Jump to content

Дизел на газ?


Recommended Posts

Ние ще пробваме на един фят и ще споделя,те хората на камиони МАН слагат,на автобуси,въртят милиони километри,а и както повече хора споделиха темата с линка,караш дизел , а върви като бензин.Защо да не се изпробват новите технологии.Пробваха с водородна клетка и какво стана-нищо /5% икономия/.Ауди не мислят толкова за икономии,колкото за мощност и комфорт.В предишния пост написах за колко време се избива уредбата,като не ни хареса махаме и продаваме.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Eми колегата е обяснил много точно и на сичкото отгоре като се замисля аз за последната година и положина съм 70к км .... незнам дали бих се положил на това да зареждам и едното и другото НО ако го видя на друго Ауди какъв е ефекта бих се замислил !!!! Сега едно прибиране до БГ ми струва около 260 лири защо да не се прибирам за 160 ;) примерно ..... и като сме 3ма !!!! :respekt: :respekt: :respekt: От опит глава не боли !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като гледам изчисленията,една бутилка с вместимост от 20 литра газ ще изкара 800-1000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като гледам изчисленията,една бутилка с вместимост от 20 литра газ ще изкара 800-1000 км

Което си е оферта....

а някой нещо по темата ? :respekt::gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж видях на едно митсубиши паджеро как му вкарваха пропан-бутан от промишлена газова бутилка,която си има клапан/стандартна готварска,които ги има по бензиностанциите/После разбрах, че хората вкарали маркуча за газта в кутията към филтъра и настройвали колко газ да отива към него.Джипа беше целия кален,явно за офроуд и си експериментират.Аз ако имах някой стар моргаджийски дизелов автомобил /без ауди разбира се /бих експериментирал,но нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от такива прехвърляния едно семейство си отиде ..... Или майстор го прави с гаранция или никога няма да се кача на кола с тръц !!! Аз съм пушач и не искам да стоя на 150м от колата като пуша цигара! :hilezh: такива с клапани .... :hilezh: Или се прави като хората Оргиналдъ или си карам ТЙЕ ДЙЕ И и няма да мисля за такива глупости .... ;) !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравекйте колеги! Ще си позволя да споделя опит, но на 1Z ! Мой приятел реши, запъна се и започнахме борбата! Монтаж на газ, регулировка на газовото, промяна в регулировката на ГНП-то и т.н.! В крайна сметка икономическата ефективнст е между 1.50 и 2.00 лева /100 км. Не е както колегата пита за 1.9TDI 2003, но все пак е инфо! На края ще споделя, че аз карам 1.9TDI 130 к.с 2004 (AVF), но такъв експеримент, особено след установения икономически ефект, не бих направил с колата си! Който иска да кара на газ, да си купи бензин! Дизела си е дизел, с всичките си предимства и недостатъци! (мое лично мнение) Който все пак държи да се пробва - УСПЕХ !!! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли вариянт дизеловия мотор да върви само на метан ?

По слухове - Във Варна автобусите / не всички/ бяха преработени моторите ,вървят само на метан несе нуждаят от нафта.......

Ако наистина е така , как се възпламенява метана?

Може ли системата да работи и на газ ?

ПС: Извън темата...

За отработено олио без нафта знам че става... Аз лично съм слагал на бившото ми 1.6 ТДИ...Вървежа се подобрява разхода също...

Как ще се отрази същата течност на 1.9 ТДИ ПД 131кс ? Имали колеги дето са правили такъв тест ?“

Редактирано от ShpizAudi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.Д на олио ? :rotcol: Ако съм до теб .... :box: хихих Майтапя се колега ама не си прави експеримент че дюзите са ти 2000 лв с смяната!!!1 :lol::bia: :bia: :lol: на мойта кола един път слагах червено и като чух работата на двигателя..... :wall: От тогава насам в Англия само BP unleaded diesel !!!! Maлко по-скъп но .... нито пуши нито трака (като за стара кола де!!!) :zustimm:B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли вариянт дизеловия мотор да върви само на метан ?

