Jump to content

Разход след чип тунинг на 1.8Т


Recommended Posts

Ако въпроса е задаван моля за извинение, но опитах да намеря инфо за бензинов вариянт на чипване и не намерих. Повечето теми са "пристрастени" към дизелите.

Та питам ще падне ли разхода на градско в следствие на по-големия момент и колко горе долу? Итересувам се от преки впечатления от 1.8Т (по точно АEB '96 '97 - 150 к.с.). Някой цитираше малко намаление но за извънградсо каране.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето мнение е , че всичко зависи от шофьора :hilezh: И то много ! Една и съща кола А6 1,8Т прии двама собственици мои познати даваше коренно различен градски разход (от 10,5 на 13)...

Факт е , че с увеличения буст се вдига и разхода . От тук е ясно , че ако се отпуска човек няма как да икономиса . Единствено при каране в зоната до 3000-3500 оборота и постепенно плавно подаване на газта може да се постигне икономия

При атмосферката 1,8 125кс положението е съшото по отношение на икономията, само че там няма вариант за увеличен разход , както и ефекта от чип тунинга е минимален ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че съм с дърта атмосферка (2.0 ABK на 80-тка B4) след чипосването, спадането на разхода го усетих на извънградско и то не беше кой знае колко фрапиращ (0.5 литра на 100км по малко).

Предполагам че при повечето чипосвания резултата е намаление след оптимизиране на горенето ( и излизане извън всякакви евро-норми :hilezh: ама на кой му пука ) но пък човек си отпуска повече крачето щото кошера се разпилва и резултата е даже 2 кила отгоре преразход:blink:

Аз преди чипосването карах като пенсионер на 5-та с 60км/ч.

Е уморих една ламбда сонда от удавяне с бензин ....

Но сега понеже работата(мощността най-вече) на двигателя е горе-долу равномерна от 1500 до 5000 оборота и всеки път я напичам...

Така че аз не спечелих много коне отгоре ( по данни на Миш трябва да са не повече от 13 за моя двигател + 15-тина нютон метра ), но спечелих мощност мвжду 2000-3000 оборота. Където преди това имаше един много досаден лаг. Спечелих 1-ва скорост която преди това я ползвах само за да разклатя кошера преди да тръгна. И разни други дреболиики които съм коментирал в мои постове от преди година - две.

Така че на всички бъдещи мераклии за чипосване - Ако гоните увеличение на максималната скорост от 182км/ч по каталог на 245 км/ч по нанадолното след Траянови Врата - тая работа не е за вас.

Ако обаче искате двигателя ви да стане "по-сприхав" и да ви радва развъртането на маховика -> ъпдейтнете си BIOS-а непременно :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При атмосферката 1,8 125кс положението е съшото по отношение на икономията, само че там няма вариант за увеличен разход , както и ефекта от чип тунинга е минимален ...

мерси , а има ли някой с такъв мотор да ми обясни какви точно са променити и тн.

мерси пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да намалиш разхода, ако сложиш подходяща програма. Няма универсална такава, ако искаш повече мощ, разхода нараства, ако я склопиш, ще постигнеш съответната икономия. Има някакви междинни варианти, примерно на ниски обороти - склопена, съответно нисък разход, високи обороти - мощна, съответно повишен разход. Въобще въпросът ти е некорктно поставен.

Аз лично съм пробвал 3 различни програми на една Вектра 16клапана, при стандартната си даваше обичайният разход, "икномичната", направо убиваше колата, но разхода беше като на дизел, обаче щом сложихме "мощната", колата направо полудя, но не ме питай, колко често се ходеше до бензиностанция.

Има и една трета категори, оптимизирани за точно определен двигател, т.е. свалят се динамичните показатели на двигателя, след което се пуска оптимизационна процедура (нещо като самонастройващ се регулатор), която извлича максималното от двигателя и е приложима за точно определеният двигател и с времето (поради износване) търпи промени. Само дето това е скъпо и хай-тех тунинговане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз бях с такъв мотор на старата а3ка (1.8 125 коня)... след чипчето няма да излетиш вярвай ми :hilezh::blink: просто колата реагира по-бързо на натискането на педала на газта, и малко по-пъргава - на мен лично ми беше по-приятна за каране след... и за това го оставих тоя чип, ама некъв невероятен ефект не чакай... като коне и НМ след мерене преди и след чипа на диното ефекта като цифра беше 10тина НМ доколкото помня, но просто кривата беше по-добре... разхода остава същия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та питам ще падне ли разхода на градско в следствие на по-големия момент и колко      горе долу?

А тоя момент от къде ще дойде*, че нещо ми се губи :-) Гладен кон тича ли?

__

* в случая когато искаш да го ползваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тунинг софтуера се прави така че да се оптимизира работата на двигателя най-вече при пълно натоварване.Това се прави така за да може при нормално каране разхода да не се повиши(понеже всички сме тарикати и искаме колата ни много да върви и малко да гори).

Пъргавината която се усеща при нормално каране идва най-вече от променения ъгъл на запалване.Именно затова се препоръчва след смяна на чипа да се кара с по силен бензин.Има дори чипове които са направени да се карат само със 98Н.

При турбо двигателите в повечето случаи се вдига бууста и затова при тях ефекта е по осезаем.

Следователно ако чипа е добър=повече коне=повече НМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че се качват нМ нали това е смисъла на тунинга.

