Jump to content

Не изгасва лампата за маслото и чука


radil

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Днес ми се наложи да си изкарам аудито от гаража където седя 3 седмици защото е с летни гуми,за мое учудване запали от четвърт оборот и замърка веднага.Оставих я така 20 мин да поработи но забелязах че лампата на маслото не гасне , отвори големия кръг което значи че се е постоплила и реших да тръгна полека докато дигне налягането ама цък.След 50м взеха да чукат повдигачите и я върнах обратно и я изгасих.

Маслото е сменяно октомври 10W40 и видимо по щеката беше редичко не е станало на мед.

Дайте идея какво може да се случва !

Забравих да спомена че колата е Ауди Б4 2.0 АБК мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега 1 минута като свети лампата е достатачна лагерите да приключат,

на 100 процента са пречукали лагери,аз лично съм счупил 2 такива мотора

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да го отписвам ли тоя мотор преди смяната на маслото е сменяна гарнитура и главата надолу си беше наред ако тръгна сега и лагери да сменям то ще ми излезе златен тоя мотор..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до преди да я изгася си продължаваше да свети.При допитване с шефа на сервиз Митакови ми обясни че най-вероятно е задръстила цедката на маслената помпа от кондеза в маслото и каза да и затопля картера с някаква духалка и пак да я запаля и ако не изгасне вече ще я дръпнат до сервиза и ще се разбере какво става.

А по въпроса с лагерите ме увери че 99% не е станало нищо защото те се въртят в маслото проблема евентуално може да е на разпр. вал или някой повдигач да е задържал...

Като свърша работа ще я пробвам пак да видим какво става.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз така го прехабих мойото АБК. зимата на 2008-ма края на Ноември. Беше поседяло месец. Запали. светеше ламбата.

Ходих до бензиностанцията, заредих бензин, купих масло. долях на око. Не загасна лампата

и 20 минути по-късно на синьото в средата блокира двигателя :hilezh:

като го отворихме цедката беше брилянтно чиста. А лагерите на коляновия вал на ЮФКА

Не знам какъв е тоя конденз дето се образувал в нея и я запушвал.

Интересна теория.

Така че стискам ти палци да не си като моя случай

а от какво е тоя конденз? вода ? мазутна гняс ?

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторчето ми каза че много често от самото масло се изпарява защото имаме прекрасни масла в България всякакви фалшификати.Моето лично е "немско" ама един господ знае от къде идва.Ще пиша по късно за развитието...

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие как така карате, ходите да зареждате бензини и чакате да загрее колата със постоянно светеща лампа за маслото, това е си е престъпление направо. Още на 20 секунда щом не угасне лампата се гаси колата и се уточнява проблема, на мен така са ми казвали.

Редактирано от acpa4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светне ли лампата за маслото - гасиш и до сервиза с дърпане или най-добре пътна помощ - да се види какво е.

Може да е в таблото проблема, може цедката да е задръстена, помпата да е блокирала...всякакви варианти...

В маслото се образува конденз, когато в студено и много влажно време (както сега) колата се кара на малки разстояния в града и се гаси преди да е загряла на работна температура или малко след това. Маслото няма как да се "изпари". :hilezh:

Колеги, не си оставяйте колите, еле такива дърти добичета, без да ги палите по толкова време - последиците са неприятни в повечето случаи. :rolleyes:

Редактирано от connor cane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Още на 20 секунда щом не угасне лампата се гаси колата и се уточнява проблема

20 секунди е много дълго време.2-3-5 сек. не угасне ли ламБата и не вдигне ли стрелката на уреда за налягане на маслото,гася веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Оставих я така 20 мин да поработи но забелязах че лампата на маслото не гасне ....

За нищо ги нямате тия червени ламби ,еле пък тая за маслото - най важната от всички !!!!

Колега ако се отървеш без никакви последствия ,ще е чудо направо . :wall:

Предполагам ,че ти е заклинил в отворено положение редукционния клапан в маслената помпа и

затова не може да дигне налягане . Случва се и от менте или брак маслен филтър да не гасне

лампата ,най простия и ефтин вариант е да смениш първо филтъра .

