Jump to content

Не иска да се адаптира на бензин


Recommended Posts

Здравейте, преди няколко дни посетих газаджията с цел да направим нови настройки на газовия инжекцион, тъй като напоследък колата ми се струваше много спъната на газ и въобще не вървеше така както на бензин. Направихме нови настройки в движение, вследствие на което колата направо лети и вече разликата между бензин и газ е възможно най-малката, която може да има /никога не може да е едно към едно, но в момента е почти същото/.

След новата настройка направо ми идваше да вдигна банкет и летях в облаците, докато не покарах така 1-2 дни и забелязах драстично влошаване на работата на бензин. Като запаля сутрин мени обороти, придърпва, ускорява на тласъци, а при опит да напълня оборотомера, забива на около 3000 оборота и отпушва чак към 4500. Ако обаче покарам 10-15 км. на бензин, всичко се оправя и няма никакви проблеми.

Всичко това се случи откакто пипнахме газовите настройки. За да се получи същия вървеж като на бензин, се наложи майсторът да обогати сместа и вероятно бензиновият компютър се адаптира към богатата газова смес и после прави мизерии на бензин.

В безизходица съм, защото майсторът казва че за да се оправи проблемът трябва да обедни газовата смес, но при това положение вървежът не ми харесва, защото колата става спънат кон. От друга страна сега е самолет на газ, но прави мизерии на бензин.

Как да направя така че хем да няма проблем на бензин, хем да върви с богата смес и прилично на газ?

Опитах да сменя майстора, но другите се дърпат и вдигат рамене, защото инжекционът не бил монтиран при тях.

Какво да му кажа да пипне и къде, за да се оправи проблема? В краен случай съм готов да се примиря с мизериите на бензин, само и само да ми върви на газ като в момента, но пускам темата, защото съм сигурен че ще се намери все някакво решение.

Моля за помощ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е Газовия инжекцион? На какъв двигател е монтиран?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газов инжекцион - СТАГ, на двигател 1.8Т, АЕБ

Допълвам и друго което забелязах. Откакто пипнахме настройките бордкомпютъра ми показва смесен разход около 6 на 100, което няма как да отговаря на истината за този мотор.

Някои колеги съветват да съм бил разкачил клемите на акумулатора за няколко минути, други - да изгоря 20-30 литра бензин, за да се била адаптирала системата..... вече тотално се обърках.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма как при увеличаване на времената на газовите инжектори да се повлияе бензиновата работа. Майстора е пипал само газовия компютър нали? Виж какви грешки имаш с ВАГ-КОМ в контролера на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам дали е пипал нещо по бензина, но за да ми демонстрира че разлика във вървежа между бензин и газ няма, ме караше да пълня оборотомера на всяка предавка докрай, като по време на пълненето му той превключваше от газ на бензин и наистина разлика в ускорението не се чувстваше, за разлика от преди центровката, когато правихме същото упражнение и по време на ускорение щом включи на бензин, колата "литваше", а на газ набираше чувствително по-бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият вариант е да не ти е подбрал правилно размера на дюзите, или някой друг компонент (бързина на инжектори, модел редуктор) и от там да не може да и докара параметрите като хората.

Добре е колега да кажеш малко повече подробности за системата, за да могат да ти бъдат дадени по-целенасочени отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, става дума за съвсем аматьорска настройка която е много далеч от истината, или разликата е наистина огромна за да се стигне до объркване на адаптациите, тези настройки няма никакъв шанс да станат точни по начина който описваш, подхода е аматьорски.

