Jump to content

Откриване на неизправност в зареждането


Rosen Atanasov

Recommended Posts

  • Отговори 114
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Когато запаля в студа ... След 2-3 мин. напрежението спада до

Какво е вашето мнение?

Чети сам какво си си написал, и ся ще те карам да слизаш до колата, да видиш че е така !

Студен двигател работи на богата смес -> богата смес -> повече бензин -> по-високи обороти -> повече ток !

Направи го същото това като стигнеш на работа ! Загаси колата, вдигни капака и пак я запали, и сподели какво пише на мултиЦеда :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети сам какво си си написал, и ся ще те карам да слизаш до колата, да видиш че е така !

Студен двигател работи на богата смес -> богата смес -> повече бензин -> по-високи обороти -> повече ток !

Направи го същото това като стигнеш на работа ! Загаси колата, вдигни капака и пак я запали, и сподели какво пише на мултиЦеда :zustimm:

Както е казал Vitcig ,напрежението се проверява при определени обороти с вкючени консуматори!В повечето случаи тоборотите трябва да са около 2000об/м.(при тези обороти дават гаранция на акумолатор)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги има развитие по моя случей (за жалост неблгоприятно) .

Колата пак уgасна и не иска да запали викам си аз ще ми дадът ток и ще запали,но уви подават ми ток и крушките по тъблото като дам на контакт си светят ярко но в момента в който врътна на стартер, падат токове и всичко и стартера не върти даже и 1 път

Според мен давa на късо някъде но незнам къде да го търся

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата пак уgасна и не иска да запали викам си аз ще ми дадът ток и ще запали,но уви подават ми ток и крушките по тъблото като дам на контакт си светят ярко но в момента в който врътна на стартер, падат токове и всичко и стартера не върти даже и 1 път...

Кабелите с които са ти давали ток сигурно не са били качествени, или пък щипките им не са били захванали здраво за клемите.

Най-добре вземи от някой здрав акумулатор и пробвай да запалиш. Ако запали без проблем, премери какво е напрежението между клемите, за да разбереш дали ти зарежда алтернатора. Стегни добре клемите на акумулатора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети сам какво си си написал, и ся ще те карам да слизаш до колата, да видиш че е така !

Студен двигател работи на богата смес -> богата смес -> повече бензин -> по-високи обороти -> повече ток !

Направи го същото това като стигнеш на работа ! Загаси колата, вдигни капака и пак я запали, и сподели какво пише на мултиЦеда :zustimm:

Слезнах до колата :D

Като запаля на студено, показанията са 14,2V при 1100 min-1 без консуматори:

post-37412-0-57896600-1328957678_thumb.j post-37412-0-85921700-1328957786_thumb.j

Забравих да щракна снимки с включени консуматори, но напрежението беше 13,9 - 14V

Врътнах едно кръгче докато загрее колата и показанията бяха 13,8V при 900 min-1 без консуматори:

post-37412-0-49665100-1328958295_thumb.j post-37412-0-09952600-1328958334_thumb.j

А при включени къси светлини и парно на 4 напрежението бе 13,6V при 850-900 min-1:

post-37412-0-58087500-1328958528_thumb.j post-37412-0-14017100-1328958534_thumb.j

Сега според теб ако форсирам на 2000 min-1 напрежението трябва да се дигне до 14V, Да ама не - дигам до 2500 min-1 и пак си седи на 13,6V:

post-37412-0-08923300-1328958795_thumb.j post-37412-0-09985300-1328958801_thumb.j

Просто при мен когато колата е загряла регулатора фиксира на 13,6V под товар без значение от оборотите!

Когато запаля на студено, напрежението е 14 / 14,2V със/без товар.

Иначе си прав, че алтернатора отдава максималния си ток при 2000 min-1, но при мен както виждаш, няма значение дали е празен ход или 2500min-1, все си е 13,5-13,6V под товар.

Та затова въпроса ми беше дали да се занимавам с регулатори или тези показания са си ОК, още повече че акумулатора си кара вече 6 години така?

Моля и Гризли да си каже мнението, ако намери за добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен давa на късо някъде но незнам къде да го търся

В магазина на рафта с акумулаторите ще го намериш :zustimm:

Сега според теб ако форсирам на 2000 min-1

Не е според мен, а според Аутодата !

И не са 2000, а 3000 оборота !

Ами най-лесно е да свалиш реле-регулатора, и да видиш колко четки има, и според зависи да си купиш нов !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и 5000 оборота да вдигна, пак си е същото!

Ето малко допълнителна информация от Чичко Google :)

Тук и Тук

Оказва се, че наистина бошовските алтернатори (естествено с оригиналните си регулатори) имат температурна компенсация на зарядното напрежение.

