kostadyn Публикувано 29 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2006 (Редактирано) А дали не е по удачно просто да натиснеш съединителя и да си вкл. климатика вместо да спираш Ами нямам съеднител. А до извода съм стигнал, защото прочетох че не трябва да си включвам клима-та в движение. Редактирано 29 Юли 2006 от kostadyn Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 29 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2006 Или някъде някой не се е изразил като хората или просто не можете да вденете за какво говорим. Цяла страница заблуда се изписа....нали казвате че климатика трябва да се пуска само на празен ход на двигателя е тогава кога при движение на автомобила двигателя е на празен ход(или на свободна или.....)?tsvet40 попита дали е редно да се изключва климаитка когато си стартирате двигателят или не, а аз отговорих, че е редно да се изключва, защото ако е включен ще натоварва алтернатора излишно. Точно поради тази причина разумните хора не палят колата си с включени фарове.Казах също така, че това важи единствено и само за коли без климатроник! Когато колата има тази екстра, то климатроникът сам включва климатика едва няколко секунди след като сте запалили колата.А дали ще се пали на празен ход, при 43км/ч или при 300км/ч, мисля няма значение.А при "обикновения" климатик дали компресора включва и изключва? Това не беше ли опция при климатроника чрез това вкл. изкл. да поддържа зададената температура?Няма разлика м/у "обикновения" климатик и климатроник. И двата включват и изключват компресора по един и същ начин.Не мисля, че е толкова проблемно на климатика да го ползваш при високи скорости. Има логика да се тормози повече от високите обороти, но никъде не съм чел, че не е редно да се прави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
diters Публикувано 29 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2006 ха така Wizi, май някой не чете наред Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
incognito Публикувано 1 Август 2006 Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!ама това въобще не е вярно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 1 Август 2006 Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 (Редактирано) ама това въобще не е вярно. Абсолютно! Просто няма начин да е вярно!П.С Под "задължително" имах наум "желателно". Не мъ бийте, моля! Редактирано 1 Август 2006 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 1 Август 2006 Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 Вашия човек се казва дани---д. Спеца на форума по хладилни/клима системи.Ако го навиете ще обясни всичко за климатиците.Все пак и аз не виждам никакво основание климатика да се пуска на празен ход. Той така или иначе управлява температурата чрез вкл/изкл на компресора което става непрекъснато по време на движение. От друга страна първоначалното пускане на климатика е силно облекчено защото системата не е под налягане и компресора тръгва на празен ход. Много повече се натоварва в последствие защото има възможност да се включи при остатъчно налягане в системата. Нали един и същи електромагнитен съединител пуска/спира компресора ?Мда, разхода на гориво е сериозен защото ако климатика харчи около 5 Киловата и средната мощност отделена от двигателя за умерена скорост е 20-30 Киловата. Загубите в двигателя са 5-8 Киловата и се оказва че още толкова отиват за охлаждане. При което 25-30 % от мощността му отиват за студене. 25% за загуби и само 45-50% за придвижване. Е ако го натиснете на 70 Киловата тогава климатика ще е пренебрежимо малък разход спрямо мощността за движението.И по темата: Разхода на гориво на климатика ще зависи най-вече от това колко често работи компресора. А това се определя от два фактора:1. Зададена температура в купето (колкото по-студено повече загуби)2. Околна температура (колкото е по-топло навън толкова е по-трудно да се краде студ) Тук участва и скоростта на движение. Ако колата се движи по-бързичко на климатика му е по-лесно да охлажда от колкото ако седи на място.Генералния принцип за настройка на температурата е да не усещаш че има климатик. Например едни 26-27 градуса са чудесни (стига да са реални де).