Трябва да се ползва VAG COM, на 33-ти канал се следи сместа, при опитен майстор са нужни 15 до 30 изминати километра, като преди това колата е карана само на бензин и е правилно адаптирана към него, ако всичко е наред с монтажа и настройките, няма да усещаш никаква разлика във вървенето и няма да ти бърка работата на бензин. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега трябва да уточниш с кой компютър на стаг си и кой изпарител. Ако борда ти показва разход от 6-7 значи сместа ти е много бедна и съм почти сигурен, че тримовете ти са на +20%. Аз съм го правил тоя номер и ми даде 2литра надолу, върви като скопен кон и е*ава всичко с висока температура. Аз съм със стаг-4 и изравняването на бензиновите времена за газ и бензин от графиките при различно налягане и размер на дюзи дава различна смес, макар графикита да са +- 5% от бензина... моят съвет е налягане диференциално 1.25-1.30 при 2.3мм дюзи, и графиката на газта да отиде на +3-4% спрямо бензина в ac gas synchro и си следи за 30-40км тримовете да влизат до +8%. Успех настройката :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говорех за моментния разход, не съм забелязал, че колегата е отбелязал за средния :) Но имайки предвид, че единият зависи от другия е странно, че на моя борд а4 95г. на много бедна смес моментния разход е около 6-7 при ускорение, а при нормална е около 14. Може би разликата идва от различния метод на отчитане на моментния разход. Като се замисля има логика да е обратното но поне при мен много бедна смес –> много нисък моментен раход -> тримове на +19%. Съжалявам ако съм заблудил някой.

П.С. За да ми станат тримовете на -20% трябва графиката в софтуера за газта на времената за газ да са на поне 30% по-богата смес, отколкото на бензин, понеже при +5% по-богата смес в софтуера според графиките тримовете ми са все още на +8%... Уж според газовата сместа е богата, а според компа на колата е точно обратното <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, проблемът е решен! Посетих отново майстора и се оказа че газовата настройка /газовите времена/ са в пъти по-високи от тези на бензина, вследствие на което бензиновият компютър се адаптира към богатата смес на газ и затова когато колата е карана на газ и на следващия ден се запали на бензин, тя работи лошо. Майсторът коригира настройките и уеднакви бензиновите и газовите времена, при което проблемът с бензина изчезна напълно. В момента работи перфектно на бензин. Проблемът само е че също както преди, колата отново е по-спъната на газ, отколкото на бензин, макар че аз лично се уверих и ми беше показано, че бензиновите и газовите времена са еднакви. Но искам или не ще се примиря с това положение, защото друг майстор освен този не иска да ми настрои газовата пък и не знам дали въобще е възможно да върви като на бензин. От друга страна като обогатиме сместа и стане самолет на газ, виждате че се появява проблем с адаптацията на бензин, така че и този вариант не става. Затова поне предпочитам да са уеднаквени времената на бензин и газ и да не създава проблеми, пък когато искам максимален вървеж, имам едно копче, от което си включвам само на бензин и проблемът се решава. Жалкото е че наистина няма да имам удоволствието да се насладя на същия вървеж като на бензин, при положение че карам на газ. Допитах се и до други майстори, но казват че не работят с моя газов инжекцион, а само с тези, които те монтират. Нямали софтуера ми и не знаели как се работи с него.

Не мога да си обясня защо при еднакви времена се получава разлика във вървежа между бензин и газ и то най-осезаемо между 3000 и 6000 оборота.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото газта не е толкова калорична като бензина. Трябва да е малко по богата на газ за да имаш еднакъв вървеж.Имаш ли мап таблица ?

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не, но в такъв случай май ще трябва да отида отново при майстора и да му кажа да обогати малко сместа така че да е малко по-богата от тази на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ако е настройвал и друг път такък ГИ трябва да знае с колко да обогати газта за да не се преебават тримовете на бензин. Предполагам има само 2 коефициента за натоварване и празен ход ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано нямам представа, защото аз карам, а той настройва в движение и не знам точно какво прави, само в края ми показва уеднаквените графики, криви и времена.

