2.5 и изпадат в умопомрачение.

И колеги, защо не се научите да четете заглавията на темите. Човека пита 163 или 180 к.с.

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с разхода е толкова дъвкана тема, че няма накъде.

Писал съм и друг път, пак ще сложа и моя разход:

за 70 хил.км среден разход 6.56 л. Това е за три години назад. Колата е 163 коня на предно, седан, на 307 хил в момента реални.

от тези 70 хил км:

48 хил.км - извънградско (не го деля на магистрално или междуградско/междуселско :) )

от тези 48 хил.км извънградско, 20 хил.км са в пътуване извън страната.

Така че остават едни приблизително 22 хил чисто градско каране, като се има в предвид, че чисто градското ми каране е много криво- живея на 4,5 км от офиса ми и дори лятото колата не може да стигне работна темепература.

Засичанията са пълен-пълен резервоар. До преди един месец нямах FIS, така че това не са показания от борда.

Интересувал съм се чисто информативно колко харчи една кола градско и извънградско, но реално гледам средния разход, защото нито карам съботно-неделно, нито само на работа. Ползвам си колата винаги и когато ми трябва, пътувам не малко и извън България с нея, колкото и за някои дестинации да не е особено подходящ транспорт автомобила (не обичам самолетите).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Имам ауди и голф и смарт , с аудито 180 коня 2.5тди 1000 км ги минавам за 100 евро, а с голфа 1.4 16в 1000 км ги минавам за 125 евро :D това става въпрос на прав път. в града аудито също ми дава по нисък разход от голфа които е супер слаб и малък двигател. според мен 180 коня ауди дава сравнително добър разход за конете и вървенето. а ако ти трябва икономична кола взимаш си 800 кубика дизел с смарт и забравяш кога слагаш нафта :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да ползвам темата - някой знае ли какви са заводските налягания на които работят 163 и 180 коня моделите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...