Jump to content

БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА


miki69

Блокаж на диференциала необходим ли е ??  

161 гласа

  1. 1. Блокаж на диференциала необходим ли е ??

    • Да
      153
    • Не
      2
    • Не знам
      6


Recommended Posts

Само да вмъкна, че в случая механичния блокаж на задния диф нямаше да свърши абсолютно никаква работа. Ако обстановката позволяваше обаче съм абсолютно сигурен, че със малко спирачка щях да си изляза без грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна, че в случая механичния блокаж на задния диф нямаше да свърши абсолютно никаква работа. Ако обстановката позволяваше обаче съм абсолютно сигурен, че със малко спирачка щях да си изляза без грижи.

Прав си, напречно в заледени коловози е много кофти ситуация. То става като на валци, само дето няма никакво сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната среща на НИМ се изненадах как А6 4ф 3.0 не можа да помръдне и от 4 гуми сцепление и само една се въртеше (тази без сцепление). Опитвахме със/без ESP със спирачка та от време на време подскачаха задните, но без резултат. На моята Ц4 е същата работа, щрака ЕДЛ-а и колата не помръдва ако една от гумите е на лед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз , незнам дали върши работа EDL, до момента не съм имал тази възможност понеже не ми работи ABS съответно и EDL.

Ta тази зима два пъти се окопавам в снега, като винаги мощноста се предава по диагонал на колата . Предно дясно с задно ляво или предно ляво с задно дясно колело се комбинира :steinigung: . В този случай при работещ EDL трябва да се блокират въртящите колела и да се предаде мощноста към другите две които имат сцепление.

Но явно си е недосмислица този EDL . Механичния блокаж си е незаменим при такива ситуации , който е карал машина с такава екстра знае за какво иде реч.

Другото което немога да си обясня е когато едно от колелата няма никакво сцепление(във въздуха) и колата не помръдва :steinigung: що за 4х4 система .

Торсена предава мощноста на моста с повече сцепление, е ми не трябва ли да дръпне с предния мост ако на задния едната гума е във въздуха :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не се кахърете, всяка система 4x4 се държи неадекватно на чист лед. И блокажи да има като няма сцепление гумата да преодолее препятствието колата си стои на място.

ЗА лед гуми с шипове, но кой кара с такива?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсена предава мощноста на моста с повече сцепление

Според мен е обратното,където е най малко сцеплението,там се прехвърля въртящия момент и е логично.Не знам защо пишат навсякъде че се прехвърляло към колелата с по добро сцепление.Това , че се въртят колелата на диагонал не е от торсена-случайност е.На кола с предно или задно предаване също се върти гумата с по малко сцепление,примерно на ляв завой като тръгнеш с много газ-пищене на гуми,най много се завърта лявото колело,дори по някога само то оставя следа,евентуално ако дифа се "самоблокира" незнам как точно да го нарека,започват да се въртят и двете-колата се накланя надясно и десните гуми са по-натоварени.Това лично съм го виждал,най вече по следите,които остават от гумите.За мен това ЕDL не е много удачно,като чета из темите.Онзиден видях една В7-ца като излизаше от снега въртеше само предно дясно колело,тъй като бях от дясната страна виждах само него и си помислих,че е с предно,тогава забелязах как за моменти пробоксуваше задната дясна гума.Вчера се забих в една пряспа и трите ми гуми бяха на лед,а едната в пряспата,въртяха се само трите,които бяха на лед,на моменти се завърташе и тази която е в пряспата и така се въртяха 4-те- виждах как хвърчи сняг от задните и предните гуми пред мен,като включвах задна скорост.Естествено изчистих с лопатата леда и зад гумата в пряспата и излязох.Нито кола с предно,нито със задно щеше да излезе без лопата и побутване,аз си излязох без чужда помощ,но понякога и от това съм имал нужда.Не мислете толкова негативно към куатрото,това не е всъдеход

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е обратното,където е най малко сцеплението,там се прехвърля въртящия момент и е логично

При обикновения диф. е така ама при торсена не е, поне така пишат.

И да мислим че като караме кола 4х4 , сме се качили на вседеход ама не. :hilezh:

Доста хвалби има за куатрото но като че ли донякъде са преувеличени.

Това разбира се не ме кара да мисля скептично за куатрото , напротив много си го харесвам

Но ако имаше възможност за механично блокиране на дифовете щеше да е една много добра и проходима система.

Не помня точно при кой джип имаше да си избираш, кое колело да блокираш като забоксува, но пак по електонен път чрез абс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

integrale45, това с торсена си е така вероятно (предава момент към моста с голямо сцепление), но за съжаление вече съм убеден, че това става само когато не е прекалено голяма разликата в сцеплението на двата моста.

На лен един ден тествахме моято кола и още една на колега с механичен блокаж, абсолютно никакви проблеми с тръгването. Бях споменл и на друго място, че със или без блокаж като тръгнеш с повече газ ако единия мост започне да върти яко другия просто спира. Все пък различно ставаше.

За мен да ти спре задния мост при положение, че само една гума от предния няма сцепление е голяма глупост и е трябвало задължително най-малкото по електронен път да се направи нещо.

Механичния блокаж в случая абсолютно с нищо не може да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...където е най-малко сцеплението,там се прехвърля въртящия момент и е логично.

Където е по-голямо...Затова е torsen.

Защо да е логично, това, което казваш !? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При обикновения диф. е така ама при торсена не е, поне така пишат.

