Jump to content

Отвити болтове на а4


nevi1983

Recommended Posts

Случи ми се следното: както си карам за работа с 60-70 км. волана взе да бие, шум, вибрации и т.н. Спрях, огледах колата се оказа, че предното колело се държи на един болт,а другите четири се въртят като в пералня под декоративната капачка на джантата. Гумите съм ги сменял собственоръчно април месец и тогава съм ги проверявали и натягал всеки болт по няколко пъти, защото ме е страх от тези неща.В сервиз не е влизала,мисля си ,че нямам лоши взаимоотношения със съседи.В момента се чудя дали може да стане от само себе си или има външна намеса? Пиша това, защото никой не е застрахован от нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единият вариант да не са стегнати/разхлабени, а другият да са неправилните болтове, т.е. или по-къси, или с непасващи профили на контактната повърхност на джантата или болта.

За друго не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си със оригиналните лети джанти на А4 със многото спици,не се учудвам че е станало така. Аз го имах същия проблем. Просто има един лек луфт във джантата който трябва добре да се обере. Стягай болтовете на кръст и ги обирай докато изчаткат,иначе се саморазвиват докато караш

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От април до сега да са паднали 10 пъти според горните постове. Някой ти ги е развил друго обяснение няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти и намажи резбите и сферичната повърхност, с която болтовете притискат джантата. Така с по-малко усилие на стягане(разбирай усилие на ключа) джантата ще е притисната с по-голямо усилие към главината.;)

и ги обирай докато изчаткат

Това сигурно някой специалист гумаджия го е проповядал! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много ма кефи как тука гъмжи от " ТЕСНИ СПЕЦИАЛИСТ" на които никога не са им се развивали болтовете на гумите... По нагоре написах че на алуминиевата джанта на А4 има луфт,който го няма при другите джанти. И трябва да се стегне много добре,понеже в противен случай се саморазвиват. На мен се развиха след месец,а аз карам по 30 000 само лятото. В този ред на мисли,е нормално след два месеца да се саморазвият. Стягали са ми ги в какви ли не сервизи(и дават гаранция че нямали да мръднат) ама като сложи голямата кръстачка и напънат,почват да мигат и мълчът като пръднали в рейс... Винаги леко подават. Ама това няма как да го знаят хора които карат коли от времето на Хенри Форд :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторите които поддържат моята кочинка ми казаха, че е нормално за алуминиева джанта да се получи саморазвиване. Проблема при мен беше съвсем друг и такъв случай не съм имал.

Сега са големи жеги. Метала се свива и разширява в по-големи граници. Това е единственото което ми хрумва като обяснение и изобщо не претендирам да е вярно <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие дали сте в ред?

Било нормално да се саморазвиват!

Та това е по зле от руска рулетка, там поне знаеш шанса, а тук неизвестни колко щеш. Отивайте намирайте правилния сервиз и си решавайте проблема докато не сте погубили други хора, освен себе си.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък мноУ мЪ кефи, как хора като теб, които не могат сами дори болтовете на джантата да си стегнат правилно, а ходят за това в сервиз, дават акъл, на други хора как да си решат проблема.

Я обясни къде точно е тоя луфт и по какъв начин спомага за евентуалното саморазвиване на болтовете.

И трябва да се стегне много добре,понеже в противен случай се саморазвиват.

За да се стегне добре обясних какво се прави, мажат се болтовете, точно с цел да не се чуе това "изчаткване" за което спомена по-горе, защото то е признак на много фолеми сили на триене в резбата, което пък за да се преодолее е нужно много по-голямо усилие на ключа. Тоест ти "стягаш здраво" но всъщност усилието отива за преодоляване на триенето в резбата, а не за притискане на джантата към главината. Сега изясни ли ти се картинката или трябва още да обяснявам?! :gruebel:

Майсторите дето са ти казали, че е нормално да се саморазвиват болтовете на алуминиева джанта, е явно за всички, че те не са нормални! :hilezh:

А толинното натоварване (разликата в температурата) на главината е много по-неблагоприятно през зимата, когато понякога от отрицателни температури, след работа на спирачките температурата достига почти тази, която и през лятото. ;)

Така, че също не може да е оправдание за саморазвиване на болтовете.

  • Like 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък, една жена ми каза, че има малка разлика

в болтовете за алуминиева и желязна джанта.

Да не би случаят да е такъв?

Несериозно е да се твърди, че е нормално да се саморазвиват...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не влизам във вечните спорове за кокошката или яйцето ще добавя само подкрепа към мненията че болт добре завит докато гумата е във въздуха и притегнат когато колата е слезнала от крик с уговорката че това е при самостоятелно монтиране на гумата а не при пишман майсторите малоумни в сервизите които стягат с пистолета до дупка с 6 атмосфери, та после главата при ръчно развиване отива по дяволите или отново нужда от пистолет при същите малоумници НЕ може да се развие от самосебе си. Е ако колегата е карал само назад може и да стане :hilezh: Единственото което се препоръчвае при чисто нова алуминиева джанта около 100км след монтажа да се проверят и притегнат болтовете ако има нужда. Със здраве :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за 10 години шофьорски стаж и 5 сменени автомобила не съм виждал болтове, които да се развиват от само себе си :huh:

Явно има някакъв проблем, но дали са съседи или неправилна дължина на болтовете или изядени резби може само на място да се каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти му обясняваш то пак си знае неговото. Не става само със сила, трябва и акъл! А болтове изобщо не се стягат с ударен гайковерт!!!

