Jump to content

Ауди 100 АСЕ с два двойни карбуратора DeLlorto - Европроект


rmiloshev

Recommended Posts

Здравейте, колеги!
Искам да споделя своя опит от борбата с капризите на механичния инжекцион. След като първо вървя, после отказа, след това отново вървя и накрая отново отказа аз се съгласих на някои по радикални промени по двигателя. Приех предложението на един майстор да преправи   системата и вместо капризния механичен инжекцион да монтира два двойни карбуратора. Малко съм лаик в темата, затова ще споделя само някои неща, на които станах свидетел и бяха част от процеса.
1. Необходимо е дасе изрежат две платки със съответните размери и отвори, за които ще се закрепят двата карбуратора.
2. Срязва се колектора и към него се заваряват тези две платки. Тук искам да похваля заварчика, който ми направи худежествена заварка, която и толкова красива, че не се наложи дори веднъж да я тръкнем с пила или шкурка. Браво на него!

3. Монтираните карбуратори отиват отляво на двигателя и се налага преместване на алтернатора и смяна на ремъка. Доста досадно мероприятие за да бъде позициониран правилно алтернатора. Маха се обтягащият лагер и се заменя с водеща ролка от 1.9 дизел на VW и така се опъва ремъка. Съответно се сменя ремъка на алтернатора с по-дълъг.

Тъй като много държа на газификацията - както битовата така и автомобилната се наложи преместване на газовия клапан, поставяне на нов изпарител по мощен, но не зная точно колко. Така се откри едно огромно пространство на мястото на инжекциона и въздушния филтър, което позволява да се монтира едно детско столче под капака.

4. Налага се лека промяна на охладителната система - маркуча на охладителя на маслото - заменя се с такъв от VW 2000сс 16v 150 к.с. и с "тръба от прахосмукачка" се удължава дебелия горен маркуч към радиатора. Удължаването е необходимо, защото стария маркуч пречи да се монтират карбураторите.

5. Монтира се смукач със жило от старо Ауди 80 (благодаря на ЕМСИ от Нови Искър, който демонтира последния свободен смукач с жилото за по-малко от 5 минути).

6. Газифиацията се извършва не с плочки зад карбуратора, а чрез пробиване на самия карбуратор непосредствено зад дросела. Т.е. газта се подава направо в дифузьора в неговата най-тясна част, което да осигури най-добро засмукване.

7. Въздушен филтър. Първо мислехме да сложим 4 броя "нощни лампи" - метални филтри тип спортни, но по съвет на газаджията сложихме кутия, която да осигури еднакво подаване на въздух към камерите за да не се получава различно насищане на газово-въздушната смес. И накрая по съвет на бай Ангел - баща на майстора - взехме една кутия от акумулаторен елемент от мотокар (от онези, които някога ги произвеждаха в завод "6-ти септември" и вече не ги произвеждат), запушихме я откъм отворената страна, изрязахме отвори за закрепване към карбураторите и още един отвор за въздушния филтър. Въздушният филтър е някакъв италиански постоянен, спортен. 

Врътнах няколко кръгчета с колата в квартала на бензин - лелеее, че скине синджиро!!! Има мощност и дърпа и в ниските обороти. Не върти гуми само защото е куатро. За разход на бензин и за газта ще разказвам допълнително.

 

И накрая, но не и по важност.  Майсторът, който направи тази промяна възможна - Людмил Витков от Орландовци. Мълчалив човек, но пък работи повече отколкото говори и се убедих в неговите дълбоките не само теоретични знания, но и практически умения. Всеки проблем намираше бързо и качествено решение. Той е по-активен във VW форума, но и тук при нас има регистрация - Vit_autosofia. 

 

Проектът има силен политически отзвук.

В резултат на неговата реализация от Майстор Люси и бай Ангел (също майстор) се стигна до интегриране на икономиките на три европейски държави - България, Германия и Италия. 

 

1. България участва с идеята, реализацията и с филтърната кутия!!!

 

2. Германия участва с Ауди 100 С4 куатро АСЕ двигател или каквото от него остана и 

 

3. Италия с два карбуратора и въздушния филтър! 

Ето и три снимки, за съжаление първата е от времето, когато колектора и инжекциона са демонтирани и две снимки в завършен вид. 

 

post-38140-0-98256300-1370530847_thumb.j

post-38140-0-94883600-1370530863_thumb.j

post-38140-0-16661100-1370530874_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което не мога да разбера защо са необходими 2 карбуратора. би трябвало да стане и с един? Има "легнал" карбуратор (страничен монтаж), които с много малко преправяне би свършил работа - от старо бензиново Волво става. Монтира се направо на мястото на оригиналната дроселова клапа. Т.е. нищо не режеш по всмукателния колектор, малко се преправя захващането, махаш клапата на дебитомера и си ползваш оригиналния въздушен филтър. Как реши проблема с бензиновата помпа в резервоара? Все пак след толкова радикални промени по двигателя можеше да помислиш за поставяне на ел. инжекцион от VW ако целта ти е да възстановиш напълно бензиновата система и да можеш да разчиташ на всичките коне на двигателя. Иначе евала за търпението и изпълнението - на снимките изглежда много добре :biggthumpup:. Пиши как усещаш вървенето на бензин, как се отразява на разхода на гориво.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егаси марака,браво,закачете на газ анализатор,постигнете правилна смес ,и мисля че радостта ще е пълна,ако е направено,какви са показаноята на газ анализатора,на празен ход и на 3000 оборота? по точно СО и HC

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре-бре , това не го очаквах.  

