Jump to content

Малка питанка относно А6 4F - част 3


sky

Recommended Posts

Имам няколко питанки, леко специфични, но предполагам може някой да се е сблъсквал с подобни.

Значи като отпусна газта на някое нанадолнище независимо на коя предавка е, ако оборотите са между 1000 и 1600 започват да играят в рамките на около 300 оборота докато трае спускането, това нормално ли е за автоматите?

Някой знае ли дали има някакъв начин да се настрои като се отвори шофьорската врата да се отключат и всички останали както и багажника, че почна да ми става досадно с това цъкане на копчето за отключване.

И последно питане относно 1 датчик за температурата, даваше го като грешка в компа, по елзата излезна, че е на турбината (059906088A), но се оказа, че този датичк е ок. По пътя на логиката стигнахме до друг датчик, който е долу на дпф филтъра (038906088D), оказа се че е той. И двата датчика са за температура и изглеждат еднакво с разликата, че този долу е с около 5 мм по-дълъг и тъй като бях взел вече този, който е за горе го сложихме него, влезна си без проблем тъй като е по-късичък, грешката не се показа повече. Та въпроса ми е за какво служат тези датчици въобще и да си сложа ли този, който си е по книжка.

1. Не е нормално да мени оборотите ако се движиш с постоянна скорост и предавките не се сменят, още повече непрекъснато да играят. Виж при намаляване на скоростта от 80 до 0 примерно при всяко превключване на по ниска предавка според мен е нормално да подскочат еднократно докато се установи по ниската предавка.

2. Няма начин щом си активирал автоматичното заключване при потегляне. Става или с вадене на ключа или с бутона - все пак това е и идеята на тази екстра да си заключен.

Виж ако говориш за другото - сутрин при отключване на колата, че след първо натискане се отваря само шофьорска врата, а след второ и останалите, то това е екстра на алармата която се кодира и може да се махне.

3. Еми датчици за температурата - този при ДПФ би трябвало да е свързан с регенерацията на филтъра, която не може да се извърши ако не са достигнати 300 С мисля беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Не е нормално да мени оборотите ако се движиш с постоянна скорост и предавките не се сменят, още повече непрекъснато да играят. Виж при намаляване на скоростта от 80 до 0 примерно при всяко превключване на по ниска предавка според мен е нормално да подскочат еднократно докато се установи по ниската предавка.

Предавките не се сменят, примерно лек наклон спускане на 5та през цялото време, оборотите играят от 1000 до 1300 постоянно, педала на газта не се пипа, нито този на спирачката. Не е и от стрелката на оборотомера тъй като проверихме и закачена на кабел във vag-com също ги менеше. Каква може да е причината, скоростна кутия, масла в скоростите или някаква друга дивотия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да са различни неща - масло (ако е на бая километри и тормозена много), адаптация, софтуер, тръгнал хидротрансформатор и т.н. мизерии. Не мога да дам съвет, но ако искаш прегледай тази тема. Смяната на маслото в скоростите е деликатно, така че мноого внимавай къде и как, ако се решиш на тази стъпка.

И не е зле да се консултираш и отидеш при Мишо или друг добър специалист да каже. Колеги имали този проблем могат да препоръчат майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато я взех, беше със сменена скоростна кутия (втора употреба). Иначе превключва мазно, леко и без удари и придърпвания. Издирих майстора, който е сменявал скоростната кутия и каза, че маслото било на ZF не мога да се сетя точно какъв тип е било, но помня че каза нещо за някакви бели туби. Разпитах за този майстор приятели и казаха, че бил добър и ги разбирал нещата, но тъй като от автокъщата е била поръчката може да е имало ограничение в бюджета и за да минат по-тънко може да е спестил я масло, я някакви настройки по компютъра.

Между другото се сетих, и че на един баир ми го направи това, т.е. на изкачване без да се сменя предавката без промяна на подаване на газ се сменяха оборотите пак в подобен диапазон.