Най-малката беля от такова стягане е, че като спукаш гума на пътя няма да можеш да я развиеш за да я смениш!

Обясни най-накрая какъв е тоя луфт!? Джантата не приляга към спирачния диск ли? Това евентуално би могло да се получи ако болтовете вместо със сферична повърхнина за притискане са със конусна.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обеснявам за последен път,за недоразбралите(малоумните) . Завиват ти болтовете във сервиза със гайковертът,както навсякъде и ако НЕ СЕ ПРИТЕГНЕ СЪС КРЪСТАЧКАТА,БОЛТЪТ НЕ СЕ ЗАКОНТРЯ И ОСТАВА ХЛАБАВ. Което води до това че след известно време,от вибрациите болтовете се развиват сами.

Това ми се е случвало само на тази кола(а имам четири) само на тази дажанта. изглежда се случва мноооого рядко,но това не означава че трябва да обиждаш хората че са малоумни.Като ми дойдеш на бизнеса и нивото,можеш така да ми говориш.

Точка.

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич ти нещо много се развалнува и взе да си измисляш, май? Никого не съм обиждал или наричал! Прочети пак постовете ми и посочи къде и кого с какво съм обидил или нарекъл!

И понеже явно не приемаш мнения различни от твоето, аз пак да питам, когато стегнеш болтовете (на сухо) с кръстачка, те като позалепнат, на пътя после как ги развиваш със ключа който е в багажника и е с рамо 200-250мм. Те хората дали не са преценили, че това рамо е достатъчно както за стягане така и за развиване на болтовете?!

п.п. не знам какъв ти е бизнеса за да преценя дали искам да "дойда на него", но на нивото ти определено не искам да слизам! ;)

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали мислиш колега че можеш да стегнеш болта повече от пневматичният пистолет на 10 атмосфери :gruebel: Ако си 100 килца и имаш рамо над 1 метър може би.....Алал на яките мишци :respekt:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То със сигурност може да се стегне повече от гайковерта (освен ако не е камионски дето къса направо). Но въпроса е да се стегне правилно(според мен), т.е. с помалко усилие на ключа да се постигне по-голяма сила, с която болтовете притискат джантата. По горе обясних колко е просто да се постигне това нещо! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случи ми се следното:.......

Някой ти развива джантата умишлено.

Обеснявам за последен път,за недоразбралите(малоумните) ........Като ми дойдеш на бизнеса и нивото,можеш така да ми говориш. Точка.

Чак пък "малоумни"......И да знаеш, че ако по някаква случайност "бизнеса" ти касае в някоя негова част алуминиеви джанти и монтажа им към главините, не е никак успешен.Просто нямаш и бегло понятие от такива машинарии.:zustimm:

Редактирано от NIKO
  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-н Филчев не ти знам бизнеса и нивото кви са ти, но аз лично се занимавам точно с гуми и джанти от 10 години и май имам доста опит зад гърба си в тази сфера и доста неща съм видял. Казвам ти,че няма как да се развият оригинални джанти с оригинални болтове е така от само себе си. И малоумници ще го използваш във вкъщи. А за въпросният луфт за който говориш се получава от ръжда и окис по главината на джантата и просто се чисти.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за 10 години шофьорски стаж и 5 сменени автомобила не съм виждал болтове, които да се развиват от само себе си :huh:

Явно има някакъв проблем, но дали са съседи или неправилна дължина на болтовете или изядени резби може само на място да се каже.

+1 , само че те бия по броя на колите (10) :rolleyes:

В момента карам с 2 комплекта алуминиеви джанти (зима и лято) , ама такова чудо да ми се развият болтове не съм имал. К'ви са тия разширение и свивания на метала незнам - не ми се е случвало

Единствения случай на развити 5 болта беше по немърливост на "майстора" , който си призна , че е ги е навил на ръка, ама е забравил да ги стегне с ключа.

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се е случвало с леко затегнати болтове на железни джанти да се чува стържене, но пък не се бяха развили след 50 км каране до степен на ръка да ги въртя, защото ги пробвах с ръката и не помръдваха, но след като вдигнах колелото да свалям въпросната гума, за да гледам какво стърже, се оказа, че 4-те болта не са затегнати до край. Даже пусках тема, като мислех, че проблема е другаде. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което се сещам, е ако някой е тръгнал да краде ,нещо го е стреснало, и е прикрил следите с идея да се върне по-късно. Не е много логично,но и да се саморазвият напълно 4 болта не е много вероятно май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторите дето са ти казали, че е нормално да се саморазвиват болтовете на алуминиева джанта, е явно за всички, че те не са нормални! :hilezh:

А толинното натоварване (разликата в температурата) на главината е много по-неблагоприятно през зимата, когато понякога от отрицателни температури, след работа на спирачките температурата достига почти тази, която и през лятото. ;)

Така, че също не може да е оправдание за саморазвиване на болтовете.

И аз бях силно изненадан от казаното от тях, защото за 14 години сам си сменям гумите и никога не съм имал проблеми. Вече не са ми майстори поради ред други глупости които сътвориха :bia:

Бате,

кви големи граници.

Нощеска да не е минус 20 :gruebel::hilezh:

Голяма амплитуда има и в топлия диапазон, не само в студено-топло, но както казах по-рано изобщо не претендирам за вярно твърдение. Температурната ралика трябва да е заложена от производите иначе това щеше да е масово явление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...