Jump to content

Размер на смесител за ACE мотор


Recommended Posts

Има ги в два варианта тези смесители (като за K-Motronic) единия е с 30 мм светл отвор на смесителя а другия е с 32 мм. Въпроса е с кой ще се държи по-добре. Ясно е че с по-големия ще е една идея по-добре във високите но дали ще има ядове с празния ход и ниските.

В каталога на BRC дават 41 мм :blink: Този размер важи за всичките със същата форма на дросела в това число AAD и ABK.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 193
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз съм с 30мм, БРЦ 140кв и не върви! Слагай по-голям. Ниски на тоя мотор за сега не виждам как се правят? Като казвам ниски обороти имам предвид да не се различава от ел.инжекция.

ПП - Разход от 10-14 смесен. За каране карам си я яко, но последно време ми вдигна разхода :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах 6А с 30мм.Наистина не върви добре.Пробвай с по големия размер.

Да ползвам темата на колегата:

В момента карам 7А с плочка ф30 отдалечена от дросела.Мисля да разширя отвора.Но въпроса е колко е допустимия отвор?

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата на колегата:

В момента карам 7А с плочка ф30 отдалечена от дросела.Мисля да разширя отвора.Но въпроса е колко е допустимия отвор?

В каталога на BRC дават 41 мм :blink: Този размер важи за всичките със същата форма на дросела в това число AAD и ABK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам ето такава плочка:

http://www.gasmagazin.com/vmchk/%D1%81%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B8/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D1%81-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0-%D1%8466-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B0.html

Поставена е след дебитомера(между него и гумения маншон):

68b0a94677d0ea19.jpg

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6A имах с щуцери във филтърната кутия. Вървеше добре, не помня разхода.

ACE-то ми беше с плочка, но не си спомням размера. На 3-та умираше....но като цяло беше добре

Двигателят беше качен на друга кола и с 30мм не може да отлепи (с различни изпарители) с 34 е добре...но се търсеше въртящ момент на ниски.

Най-добре е да се пробват няколко смесителя, като се започне от 32....41 ми се струва много голямо.

Ползвам ето такава плочка:

Смесителите на БРЦ са си истнски тръби на Вентури - по-дебели са и са с плавно увеличаване на диаметъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сериозно ми се иска да реша проблема с тая плочка(смесител) веднъж за винаги според вас кое е правилното твърдение :stupid:

Плочката се слага за да:

-редуцира въздуха

-да създаде под налягане(вакум) преди дросела. С цел по-силен натиск с който да се въздейства на мембраните на изпарителя за по-прецизно управление.

-вашето предположение :zustimm:

ПП - Аз поне вярвам във извода си описан във второто тире. Но сам съм виждал много примери за обратното :stupid:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второто е.

По принцип идеята на на смесителя е да осигури едно определено съотношение въздух/гориво. Но ако отвора е много голям трудно могат да се предадат малките изменения в потока (във вид на разреждане/вкуум) към мембраната на изпарител/редуктора. И една от причините за това е реглажния винт защото той седи статичен през цялото време. Онези талянски уредби които чат пат идваха коли с тях ако си спомняте с ламбда контрола са някакво решение. Там предполагам ще може да се работи и с по-големи по размер смесители защото лмбда контрола ще осигури по-точното отваряне на "реглажния винт" (който е вид стъпков мотор). Обаче доколкото знам ламбдите може и да са малко мудни и незнам дали като са по-стари автомобилите това действа коректно. Обикновенно ламбда контрола се скапваше първо и заминаваше в боклука.

Другата ти опция са нерестриктивните смесители (мога да ти дам такъв за проба) но там май има ядове на празен ход и ниски обороти, ако пък там ги нагласиш разхода отива в космоса (това с реглажен винт на маркуча)

И няй-доброто дето е измислено за тия чудесии е подобните на BRC BLOS газови "карбуратори" или смесители с константен поток май ги наричаха. Там няма ядове с ниски а и с високи обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много време ми се върти идея да си направя "смесител". Само дето идеята е той да е вариращ. Сериозно ме затруднява обаче кой точно фактор да го движи :stupid:

-разреждане в колектора след дросела

-диференциално налягане между филтъра и дросела

-механично движение от дросела

...На приказки е лесно, но на практика не толкова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е в ламбда контрол. Сигнал може да се вземе от ЕРН който се прави от ЕКУто.