Да предложите някой капацитет по тези скоростни кутии да отида да я погледне?! На Мишо какви са му координатите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...На Мишо какви са му координатите?

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=9673

Гаражът му вече не е в Горубляне,а близо до къмпинг "Враня"/отбивката за къмпинга и оттам-през полето/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото се сетих, и че на един баир ми го направи това, т.е. на изкачване без да се сменя предавката без промяна на подаване на газ се сменяха оборотите пак в подобен диапазон.

Бегай на читав майстор че това не е никак добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато я взех, беше със сменена скоростна кутия (втора употреба). Иначе превключва мазно, леко и без удари и придърпвания. Издирих майстора, който е сменявал скоростната кутия и каза, че маслото било на ZF не мога да се сетя точно какъв тип е било, но помня че каза нещо за някакви бели туби. Разпитах за този майстор приятели и казаха, че бил добър и ги разбирал нещата, но тъй като от автокъщата е била поръчката може да е имало ограничение в бюджета и за да минат по-тънко може да е спестил я масло, я някакви настройки по компютъра.

Маслото e добре че е на ZF, лошото е че ни си първия който се оплаква с подобен проблем след смяна на масло (па макар и оригиналното), което впоследствие рефлектира върху хидротраснформатора. Иначе всички майстори без изключение и производителя ZF (с изкл. на Порше) препоръчват смяна в даден момент dry.gif. Ако ходиш при Мишо кажи какво е казал за проблема ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

blink.gif Някой знае ли дали може да се провери чрез VCDS, на колко % са накладките на всяко едно колело ?

Няма такава функция пич .... предните са с датчици за износване, а задните палят предупреждение в зависимост от това колко е извадено буталцето на електромоторите на ръчната спирачка

Иначе се нагъзваш, сваляш колелото и гледаш - от вътре винаги се износват повече (то за това и там е датчика за износване)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:huh:

Точно това гьзене исках да избегна, защото мислех че я има тази функция на компа, но много странно че я няма (на новите модели камиони го има даже на бордовия комп). Но най-странното е че на фиса ми светна преди 2 дни за накладки, а точно преди 1 месец като си сменявах гумите ги погледнах и на четирите колела и бяха горе-долу на 50%

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то като ти светне лампичката не означава, че трябва веднагически да се сменят.

Т.нар. датчик са две "затворени" кабелчета и когато диска стигне до тях и ги престърже, просто отваря веригата.

Имаш няколко хиляди км. до смяната, това е индикативно.

Все пак зависи как караш, къде караш и т.н.

На дълъг път може да минеш и доста хиляди километри със "светещи" накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато фарът може да дръпне влага не само през задния капак.

Уплътнения има още на капачето на мигача, при буксите на баласта и модула за завиване на ксенона.

Най-отдоло на самия фар има и един дренажен отвор.

Пробвай да почистиш всички тези уплътнения, а преди да монтираш ги напръскай със силиконов спрей.

Задължително почисти стъклото отвътре и ще прогледнеш.

Хубаво ми даваш съвет да измия отвътре фара / повърхността му / Петарик, но не казваш как?? Фарът май трябва да се свали, а аз това не го мога...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам проблем с моята 3.0 тди. Колата е със сет ибейски чисто нови дюзи които са вече на 15к километра.Колата няма катализатори махнал съм ги,а дпф няма заводско.Проблемът е че на място на празен ход колата започва да пуши на неизгоряла нафта и има леко колебание в оборотите.Стоиностите от 72 до 77 канал са 0 в ниското +15 в средното и +30 в високото налягане.Сменях дебитомер със друг пак го прави.Чистих егр тръбата пак го прави.Моторчетата на клапите са Ок.Сменях и големия дросел пак няма промяна.И сега голямата загадка-При изключен дебитомер колата работи перфектно няма дим няма колебания в оборотите.Просто вече ми свършиха идеите какво може да е.Давайте идеи! Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ми даваш съвет да измия отвътре фара / повърхността му / Петарик, но не казваш как?? Фарът май трябва да се свали, а аз това не го мога...

