Jump to content

S6 C4 2.2T или A6 C5 2,8Q


Recommended Posts

 Здравейте колеги.

Имам дилема относно тези два модела. Това което търся е надежност и здравина. Задължително ще е Авант и автомат. Която от двете взема ще се кара на газ. Дилемата ми е дали да заложа на класиката като направя компромис с годините на колата ако е C4 или да се подготвя за по сериозни харчове ако е C5. Имах Б4 автомат с ABC мотор и бях страшно доволен. Интересува ме  цени на части ,поддържка, слаби места и всичко полезно за което се сещате. Благодаря предварително :bia:

 

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз съм за С4, но намирането на такава кола вероятно ще е доста по-трудно, отколкото на С5-ца. И цената най-вероятно ще е по-висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То Ц4-та в комбинация куатро+комби скоро ще влезе в графа "класика". И цените им вместо да падат,ще се покачват 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен по-удачен вариант предвид че искаш автомат и газ е S6 C4 4.2 Има доста такива животни, като разход няма да е много над 2.8 и ще имаш по-малко проблеми с газирането от 2.2Т. Ако мислиш да правиш петака вече е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако избирах между два автомата, бих избрал по-новият. Ако избирах между двигатели (2.8 и 2.2Т) бих се спрял на 2.2Т. Ако избирах между две шасита куатро(C4 и C5) бих избрал C5. В краят на деня, по-добре изглеждащата и по-запазена кола е по-добрият избор. Ако се намери страхотна C4-ка, а всичките C5-ци са гробове, няма да има дилема, обратното също важи.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MadFan-a е имал такава С5-ца, а сега има такава S6-ца. Ако види темата - да каже от кое е по-доволен. Аз лично се съмнявам, че 2.8-ца в С5 на тия години ще остави добри спомени за безаварийна експлоатация и евтина поддръжка у следващия си собственик. Освен ако не си някъв супер късметлия да намериш някоя на 100 000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ме притеснява. Че си е на късмет късмет си е. На Ц5 друг мотор нещо неможе да ме грабне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно те грабва в тоя 2.8?

MadFan-a е имал такава С5-ца, а сега има такава S6-ца. Ако види темата - да каже от кое е по-доволен. Аз лично се съмнявам, че 2.8-ца в С5 на тия години ще остави добри спомени за безаварийна експлоатация и евтина поддръжка у следващия си собственик. Освен ако не си някъв супер късметлия да намериш някоя на 100 000км.

А с4-ките под път и над път се намират читави и то на по ниски. Айде стига глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 си е прекрасен мотор. Само разбирач като теб с 4.2 го подминава с вирнат нос B)

 

Карал съм на приятел мой много близък С5ца с 2.8 30V и quattro на Avant. Вървеше адски приятно, с "нежно" каране градско даваше 11 на 100, което според мен е чудесен разход. Реагираше приятно на подаване на газ, грам не оставаше впечатление да е тромава каквато реално си беше най-малкото по тегло. Неговата беше с фул екстри от кожа, спортни седалки, ксенони, шибедах, босе.... Чудесна машина! 

 

2.7Т е кашкавален двигател. Продължавам да чувам противоречиви отзиви за него от към здравина и разход. Не бих го взел освен ако нямах дълбок джоб да се бръкна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При наличието на 1.8Т, 2.7Т и 4.2, ако щеш и 3.0 не виждам причина да предпочетеш 2.8. Освен разбира се ако не е в някоя супер запазена кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани, ся ще наскочат батките да ти обяснят как 4.2 гори около 30 на 100 в града и е много тромав за тая кола, особено с автомат и куатро .

Търси си 7.9 битурбо дизел на предно.

 

По темата.

Усещането в ц4 е тотално различно от в ц5.

ц4 е като танк, ц5 е по-нова кола с друга миризма - на лукс и на харчене, в името на по-готината и нова визия.