Ако след палене не гасне лампата до 5-6 сек. макс. се гаси мотора и започва търсене на причината ,

защото всякакви други варианти се отразяват зле на джоба . :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз като купувах моята,на път за вкъщи на няколко пъти ми светваще лампата,но при загрял мотор-оказа се датчика за маслото-смених го и засега нямам проблем.Но твоя случай е при студен мотор-дано се разминеш леко!Колата,особено сега в студа не я оставям в покой повече от два дена!Колегите от горните постове са прави-каручките трябва да се разкарват,иначе-беля на главата! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смених двигателя , преди първото палене го раздвижих няколко оборота на ръка и тогава направих опит. Беше все още с маслото , с което го купих и не беше пален от септември. Лампата не изгасна около 10 сек след запалването. Изгасих го , пак го запалих , пак не изгасна. Източих маслото , махнах филтъра и налях друго . На третото запалване лампата изгасна и проблеми повече не е имало. При първите 2 паления след изгасването , маслото на щеката не беше мръднало грам , стоеше си между минимума и максимума , все едно колата въобще не е палена. Миналият двигател си замина след светване на въпросната лампа , вече изпитвам страх от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както окотих едно жигули през 1996 лято, светне ли пущината спирам веднага. Диагнозата беше дефектен маслен филтър, резултата беше литър масло на 100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам к'во толко им треперите на тия двигатели :hilezh:

при мен беше от злоба и инат.

Мишо ми беше пуснал мухата да садя ABF в моя кош като идеята беше да почнем само с глава и Digifant II като ползваме моята всичка периферия

Междувременно диференциала вече виеше като софийски тролей

и един красив ден ми потрябва комбито. Слязох. Запалих го - лампата не угасна. Аз си казах : "Ивал съм ти Фичката Пайчина- тръгваме и докъдето стигнем до там "

Тръгнах и 20 минути по-късно/900 метра по надолу енджино запецнА и угасна :hilezh:

Все пак ми държи шубе от тогава тая ламба щото като насадих ABF-а бях забравил да вържа кабела към бобината да ходи и към таблото и миничека си светеше жизнерадостно че масло няма всеки път като мина над 2000 оборота.

Та свалях картера 3 пъти. Сменявах датчиците 3 пъти. Маслени помпи извъртях тоже 2 пъти. Ходих да меря налягането на маслото. Направих си и собствен манометър. Най-накрая сложих и 3-те уреда. И тогава (половин година по-късно) разбрах за малката подробност че на миничека му трябват обороти за да не пуска фалшиво лампата над 2000 оборота.

Случвало ми се е да запецне на светещо ламбето и от говняс задръстил някой от датчиците ниско/високо налягане.

Това като сложих масления раНгятор без да го промия и гомната от него обиколиха всички маслени магистралки :hilezh:

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом чукат повдигачите като шевна машина - няма налягане.Най-вероятното е в поста на И.НИКОЛОВ "Предполагам ,че ти е заклинил в отворено положение редукционния клапан в маслената помпа и

затова не може да дигне налягане . ".Случи ми се с един АДА мотор.Опитахме със смяна на филтър/два различни/ и нищо.Свалихме маслената помпа и точно в този клапан се беше събрало много кал.Опитай да го промиеш и раздвижиш.При нас проработи.Не пипай реглажа му!Ако е оцелял мотора може да извадиш късмет.

Редактирано от rumenggr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моето АВТ , като свалих маслената помпа и разгледах този клапан ,не видях да има реглаж имаше една пружина и едно буталце и толкова ... Как се регулира , че ми стана любопитно :hilezh: А тази пружина е доста яка между другото , при мен нямаше боклуци в клапана или маслената помпа даже и цедката и картера буквално светеха за мое учудване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моето АВТ , като свалих маслената помпа и разгледах този клапан ,не видях да има реглаж имаше една пружина и едно буталце и толкова ... Как се регулира , че ми стана любопитно :hilezh: А тази пружина е доста яка между другото , при мен нямаше боклуци в клапана или маслената помпа даже и цедката и картера буквално светеха за мое учудване :)

Е тя самата пружина е тарирана на определено налягане да се свива и по тоя начин буталцето на около 5 - 5,5 атм.

мисля че беше отваря един канал по който маслото се връща обратно в картера . На някои помпи ред. клапан е направен

от съчма и пружина ,като тази конструкция е по устойчива на заклинване . При цилиндричното буталце може да се получи

износване и особено при кофти масла и много гняс ,то е по капризно към заклинване . Ако пък запецне в затворено положение

и не може да се движи да регулира налягането ,то особено на студен мотор и гъсто масло може да се вдигне свръхналягане и

да се спука масления филтър даже . Веднъж имах тая възможност да го видя това на една служебна каляска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...