Както пише в един от линковете:

As in the Bosch Voltage Regulator example below, most voltage regulators are temperature compensated to properly charge the battery under different environmental conditions. As the ambient temperature decreases below 77° F (25° C), the charging voltage is increased to overcome the higher battery resistance. Conversely, as the ambient temperature increases above 77° F (25° C), the charging voltage is decreased...

или казано накратко - при по-ниска температура зарядното напрежение се увеличава за да се преодолее по-високото вътрешно съпротивление на батерията. Съответно при по-ниска температура - вътрешното съпротивление на батерията намалява и не е необходимо толкова високо зарядно напрежение.

И в двата линка има приложени графики. Ето тази точно копира поведението на моя алтернатор.

post-37412-0-85776400-1328976611_thumb.g

Така че моя извод е, ако сте с генератор Бош, и при загрял двигател напрежението не ви пада под 13,5V с товар, а при студен е по-високо, значи всичко е наред. И ако сте си сменили оригиналния регулатор с някой Топран, по добре си го рециклирайте и си го върнете на мястото, щото ще потретя - с оригиналния регулатор моя акумулатор кара шеста година, което говори само за себе си.

Vitcig, явно тези данни за зарядното напрежение в Autodata, са валидни при температура 25 градуса (което си е съвсем естествено)..

Редактирано от Костадинов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това бях писал преди няколко поста,това нещо го бях забелязал лятото,даже смених колекторчето,че беше свършило и като нямаше резултат смених регулатора и тогава се светнах,че топлината променя волтажа на оригиналния бош.Сега се чудя дали да не сменя четките на стария и да го сложа,като се надявам да ми дава по-голям волтаж от 14,2 в минусовите температури.

п.п. тая графика дето си я намерил трябва да се запази във форума защото много хора като тебе и мене си мислят,че не е добре инсталацията или алтернатора понеже волтажа пада на 13,5-6 със боша като е загряла колата.

Някой знае ли колко струват регулаторите с ръчна настройка?

Редактирано от penko_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни пак графиката и виж при каква температура волтажа пада на 13.5-6В?

При 30гр. е почти 14В,а при 60гр. пак е повече от 13.5В.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни пак графиката и виж при каква температура волтажа пада на 13.5-6В?

При 30гр. е почти 14В,а при 60гр. пак е повече от 13.5В.

Така е. Имам един пад на напрежение от около 0,2V между + алтернатор и + акумулатор при включени консуматори. Тоест в този момент при генератора са 13,8V. Не ми харесва много този пад, чистих клеми, мазах с вазелин, запоявах, но не можах да го отстраня.

А и сигурно като загрее двигателя температурата в отсека се повишава. Сега като се замисля ми е любопитно с колко точно в това студено време :hilezh:

Редактирано от Костадинов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни пак графиката и виж при каква температура волтажа пада на 13.5-6В?

При 30гр. е почти 14В,а при 60гр. пак е повече от 13.5В.

Така е но при двигателя няма как да е 30градуса лятото алтернатора и самия регулатор неможе да ги пипнеш,направо гори пръстите,а и акумулатора е вътре на същата температура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Имам един пад на напрежение от около 0,2V между + алтернатор и + акумулатор при включени консуматори. Тоест в този момент при генератора са 13,8V. Не ми харесва много този пад, чистих клеми, мазах с вазелин, запоявах, но не можах да го отстраня.

Не трябва да има разлика повече от 0,05 мах. 0,1 волт.

Проблема най вероятно е започнала корозия под изолацията на плюсовия кабел и това външно няма

как да се види. Най доброто е смяна на кабела с нов .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си прав,колега,но при мен зареждането не пада под 13.8В. с включени консуматори.

Преди да си направя профилактика на алтернатора зареждането ми беше 13.6В. без консуматори.

Нормално е да е горещ алтернатора през лятото,но чак да пари не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, алтернатора е закачен механично за двигателя и температурата му е почти като неговата - поне 70-80С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравей те аз съм нов във форума моля ви помогнете карам ауди 80 91г. имам проблем със зареждането на акумулатора смених четките на динамото проверявяха дали не е заминала диодната плочка но не е моля ви кажете какво да направя не разбирам много от ел. системи и двигатели. Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата на акумулатора светва ли като дадеш "на контакт" (преди да запалиш!!!)? После като запалиш угасва ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, тогава замери колко зарежда при средни обороти (2500-3000) първо без фарове и после с пуснати фарове. За целта ще ти трябва мултицет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове Благодаря ви открихме проблема ремъка беше малко хлабав но го затегнахме и сега е добре но трябва да си купя по малък защото този идва малко по дълъг от колко трябва този с който съм във момента е 10А0975С мола препоръчайте ми какъв да купя а като зареждане сега няма грешка без пуснати консуматори е 14,2 с пуснати 14,1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да каже ,дали може да се гледа зареждането на акумулатора през дисплея на климатроника .Т.е да каже на кой канал.Климатроника ми е със малкото канали :bia:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...