VBI Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 (Редактирано) Тъй като доста колеги имат проблеми с картерната вентилация на някои турбо мотори (дори без да знаят това в началото) реших да споделя опит как я махнах миналата година почти веднага след като взех колата. Накратко как беше при мен ситуацията като купих колата. На загрял двигател поддържаше над 1200-1400 оборота, които плуваха нагоре/надолу (аз съм си карък от край време на тема ниски обороти ) , мощността беше влошена - не набираше като кола с турбо, някак мудна беше. Проверих за грешки в контролера на двигателя: 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 002 - Lower Limit Exceeded 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded Изтрих ги естествено, но почти веднага се появиха пак. След обстоен оглед открих, че на единия маркуч към кулера е паднала скобата назад и самия маркуч почти се е извадил. Вкарах обратно маркуча в кулера и го стегнах добре - мощността се поуправи, но пак не беше както трябва и естествено ниските обороти продължиха да са високи и да играят нагоре/надолу. Грешките пак се появиха след изтриване и затова продължих да ровя нататък. След доста търсене по форумите стигнах до извода, че всичко е заради проблем с картерната вентилация. Проверих всички маркучи доколкото това може да се направи без да се свалят и уж бяха здрави. Проблемите обикновено са или от сцепване на някой маркуч или повреда в някой от двата клапана на картерната вентилация. При мен се беше повредил клапана, който е долу от страна на картера. Много трудно се сваля за проверка - трябва да се махне цялата картерна вентилация. В предвид на това реших да не го свалям (пък и ме мързеше ), но бях сигурен, че е повреден. Заради него имах много голям вакум в двигателя и на ниски обороти нямах шанс да отвия и извадя капачката за маслото. Вакума беше толкова голям, че капачката стоеше като "залепена" за капака на клапаните докато работи двигателя. Това е самия клапан, който е закачен директно на маркучите долу на картерната вентилация: След това свалих PCV клапана, който е монтиран горе на капака на клапаните за да го проверя. В самия клапан има мембрана отгоре с пружинка и голям и малък страничен отвор. След като го почистих добре с WD40 спрей направих и самата проверка. При рязко "всмукване" от долния му извод мембраната трябва да затвори големия отвор (чува се как се мести) и да остане пропуск на въздух само през малкия отвор. Т.е. винаги минава въздух през него, като при ниски обороти е през големия отвор заради по-малкия вакум (клапана е напълно отворен), а при по-високи обороти се затваря, но пропуска въздух през малкия отвор. При мен PCV клапана мисля си беше изправен. Това е PCV клапана: Тъй като почти навсякъде за 1.8Т моторите препоръчват изключването на картерната вентилация и извеждането й навън с цел да не се вкарва масло и мизерии към дебитомера и турбо пътищата реших направо да я махна. За целта намерих вакумния маркуч, който идва от картерната вентилация долу при клапана и го срязах 10см. преди извода му на всмукателните колектори. На двете места за да не смуче въздух временно сложих по един болт за тапа и го стегнах към маркучите със скоба, но тъй като го правих по-скоро временно болтовете си останаха за постоянно . На снимката втория болт се пада отдолу и не се вижда много добре, но е затапен по същия начин: От страна на капака на клапаните махнах PCV клапана и в гумения тройник сложих парче медна тръба с подходящ диаметър като наставка с цел да мога да свържа новия маркуч към него. Самия маркуч за отвеждането на газовете го прекарах покрай кутията на въздушния филтър и го пуснах в десния подкалник за да не вкарва миризми евентуално през парното. Втория извод на PCV клапана, който през гумено "Г" влиза в металната тръба към дебитомера (гофрирания маркуч) го затапих с подходяща тапа и я стегнах със скоба. Ето как се получи: След това запалих двигателя със свито сърце и хоп - оборотите заспаха на малко под 800, което е нормално за моя двигател. Вече почти година по-късно грешките в контролера на двигателя ги няма и дроселовата клапа и дебитомера са идеално чисти - няма грам масло. Двигателя набира супер и харчи малко. Двигателя ми е BFB, 1.8Т, 163 к.