Да, без да го свалиш няма как да го измиеш. Иначе става с безконтактно /аз ползвам препаратата на Максолен за почти всичко, в т.ч. и за фаровете/ и плакнеш с дейонизирана вода. После микрофибър за стъкла, тъй като иначе все пак остават следи от капки.

Рефлектори, лупи, стъкла - всичко става като ново отвътре и нямаш нужда от рециклиране с отлепяне на "стъклото". Пробвах го на фаровете на Голфа и после на старите на Аудито, на един от които се беше прецакало завиването.

Между другото честит рожден ден! Да семе живи и здрави...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам проблем с моята 3.0 тди. Колата е със сет ибейски чисто нови дюзи които са вече на 15к километра.Колата няма катализатори махнал съм ги,а дпф няма заводско.Проблемът е че на място на празен ход колата започва да пуши на неизгоряла нафта и има леко колебание в оборотите.Стоиностите от 72 до 77 канал са 0 в ниското +15 в средното и +30 в високото налягане.Сменях дебитомер със друг пак го прави.Чистих егр тръбата пак го прави.Моторчетата на клапите са Ок.Сменях и големия дросел пак няма промяна.И сега голямата загадка-При изключен дебитомер колата работи перфектно няма дим няма колебания в оборотите.Просто вече ми свършиха идеите какво може да е.Давайте идеи! Мерси!

От кой купи дюзите, ако може и линк да дадеш и кодировка правихте ли на тях. Турбината как е, в движение мерихте ли налягането, което прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам проблем с моята 3.0 тди. Колата е със сет ибейски чисто нови дюзи които са вече на 15к километра.Колата няма катализатори махнал съм ги,а дпф няма заводско.Проблемът е че на място на празен ход колата започва да пуши на неизгоряла нафта и има леко колебание в оборотите.Стоиностите от 72 до 77 канал са 0 в ниското +15 в средното и +30 в високото налягане.Сменях дебитомер със друг пак го прави.Чистих егр тръбата пак го прави.Моторчетата на клапите са Ок.Сменях и големия дросел пак няма промяна.И сега голямата загадка-При изключен дебитомер колата работи перфектно няма дим няма колебания в оборотите.Просто вече ми свършиха идеите какво може да е.Давайте идеи! Мерси!

След като сложихте другият дебитомер казахте ли на колата че е сменен, защото ако не....все едно не сте го сменяли. Според мен дебитомера ти дава много гориво на място и следователно бял пушек.

Поздрави

Редактирано от TMAX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много неща може да е. Без колегата да сподели дали и какви грешки има, губи ли мощност колата и т.н само ще гадаем.

Може да е от задръстени филтри (въздушен филтър не е ясно как е?), през МАФа и дюзи менте или некодирани/адаптирани такива до просто калпаво гориво.

пп. TMAX, аз не знам да има някаква адаптация в случая, поне за дросела със сигурност няма gruebel.gif

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега от форума ако е решил да си продава 4ф-ката АВАНТ 3.0 ТДИ да се обажда че търся доста усилено. :rolleyes:/>/>

Редактирано от TMAX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите ми ги ореди стефчо Kpematora и са код BE EURO5 както и на Tmax мисля. Турбото надува добре и няма харчове на масло или каквото и да било друго.Относно дебитомера не съм сигурен,че изисква запознаване(адаптация) към колата моля по запознатите да кажат.

П.С. Всички филтри на колата нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За БМК дюзите са с друг код,мисля че тук е разковничето.Аз моята кола я карам при Мишо за диагностика и обслужване,също бях за дюзи и под негово давление търсих и взех точните за двигателя-с код БД.Вярно,че са с 20-25% по-скъпи,но едва ли това трябва да е съображение.

Редактирано от Emillion
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...