Jump to content

харчи масло


k0ky

Recommended Posts

Здравейте имам ауди а3 8L 1.6 101 к.с. .  В мен е от миналата година, изминал съм около 13 хил. км. и забелязвам, че харчи масло. Имате ли мнения какъв може да е проблема ? Някой ми споделиха, че е възможно гумичките на клапаните да са заминали и заради това да има проблем.. други пък ми казаха, че дори и да ги сменя може отново да си харчи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега колко масло ти харчи като литри за тия километри, защото по принцип си похарчват масло немските двигатели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от дефиницията на "харчи масло"! Всяка кола харчи масло! Само че за 100мл. на 15 000 ли говорим, за половин литър ли, за 1 литър ли, за 5 литра ли......!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен ,че немските коли горят масло..........Първо гумички ,ако не се оправи сегменти ,а и може и куп други неща,възможен е и теч...........



От не качествено масло също е възможно,ауди са малко капризни от към масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коооооооооооооо. Аз съм с 1.8 125кс. И като го купих шибнах 5W40 Еволюшън. Смених го след 15 000к. За тея километри съм долял само 500-700мл. масло. Кви 3 литра за 10 000 километра. Че тя по малко бензин ти харчи. Маслото е по скъпо и не си на кяр. Има нещо дет не е наред мисля аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен си в нормата и не си заслужава да наливаш куп пари за смяната на тия работи и без гаранция, че ще се оправи от към горене на масло. Нали все пак купуваш 1 туба 4-5 л доливай си на по 3-4к километра и спи градът, а и не си писал каква марка масло си сложил то има и марка и марка Аз сложих 15/40 на Тотал и съм доволен, но можеби следващия път ще пробвам с 10/40 пак на Тотал. Поне е на сносна цена 45-50лв за 5л. Вместо да купувам на Кастрол от 80лв и да се чудя дали не е някакво фалшиво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То според Ауди по 1л на 1000км е нормално и не е проблем да харчи по 10 литра за 10 000км. :badgrin:

Шокиращо но факт :)

Макар, че вече е променено - от определена модел-година и може би за определени двигатели летвата е 0,5л. на 1000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Аз имам същия проблем като колегата, колата ми е Ауди А3 8L 1.6 101 к.с. Купих я октомври 2012 и още тогава смених маслото - Super Mobile 10w40 - майстора ми сложи 4 литра и доля още половин литър, до сега съм изминал 2000 км и съм долял 2,5 литра масло и като карам извънградско от Русе до Сливен разликата в щеката е очевадна и е в минимума. Последния път като ходих за Сливен се отбих  в една бензиностанция в Търговище и като слязох от колата усетих някаква миризма на изгоряло масло, като вдигнах капака, забелязах че нещо пуши като цигарен дим съвсем лекичко и пушека се виждаше, че се изпарява под двигателя някъде. Вчера ходих на майстор, обясних му тези неща и той ми каза, че първо трябва да ми сменят маслообирачите (някакви гумички май, не знам, не разбирам) + гарнитурата. Ако пак гори тогава основен ремонт и смяна на маслени сегменти. Малообирачите са били 4 на брой по около 8 лева = 32 лева и 20 лв за карнитура + 80 лева труд, общо 132 лева. Въпроса ми е струва ли си да си дам парите за тези неща, защото проблема можело да е и от маслените сегменти? 

Един колега пък ми вика не си давай парите смени си маслото от 10w40 на 15w40, но чета из форумите че зимата щяло да ми прави проблеми това минерално масло и щяло да ми вреди на двигателя. За това какво ще кажете? Колата ми все пак е от 1996 година и е на 139 000 км (поне на километража така ми показва ) ?

 

Благодаря предварително!

Редактирано от Ауди-А3-1.6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Аз съм със същият модел Ауди и същият двигател. При мен също се появи този проблем с харченето на масло. Но при мен нито дими, нито мирише, нито капе и даже ауспуха ми не е много черен и мазен. Като на начло смених гумичките(вложките) на клапаните, само че ги сменихме, без да махаме главата ( това в домашни условия ). Гумичките ако не се лъжа бяха по 1 - 2лв. и гарнитурата на капака 35лв. с нови шпилки. Но пак си продължи да си похапва масълце ( но малко по малко от преди). А при твоя разход къде го споменаваш че е 2,5 л. за 2000 км едва ли ще се оправи с тази интервенция. Това е лично мое мнение. Моят разход на масло преди да сменя гумичките беше около 600 - 800 грама за 1000 - 1500км. Сега понамля, но докато не сменя и аз сегменти и да се направи шлайф на главата проблема няма да изчезне напълно! Успех с ремонта колега ! Пиши какво си направил, ще следя темата! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още си пазя тотала на сметката след ремонта поради голям разход на масло ~ 900 лева с труда. Да, готви се за смяна на сегменти.

Редактирано от Da Nail
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега.Такъв разход на масло не може да ти дава дори и да ги ''няма'' гумичките на клапаните,така че най-вероятно са сегменти.Без да искам да те отчайвам,но може да има и счупено бутало.Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз от 15-тина дена съм с audi a3 1.9 ТДИ. След като я обслужих майстора ми каза, че е нормално да харчи по 50-60гр / 1000км. Твоят разход звучи доста висок. 

 

P.S.

Малко оф топик, ако модераторите разрешат >> Колко разход на гориво ви дава на тези които сте с тди, 1.9, 110к.с. Питам понеже не ми остава време да я карам, а ми е интересно какъв ще бъде разхода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега извън градско е около 5-5.5л, а градско зависи от града до 8л е нормално. Но всичко зависи от деснячката ти. Късмет с новата покупка и безавариино. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Вчера закарах да ми сменят маслообирачите и гарнитурата. Дадох 110 лева, за труда ми взеха - 80 лв. Гумичките (маслообирачите) и гарнитурата са станали твърди като пластмаса. Дано да се оправи проблемът и да не ми гори толкова много масло, ако продължава да ми гори следователно със сигурност вече проблемът ще се окаже в маслените сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Въпреки че темата е стара, добре е да се знае какъв е резултата, имали подобрение?

Аз знам че от гумички на клапаните, харчи и се вижда главно при смяна на скоростите.

Ако пуши и мирише постоянно на масло при студен и топъл двигател - сегменти и то ако не са много износени цилинрите иначе - шлайф.

Скромният ми опит показва че  2/3 от случаите не минава само със сегменти защото момента с износването е много тънък, а сметката много дебела, На всеки му се иска да мине с 100на лв. за сегменти само..

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...