Jump to content

БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА


miki69

Блокаж на диференциала необходим ли е ??  

161 гласа

  1. 1. Блокаж на диференциала необходим ли е ??

    • Да
      153
    • Не
      2
    • Не знам
      6


Recommended Posts

Дифовете се избират според числото на предния диф.

Аз съм сложил на Б4 АЦЕ кутия от А4 1.8Т и заден диф от Б4 2.8 (за да ползвам твърдия блокаж).

преди това успях да гръмна един торсен :hilezh:

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека споделя малко лични наблюдения! Откакто паднаха големите снегове, установих, че блокажите са нещо мноого полезно. Ползват се дори и в градски условия. В опит да преодолея настрани дълбоки коловози за да ползвам паркомясто в квартала ми, там където дотогава безуспешно се беше мъчил един Туарег, щом блокирах дифовете, станах като танк. Разликата е огромна. Усещах я няколко пъти. Там където допреди малко си буксувал, след блокажи минаваш като по топъл асвалт. За мен нуждата от блокажи не подлежи на съмнение. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека споделя малко лични наблюдения!

С какъв автомобил?

Дифовете се избират според числото на предния диф.

Аз съм сложил на Б4 АЦЕ кутия от А4 1.8Т и заден диф от Б4 2.8

Защо смени кутията и дифа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо смени кутията и дифа?

щото така или иначе бях свалил кутията да слагам керамика, а имах кутия от а4 с диф 3.88, старата беше 4.11.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера на такава гледка станах свидетел, че направо се шокирах :lol: Един джип, някакво митсубиши мисля, че беше паркирало под ъгъл на булеварда. Почти няма сняг, сигурно 10-15см, а самия булевард абсолютно чист. И дава газ да изали човека, 15мин опити и се върти само едно колело, единственото който беше на хлъзгаво, всички други гуми не помръдват. Не съм вярвал, че е възможно с "джип" да заседнеш на 15см сняг и то само на едната гума :steinigung: То моето ауди без нито един блокаж безброй пъти си излиза от същия паркинг без дори да се зачуди, какви са тия джипове играчки направо незнам. Даже мой приятел, който нищо не разбира му стана смешно от гледката...

Нищо им няма на джиповете колега, водачите понякога са им калпави. И точно пък за Мицубиши реши да кажеш така. Именно, защото Мицубиши е от марките, които дават избор на водача, затова някои от тях не се представят добре. Ако беше нещо с автоматично 4х4, щеше да му е по-лесно на въпросния дето е закъсал. Най-вероятно си е бил на задно пича, за да пести гориво. Няма как да се случи иначе това, което описваш. Заведи ме там на същото място с Паджерото и ще тестваме нещата! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От как имам алдито вече повече от 4 години тази година ми бе 1 в която ми се е налагало да ползвам блокажа на задния мост в реална ситуация.И както и Дакса каза разликите са огромни, при опит да си влеза в гаража една вечер заварвам 70см преспа пред него.Понеже в единия си край бе по-висока колата се окантари и боксуваха едно предно и едно задно без да може да помръдне.След заключването на моста тръгна веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо им няма на джиповете колега, водачите понякога са им калпави. И точно пък за Мицубиши реши да кажеш така. Именно, защото Мицубиши е от марките, които дават избор на водача, затова някои от тях не се представят добре. Ако беше нещо с автоматично 4х4, щеше да му е по-лесно на въпросния дето е закъсал. Най-вероятно си е бил на задно пича, за да пести гориво. Няма как да се случи иначе това, което описваш. Заведи ме там на същото място с Паджерото и ще тестваме нещата! :zustimm:

Aбсолютно същото си помислих и аз, няма как точно с Митсубиши да се случи това, особено след като сме гледали толкова рекламни филмчета по разни рампи и т.н. Не беше на задно защото точно предна гума въртеше яко. А с паджерото няма смисъл, аз с мойто ауди излизам оттам сигурно без да превъртя гуми! Помислих и варианта да се е счупило нещо, ама не човека си въртеше гуми, че и беше събрал няколко бутачи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е ли схема на скоросна кутия, а не на заден диф?