По слухове - Във Варна автобусите / не всички/ бяха преработени моторите ,вървят само на метан несе нуждаят от нафта.......

Ако наистина е така , как се възпламенява метана?

Не може, в горивната камера трябва да капне "капчица" нафта,която да възпламени метана

Здравекйте колеги! Ще си позволя да споделя опит, но на 1Z ! Мой приятел реши, запъна се и започнахме борбата! Монтаж на газ, регулировка на газовото, промяна в регулировката на ГНП-то и т.н.! В крайна сметка икономическата ефективнст е между 1.50 и 2.00 лева /100 км.

Какво се случва с разхода,колко нафта гори и голко газ на 100 км.По меко ли работи двигателя,по пъргав ли е?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Все по-голям интерес към газови уредби за дизелови коли

Близо 20% ръст в продажбите на газови системи за дизелови автомобили за последната една година, отчитат от бранша. Използването им намалява разхода за гориво с около 30%, което е основна причина за нарасналото търсене. 

Цените на качествените газови системи за дизелови двигатели тръгват от 1200 лв. Инвестицията се изплаща за 3-4 месеца при автомобилите, изминаващи около 100 000 км на година. Доставчиците на подобно оборудване препоръчват да се избират газови системи, които са произведени от специализирани фирми. Практиката да се приспособяват бензинови газови уредби към дизелови автомобили крие редица рискове, предупреждават специалистите.

Газовите системи за дизелови двигатели стават все по-популярни в световен мащаб, стана ясно по време на най-голямото международно изложение в сектора – „GasShow 2016 Варшава”. Технологията на тези системи се усъвършенства с всяка изминала година, като се постига по-добро смесване и по-качествено изгаряне на горивото.

Заради смесването с пропан-бутан, дизеловото гориво изгаря напълно, което е практически невъзможно при обикновен дизелов двигател. Освен по-малкия разход на гориво, дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, двигателят работи по-гладко.

Друга тенденция, която се открои по време на изложението във Варшава е, че производителите на автомобили вече все по-често слагат заводски газови системи на най-новите модели автомобили. Причината за това е, че карането на газ става все по-популярно в целия свят, заради екологичните и финансови предимства пред бензина и дизела.

Мит: Газовите уредби не са безопасни.

Реалност: Газовата система минава годишен технически преглед и е много по-обезопасена от бензиновата. В газовия резервоар има мултиклапан с 3 нива на защита: 1) устройство, което спира притока на газ към двигателя; 2) стоп клапан, който се задейства, когато налягането се покачи над определено ниво; 3) клапан, който спира пълненето на резервоара на 80%, тъй като при повишаване на температурата газта се разширява и затова са необходими 20% аванс. При удар всички клапани се затварят и газта не преминава към двигателя. Също така има механизъм, чрез който при удар газовата бутилка излита от купето на автомобила.

Мит: Газта разваля двигателя.

Реалност: Как газта ще влияе на двигателя зависи от това какво е съотношението пропан-бутан. В България пропорцията пропан-бутан е 70%-30%, което не само че е абсолютно безвредно, но дори е щадящо за двигателя.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тази статия си е чиста ПР реклама. Някой задава ли си въпроса, какви са последиците на дюзите и нафтовата помпа от смесването на газта със дизела? Газта е сухо гориво, което допълнително изсушава дизела и със сигурност намалява остатъчния живот на тези 2 "евтини" компонента. Масово собствениците на дизел се чудят какво да сложат във нафтата, само и само да се смазва ГНП-то и дюзите, въз основа на добре известната сухота на горивото у нас.