За съжаление трябват клапани по инжекторите за да има бензин под налягане и да работи дебитомера правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KJ-stop ще свърши работа при клапаните. Но ако питате мен тогава няма смисъл да опитвате с нормално Вентури а директно да минавате на "струнни" смесители.

Днес си доствих от МСМГАЗ В.Търново едни смесители и мога да ви кажа че нямата нищо общо с боклуците с които съм се сблъсквал по София. Още тия дни ще сменя на Карината плочката и ще докладавам дали има подобрение.

Ето за тези говоря

Само да си намерв нещо на 36-38 го бодвам на моята за тест. Моята Карина е близка по характеристика като характеристика на потока с ACE-то. Тя е 2.0/16V но е с пълен ел.инжекцион и MAP сензор. Т.е. нема толкова проста кола за правене.

Ето за такива смесители говоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледам едни смесители за Мерцедес K-Jetronic и се оказва че при проклетите мерцедеси въздушния поток през механичния инжекцион се движи в противоположна на Аудитата посока. Иначе имаше смесител който се надява между главата и гофрирания маркуч към дросела и е с диаметър 46 мм което си е сериозно вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на колегата за намеса в темата му, но ще споделя и аз нещо:

От доста време се замислям за подмяна на моя смесител - за К-джеторник. Мисля, че бе с ф29 мм.

Така карам колата повече от 150 к. Особенно големи проблеми съм нямал, НО най-много ме дразни огромната разлика в разхода - градски извънградски режим. Разликата е повече от 6 литра/100 - 15/100 градско при 8.5-9.0/100 извънградско.

Живея в град Русе, не че няма трафик и висене по светофари ама чак такава разлика не мога да си я обесня.

Забелязвам я от известно време, че имам едно задържане на оборотите след като освободя от скорост - т.е. първо падат до към 1400-1500 об/мин. и чак след малък период от време си падат до нормалните от мен нагласени 1000 об/мин.

Вярно е че изпарителя е доста далеч монтиран от смесителя и се получава натрупване на газ във дългият маркуч, НО едва ли от там да идва толкова високият разход???

Смесителя не е вързан със уравновесяване на мемраните отзад на изпарителя, а имам монтиран ел. магнитен клапан, който надига клапана.

Та основното ми чудене е накъде да върви подмянатана смесителя - към по-голямо Ф-и или към по-малко???

Много ще се радвам колеги със ДЗ мотори да споделят р-ра на смесителите си, разходните и динамични характеристики.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смесителя не е вързан със уравновесяване на мемраните отзад на изпарителя, а имам монтиран ел. магнитен клапан, който надига клапана.

Та основното ми чудене е накъде да върви подмянатана смесителя - към по-голямо Ф-и или към по-малко???

Много ще се радвам колеги със ДЗ мотори да споделят р-ра на смесителите си, разходните и динамични характеристики.

Поздрави.

Колкото повече толкова повече до определена граница при която спира да работи коректно в ниските. И задължително според мен е да си оправиш изравняването на налягането.

Дължината на маркуча при моите коли винаги е играла само и единствено роля ако паля директно на газ че трябват 3-4 оборота допълнително. Динамиката и разхода никога не са страдали от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече толкова повече до определена граница при която спира да работи коректно в ниските. И задължително според мен е да си оправиш изравняването на налягането.

Дължината на маркуча при моите коли винаги е играла само и единствено роля ако паля директно на газ че трябват 3-4 оборота допълнително. Динамиката и разхода никога не са страдали от това.

За толкова години каране така и не можах да я подкарам нормално с начина на връзване с уравновесяване. Постоянно глъхнеше в ниските. Най-сериозният проблем бе - супер ниски и нестабилни на празен ход и до 1800-2000 об/мин и супер добри високи, НО и със по-висок разход извънградско спрямо сегашният вариант със електромагнитният клапан.

Със клапана съм много по доволен и като разход спрямо уравновесяването и като стабилна работа на мотора с и без включен климатик. Моментална реакция при подаване на газ и пълен респонс, докато това нещо с уравновесяването тези неща бяха изцяло в отрицателният спектър.

Местих мястото на вакума, от смесителя преди филтъра, след него и къде ли не и НЕ и НЕ. Искаше да се припомпи като ГАЗ 53 за да се включа бързо от някое кръстовище. За да компенсирам кофтите ниски и това забиване трябваше да развия крана към смесителя със доста обороти за да може мембраната да стане пак чувствителна, НО разхода яко отиваше нагоре. Така и не разбрах защо не можах да я подкарам по този начин.