с., но това няма голямо значение мисля, евентуално може да има малка разлика в местоположението на маркучите. Сега като отвия капачката на маслото при работещ двигател на ниски обороти си "подскача" отгоре и мога да я сваля без проблеми. Това е сигурен тест, че няма проблем с долния клапан на картерната вентилация. От друга страна на мястото на допълнителния маркуч може да се сложи кеч-кен за да събира маслените пари - това за маниаците . Ако има проблем в PCV клапана или в скъсване/сцепване на маркуч в картерната вентилация ще влиза неотчетен въздух към дебитомера, което ще влоши мощността и ще вдигне разхода на гориво. Лошото е, че трудно могат да се проверят всички маркучи и тройници на картерната вентилация без да се свалят - затова взех решение да я махна. Пък и за двигателя е по-добре - влиза само чист въздух. Тъй като има разлика в реализирането на картерната вентилация през годините, ето как трябва да се преработи за моделите до 2003г. мисля, на които PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч: Това е клапана, към който е свързан вакумния маркуч на картерната вентилация: Така изглежда монтиран на колата: Маркуча влиза отдолу на клапана под ъгъл и трябва да се среже и затапи от двете страни (вижте къде сочи отвертката долу): Най-лесно се затапват с болт 10мм и скоба от водно съединение: Това е PCV клапана, който при тези модели е монтиран директно на гофрирания маркуч. Трябва да се свали заедно с късото маркуче: Тук вече PCV клапана и късото маркуче са демонтирани: За да затворим дупката в гофрирания маркуч ползвахме тапа от "напитка" на която сложихме шлаух за по-добро уплътнение и я стегнахме с оригиналната скоба. Внимание тапата трябва да е от материал, който не омеква от температурата: На тази снимка тапата вече е монтирана, остава да се отведе картерната вентилация настрани за да не мирише: Тъй като металната тръба от картерната вентилация е изкривена по ъгъл надолу се наложи да сложим гумена "кривка", към която свързахме маркуча, който отвежда картерната вентилация. Много важно е да НЕ СЕ ПРЕГЪВА маркуча защото това може да доведе до запушване на картерната вентилация със съответните последствия после: По този начин се извежда картерната вентилация в подкалника на моделите на които PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч. Редактирано 18 Септември 2016 от VBI Възстановяване на снимки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Каменов Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 (Редактирано) Да се постопли и се заемам. А може ли направо да запушвам големия клапан и да вадя маркуча за газовете (без да пипам малкия клапан)? -- AEB 1.8T --И как я усещаш колата сега? Редактирано 7 Март 2013 от Каменов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 Както винаги много изчерпателен, темата е много полезна! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 (Редактирано) ... А може ли направо да запушвам големия клапан и да вадя маркуча за газовете (без да пипам малкия клапан)?...Няма да стане защото ще почне да смуче въздух през малкия клапан. Трябва да се затапи и той през маркуча на всмукателните колектори. Честно казано е работа за не повече от половин час ако имаш маркуч, скоби и подходяща тръбичка. Иначе след интервенцията, както писах по-горе, колата си върви супер вече почти цяла година . Редактирано 7 Март 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 При мен е махната и отворена тая вентилация.Смрад, драги зрители и скъпи радиослушатели!Дали затуй има игра с оборотите на празен ход само при загрял мотор - не знам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 При мен няма грам миризма . Относно ниските обороти, ако е запушен вакума към всмукателния колектор и е запушена дупката към гофрирания маркуч - няма начин да ти играят ниските обороти. Провери си вакумите - ако имаш скъсан/хлабав маркуч ще ти играят ниските. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 Защо само при загрял мотор, ммм?Докато е студен - Сингер, братче... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 Примерно от топлината се разширява цепката на някой маркуч? Може проблема изобщо да не е във вакумите, а в дросела, в т-датчика и т.н. Защо не я закачиш на ВАГКОМ да видиш какви грешки имаш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 7 Март 2013 Доклад Share Публикувано 7 Март 2013 (Редактирано) Ха-ха-ха... Ти ме взе за току-що регистриран тъпотребител...Нема грешки. Редактирано 7 Март 2013 от Cornu©opia Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maglata75 Публикувано 9 Март 2013 Доклад Share Публикувано 9 Март 2013 Това изпълнение дали, ще е благоприятно за 1.9 TDI AFN Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 9 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 9 Март 2013 Би трябвало, няма да вкарва мизериите от картерната вентилация. При всички случаи няма да навреди . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vuroni Публикувано 9 Март 2013 Доклад Share Публикувано 9 Март 2013 Колега VBA аз съм с мотор AEB 1,8Т с чип. Аз нямам за сега оплаквания, но ако е по-добре да взема и аз да го направя? Какво е вашето мнение ........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sex_niki Публикувано 9 Март 2013 Доклад Share Публикувано 9 Март 2013 Напрорави го....Няма ти кажа какви гадости изкарах като почнах от 2 дена да чистя маркучите и др!Почти съм изолирал всичко ама моля ви кажете кой маркуч трябва се изведе в асмоферата?Понеже при колегата двигателя е малко е п оразличен и се намира зад двигателя отгоре,а при АЕБ го няма там.Имам един клапан за маслените пари който се намира до Н75 и беше пълен с масло! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sex_niki Публикувано 10 Март 2013 Доклад Share Публикувано 10 Март 2013 Колеги днес след опит да извадя металната тръба от вентилацияра строших пласмасовото коляно и накрая премахнах изцяло всички карантии от вентилацията,а отворите на колектора и маркуча на филтъра ги запуших! Аам споделете дупката на блока дето седи пласмасовата тръба какво да я правя понеже коляното я настроших на 2 части? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 10 Март 2013 Доклад Share Публикувано 10 Март 2013 ... Аам споделете дупката на блока дето седи пласмасовата тръба какво да я правя понеже коляното я настроших на 2 части?Или ползваш остатъка ( като неденеш на него маркуч за маслените пари ) или търсиш нова пластмасова кривка и на нея слагаш маркуча за парите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2013 Миналата седмица преработихме картерната вентилация на колега от форума на който PCV клапана е монтиран директно на гофрирания маркуч - така е направена картерната вентилация на моделите до 2003г. мисля. В първото мнение от темата добавих снимки как и какво се реже за да се изведе картерната вентилация навън . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 15 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2013 И аз да отбележа че благодарения на стъпките описани от колегата успях сам да си премахна изгнилата и скъсана на цяло картерна вентилация днеска ,моя тройник под всмукателния колектор либсваше нацяло и си висяха просто 3 маркуча ей така свободно и сичко беше леш и масло от долу по двигатела.Запуших дупката на PCV клапана,срязах и запуших вакумния маркуч,трабичката излизаща от блока долу не беше останало много може би към 5 см здрава част и го надставих с 80см маркуч който го прекарах отдолу,не го свързах с металната траба а директно надолу да си капе.Искренно се надявам да не съм срязал или объркал нещо което не трябва щот съм малко вързан в ръцете но пък обичам да експериментирам въпреки че при тестовете след премахването на маркучетата и клапанчетата колата се държи доста прилично . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 16 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2013 Аз чакам да се пооправи времето да разкарам цялата метална тръба, че не искам да пречи там като не е нужна. Ама се чудя с бъркане под колектора става ли работата, че ако трябва да се сваля колектора не ми се занимава Иначе няма какво да объркаш, с 2 думи затапваш гофрирания маркуч и малкото маркуче към колектора и от пластмасовия х*й изкарваш маркуч надолу, както си и направил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 16 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2013 За сваляне на металната траба нема нужда да се бърка под колекторите,тя е хваната от лявата и от вътрешната страна по двигателя,по спомени май така беше и аз я оставих,не ми пречи,може някой хубав ден да ми се прииска да си възстановя цялата простотия там Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 19 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2013 Само да потвърдя мнението на колегата VBI и да му благодаря за темата,че след извършената маниполация с картерната вентилация по описаните стъпки и моя разход падна от 16.5 на 14,2 софийско градско на гАз и колата стана две идей по пъргава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Don Ceci Публикувано 5 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2013 Някой знае ли как става тази процедура с ADR мотор Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivan n Публикувано 6 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 6 Юли 2013 Някой знае ли как става тази процедура с ADR моторhttp://audibg.com/forum/index.php?showtopic=91480 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
I.Voykov Публикувано 9 Август 2013 Доклад Share Публикувано 9 Август 2013 Колеги извинявам се че вадя темата от "прахта", но само едно нещо не ми стана ясно, при премахването на вентилацията когато клапана е захванат директно на гофрирания маркуч (АЕБ мотор) (вторите снимки) само се запушва дупката на гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба до атмосферата ли или има и още нещо което се запушва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mountebank Публикувано 10 Август 2013 Доклад Share Публикувано 10 Август 2013 Маркуча от троиника към смукателните колектори и отвора на колекторите. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 10 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 10 Август 2013 Колеги извинявам се че вадя темата от "прахта", но само едно нещо не ми стана ясно, при премахването на вентилацията когато клапана е захванат директно на гофрирания маркуч (АЕБ мотор) (вторите снимки) само се запушва дупката на гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба до атмосферата ли или има и още нещо което се запушва?Точно така - запушва се гофрирания маркуч и се извежда маркуч от металната тръба. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване