Jump to content

A3 vs A4 плюсове и недостатъци


  

121 гласа

  1. 1. A3 или А4

    • А3
      42
    • А4
      79


Recommended Posts

Здравейте,

на път съм да инвестирам в нова(стара) кола и не мога да взема решение и се обръщам към вас като препатили, обичащи Audi в радост и мъка :)

Финансите ми (6000 - 7000 лв.) ще стигнат за модела А3 или А4 в диапазона от 2001 до 2003 г. Забелязавам, че двата модела вървят на сходни цени.

Какви са плюсовете и минусите на двата модела?

Искам само да вметна, че ме интересува по-скоро здрав автомобил, за който да се грижа без да прекалявам с престоя в сервизите, а не "бегачка".

Какъв двигател, купе и скоростна кутия ще ми препоръчате? Какво се чупи/сменя най-често в двата автомобила?

Всяко мнение ще ми е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

реално погледнато с бюджета, който разполагаш и годините, които искаш да е колата си ограничил уравнението и то показва, че по-скоро трябва да се спреш на А3. Скоро купувах кола и за тези пари читаво А4 B6, поне на този етап не може да се купи.

За А4 от тези години ти трябват около 9000, че и нагоре, знам че има примамливи обяви за под тези пари, но като отидеш на място колите са скръб. Аз търсех до скоро А4 и първоначално гледах Б6-ци, но след като видях,че за около 7000 и малко отгоре бих взел Б6, ама кенеф... се спрях на Б5-ца, фейслифт 2000г, която струва общо взето колкото евтините Б6-ци, но за разлика от тях е в перфектно състояние.

Та накратко с този бюджет мисля че можеш да вземеш добро А3, но не и А4 от тези години.

Иначе по отношение на двете коли, да се сравняват мисля е видимо коя какво предлага. А3 е по скоро кола за ергени и момчета, които още не ги слушат главите, А4 е вече стъпка към нещо друго :) Без да умаловажавам конфорта на А3-ката и да убиждам някой, ама все пак това си е голф. По отношение на здравината... може би а3 печели с малко по отношение на окачването, предимство което за сметка на комфорт и много други неща, но всеки сам прави избора си.

Не се хвърляй бързо, на някоя кола с библия в жабката и бастун в багажника :)

Успех в търсенето!

  • Like 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата hristtov ти е описал доста вярно ситуацията. Честно казано А3 за около 6-7000 има реално шанс да е в добро здраве. B6 ще иска много за "реставрация".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледай гласовете в анкетата а обоснованите мнения в темата. Ако си купиш А4 Б6 за 6000-7000 лева смятал ли си после ? Обслужване регистрация, каско, гражданска, гуми, отстраняване на някой-друг проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледай гласовете в анкетата а обоснованите мнения в темата. Ако си купиш А4 Б6 за 6000-7000 лева смятал ли си после ? Обслужване регистрация, каско, гражданска, гуми, отстраняване на някой-друг проблем...

Който и от двата модела да е, съм предвидил допълнително 1000 лева за разходи. То е ясно, че ще трябва да се сменят някой неща, а и бюрокрацията ще глътне сигурно към 300-400 лв :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Ауди А3 1.9ТДИ 90к.с,Хечбек,Без демпферния съединител и все ... здрава колица.

2.Ауди А3 1.8 20V 125к.с,Хечбек + ГИ (ако караш много или по твоя преценка)

3.Ауди А4 1.9ТДИ 90-110к.с,Седан или Авант кое е по вкуса ти ... алуминиево окачване,съединител с демпфер при (110к.с а и при някой 90к.с от Фейса мисля че има)

4.Ауди А4 1.8 или 1.8Т от последните може й фейслифт за около 6000лв. и ще ти останат за цялостно но техническо обслужване в случай че изскочи нещо допълнително,а ще изскочи щото това са коли Н-та употреба трябва се помисли.

Редактирано от MAPTO7007
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ,ако ще е с предно-А3,ако ще е куатро А4,виждал съм на едни и същи цени предно и куатро,другото вече зависи от състоянието на колата.Куатрото няма скъпа поддръжка, както казват някои незапознати хора,то просто няма поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на твое място бих си взел А6- Ц5 за тези пари, макар и по-стара година :zustimm: А3 е малко купе с твърда возия. Само едната предница е по-евтина....Ма ти надали ще се спреш от едни 400-500 лв. при пълна подмяна на носачи при А4 или А6. Пък и в повечето случаи се налага подмяна само на 2-3 детайла отпред и толкова.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oще един глас за А4б5 фейслифт, или А6ц5. Доста различни коли от А3. Най-добре да покара колегата и двете и да предцени... Не бих се напънал за Б6... все пак кефа от покупката идва и от това да се качиш, да си я стегнеш и покараш... не да я вземеш и следващите 6 месеца да си на ръба на финансите и да трепериш да не изпука още нещо по нея... zustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифтова А3-ка е нормално да се сравнява с фейслифтова А4/Б5, т.е. 1999-2000г. С Б6 не излизат сметките.

Изборът от двигатели, задвижвания и кутии при А4 е огромен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата hristtov е прав за цените и бараките. Според мен трябва ти да си решиш по комфортната А4-ка ли ти се кара или А3-ка, която да ръчкаш щото за това най-вече е правена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да е куатро, не си струва емблемата...

Аз си купувам аудита, не защото ги смятам за някакви "премиум" автомобили, а по-скоро по метода на изключването.

Не съм добър шофьор и не мога да карам кола на задно. Какво по-добро от ауди мога да си купя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат такива коли като А3 и подобни от гамата на Ауди се правят за запълване на пазара и печелене на клиенти от конкурентите,ако искаш Ауди си купи нещо по-високо.Ако можеш да се справиш с C5 после вземи нея,ако не b5.БЕНЗИНОВИ-мое мнение.Успех.

Това за А3 дето каза са пълни глупости :zustimm:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията дотук!

Куатрото няма скъпа поддръжка, както казват някои незапознати хора,то просто няма поддръжка.

Това как да го разбирам - като Quattro не може да се поправя или Quattro нямя нужда от поправка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куатрото няма нужда от поддръжка. Поне първите 300к км.

Заден лагер за куатро струва колкото преден - т.е. 50лв. Заден лагер за "некуатро" си струва като на другите коли след 2000г - 200-300лв.

Недостатък на куатрото е намалената с 10-12% мощност и увеличеното тегло, в следствие на които е леко повишения разход и намалена динамика при еднакви мотори и купта.

За предимствата мисля, че нужда няма да пиша.

Най-просто казано - куатрото при А3 не е постоянно зацепено и единият недостатък - постоянните загуби в трансмисия, не е толкова силно изразен.

В заключение - куатрото е приятна екстра, която обаче иска мощен двигател за да покаже потенциала си. Колко мощен - на едни 115кс вече са им предел и им трябва куатро, на други и 500кс са им малко за куатро... за ужас на "куатро мянаците" :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как да го разбирам - като Quattro не може да се поправя или Quattro нямя нужда от поправка :D

Легендата е, че куатрото е така сделано, че буквално не се "чупи" и нуждае от поддръжка. В известен смисъл е така, докато не се опре да речем до скъсантампон/заминал лагер на кардана(кардана е монолитен с лагер тампона и се предлага само цял като резервна "част", не питай за цена. Е, има някакви заместители и преработки, българина не се дава лесно).После по носачите отзад куатрото има едни тампони(и щангички), които по логиката за "вечност" на системата никой не се и сеща да провери и съответно смени.А те често плачат за смяна......и не са никак, ама никак евтини(и на всичкото отгоре отново ги няма автърмаркет, само ориджиналдъ).Казват че маслото в дифа също веднъж заредено в завода не се пипа до края на живота на колата, е да, ама не, ако семеринг там протече(а те текат и още как), маслото щеш не щеш го наливаш, нека да "е вечно".

Наистина като конструкция постоянното зацепено и с Торсен диференциал куатро е много здраво нещо.Но като всяка механика и то си има лимитите.

И се поддържа.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако под "поддържа" имаш предвид "ремонтира, когато се счупи" съм съгласен. Но иначе куатрото не подлежи на никаква профилактична поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата автор на темата, не може да реши какво ауди да си купи, вие го метнахте на тема куатро.

Съвсем се разводни и мисля няма лесно да реши, ако темата продължи в тази посока. Отделно той е поставил някакви рамки в годините, а тук му се предлага А4 ТДИ с 90 и 110к.с., където тези години модела е съвсем друг и ги няма тези мотори.

Може би все пак трябва да си реши сам за себе си какво ще е купето, което ще му върши в по-голяма степен работа и ще му е по-комфортно. От там нататък, може да се измести темата към подходящ мотор и дали да е с куатро или не.... Иначе мисля става пълен буламач...

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как да го разбирам - като Quattro не може да се поправя или Quattro нямя нужда от поправка :D

Колегата автор на темата, не може да реши какво ауди да си купи, вие го метнахте на тема куатро.

Автора попита, никой не го е "мятал" на каквато и да е тематика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата автор на темата, не може да реши какво ауди да си купи, вие го метнахте на тема куатро.

Иначе мисля става пълен буламач...

Ауди на предно, при положение че има quattro...

А3-ката даже е Халдекс. Не виждам причина да не му кажа истината на човека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...