Jump to content

Промяна на количеството гориво на 2.5 ТДИ?


TDI_Fan

Recommended Posts

Лог файлове (формата е OPen Ofice) с кодировка на канал 5

32768

33268

33768

Оставих го на срендото (33268) не ми се иска големи промени да правя. Утре сутрин ще видя дали има подобрение в паленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес май пална много по-добре, но беше 17,5градуса. Вчера пак добре, но .... не баш.

Дано да не си въобразявам, но ми се струва че има подобрение.

Поздрав и карайте внимателно, че пак 6 загинали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не успях да се логна на първи канал. Пробвах с 26261, 26262, 12233 но не се получи. Пробвах да потърся набързо в нета, но нищо не открих.
Някой знае ли друг код за 2.5 bdg 2004?

Редактирано от Volodka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също доста опити направих докато дани94 не писа че кода е 26262 - за да няма объркване влиза се в "Engine" - после "Login" с 26262 Do it и без да се изгася модула "енджин" се влиза в Adaptation. Ако излезнеш от Engine модула кодът се губи.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно хубаво обяснение (взето от тази тема http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=339804) какво означават въпросните цифри на първи канал на помпата IQ at idle:

 

Keep in mind, the ECU doesn't actually measure FUEL, it measures VOLTS at the fuel pump positioner. There is a map in the ecu that translates between volts and fuel. This map is calibrated for stock injectors. 

There is no fuel meter measuring actual fuel flow, only feedback volts from the IP positioner. The ECU has to look at it's calibration map(s) to figure out how this voltage actually translates to the amount of fuel per injection event. The "IQ" number you see when you look at VCDS only relates to the feedback volts, and the ECU assigns an "IQ" number based on the value it finds in its calibration map. 

To reiterate: The ecu IS NOT measuring fuel, it is measuring volts, and correlating that volts with a fuel number based on it's maps. 

The idle control in the ECU sets a target engine speed. The ECU will then adjust the pump volts according to its closed loop feedback signal as needed to maintain that target idle speed. IOW, it will change VOLTS up or down to achieve the target engine speed. 

If it needs less volts to maintain engine speed, the ECU reports less mg/r when you look at diagnostics using VCDS. If it needs more volts to maintain engine speed, the ECU reports more mg/r. When you "hammer mod" you are only changing the CALIBRATION or correlation between volts and fuel mg, and the ecu simply reports what it sees according to the calibration it finds on its maps. The actual physical amount of fuel doesn't change, because it takes a fixed amount of fuel to maintain a fixed idle speed, generally speaking.

SO, why does lower IQ (displayed number) at idle mean more full load power ("more fuel")? Because when calculating off-idle volts, the ECU doesn’t subtract the idle volts. It simply "goes" to whatever the IQ limit is. If 6 mg are already "taken up" by the idle, there's less collar travel available, and therefore less power than if the idle only "takes up" 2 mg. 

For (another hypothetical) example, a good full-load number for a stock ALH might be 38 mg/r. On the pump volts map, this may correspond to 3.5 volts at full load. Idle volts may indicate 1.2 volts at idle, corresponding to 6 mg/r. Therefore, the ECU has a dynamic range of 32 mg, or 2.3 volts to work with, which is the IQ difference between idle and full load. It can move the positioner over a 2.3 volt range before it reaches the programmed torque limit of 38 mg/r

Now let's physically move the positioner ("hammer" mod) to "recalibrate" so that the positioner only needs 1.0 volts to maintain idle. ECU may report that lower voltage as corresponding to 2.0 mg at idle according to its map. However: NOW the ECU has a dynamic range of 36 mg, or 2.5 volts ! The positioner can move farther before reaching the programmed torque limit = more fuel delivery = more power!

To sum up our hypothetical example:

Limit fuel quantity = 38 mg = 3.5v on map

1.2v @ 6mg -> 32 mg @ limit = 2.3 volts
1.0v @ 2mg -> 36 mg @ limit = 2.5 volts

 

P.S.Някой успя ли да си промени количеството гориво от 1-ви канал на 2.5 ТДИ?

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, че хубава тема... В крайна сметка тия милиграми на цялостната работа на мотора ли трябва да се отразят, или само впръскването при палене? При мен пали отлично като е студена, даже при -15 -20 както беше тази зима си палеше с 5 неработещи свещи, но топла иска развъртане винаги...

При мен на празен ход е около 8мг/такт, колата е без пушене, с чип, рециклирана VP44 (цял нов корпус, аванс. буталце), дюзите нямат отклонение, в рамките +/-1.5 са.

 

ПС

Наскоро си правих корекция на актуатора на турбото, за да изравня искано/давано налягане и колата от брутално икономична стана брутално харчеща, разхода скочи с 2л. извънградско, но пък турбо-дупката поизчезна (обаче ми се появиха съмнения пък за МАП-а, защото смених няколко китайски бууст-метри и те всички твърдяха, че турбото надува до 1.8 :eek: , а мапа даваше макс 1.35).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. В крайна сметка тия милиграми на цялостната работа на мотора ли трябва да се отразят, или само впръскването при палене? 

На първи канал се отразяват на цялостната работа на мотора (ако прочетеш статията която съм гепил от английския сайт ще видиш че променят началната точка на буталцето за впръскване), но явно на наще мотори няма как да се проемня както на 1.9ТДИ ( VP37 помпа).

 

. В крайна сметка тия милиграми на цялостната работа на мотора ли трябва да се отразят, или само впръскването при палене? 

На първи канал се отразяват на цялостната работа на мотора (ако прочетеш статията която съм гепил от английския сайт ще видиш че променят началната точка на буталцето за впръскване), но явно на наще мотори няма как да се проемня както на 1.9ТДИ ( VP37 помпа).

На 5-ти канал се отразява на паленето. При мен когато температурите са ниски и подгрява/пуска повече гориво няма грижи. Паля ли обаче от 20-30 градуса след денонощие престои 2-4 въртенета на стартера а сега си пали от ряз.

 

 

 

При мен на празен ход е около 8мг/такт,

Доста ми се вижда - моита е към 4,5-5 и пак ми се струва повечко.

 

 

дюзите нямат отклонение, в рамките +/-1.5 са.

 

Това е друга интересна тема - при мен всички се въртят около +-0,2 само 5-та е на -0,6-0,7 загряла и ходи до -1,0 ако покарам 150 километра.

 

 

 бууст-метри и те всички твърдяха, че турбото надува до 1.8

Аз залагам че бууст метрите са ти прецакани - ама за турбото съм пуснал друга тема - най-добре да пишем там че ще оакаме тая.

 

 

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста ми се иска да направя тази процедура 

 за да видя как ще се промени горивото на празен ход и разликите в цилиндрите. Като се сетя обаче за обезвъздушаването на 2.5 тди и ............
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) усещам че сме от една порода :)

 

И аз много се изкушавах но това което направих е да почти празен резервоар (в момента в който бордкомп. каже че остават 0 км) сипвам. Работи/карам доливам за 10 лева (ако искаш и за по-малкко), пак карам и пак така.

Пустото обезвъздушаване и на мен ми е много мъка, като гледам какво въртене правят майсторетата без никаква подготовка. На мен ми е жал.

В тая връзка ако някой даде най-безпроплемният метод за обезвъздушаване.

Това е на което аз съм попаднал за обезвъздушаване на 2,5 TDI

от тук

Редактирано от bparvanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си дал за обезвъздушаване е най-доброто, ама трябва вакуумна ръчна помпа. Помпите-круши дето ги продават по магазините са подкачащи а не вакуум  :angry2:

Това на клипа (спрямо сипване в резервоара) хубавото му е че като се събере гняста от обратната нафта в буркана (на един друг клип става черно) го изхвърляш, а в резервоара рано или късно ходи към дюзите.

При теб имаше ли положителен ефект след тая процедура - гледал ли си стойностите на горивто на празен ход и smooth idle control?

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обезвъздушаването: вместо вакум си купих една ръчна бензинова помпа за 30 лева, но не съм пробвал процедурата (дано не ми се и налага).

Ефект от промивката: според мен има, а и логовете го показват - има леко изравняване на количествата и влизане в граници спрямо замерване преди месец, НО .... трябва да се знае че това мерене е много относително/неточно ... влияе се от почти всичко .... малко по тъпа нафта, температурата на мотора, влажност, маслото.

Според мен тези показатели дават само ориентир за към даден момент. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обезвъздушаването може и http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=141838&hl=%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5#entry2033794'>ТУК  да погледнете за мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Аз не успях да се логна на първи канал. Пробвах с 26261, 26262, 12233 но не се получи. Пробвах да потърся набързо в нета, но нищо не открих.

Някой знае ли друг код за 2.5 bdg 2004?

Колега успя ли да се логнеш?Аз съм с AFB мотор и при мен не стана с 26262, но намерих други кодове :) аз влязох с 26242 видях ги  тук :http://www.auto-bk.ru/forum/topic/312/

AFB/AKN:

26241 - АКПП

26242 - МКПП

BAU/BDG

35361 - АКПП

35362 - МКПП

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега успя ли да се логнеш?Аз съм с AFB мотор и при мен не стана с 26262, но намерих други кодове :) аз влязох с 26242 видях ги  тук :http://www.auto-bk.ru/forum/topic/312/

AFB/AKN:

26241 - АКПП

26242 - МКПП

BAU/BDG

35361 - АКПП

35362 - МКПП

 

Привет,

Нещо линка не отваря би ли го постнал отново

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих се, да се трие предният пост.

 

Адаптация на 12 канал

 

Полезен линк за адаптация на двигателните канали

Редактирано от bparvanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не успях - или поне не видях разлика в стойностите. Това не ти пречи да го пробваш и да пишеш - каква ти е била фабричната и колко си постигнал после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам тогава и ще споделя :) В момента ми е около 6.1-6.3 при загрял мотор. А малко оффтопик, но- колко ви дава на 2.5 tdi в канал 015 разхода l/h? При мен е 1 L/H и ми се струва много или е нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента ми е около 6.1-6.3 при загрял мотор. 

Имай предвид че трябва да изключиш всички ел. консуматори за да не товарят динамото и да се качват милиграмите. Аз при мен за съжаление нямам оф на климатроника (след фейслифта съм) и имам дневни светлини и няма как да намаля докрай, но съм гледал че радиото дига с 0,2-0,3 mg. При мен цифрите се движат между 4,3 и 5,1 mg/str на загрял мотор.

За разхода не съм обръщал внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, мг ги проверявам на празен ход без включени никакви консуматори- под 6 не падат :) Ако имаш възможност следващия път като ползваш ваг-кома моля те виж как е разхода при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях да се логна с 26241. Фабричната стойност на мг беше 42768- увеличавах я, но нямаше никаква промяна за съжаление. Пробвах с оборотите на празен ход- там си става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че това, което търсите не става през VCDS, а се настройва самата ГНП на стенд. За протокола, при мен разхода на място е 1.1л/ч и 7.2мг/т. (последно измерване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...