Реших, че те интерсува какво е имало в кутията преди торсена. На същата страница има и схема на задния диф с твърд блокаж, слагн на А80 Б4/Б4, А100...

Относно Паджерото - за да има 3 дифа с 2 блокажа, Паджеро2 трябва да е със суперселект. Малките мотори обикновено нямат суперселект, а и не на всички със суперселект им работята всичките моторчета, вакумчета, колелца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших, че те интерсува какво е имало в кутията преди торсена. На същата страница има и схема на задния диф с твърд блокаж, слагн на А80 Б4/Б4, А100...

Относно Паджерото - за да има 3 дифа с 2 блокажа, Паджеро2 трябва да е със суперселект. Малките мотори обикновено нямат суперселект, а и не на всички със суперселект им работята всичките моторчета, вакумчета, колелца.

Намерих го. Благодаря колега.

А за Пажеротата - имал съм две(93г и 96г), и двете с 2.5 мотори и двете бяха супер селект.

Един приятел в момента кара дълга база 2.5 94-5г също е супер селект

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за Пажеротата - имал съм две(93г и 96г), и двете с 2.5 мотори и двете бяха супер селект.

Знаел си какво да търсиш и купиш:). За последно един познат ме помоли за консултация за избор на черен джип с тъмни стъкла :hilezh: Накрая се купи паджероспорт 2.5.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне две колела трябва да върти всяка неавтоматична система 4x4 - едно отпред и едно отзад.

Кофтито е, че ако отдолу е съвсем гладък лед, джипът стои на едно място, дифовете не могат да прехвърлят на другото колело, защото това което се върти няма грам сцепление.

Много кофти момент, но става често в сняг и лед.

Ако има твърд блокаж само го включваш и вече имаш две въртящи колела на съответния мост. Безусловно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото така или иначе бях свалил кутията да слагам керамика, а имах кутия от а4 с диф 3.88, старата беше 4.11.

И м случая все едно скоростите стават по дълги нали,все пак това са май 3 зъба по малко на короната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаел си какво да търсиш и купиш:). За последно един познат ме помоли за консултация за избор на черен джип с тъмни стъкла :hilezh: Накрая се купи паджероспорт 2.5.....

2.5 не е от най-препоръчителните двигатели за Паджеро по-принцип...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен 2.8 не може да отлепи, а 2.5 изобщо не го коментирам.

Това едно на ръка, друго имах впредвид че пука глави. Но явно зависи и от поддръжката, моя когато го продадох беше на 320к. и нямаше никакви проблеми, и понеже го продадох на един съсед имам наблиюдение- казва че няма проблеми, върво на пушка :). За П2 най-добре е 3.5 бензин, ама с ляв волан се намират(в каквото и да е състояние) рядко тук.

Та да попиша малко и по темата:) Личното ми наблюдение е че пълни блокажи трябва да имат на колите си хора които знаят какво правят- иначе има "олеле". Като един приятел на ГЛ-а му има блокаж за межд+ задния диф. та ги беше го включил(по-скоро вътял си копчето да види какво става) на асвалт и вика "нещо не завива, счупи се.." Викам му "ако продължаваш да го караш така наистина ще се счупи". Та за такива хора, които са само "юзъри", най добре да има електроника която да блокира каквото е нужно, а за всички останали- твърди блокажи :flipoff:

П.С не случайно на моделите за САЩ на ГЛ-а оффроуд пакета(блокаж заден) изобщо не се предлага като опция, щотот си ги знаят какво ще оплескат "юзърите" там :)

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде днес за първи път излагация тая зима :steinigung: През къде ли не минал в големите снегове и днес точно ме предаде тотално торсена.

