Jump to content

Ауди S6 C4 NITRO upgrade


Recommended Posts

Колеги,

от едно известно време си мисля за слагане на нитро в моята кола,

идеята е че по-принцип тя си върви добре... но понякога само понякога ти се иска да върви по-добре.

Според вас дали нитрото е неподходящо за всекидневен автомобил т.е

няма кои знае какво по него, чип, генерация, филтър

и наи-важното доколкото чета при правилна настройка нямало нищо да се счупи дали е така?

Колко коня може да се добавят към заводските?

и.. колата е 4.2 не турбо

:bia:

Редактирано от pa4ini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав спортен филтър, качествена генерация плюс 100 октанов бензин няма ли да стане работата.

Не съм дочел - извинявай.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нали това съм написал,

Колата има тези работи

Гледах за суперчарджер ама за модела не се произвеждат а и са много скъпи.

Нитрото ми се вижда много евтин и ефективен вариант

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сорри за спама,ама щом тия коне ти слабеят....Незнам, като ти омръзне нитрото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в конете, 4.2 атмосферките просто са си спрели мотори. За нитрото не знам, но за компресора се приготви за разход х2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало при кадърен монтаж и настройка грижи да нямаш...Тва говорим за некав разумен шот 75/100, щото ако ти умалее и се полакомиш, мое фърлиш мотора!Има го и друго обаче което ми го каза един виден тунингист като го разпитвах за мойта кола за нитро, а именно "на здрава глава бинт не ти трябва"... :hilezh::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се прекали, и се настрой кадърно проблем няма да имаш. Нитро системите са се разви адски много. Примерно ако се направи да работи само над: 80 градуса на мотора, над 4000об, само при натисната до ламарината газ, с разумен "шот" аз не виждам какво може да стане? :blink: Естествено важното да не се полакомиш за повече "лесно" придобита сила, защото тогава вече може да стане лошо.

ПП - Също така ако колата ти сега няма проблеми с разход масло предпоставка за проблем остава само настройката и монтажа :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този двигател е подигравка ако му се сложи шот под 150 коня.

Като си взимаш нитро системата гледай да е с прогресивен кнтролер, шансовете да скапеш двигателя с него са минимални. Сложи си първоначално по-малък шот някъде 100 за да свикнеш да си правиш правилно настройките на контролера. Като ти умалее и слагай по-голям. Вземи си бутилка поне 5 кг (11 lb)за да не ти се налага да зареждаш след всяка гонка и првери добре какъв ти е дебита на бензиновата помпа за да не се окаже недостатъчен като ти отворят соленоидите на 100%, освен ако не си решил да си купуваш върхова система с осемточково впръскване и с отделна бензинова помпа. Разбира се говорим само за мокри системи, сухите ги изключи като опция.

Според мен за този мотор е рзумен шот от 200 коня, който не е задължително да се ползва всеки път на 100% и спокойно може да бъде намалляван през контролера.

Кофти е че цената на диазотния окис не е ниска и се намира трудно на цени под 17лв. за кг.

Редактирано от kapitango
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Капитанго за мнението,

Сега в мен има няколко въпроса

1 Какво става когато смениш скорост?

2. На пълна газ до 4 скорост колата сравнително бързо си пълни оборотомера това означава ли че на 3 ако си превключил от 2ра

ще имаш нитро колко време 2 сек? до ново превключване?

3. Много важен!!! Какво значи шот аз примерно изпивам 50г. шот ама Ти като казваш бутилка 5кг. и зареждане на всяка гонка...

Как се мери рзхода и какъв е тои?

4. Ако приемем че съм си сменил 6стата скорост с такава от дизелова кутия както съм направил

и теоретичната максимална скорост на колата е около 370км - може ли да се опитвам да ги дигна с нитро докато да речем бутилката свърши?

Или това не може :blink:

Питам защото ако не мога да го ползвам на 3 скорост и на 6та колата ще се счупи защото няма как да дигне 370 но пък ако има още 200к.с отгоре може да се опитва

то тогава ми остават само 4 и 5...

Дали е така Вие ще кажете

:bia:

Редактирано от pa4ini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ще обясня малко по-подробно тоест ще споделя това, което аз знам.

От скоро експериментирам с нитро система на моята кола и съм все още начинаещ лаик.

В интерес на истината информацията в мрежата за правилно смятане и настройка на нитро ситема е доста оскъдна. Тези, които са наясно и се занимават с това, си траят и не споделят нищо. Разбираемо е защо. Пишат предимно такива като нас, които тепърва откриват топлата вода и се учат на принципа: "Проба-Грешка", а грешките понякога струват скъпо.

Ще се опитам да ти отговоря на въпросите, като не гарантирам, че отговорите ми са 100% верни и ще се радвам ако бъда коригиран своевременно.

Какво е нитро шот от 100кс? Общо взето това е количеството бензин, което трябва да бъде окислено допълнително за да се повиши мощността на двигателя с +100кс(75Kw). Което ще рече, че безиновия соленоид трябва да впръска това допълнително гориво, а N2O соленоида трябва да осигури допълнителното количество кислород за окисляването на това допълнително гориво. Под окисляване разбирай правилно изгаряне.

Ето един цитат от друг форум, който добре обяснява как се изчислява шот от 100 конски сили.

Какво прави нитро системата? - Внася допълнителен окислител в двигателя. Мократа нитро система доставя и окислителя и горивото в точна пропорция.

100 коня нитро би трябвало да се нуждаят от около 500-600 см3 бензин на минута.

За да се застраховаш, смяташ така:

100 коня са 5 килограма въздух при ефективност от 20 к.с. за 1 кг. въздух.

Във въздуха кислорода е 21% по обем и 23.141 % по тегло.

Следователно в 5 кг въздух има 1157.05 грама кислород. Това количество кислород може да окисли 434.7 грама бензин (595 см3 или сс) при смес 11.5:1

Един кило мол кислород (О2) тежи 32 килограма, а един кило мол азот (N2) тежи 28 килограма. Следователно един мол кислород е 32 грама, а един мол азот тежи 28 грама.

Нитрото е N2O. Вече установихме, че за 100 коня ни трябват 1157 грама кислород... 1157/16*=72.3125 мола кислород. * използваме атомно тегло 16, защото свободния кислород тежи наполовина от молекулата О2.

Азота е N2, тоест за него ще използваме директно теглото от 28 грама за един мол.

2024.75 грама ще тежи азота.

Следователно за 100 конски сили при смес 11.5:1 ще ни трябва дебит от, 2024.75+1157=3181.75 грама нитро за минута, което ще обогатяваме със 434.7 грама или 595 сс бензин за минута.

Продължаваме с компонентите:

1. Соленоиди, те са два- бензинов соленоид и соленоида за N2O. На тях се мотират малки диафрагми (дюзи), които се изчисляват според налягането и в зависимост от съотношението на бензин и N2O, което впъскват, този комплект от две дюзи (едната за бензиновия и другата за N2O соленоида) се нарича най-често ШОТ. И ако са изчислени да повишат мощността на двигателя със 100кс, комплекта от дюзи се нарича 100 коня шот.

2. Прогресивния контролер. Той управлява двата соленоида. Нарича се "Прогресивен", защото подава допълнителната мощност плавно, с предварително зададена прогресия от настройките му. А плавното подаване предпазва моторчето. Контролера взима информация от няколко места (не е задължително да е от всичките, зависи от контролера): Педал за газта, педал за спирачка, педал на амбреажа, обороти на двигателя и температура на двигателя. Принципно е прието, че е най-ефективно и безопасно допълнителния коктейл от гориво и N2O да се впръсква в диапазона от 3000 до 6000 об/мин на двигателя. Хубавите контролери следят оборотния диапазон на двигателя и му подават зададената допълнителна мощност точно когато трябва.

На контролера могат да се задават и променят настройките за:

-първоначално прогресията от колко процента да започне за да не се получи рязко натоварване на двигателя;

-Прогресията до колко процента да досигне максимално;

-Могат да се коригират процентното съотношение между бензина и N2O в някакви граници;

-каква латентност да има до започванео на прогресията;

-колко бързо да достигне максималната стойност на прогресията.

За какво служат допълнителните датчици поставени на педалите?-педала на газта дава информация кога да започне прогресията;

-педала на амбреажа дава информация за превключването на предавките и съответно ресетва прогресията при всяка смяна на скоростите;

-педала на спирачката дава информация за прекратяване на работата на нитро системата и тя да застане в стенд бай до следващото натискане на педала на газта.

3.Бутилката Тя съхранява N2O. Зарежда се при налягане над 200 атм. и затова не е хубаво да се правят компромиси с нейното качество. Има си редуцир вентил, който осигурява необходимото налягане за правилната работа на N2O соленоида. Тъй, като при намаляването на N2O в бутилката налягането спада има допълнителни системи(одеалца), които да я загреят при спад на наляането и да държат това налягане в някакви норми. При системите за леки коли най-малката бутилка трябва да е 5кг, но доста често се спекулира се срещат обяви, в които се продават малки бутилки за мотори.

Скъпите нитро системи са снабдени с допълнителни екстри като отделна бензинова помпа, многоточково впръскване (за всеки отделен цилиндър) и прецизни прогресивни контролери, които взимат данни от повече места.

Ако нещо съм пропуснал питайте :rolleyes:

Редактирано от kapitango
  • Like 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Привет на всички,

след едно известно време реших да направя следният силов тунинг

Реших да си сложа интеркулер :hilezh:

http://postimg.org/image/yecleafs3/


Ако реша да сложа и други части ще ви споделя крайният резултат :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен само е сложил кулер на асматика  :hilezh:

Някакси и аз имам такива подозрения, може пък и да има ефект, той ще си каже...надявам се.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора всякакви...някой искат да турбинират, и да не слагат кулер...има и обратното: слагат кулер, без да турбинират...тея вторите са по-зле!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че кво, малко ли е дори само кулер да има?!? Мисля вече да не се занимавам да турбинирам, слагам един кулер отпред, - да охлажда засмуквания въздух от....няма значение сега, все ще охлажда нещо, една турбо-свирка в аспуфа и готово.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...