Разхода на гориво няма да се промени от скоростта на вентилатора защото той е максимум 100 Вата което на 5 Киловата е все едно нищо. По-скоро високата скорост на вентилатора облекчава климатика защото може да отдава по-добре. Обаче по-високата скорост на вентилатора мори пътниците та трябва да се намери компромис да е удобно на двете страни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 1 Август 2006 Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 (Редактирано) По темата според мен когато е само климатик компресора работи постоянно докато шофера го включил. Дори и в купето да стане - 30 /което едва ли ще стане/ компресора не изключва. В този случай разхода се влияе от разликата в мощността на 1-ва степен на вентилатора и 4-та което според мен е нищожно.Когато е климатроник компресора изключва при достигане на зададената температура и обратно. В този случай според мен за разхода има значение силата на въздушната струя. Ако на 1-ва степен дебита на въздушната струя е 1 то на 4 е четири пъти повече, което хипотетично води до четири пъти по бързо запълване на обема на купето с студен въздух и достигане на желаната температура, което води до изкл. на компресора и по малък разход на гориво. Друг е въпроса къде се намира датчика определящ достигането на желаната температура и дали ще им е комфортно на пътниците да ги издуха на 4та степен. Редактирано 1 Август 2006 от martinich Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 1 Август 2006 Автор Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 За поста на grizzly : Звучи правдоподобно,логично обосновано е и подплатено с цифри ..... Благодаря ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 1 Август 2006 Доклад Share Публикувано 1 Август 2006 Общо взето grizzly е казал каквото трябва .Нямам какво да добавя. Ако имате въпроси , задайте ги , ще се опитам да ви отговоря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 22 Август 2006 Доклад Share Публикувано 22 Август 2006 Наскоро на биричка с vladi_di продължихме обсъждането на темата за правилното пускане на климатика.Нещата започнаха от тук:За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!След разяснение за начина на работа на повечето климатици Влади ме убеди в правотата си а именно:Желателно е климатика / климатроника да се включва при празен ход на двигателя. Изключването е без значение.Някои пояснения:1. Не е нужно да спирате колата, достатъчно е да се изключи от скорост и да спаднат оборотите. Тогава пускате климатика и продължавате да карате ни лук яли, ни лук мирисали.2. Горното действие не е задължително но ще намали рязко вероятността да посетите по-рано от нужното съответния майстор.Защо:Компресора на климатика се зацепва към двигателя с някакъв съединител. Включването при високи обороти натоварва ударно съединителя и компресора което създава условия за повреди. В същност температурата в купето не се регулира като на домашните климатици с вкл/изкл на компресора а чрез различни клапи които превключват дебита и посоката на различен вид въздух към купето. Т.е. ударната работа е избегната от производителя освен в момента на пускането. Там избора е в ръцете на потребителя.Бъдете здрави! И кажете мерси на Влади за информацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blade Публикувано 22 Август 2006 Доклад Share Публикувано 22 Август 2006 При включване на климатика в зависимост от техническото състояние на компресора и от това на газта вътре в системата мощността, която се пренасочва за него е от порядъка между 3 до 8 kW.Интензивността на работа на компресора се равнява на интензивността работа на вентилатора/колкото по силно върти вентилатора толкова по-висока температура навлиза в купето на автомобила, заради недостатъчното време за охлаждане на потока въздух, колкото по висока е темпереатурата толко по-бавно се достиг азададената ниска температура./ С две думи казано разхода на автомобила ще се повиши, ако си пуснал вентилатора да духа по-силно.Това мнение е най-близкото до разбирането ми по въпроса. С едно допълнение, че при климатроник този ефект на повишен разход на практика ще бъде само до момента на постигане на зададената температура, а при климатик - постоянно (или докато не се намеси задкормилното устройство). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalinat28 Публикувано 24 Август 2006 Доклад Share Публикувано 24 Август 2006 и аз не искам да пускам нова тема, но имам въпрос относно климатроника на моята А4 1.8Т-при жегите през посл. дни докато пусках климата, но основно докато спирах на светофарите/ говорим за пъвите 5 мин от включването/-колата изключваше климатика и не духаше студено и после пак включваше а не е до поддържане на темп. или замръзване при изпаритела защото повтарям че е е работил не повече от 2-3 мин????това нормално ли е????мерси предварително за просветляването на незнаещите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts