Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Пореден тест на 3-та скорост - от 1500 оборота газта до долу. До 1800-1900 оборота турбото бързо наду до 0.5, на 3000 осезаемо стрелката започва да тресе много,бууста пана на 0.3. държах я с пълна газ до 5500 оборота, където бууста беше вече 0.3. Това днес на загрял мотор по наклон нагоре, не много стръмно но пак нагоре. За маншончето значи там имах проблем от началото - беше се прекъснал минуса и набиваше грешка че N75 е постоянно отворен. Запоихме го и сложихме нова букса. Ще я проверя пак но се чудя като няма МАП и няма какво да мери налягането на този мотор (АЕБ) тогава как компютъра управлява N75 клапана, нали трябва все някак да разбира колко надува, кога......

Просто го закачи на Vag-com и виж на втора, колко ти поразва дебитомера- трабва да е 120g/s. Най-вероятно ти губи нялягане някаде след дебитомера (както беше при мене). За N75 има опция Outputtest, на Vag-com-a - ако цъка, значи е ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Направих Outputtest - цъка си клапана N75.

Сложих си буустметър. На място държи -0,7, при газ до дупка отчете 0,6 но към 3500 - 4000 оборота баира свържи и бууста почна да пада.

Набира си бавно, надува но нито помен от залепване за седалката на нито една скорост. Тази сутрин тресенето и падането на оборотите след запалване бяха много повече и много трудно запали???? Това е след като сложих буустметъра... Какво да съм му размърдал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш сцепен/закъсан маркуч някъде и като си поставял бустметъра да си го размърдал - снимката не ти се отваря, оправи линка. Иначе турбината ти надува добре мисля, но нека някой, който е по-наясно се изкаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен изобщо не е нормало това, би трябвало още на 2к оборота да си има тия 0,5бара и да гу държи до след 5, може би дори 6 съдейки от моето 1,8Т. Иначе вакума май е добре, което уж трябва да значи, че няма пробойни или се проявяват само при положително налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, на малко над 1бар работи. Прави голямото налягане на средни обороти, общо взето на каквото е способна турбинката при дадени обороти. Ако на 150коня надува на 0,6 бара не виждам защо трябва да са му орязани ниските обороти спрямо чипнатото? И защо да пада налягането толкова рано? То трябва да пада точно на АJL-а или на чипнатия АЕБ където средните обороти са на високо налягане и има откъде да пада изобщо. Мога да погледна при мен как е, но 0,5бара ги прави веднага на 2к оборота и после стига 1,1 супер бързо и ги държи до към 5к, след това на 6к оборота по спомени е 0,5-0,6. Не виждам какво пречи сток колата да ги държи толкова? Колкото по-сток е с к03 трябва да е по-линейно по оборотите а не обратното, предишната кола като бях сток сигурно на 0,8 пак умираше след 5к, но далеч по-линейно ставаха нещата по оборотомера.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

До този гейт нямам никакъв достъп как се натяга, четох няколко теми и май турбото трябва да се свали - това ще ме довърши. Гейта може да ме бърка при настъпване но нещо друго има, сега следя налагането с буустметъра и в града с нормално каране без никакви изпреварвания и натискане пак докарва 15-16 разход. Днес като идвах настъпих газта на трета скорост с 2000 оборота - бууста веднага лепна 0,5-0,6 но колата не дърпа рязко, никакво лепене за седалка или рязко ускорение просто набира по-бързо.... Някой за разтегната верига беше споменал - какви ще са симптомите? И този разход трябва да се намали все някак от всички съвети които получих само компресията още не съм замервал, но и това ще направя.... Мисля да слагам газ че не издържам вече но се притеснявам че тогава проблемите ще се задълбочат още повече...

Редактирано от Lucanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво лепене да има на 0,6бара? На мен на толкова спрямо 1,1 ми се струва все едно нищо не става :) Сега последно прави ли ти налягане при всяко подаване на газ и колкото трябва?

Разхода трябва да се върне в нормалните норми за да е сигурно, че колата може да върви както трябва, дотогава приемаме, че има някакъв проблем.

Газ недей да слагаш докато не се орпави колата! А това с разтегната верига ми се струва крайно нереалистично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен така ми се струва.Тя не се разтяга колкото ластик.Едва ли е повече от някоя десета.Съдя по 15 годишната,която изхвърлих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Главно търся проблема с разхода, но при положение че няма рязко ускорение, няма мощност, затова мисля че двете са свързани. Тестовете сVAG-COM за дебитомера на 2 до прекъсвач не показаха отклонение от нормите . Колегите които разбират споделиха по напред в темата че ламбда сондата реагира навременно и тя е в норми, както и сместа била ок. Изолирането на картерната вентилация преди турбото и преди колектора също не оказват осезаемо влияние. Турбото прави налягане при всяко натискане на газта, но от това не се следва чувствително ускорение. При последните тестове не успях да натоваря колата на достатъчно дълъг баир за да видя ще задържи ли буусат (0,6 ) до 5000 оборота. Не знам колко трябва да лепне на 0,6 бара, но при положение че карам кола 150 коня с турбо мисля че трябва да има огромна разлика от предната ми кола 90 коня моноинжекция......

Редактирано от Lucanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както и сместа била ок. ....... Не знам колко трябва да лепне на 0,6 бара, но при положение че карам кола 150 коня с турбо мисля че трябва да има огромна разлика от предната ми кола 90 коня моноинжекция......