Спрял съм си през вкъщи успоредно на пътя и излизам, пред мен и зад мен коли. Излизам, разбутвам малко смяг и едната предна гума попада в коловоза и съответно съвсем леко е по-корем колата, само еднага гума няма хубаво сцепление. И познайте, не може да помръдне колата при положение, че останалите 3 гуми имат перфектно сцепление <_<

Как да правя номерата със спирачката при положение, че навсякъде около мен има близо спрели коли. Това се случва за втори път, предишния път на задна гума само дръпнах леко ръчната и си излязох ама сега на предната гума пълен провал.

EDL a? Страшна система просто...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде днес за първи път излагация тая зима :steinigung: През къде ли не минал в големите снегове и днес точно ме предаде тотално торсена.

Спрял съм си през вкъщи успоредно на пътя и излизам, пред мен и зад мен коли. Излизам, разбутвам малко смяг и едната предна гума попада в коловоза и съответно съвсем леко е по-корем колата, само еднага гума няма хубаво сцепление. И познайте, не може да помръдне колата при положение, че останалите 3 гуми имат перфектно сцепление <_<

Как да правя номерата със спирачката при положение, че навсякъде около мен има близо спрели коли. Това се случва за втори път, предишния път на задна гума само дръпнах леко ръчната и си излязох ама сега на предната гума пълен провал.

EDL a? Страшна система просто...

EDL- това не беше ли измисления блокаж който го прават спирачките? Ако беше изключил ESP-то можеше и да можеш да излезеш май. Този EDL само пречи в повечето случай когато трябва или за изкачиш баир със сняг или да излезеш от преспа.

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За П2 най-добре е 3.5 бензин, ама с ляв волан се намират(в каквото и да е състояние) рядко тук.

Намират се, ама са доста сложни за поддръжка, а и са много високооборотни. Не съм карал, но съм виждал как се окопава с лекота.

EDL a? Страшна система просто...

ЕДЛ-а на предно е доста ефективен, но при куатро е провал. Не мога да си го обясня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип за окопаванато зависи от задкормилното усстрайство, на идиот и танк да му дадеш- пак ще е окопае. А и не съм чувал за джип до сега който да не се окопава :)

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно окопаването, както съм писал имах само един път за излизане, навсякъде около мен коли и никакви допулнителни маневри не можех да направя. Просто ситуацията беше абсолютен смях за мен! Една гума с малко по-малко сцепление и спираш, това е реалността просто. Без есп беше конктретната случка. И пак казвам, беше рисковано да натискам спирачката.

За да добиете по-добра представа за големия смях да обесня как излезнах след 3-4 опита напред назад. Слезнах и поразбутах с крак за около 20-30 секунди снега и после излезнах със съвсем лекичка засилка. Ако поне нещо правеше тоя едл с такова свепление на всички останали гуми трябваше дори да не се замисли!

И в крайна сметка ЕДЛ-а абсолютно никога не ми е помагал, ако работи сигурно работи когато всички гуми имат що горе еднакво сцепление. Аз просто не разбирам какъв е проблема по електронен път да се направи тая система да удря спирачка при такива зверски обороти на някоя от гумите?

Иначе при еднакво сцепление на всички гуми квадрото е голяма сила за мен, жалко че понякога се случват и такива моменти които да развалят общата идилия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако поне нещо правеше тоя едл с такова свепление на всички останали гуми трябваше дори да не се замисли!

И в крайна сметка ЕДЛ-а абсолютно никога не ми е помагал, ако работи сигурно работи когато всички гуми имат що горе еднакво сцепление...

Напълно подкрепям.За мен ЕДЛ-а е абсолютно безполезна система! До сега не ми е помогнала нито веднъж!По-скоро обратно- предоверявам се на куатрото и ЕДЛ и изпадам в ситуации описани от колегата.Една или две гуми без сцепление и ...до там ...ако беше само на предно щеше да е същата ситуация :rolleyes:

Механичния блокаж на дифа е незаменим! За това и попитах дали може да се присади такъв диф на А4 б5.Не че ще започна да го правя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...