Сега като пиша и си припомням нещата също ме навежда на мисълта за не достатъчно добре подбран смесител.

НО това е моята дилема - какъв трябва да е щом сега съм със Ф29 мм и защо мислиш, че "колкото повече толкова повече" - дай някакво разяснение???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече толкова повече важи за да може да върви колата във високите обороти защото там има рестрикция на въздушния поток.

Но това не може да продължава до безкрай както стана ясно защото разреждането става малко винта трябва да се развива много и изобщо всичко отива на кино. Утре ще ми доставят плочка със 32 мм за нуждите на едно АСЕ и до петък ще го направим. Да видим как ще се държи с този смесител.

Гледах в един сайт български ламбда контрол за 110 лева комплект със стъпковия мотор модула и все. Но там пишеше че трябва сигнал от TPS-а явно за тогава когато пуснеш педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече толкова повече важи за да може да върви колата във високите обороти защото там има рестрикция на въздушния поток.

Но това не може да продължава до безкрай както стана ясно защото разреждането става малко винта трябва да се развива много и изобщо всичко отива на кино. Утре ще ми доставят плочка със 32 мм за нуждите на едно АСЕ и до петък ще го направим. Да видим как ще се държи с този смесител.

Гледах в един сайт български ламбда контрол за 110 лева комплект със стъпковия мотор модула и все. Но там пишеше че трябва сигнал от TPS-а явно за тогава когато пуснеш педала на газта.

Колега как се държи 32 мм смесител???

Надявах се колега със мотор ДЗ да сподели със какъв диаметър смесител кара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как се държи 32 мм смесител???

Надявах се колега със мотор ДЗ да сподели със какъв диаметър смесител кара?

Отговора е отврат. Никакъв празен ход никакъв шанс да се изфорсира мотора при напълно отвити винтове навсякъде по изпаритела и крана на маркуча за смесителя. Никаква игра със стъпковия мотор не помага. Просто не може да направи смес и това е.

В понеделник поръчвам на 28 мм, ако някой иска мога да му я дам тази на 32 мм да експериментира и ако си я подкара срещу някаква съвсем символична сума. Особено ми е важо да я пробва някой с по-голям мотор от типа на NG/AAR за да се види дали ще има някаква разлика.

П.С: Смених плочката на Карината със закупената от същия сайт. Старата беше на 32 мм и новата е на 32 мм. Само дето едната прилича на нещо сделано в час по трудово от първокласници а другото на нещо дето има замисъл в него. Резултата е следния на отиване към морето от околомръсното до края на магистралата за Бургас (по-точно до петолъчката) колата издуха една бутилка газ което прави разход около 13.5/100 това при скорост 140+ (не съм падал под 140 но не съм се и качвал над 150) климатик за много малко включвах. На връщане заредих догоре на ОМВ-то на изхода на Бургас и заредих чак на ЕКО-то (отново догоре) на околомръсното до Чепинци. Карах със 95-100 км.ч без трафик и изпреварвания и без да ползвам климатик, изминати 387 км. а долях 25 литра това прави около 6.5/100 :blink: това според вас възможно ли е? (мотора е 2.0/16V с пълен ел. инжекцион 133 коня колата е автоматик и комби, мотора е икономичната серия на Тойота 3S-FE)

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой от горепосочените смесители в сайта, може да пасне за АБК?Аз имам същия проблем,извънградско разход 8-8.5 а градско 14-16л.Без л.контрол, плочката е сложене м/у филтъра и дебитомера.Не търся скорости над 130км/ч.

пп какво е това уравновесяване на налягането?

:gruebel:

Редактирано от genttogsg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уравновесяване на налягането (тъй наречения "байпас") се слага само ако плочката е монтирана директно на всмукателните колектори. Получава се голям вакум между двигателя и клапата на дебитомера и без този "байпас" двигателя се дави на ниски обороти и гасне. Практически това, което прави е да връща мембраната обратно посредством вакума и по този начин да намалява притока на газ на ниски обороти. Обикновено плочката се монтира на всмукателните колектори при мех. инжекцион. АБК-то е с ел. инжекцион и предполагам твоята плочка е монтирана още преди дебитомера и не се налага свързването на байпас-а към изпарителя?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...