Аз пак си задавам въпроса -- тая енергия от къде ще дойде, че да се получи въртящия момент? :-) Още като наближиш горните стойности на въртящия момент ще ти скочи разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че се качват нМ нали това е смисъла на тунинга.

Аз пак си задавам въпроса -- тая енергия от къде ще дойде, че да се получи въртящия момент? :-) Още като наближиш горните стойности на въртящия момент ще ти скочи разхода.

Значи въпроса ти е сериозен. Принципно не може повече мощност за по малко гориво. Обаче ако поставиш някакви условия как мерим разхода, а именно на градско или извънградско тук вече става по завързано, защото зависи от комбинацията на момент и мощност при различните обороти и т.н.

Като пример - на турбо вариянта на А4 има по каталог по-малък раход на градско от атмосферния. Разбира се тук става въпрос за теоретични сравнения, но практичести имаш 25 коня повече със същия разход на градско и малко повече на извънградско. Това е в резултат на изнесения в по ниските обороти максимум на вътрящия момент при турбото.

Та това питам и аз има ли подобен ефект при чипосването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми програмите, които имам, са само за турбо мотори. Атмосферките, освен ъгъл и някаква измислена оптимизация, друго какво да му променяш. Там само дюзи, колектори, бутала, валове, глави го оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще намали разхода, ако караш по същият начин както и преди, но както вече споменаха колегите - разликата ще е минимална.

Не, няма да намали разхода, ако правиш по-сериозен чип тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Въобще въпросът ти е некорктно поставен....

Чак сега си дадох сметка колко си прав. Всъщност няколкото сайта за тунинг, които аз съм видял, ти дават директно някакви конси сили нагоре за съответите модели и това е. Никой не коментира вариянти.

Всъщност програмите за които говориш са готови настройки или става дума за възможност за идивидуална настройка? Всъщност можеш ли да ме препратиш някъде да чета? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за това говорим :-). Натискаш ли я там където имаш въртящ момент, респективно като ти нагнетява турбото, забрави за ниския разход. Гори колкото и сипеш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Направих го! :)

Пробвах два чипа. И с двата има доста мощност. При ежедневно шофиране не мсиля че разхода ми се е качил. Това е основно градско, с виснето по светофатрите и т. н.

Извън града исках да пробвам какво може. Бързи ускорения и задминавания до някаква гранично разумна скорост (разумна за мене, който не мисли че Пловдив е на 30 минути от София по шосе). Разхода е с около 1 литър отгоре.

Но е тръпка... ;) струва си рахода

Редактирано от Vic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичеве само се чудя защо си нямате по едно ЦК ключе на таблото. Нормално ми се струва.

Ключето да има позиции Спорт/Нормал/Икономик.

И в ЕКУто да има три програми. Тогава може да се разговаря за икономии. Първата жертва ще е катализатора ..... Но режимите ще помогнат много.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм отделни компютри, но само за японски автомобили. При тях не се сменя чип а направо се замества целият ком. Има си дисплей на който излизат всевъзможни параметри за наблюдение и конторл, можеш сам да си ги променяш и изобщо голяма благинка. Ако някой знае такова нещо за Ауди ще е много интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го!  :hilezh:

Пробвах два чипа. И с двата има доста мощност. При ежедневно шофиране не мсиля че разхода ми се е качил. Това е основно градско, с виснето по светофатрите и т. н.

Извън града исках да пробвам какво може. Бързи ускорения и задминавания до някаква гранично разумна скорост (разумна за мене, който не мисли че Пловдив е на 30 минути от София по шосе). Разхода е с около 1 литър отгоре.

Но е тръпка...  :huh:  струва си рахода

Здравей. Нов съм (от скоро имам кола като твойта) и искам да попитам как го направи тоя чиптунинг. или с други думи

КЪДЕ? КАК? КОЛКО СТРУВА?

а и какво значи `'но е тръпка...'' колко по силен ти стана автомобила?

благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

КЪДЕ?  КАК?  КОЛКО СТРУВА?

а и какво значи `'но е тръпка...''  колко по силен ти стана автомобила?

благодаря предварително

Ами помогна ми един колега от форума - Wankel. Мисля че е коректен. За подробности се обърни към него.

Излезе ми сравнително евтино, но и модела на ЕЦУ-то се о каза удобен за целта. Ако трябваше да се занимавам със разпояване щях да се замисля повече.

Пробвах два вариянта на тунинг, и реално имаше толкова малка разлика че не мога да я опиша образно. Иначе в сравнение с оригиналния вариянт е осезаемо различно. Например при 160 с нормалния чип се питаш защо тая кола няма шеста скорост, а с тунинга проверяваш дали не си на трета :hilezh: , т.е. динамиката на колата при такива скорости е чувствително по-добра.

Вече мисля че гумите са ми малки... Личното ми мнение че се достига лимита на модела. С повече коне ще е нестабилен на моменти (все пак не съм с quatro).

По отношение на точните коне +, не съм сиурен. Предполагам съм близо до таблицата на RosseN. Това е най популярния ваиянт за максималните стойнсти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Моят въпрос не е свързан с разхода след чип тунинга, а ме интересува как да разбера дали колата ми е тунингована. Карам А4 1.8Т Куатро и когато я купувах ми казаха, че в Италия и е правен тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...