 

 Тая идея за карбуратор/и на АСЕ май има огромен потенциал , като се вземе предвид ядовете с това "говедо". Обаче сложно ми се видя творението на колегата , по-скоро - много преправяне на други системи. Както каза VBI , с някой "легнал" карбуратор ако стане , ще е готино. Аз имах навремето Мерцедес 190 с "легнал" карбуратор "Вебер" , даже масло му сипвах.

 

 А ако се преправи с карбуратор , ще трябва ли пак "байпас" на изпарителя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво !
Много интересен проект, който реално не е по- зле от преминаването на ел. инжекция. Карбураторите с добра настройка е възможно да постигнат резултати, като на инжекциона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А ако се преправи с карбуратор , ще трябва ли пак "байпас" на изпарителя?

Не, няма да има нужда от байпас, но това е за друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , да я развием тази тема , тук или в нова такава. Да помислим как по=лесно може да се карбураторизира АСЕ-то ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което не мога да разбера защо са необходими 2 карбуратора. би трябвало да стане и с един? Има "легнал" карбуратор (страничен монтаж), които с много малко преправяне би свършил работа - от старо бензиново Волво става. Монтира се направо на мястото на оригиналната дроселова клапа. Т.е. нищо не режеш по всмукателния колектор, малко се преправя захващането, махаш клапата на дебитомера и си ползваш оригиналния въздушен филтър. Как реши проблема с бензиновата помпа в резервоара? Все пак след толкова радикални промени по двигателя можеше да помислиш за поставяне на ел. инжекцион от VW ако целта ти е да възстановиш напълно бензиновата система и да можеш да разчиташ на всичките коне на двигателя. Иначе евала за търпението и изпълнението - на снимките изглежда много добре :biggthumpup:. Пиши как усещаш вървенето на бензин, как се отразява на разхода на гориво.

 

Предложението дойде от майстора. Аз съм прост юзър. Мога само да опиша каквото съм видял. За по-дълбоки въпроси го питайте него (ще го помоля да следи по-отговорно темата). Два двойни карбуратора осигуряват по-добро смесване на въздуха с горивото и се регулира отделно за всеки цилиндър. Все пак стремежът е да се запази мощността на двигателя. Нищо не е пипано по бензиновата помпа. Единствено на бензинопровода след горивния филтър е сложен редуктор с по-малък диаметър и разклонение за обратно вливане на бензина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички.:)

Предложих на Роската това решение защото карам Пасат Б3 с 9А мотор 2.0 16V.От доста време експериментирам с горивни системи.Моторът беше с Диджифант-2 електрическа инжекция.Добри впечтления,но не задоволителни.Моторът тръгваше след 4000об.

 

022509652.jpg?r=0

 

 

022509653.jpg?r=0

 

 

022509654.jpg?r=0

 

След като не ми хареса как развърта мотора взех решението за карбураторите.Търсеха се Делорто-45,но за съжаление у нас трудно се намират.Със карбураторите постигнах по добър вървеш във всички режими на двигателя.Чрез така наречените хоризонтални карбуратори се постига по-добро пълнене.

С добра синхронизация мотора направо откача.Добрата синхронизация се постига благодарение на това:

 

carbtunejpg.jpg

 

 

Това е снимка на моят кош

 

 

539556_2390101407696_392416899_n.jpg

 

 

 

 

мога само да кажа аз доволен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е !
Карба е много надежден и опростен в сравнение с инжекционите.
Лично аз съм фен на карбуратирните решения, защото в много случаи са и доста по- добри от инжекционите (има карбуратори, които си работят без проблеми от 45 години... и продължават да работят безпроблемно с елементарна поддръжка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема! Подкрепям изцяло мнението, че карба може да развърта мотора още в ниските обороти. Ами дано всичко е наред по тази кола и да има още такива интервенции при други АСЕ-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...............а и да има още такива интервенции при други АСЕ-та.

 

Сакън! Дросели /ITB/ с ел. инжекцион превъзхождат по всичко карбураторите - мощност, респонс, икономия..и по-лесно се настройват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Добро утро на всички съфорумници!

Още палко информация по доработването на този Европроект от механичен инжекцион към карбуратор. След като ние помислихме, че всичко е ОК и колата е готова, се оказа, че компютърът - ЕКУ - в колата започва да ни пречи, а не да ни помага. И това е нормално, след като почти всички датчици бяха откачени. Не можехме да нагласим центровката, защото при включване на който и да е ел. консуматор колата започваше да работи с прекъсвания. Центровката бягаше във всички посоки. Свещите черни! Ужас и мистерия.
Тогава решихме да проверим делкото, и се оказа, че и в него нещо не е както трябва и от това съм имал и преди проблеми. Майстор Люси предложи да го сменим с друго делко с вакумен регулатор. Това е малък ужас, защото да закупиш вакуумен регулатор е много скъпо - 120-150 лева и затова решихме да купим цяло делко от Ауди 80 с карбуратор. От автоморгата в Нови искър то ни излезе два пъти евтино. От него взехме вакуумния регулатор и го монтирахме на преправено делко от Фолксваген Голф 1.4. Диаметрите на захващането са различни, но старото делко някога е било приспособявано за мотор като моя и затова стана. 

След това се появи проблем с бензиновата помпа, защото за нейното включване явно е отговаряло нещо по старото делко, който е подавал инфо към ЕКУ-то. Затова се наложи да сложим друга бобина с друг комутатор. Ток за бензиновата помпа взехме от бобината, сложихме и допълнителен бушон и колата заработи като нова.
Така ние напълно сме изолирали компютъра и той съвсем не знае, че двигателя работи. И пали и работи и на газ и на бензин.

Накратко - ново делко с вакуумен регулатор, нов комутатор и ново захранване с ток на бензиновата помпа.

Допълнителния проблем, който се появи бе, че при работа на газ във филтърната кутия влизаше доста повече въздух от необходимото за газта. Този проблем засега съм го решил с една силна "кирилизация" - вестник върху филтъра, закрепен с хартиено тиксо. Сега ще поработим върху ограничаването на количеството въздух във филтърната кутия и след това ще пиша какви ас резултатите. Временно ще я покарам предимно на газ за да видя дали ще върви добре и какъв разход ще даде. След това ще ще доработвам, за да мога да кача снимки, от които да не ме е срам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако реално започнете да вкарвате въздуха през ф55-65мм може да ползвате обикновен дебитомер. Тогава може да ползвате и компа на колата като така само печелите. Вакумния аванс е само и единствено "бърз". Колата си има доста добра система с прецизен аванс, но за да може да я ползвате трябва малко преправяне...именно сензор за натоварване който на замести потенциометъра с обикновен дебитомер(понеже в картата на компа 1:1 показанията от потенциометъра са тези на дебитомер.) После трябва едно ключе за празен ход и сте готови(трябва да се пробва даже заради ППХ).

 

ПП - Както и да е вие сте поели според мен в по сложна посока която обаче работи...Така че от мен успех, и дерзайте

 

А как седи въпроса с климатика?

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика засега работи също по системата БДС! Нещо не иска да се включи от упрвлението на климатроника, та се наложи да тегля една жица от клапата на газовата до буксата на компресора и работи перфектно. В понеделник ще я заведа на майстор електричар, който каза, че временното решение е добро, но най-добре ще бъде ако му я закарам в понеделник той да я поправи.

Също нямам оборотомер, които той ще погледне и постоянно ми свети червената лампа на маслото, а масло има. Т.е. ще търсим да отстраним и този проблем.
Оносно смученето на въздуха - няма как да го смуче през такъв отвор, защото филтърната кутия е направена да смуче направо през филтъра. Той е много голям и сега ще мисля някакъв вариант да намаля притока на въдух през нея.

Газаджията също каза, че въздуха е много и дори мисли дали да не сложи и втори изпарител. Имам го наличен.
От тозиевропроикт останаха бая части - инжекцион, дюзи, гофриран маркуч, филтърна кутия....

Само да спре дъжда и ще снимам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изключването на ЕКУ-то и смяната на делкото е голяма грешка според мен. От това нямаш оборотомер, не включва бензиновата помпа, свети ти чек-а на лампата за маслото и не работят детонационните датчици, които са от огромно значение за работата на двигателя и предварението на запалването. Върни си ЕКУ-то, оригиналното делко с датчика на Хол и сложи МАП сензор от Опел на мястото на потенциометъра на дебитомера. Това ще ти реши всички проблеми с управлението на двигателя от ЕКУ-то. И аз мисля, че сте тръгнали в грешна посока за отстраняване на проблема.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Няма дебитомер. Свален е. Няма я старата кутия за филтъра, свален е инжекциона.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не ти трябва дебитомера. Просто на куплунга на потенциометъра (този с 3-те кабела) закачаш МАП сензора от Опел, а него го връзваш посредством маркуч на вакуум към всмукателния колектор - т.е. някъде между единия карбуратор и двигателя. МАП сензора отчита на база вакуум от двигателя, а не на входящия въздух. Схемата на свързване я има в темата ми за преработване на ниските обороти. Аз и в момента си карам 100-цата, която е с AAD двигател (мех. инжекцион) с МАП сензор вместо потенциометър на дебитомера и работи отлично на газ и бензин.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият успех ще имаме с управление на запалването от VW 1.8 16V KR.Kойто също има МАФ сензор вграден в ECU-то.Но така като помисля малко имаме карбураторен двигател и вакумното делко се справя с аванса.Оборотомера се връзва на 7пин на комутатора на запалването и заработва без проблем.

 

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...