Считам, че  въз основа на  наблъскана със био добавки, парафин и какви ли не разреждащи химии нафта + газта ще има сериозни негативни последици. Не е невъзможно да се получи добра оптимизация спрямо разход, икономия, възвращаемост на инвестицията, но в България към този момент това води до главоболия. Може би този метод ще има по-голямо КПД във държави със по-качествено гориво. Тази технология е значително, по нова и не толкова популярна и изпитана със години, както бензиновият инжекцион. Лично бих предпочел газ/бензин от колкото дизел/газ/метан или каквото там се сетите плод на сиромашията българска. Карайте си дизелчетата, слагайте им до колкото е възможно добра нафта и се радвайте на живота ! ! !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите, които споменаваш и горивото трябва да смазва, нямат абсолютно никакъв досег с газта и продължават да работят по същия начин и след слагането ѝ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим колко по-агресивно е изгарянето на нафтата в цилиндрите спрямо газ-та. Но тука ще стане дебел спор, как газта отделяла температура по-бързо и горели клапани и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой пък ви каза, че се смесва в помпата газта и нафтата???

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизела е проблем високата температура заради по-сложните турбини. Затова газ само на ретро дизели. Тъкмо така може и да влязат и в някоя еконорма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко говорих с един младеж,който работи на газстанция.Попитах го идват ли дизелови коли да зареждат пропан-бутан,той отговори,че един форд галакси и още някаква кола пълнили газ. Собствениците се похвалили,че са доволни от динамиката, разхода на гориво и тихото тракане.И на двамата газовата уредба е била слагана в луковит. Ще се опитам да се свържа с тези хора и ще видя за какво става дума,дори ще се повозя малко и ще споделя лично мнение по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аргумента с променливата геометрия и високата температура трябва да е валиден, защото до неотдавна нямаше бензинки с такава. Предполагам времето ще покаже. Може пък поради начина на работа на дизела да не се покачва много температурата на газовете и с добавения пропан-Бутан...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На здрава глава болест.... За да стане номера с газта трябва да се скопи помпата, за да работи колкото да се създаде самозапалване.  Останалото  за да върви се добавя чесън и то това става над определени обороти(примерно1500).  Трябва препрограмиране на комп....и после като свърши газта.....придвижването е мъка с този скопен комп...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята всъщност е разход от около 1/100 газ, а не заместване на дизела.

Това (теоретично) осигурява по-добро изгаряне, от там и сваляне на разхода на дизел с повече от литър, повече мощност, по-мека работа.

Колкото повече газ, толкова по-изразени ефекти и толкова по-опасно и вредно за мотора.

Вариантът е добър за хора, които горят масло, олио и други гадости.

 

Edit: Примерно добри кандидати за газ са джипки от типа на Нисан Патрол/Терано, Паджеро, Ровър.....все модели от 90-те, които с лекота удрят 10л и повече на 100км, нямат електроника (или е съвсем първобитна) и нямат съвременни модерени дюзи:).

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да заемам страна, само да спомена, че потенциалното повишаване на температурата заради използването на газ в дизеловите мотори, няма абсолютно никакъв начин да повреди турбината както беше писано по-горе. Стига колата да е настроена правилно.

Дизелите и без това работят на супер ниски EGT-та в заводско състояние. Няма разлика при материалите, от които се произвеждат топли части, турбинни перки, оси и т.н. при дизел и бензин, има малки изключения разбира се, но говоря за масовия случай. При положение, че бензовите коли работят в неутрални обороти на по-високи EGT-та отколкото повечето дизелови коли на заварен педал в пода, не виждам причина да има притеснения, че по-високите температури на изгорелите газове ще навредят по някакъв начин турбините. 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"So far, variable turbine geometry technology has found a home with larger commercial diesel engines. This is because the technology is presently much more feasible on diesel technology due to the fact that diesel engines produce much lower exhaust temperatures. VGTs have been employed on a very limited basis in gasoline engines, but they have experienced problems arising from the fact that vanes and the vane manipulation system is very vulnerable to damage caused by excessive exhaust heat. Advances in engineering and material science have allowed for better application of VGT technology in gasoline engines, though it’s still in its infancy."

 

vanes = "лопатки"

 

http://www.enginebuildermag.com/2014/07/tech-spotlight-variable-geometry-turbochargers/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...