Ами вдигнете само едната гума на крик,да видим кои от 4-те ще се завъртят.Лично аз съм го правил,като търсих един проблем по трансмисията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вдигнете само едната гума на крик,да видим кои от 4-те ще се завъртят.Лично аз съм го правил,като търсих един проблем по трансмисията.

Aми точно това казвам и аз по-горе, ако сцеплението на единия мост стане Х пъти по-малко от на другия, торсена спира да работи. Глупаво, но факт. Иначе при що годе еднакви условия за всичките гуми не може да не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че каква е разликата? Пак торсен и пак същата история. Задния блокаж помага като си окопаеш задницата само иначе само лопатата <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сцеплението на единия мост стане Х пъти по-малко от на другия, торсена спира да работи. Глупаво, но факт.

Ето за това недосмислие говорим :zustimm:

Иначе самите мостове, дали преден или заден са обикновенни диференциали на които мощноста се предава там където е най малко сцеплението.

А торсена по средата прави точно обратно, но когато има все пак някакво сцепление. :stupid:

Те затова и тестовете им са все на отъпкан сняг , така всяка гума има някакво сцепление. А в преспата са :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че каква е разликата? Пак торсен и пак същата история. Задния блокаж помага като си окопаеш задницата само иначе само лопатата <_<

Ами нали при А4,по принцип ще се включи EDL и спирачката ще блокира вдигнатото колело и тогава....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в преспата са :steinigung:

Пак имаш сцепление. Виж ако навириш колелата във въздуха спасения няма. Аз така съм закъсвал, като легна на "корем" вадя въжето и търся трактора.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така съм закъсвал, като легна на "корем" вадя въжето и търся трактора.

Това е гадничко,последния път като се лъзгах на полигона така я засилих настрани и събрах снега,че просто всички гуми бяха във въздуха,да видиш тогава две лопати + аз легнал под колата и греба сняг с ръце.После седнаха вътре в колата най-тежките,за да трамбоват снега,разклатихме наляво-надясно и излязох с тикане,но това си беше умишлено,отишъл съм там да се кефя на снега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тосена за да сработи, трябва да има дори и малко съпротивление. Заради това се "проваля" на валци по разни клипове, и "разбирачите" почват да лаят че не струвал. Само че в реалния живот, където относително рядко се изпада в ситуация да няма никакво съпротивление, нещата стоят други яче:zustimm:. Не случайно и на Ленд Крузър 150 се слага торсен(+100% блокаж) на междуосовия диф. Никой електронен блокаж не може да добър като механичният. А торсена си е механика :)

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсена си е диф. който малко или много си върши работата. Проблема е в "блокажите" на мостовете.

EDL уж блокира превъртащото колело и прехвърля мощноста на другото (кога сработва само то и знае). Механичния блокаж прави така че на двете колела се предава 100% еднаква мощност, при което и двете колела правят еднакви обороти .

Може да тествате EDL в снега като предварително изключите АБС (свалите предпазителя). Постарайте се да закъсате ама не така че да е по корем, а просто да се върти някоя гума най добре по диагонал, така торсена ще разпределя по равно.По другия диагонал не трябва да се движат гумите. Включете АБС и вижте има ли резултат от EDL или всичко е мит. Ако всичко е наред и работи системата трябва да са завъртят другите колела

Редактирано от vancho20
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

poneje imam C3 s 2 blokaja i C4 s edin, bqh na pyt da smenqm torsen taq zima.

C3 s vklu4ni 2 blokaja vrytka 3 koleleta pri vsqkakvi usloviq s led bez led vse 3. Ama kato zabih C4 v edna prespi4ka i kato edna ot prednite gumi ostana vyv vyzduha(bqh po tumbak)vklu4ih blokaja ama ne ednba predna se vrytka i tva e. Otka4ih. Pomislih si, 4e torsena e nesto bygnat i poneje imam oste edna kutiq s torsen, stqh da gfo smenqm. Dobre,4e vlqzah da popo4eta za da razbera, 4e problema e konstruktiven. Moq izvod e samo mehani4ni blokaji i to na po vyzmojnost na vsi4ki difove.ZA tva nqma da si prodam C3-to.

извинявам се за латиницата

C3

post-2290-0-27381100-1330895701_thumb.jp

post-2290-0-55651600-1330895817_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Публикувано (Редактирано)

4878596l.jpg

механично блокиране на задния ДИФЕРЕНЦИАЛ при Б3 и Б4 заключва го на 100%

Редактирано от miki69
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те аз имам а8 4,2 2001г. То на какъв принцип е добро ли е куатрото или е жив ташак.

Първите ми впечатления са добри но незнам зимата как ще се представи.

Редактирано от hamann26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачката, спирачката... чудеса върши.Като съм оставал с предни гуми във въздуха, а задни на асфалт,докато подавам газ на задна скорост,почуквам с другия крак леко спирачката,тъй като по принцип блокирват първо предните колела и съм излизал от ситуация.Ако задните се окажат във въздуха,дърпаш ръчната и зацепват предните,има си много тънкости,колко съм се въртял докато я разуча тази кола 

Това отнасялисе за моя вит куатро.

Редактирано от hamann26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Не помня точно при кой джип имаше да си избираш, кое колело да блокираш като забоксува, но пак по електонен път чрез абс.

мисля че е при Volkswagen Touareg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...