Само,че тия 150кс ги имаш на 5700об/мин.А точно от там ,когато ти трябва най-много гориво сместа почва да обеднява , не е наред.Това се вижда и от двата лога в средата на темата.Тогава еку-то може и предверение да връща и налягането да разтоварва ,и няма как да върви нормално.Колегата Todir забеляза веднага,че ти е бедна сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен обедняването може да се дължи на проблем с л-сондата (казваш, че си я проверил), дебитомер или ако вкарва неотчетен въздух. Може и от запушен катализатор да го прави, но мнението на колегите е, че на бензинова няма как да се запуши :nixweiss:. Моята е стокова, 163 коня, quattro и бустметъра (светодиоден е и още не съм го сравнявал с механичен дали показва вярно) показва 0.5атм и определено те "залепва" на седалката след 2000 оборота. Ако караш с равна газ в момента в който подмине 2000+ оборота направо сама се изстрелва. Според мен не пипай турбото, а търси проблема във вакуми, тръбички или ако имаш познат да си смените дебитомерите за проба.

Може малко глупаво да ти се стори - но пипал ли си джантите след като си карал колата? Да не би да задържат спирачките и оттам да идва високия разход и проблема с мощността? Изключи и ESP-то от бутона за всеки случай, да не би нещо да те ограничава, знам ли :nixweiss:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре на какво се дължи това обедняване, какво трябва да направя???

Ами бензиновите помпи на са вечни и може вече да е за смяна,защо трябва да е запушена.Как да я тестваш на 100% не знам.Другия вариант е да е сменена вече с евтина китайска (и пак да е за смяна) и/или работеща на по-ниско налягане.Виж и на регулатора ти пише ли 4bar.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с помпата е вярно, но донякъде. Ако е по-ниско налягането от нормалното няма да има мощност, но няма да се увеличи разхода на гориво толкова много. Случвало ми се е доста пъти на атмосферен двигател и симптомите са загуба на мощност, дори придърпване, но разхода на гориво не се променя и дори има случаи, когато пада малко. Затова си мисля, че не е от помпата. Иначе самата помпа може много лесно да се замери с манометър и да се види какво налягане дава. Горе-долу същото е и при запушване на горивния филтър, но не пречи ако не е сменян скоро да се смени профилактично. При него проблема е, че турбото си надува колкото трябва, но липсва мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

При плавно подаване на газта не се усеща никакво дърпане нито на 2500 нито по нагоре, ускорява си като атмосферен. :rotcol:/> При плавно набиране буустметъра е във вакуум само при рязко ускорение прави налягане...

Джанти не съм сменял, смених всички дискове и накладки и нали ги проверявам на ръка въртяха се съвсем спокойно, най-малкото ще стържат и ще се напичат дисковете ако е от това.

За да избегна повече съмнения уикенда ще изолирам вече за постоянно картерната вентилация. Като работи на място показва -0,7 бара - някой писа че това показва че няма пробив във вакууми и турбопътища - не знам дали е така,пак ще огледам за неточен въздух.

Катализатора ходих при майстор, който ги маха каза че не е запушен, имало силно налягане отзад ???

За дебитомер и ламбда сонда търся потоянно някой за проба но засега без успех. Писах в темата на Добрич чакам някой да се обади с AEB мотор поне да сравня вървежа с нормално работещ двигател ако не друго.

ESP - нямам такова животно...

Горивния филтър го смених наскоро.

Бензиновата помпа как да я проверя? Къде да закача точно манометъра, четох няколко теми но не разбрах....

Къде се намира този регулатор и как да го проверя дали пише 4 бара???

Редактирано от Lucanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачаш тройник на маркуча на рейката за дюзите и свързваш манометър там. Палиш и гледаш какво е налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това не е много показателно за помпата,ако се прави само на ненатоварен мотор.Така се проверява регулатора.С вакум / без вакум - 3,5 / 4 бар.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така се мери налягането на помпата - с манометър на бензинопровода, то няма връзка толкова с натоварването на мотора, т.е. това е "първичното" измерване. Другото, което се мери на помпата ако налягането е ОК на ниски обороти, е дебита който осигурява. Това става с източване на бензин през помпата за определено време и после измерване на количеството бензин - това е параметъра от който зависи дали ще захранва двигателя и евентуално ако е нисък дебита може да пада налягането при натоварване.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това си мислех по-нагоре в темата.

Все едно има недостиг на гориво във високите обороти.Да не е намалял дебита на помпата или дефектен регулатор на налягането?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя помпата с манометър, със и без маркуча за вакуум от колектора, прочетох че налягането трябва да е с вакуум 3,5 без него 4. Самия регулатор на налягане как да го тествам работи ли? Това с помпата и налягането на горивото може ли да влияе на разхода на автомобила???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм ти вече как влияе налягането на помпата спрямо разхода ;). Още нещо се сетих - понижена мощност и висок разход може да се получи и от детонационните (knock sensor) датчици. Лошото е, че ако спре да работи коректно датчика не винаги излиза грешка в ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм се насочил само към проблема с мощността като говоря за помпата.А да речем,че се окаже от нея може да падне и разхода като спре да я натиска за проби дали вървиbiggrin.gif.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че и да я натиска за проби ако не достига гориво - просто си харчи по-малко :). Но има доста странични признаци при повреда в помпата - придърпване при определени обороти примерно и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...