 

Истината е че и до ден днешен ме е яд че продадох и АЕЛ-а и осмака с АРС код ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само по готина и нова визия. Возията е дооста по добра. Направо се учудих каква разлика има. Поведението на колата няма нищо общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с4-ките под път и над път се намират читави и то на по ниски. Айде стига глупости.

S6-ци с 2.2 ли се намират под път и над път ве? С5-ци с 2.8 са по 6000лв. Намери ми читава S6-ца с 2.2Т за 6к да си я купя. Даже 2 ше взема да си имам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата Ivo-G правилно е отбелязал, имал съм и двете коли. Понастоящем карам S6 2.2T Avant с ръчни скорости. A6 C5 беше quattro в комбинация с автомат. От всичките коли, които съм имал, само Купето ми с ACE мотор беше по-тромаво от 2.8. Продадох я главно понеже не се примирих с мудния и вървеж.

Не знам на колко си години, но за мен идеята да си взема по-стара кола в началото беше предмет на дълго обмисляне. Навих се понеже в самото начало имах намерение да не оставям колата сток и да се възползвам от потенциала на 2.2T. Именно моторът изигра решаваща роля в покупката на S6 C4. Разликата с C5 е точно едно поколение. C4 е с по-примитивно окачване, оттам возията е "по-дървена", поведението в завои не е като при C5, не абсорбира неравностите по същия начин, интериорът е по-старомоден, нямаш ESP и купето не е така добре обезшумено. От друга страна, окачването на C4 е много по-здраво спрямо C5, S6 няма нищо общо даже с обикновена 100/А6 C4, усещането е за голяма и тежка кола, абе кораб. 2.2T е адски, ама адски здрав мотор. Не мога да се сетя за сравнение по здравина с друг мотор на Ауди. Мои приятели карат S6 2.2T с RS2 части на по 300+++ коня на газ и на над 1.8 бара без никакви проблеми. За съжаление моята дойде с газов инжекцион, който не е в състояние да захранва мотора и сега ще се купува нов газов инжекцион от висок клас, после вероятно ще ъпгрейдвам RS2 сетъпа с някой Гарет и така... Въобще цялото шаси е правено с идеята да издържи на изпитанието на времето - колата ще остарее морално преди да остарее дотолкова, че да не може да ти служи.

По отношение на екстрите в C4 ми липсва кажи-речи само ESP. Сложих сервотроник и купих оригинално Bose, за повече екстри нямам голям мерак. За мен много добре трябва да обмислиш дали искаш автомат, защото повечето собственици рано или късно го изхвърлят в полза на ръчна кутия. Просто идеята на S6 C4 е да е с ръчни скорости, а и автоматите на тези коли са доста архаични (същото важи и за C5, независимо дали някой те убеждава в противното).

Иначе разходът на двете коли с еднакви скоростни кутии ще е почти идентичен. Ако намериш S6 C4 в добро здраве, ще забравиш какво е да влизаш в сервиз, освен ако не се впуснеш по стръмната пътека на тунинга или за някоя дреболия. Щом ще караш S6 на газ (престъпление е да не го правиш), приготви си малко повече пари за по-свястна уредба да ти е мирна главата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко поправки, окачването на ц4 е по евтино,а не по здраво. ц4 си е по тежка кола и е съвсем нормално да се скапва по бързо.

За първи път виждам по високото тегло да се използва като предимство при пътно поведение. Пълна глупост.

За доработки карантиите на 1.8Т също държат 300 коня без проблеми, за 2.7Т въобще няма смисъл да говорим. 

Автомата в ц4 е 4 степенен и е толкова архаичен, че просто 5-степенния в ц5 е като 5 поколения напред.

20++ турбомотор няма как да е по надежден от 10++ годишен атмосферен мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването на C4 е по-здраво и по-евтино от кашкавалените носачи с кекави втулки на B5/C5. Има много случаи на скършени алуминиеви носачи, даже наскоро имаше постната такава снимка във Facebook страницата. C4 особено с 2.2T е с тежка предница, но окачването е достатъчно здраво и не прави проблеми освен ако не сложиш скапани амортисьори или тампони. Тежката предница обаче влошава пътното поведение на и без това тежкото купе. На моята като и слагах Конитата ги настроихме на най-меката степен, защото вози доста твърдо и дори с тях пак вози твърдо.

Високото тегло естествено не е преимущество, но тъй като ти обичаш повече да пишеш отколкото да четеш, не си разбрал какво съм написал...

Както казах, автоматите и на двете платформи са незадоволително бързи, създават усещане за мудност и в комбинация с quattro дори с едни 300кс нямат впечатляваща динамика (поне за мен). Лично аз не бих си купил 2.2Т с автомат, има доста по-удачни комбинации с автоматик.

За надеждността можеш да се изкажеш когато си имал/поддържал/правил и двата мотора. А ти не си, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе пичове прави сте всички с гледните си точки, ама може ли пък тепърва човек да си взима кола на 20 години? Хубаво здрава, готин мотор и т.н. ама както се спомена и по-горе вече и миризмата е на стара и видяла много кола. 2.2Т в супер  състояние след години ще има много повече стойност от някоя обикновена Ц5, ама това не е фактор обикновен потребител да си купи старата кола нали? Незнам, аз бих карал 2.2Т винаги пред по-новите 1,8Т, но годинките надделяват над всичко вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано,ама надали. може да си  сигурен че ц4-та ще надживее поне със десетилетие прехваленото 4Ф .Ц5,дори не го споменавам. То има москвичи в по-добро състояние :D

 

Отдавна съм се навил на 4ф,но всеки ден като чета за какви неща влизате в бокса и как стоите там със седмици..... се отказвам със скоростта на светлината. А ако изкочи 2.2т(ръчка) със сигурност ще си го купя. 

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматът на ц4 е доста бавен,тежък,разходът с него е около 2л над разхода на 2.2т с ръчка.Отделно,че сравнение във вървежа на 2.2т с двете кутии не може да се прави.Прост пример-бившата ми С4 Ц4 с чип и автомат вървеше точно колкото С4 Ц4 с ръчна кутия.Ако след тези неща все пак избереш автомата,то е хубаво да му смениш маслото и филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS е прав. S6 C4 не е за всеки. Не че C5 е кой знае колко нова, но все пак е по-модерна кола. И все пак, всеки с предпочитанията си.
За мен изборът е чисто емоционален - имам функционална и супер безпроблемна кола, с една идея по-добър вървеж от S6 C5 4.2 340кс ръчка, една идея по-нисък разход на гориво, значително по-ниски експлоатационни разходи, не на последно място - имам много доверен човек, при който я поддържам (самият той е собственик на две S6-ци), от "модерните" екстри имам сервотроник и скоро Bose и имам потенциал за напомпване на мотора до около 450кс само с подмяна на някои текущи части (турбо, инжектори, софтуер) без да се притеснявам, че нещо по мотора ще думне.
На въпроса на Любо Audi А3 Тurbo: ако няма да се заиграваш с 2.2T, 4.2 не е лош избор, но само ако е ръчка. Особено както в момента S6 C5 с ръчни са трудни за намиране. Ако ще е 4.2, аз бих избрал C5 или S6 C4 Plus, но такива се намират много трудно и само отвън.
Иначе шпека може да вади от десет кладенци вода аргументи как тези коли са за Надин, но фактите са, че в mobile.de 20-годишни RS2-ки са средно с по няколко хиляди евра по-скъпи от 4F-ки, наблъскани с екстри (за дизели да не говорим) и над два пъти по-скъпи от 4F-ките на родния пазар. Освен това хората, дето са луди да си купуват 20-годишни кошници са с все още нормални нива на тестостерон...
В заключение - S6 2.2T е преди всичко емоционален избор. Ако имаш влечение към тази кола отвъд хвалбите, които си прочел/чул за нея, значи вероятно тя е за теб. В противен случай C5 би бил по-удачният избор за теб. Още повече, ако наистина държиш на автомат.

Редактирано от MadFan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...