Искам да питам и нещо друго - когато майсторът обогати газта повечко от необходимото, колата наистина започва да върви като на бензин, но бърка работата на бензина, както вече споменах. Има ли някакъв начин газта да е обогатена и да не се бърка работата на бензин? Някъде бях прочел за откачане на ламбда-сонда или нещо подобно, за да не се адаптира бензиновия комп погрешно и после да прави мизерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновия комп няма как да разбере дали караш на бензин или газ. Него го интересува как се клати сондата. А за да се клати като на бензин трябва малко по богата смес. Преобогатили са ти сместа, затова ти са се насрали тримовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако времената на бензин и газ са еднакви, не пипай повече. Някои газови имат в софтуера опция да църкат в добавка бензин над определени обороти, предполагам, че ще подобри вървежа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, във времената грешка няма. Кривата е перфектна. Проблемът е във вървежа. А какво ще стане ако вдигна налягането от самия изпарител? Забелязах че когато майсторът направи колата да върви като луда на газ, отвъртя нещо и си навира ръката долу в двигателя. Да не би настройката да е в ред, но просто да не стига налягане и да не може да се развърти във високите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, във времената грешка няма. Кривата е перфектна. Проблемът е във вървежа. А какво ще стане ако вдигна налягането от самия изпарител? Забелязах че когато майсторът направи колата да върви като луда на газ, отвъртя нещо и си навира ръката долу в двигателя. Да не би настройката да е в ред, но просто да не стига налягане и да не може да се развърти във високите?

Писал си СТАГ-кой модел?Той майстора ти с компа не може ти на ръка и на ухо голяма ще я свършиш. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да се повторя колега, вече ти написах, че при различно налягане от редуктора и при еднакви времена на бензин и газ на графиките колата се държи различно... на теория не трябва да е така, но на парктика е, и от това не зависи само празния ход. Всичко идва от избора на големината на отворите на дюзичките ти и налягането на редуктора :)/>/> Виж си редуктора да не е на 1.00 както си го продават. Направете опит и увеличете малко налягането на редуктора например на 1.30 диференциално, тогава дай автонастройка и я настройте в движение отново (Дайте автонастройка за празния ход, защото ти намества и една от клетките в софтуера, в която се записва актуалното налягане на редуктора и ако вдигате само наляагнето без да пипате нея ще стане мазало, защото тя влияе пряко върху времената,). Виж и софтуера коя версия е, ако си с 6.ХХ времената и графиката се променят почти мигновено и така настройка се прави трудно, работи поне с 8.ХХ или най-добре 9.ХХ в него поне можеш да задаваш колата на топъл двигател да пали директно на газ. Провери и колко са ти разпробити дюзите, трябват ти около 2.3мм или повече дори ако си рейл 3ома. И накрая проверете дали е зададен в софтуера, че двигателя е с турбо... идея нямам какво прави, защото не съм го ползвал никога, но може и да е от значение :gruebel:

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, реших възникналия проблем напълно. Отново отидох при майстора и му подосаждах и явно вече му писна и най-после реши да направи качествени настройки. Изминахме около 20 километра, през които карах на всякакви режими и гледах на монитора на лаптопа му че при всякакво натоварване на двигателя и на педала на газта двете криви /на газта и бензина/ съвпадат напълно, точка по точка, от началото до края. В определени моменти газовите времена са с около 5 процента над тези на бензина, вследствие на което колата върви чудесно на газ, не прави абсолютно никакви мизерии на бензин и разликата в разхода между бензин и газ е около литър на 100. Тази настройка вече е правилна и колата се държи перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега радвам се че сте оправили колата :) Аз искам да питам само знаеш ли сега тримовете ти на колко % са след като покараш известно време така? И по принцип как трябва да са, защото на мен ми ходят времената и точките както казваш еднакво на бензин и газ и все пак mul ми е на +7.8% :unsure: . Освен това когато колата загрее ламбдата клати на празен ход в рамките на +-2%, което според мен е перфектно и все пак имам грешка limit (add) not reached и запаметените стойности на add са -11%, -12%. Ако беше дебитомер или гълта въздух след него би трябвало да са на +%, не обратното... каква е възможността тогава, възможно ли е да е от ECT-то или има пробив някъде около ламбдата преди катализатора ?! Благодаря правдарително :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност тримовете се преебават към бедни заради една особеност на теснолинейните ламбда сонди - като я удавиш с богата смес, в един момент тя забива 0v и компа започва да си мисли че лу е бедно и обогатява ли, обогатява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...