Jump to content

Дилема за Свещи


Иван Баев

Recommended Posts

Здравейте Колеги! Имам голяма дилема със избора на свещи. Има доста теми и то не само в този форум и навсякъде все различни мнения без добра обосновка. Та въпросите ми са няколко:

 

Понеже колата се кара на ГАЗ

 

1. Триелектродни или Едноелектродни свещи. Казват че вторите били специално за газ. Искам обосновка ако може....

2. Насочил съм се на NGK. Вие предлагате ли някакви други?

3. Някой твърдят че с определени свещи колата им гори повече отколкото с други. Възможно ли е това и ако ДА, защо?

4. Много хора се оплакват от свещи на БОШ. Лично ваше мнение, за тези които са пробвали.

 

Мисля че е това засега. Ако има нещо друго ще питам по нататък в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години карах 8L 1.8 без турбо на газ и помня, че бях взел едноелектродни NGK. Карал съм с тях 10-12к преди да продам автомобила, без каквито и да било забележки или проблеми.

За свещите на Бош ме бяха посъветвали да не взимам, изглежда е имало защо,щом и ти така си чул!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На една от семейните коли (VW, атмосферен бензин, без газ) преди години сменях и сложих платинени NGK. До момента няма оплаквания и всичко е тип-топ :)



Не отговаря на въпросите ти, но според мен по-важното в случая е да сложиш качествени свещи и да се сменят овреме. Останалото са теории, които може да са, но може и да не са верни и със сигурност са и в зависимост от конкретния автомобил.

Във всеки случаи не е нужно да се прави цяла наука и от това :) Слагай едни хубави NGK и си свиркай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам свещите за LPG/CNG са с различен каталожен номер и е изрично отбелязано, че са за такъв тип гориво, така че електродите нямат значение. Също би трябвало да пише и на какъв интервал да се сменяват.

NGK са за препоръчване, но естествено и там можеш да попаднеш на "екстра качество, специално за БГ",  :hilezh:

Относно БОШ - мисля, че проблема с марката е качеството и произхода на това, което се внася в БГ, там вече има прекалено много "ментета". В Германия например масово колите се обслужват с консумативи на БОШ по сервизите и едва ли има толкова недоволни както тук.

Аз съм с BOSCH, предишния собственик ги е сменявал незнайно кога, но не съм имал никакви проблеми.

Редактирано от lowforce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм със 3-електроден Bosch от вече 7 години.

Още не съм ги сменял. Нямам забележки.

Не съм ги и гледал, какво им е състоянието.

Ама не съм на газ...

Редактирано от Veselin Milev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@lowforce

Bosch е огромен концерн и не бива да се обобщава :) специално свещите им и в чужбина не са непременно "хита на пазара" и не са толкова масови за разлика от други техни продукти.

Но според мен нито в чужбина, нито в БГ има конкретна и силна причина да се избягват непременно... Просто може би NGK са с една идея по-качествени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ти отговоря на въпросите, ами направо ще ти кажа какво да направиш (ако решиш). Не се задълбавай в четенето и разискването чак и на такива компоненти като свещите. Че има ментета има, но свещта е най- елементарна част без кой знае колко сложна изработка и действие. Спри се на NGK или Beru. Относно темата за нови/ специални свещи за газ, отново бих казал, че няма никакво значение, и дори напоследък мненията и на добрите сервизи монтиращи и поддържащи газови уредби и инжекциони (освен тези които искат да измъкнат от клиента някой лев отгоре) е свещите с които си, да не се пипат, докато им дойде времето и като се наложи смяна, слагаш най- високия клас предписани по каталозите свещи за твоя автомобил. В момента бензиновият автомобил с мотор 3.2 с ГИ си върви със старите си свещи, и освен 10% по- голям разход на газ, което е ясно при монтирането на ГИ, колата си върви и ускорява както на бензин и разлика в работата на ниски или високи обороти също няма.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имате ли някакво мнение на тея свещи BRISK (не се сещам дали точно така се пишеше). Чешки били май ама не съм сигурен. 

А и още нещо да попитам: Към колегите от ВАРНА... кой дилър ще препоръчате откъдето ако взема свещи е най малка вероятността да ми пробутат китайският им вариант? Насочил съм се към ЕЛИТ-КАР по принцип...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За BRISK съм чул добри отзиви, карал съм 2.3 NG на газ с тях /триполюсни за този мотор/  и не съм имал проблеми. Колата гореше нормално и вървеше добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имате ли някакво мнение на тея свещи BRISK (не се сещам дали точно така се пишеше). Чешки били май ама не съм сигурен. 

А и още нещо да попитам: Към колегите от ВАРНА... кой дилър ще препоръчате откъдето ако взема свещи е най малка вероятността да ми пробутат китайският им вариант? Насочил съм се към ЕЛИТ-КАР по принцип...

Ако не държиш на Бриск , мога да ти предложа Денсо .Имам ги налични и със сигурност не са ментета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги.... имам цена от 11лв. за NGK по каталог за моя автомобил и 20лв пак за NGK по каталог за моя автомобил, но такива дет ги водят за ГАЗ със платинено покритие и т.н. Според Вас заслужава ли си вложението от 9лв на свещ?

 

ПС: Обикновените ги водят за 15-20 000 километра, а по скъпите за 60 000 километра (което за мен е учудващо много)

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли от значение дали палиш на газ или на бензин,моята пали на бензин и прехвърля автоматично на газ след което подавам леко газ и вече прехвърля на газ,но винаги си пали на бензин,със свещи бош съм и досега съм нямал проблеми..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята прехвърля на ГАЗ след като температурата на двигателя стигне 35 градуса. Оттам нататък само на газ. Иначе си пали на бензин. Ама въпроса е дали някой е пробвал двата вида свещи и ако е да каже дали има смисъл от вложението по 9лв. отгоре на бройка/свещ.

 

ПС: Това са двата варианта:

 

1. 

NGK recycle_img.png2397 запалителна свещ 10.89 лв
121013.jpg
Търговски номера: BKUR6ET-10
код на двигателя: APG       код на двигателя: AGN       

 

2.

NGK recycle_img.png1496 запалителна свещ 19.92 лв

 

120951.jpg
Търговски номера: LPG1
Заменени номера: 3356
втечнен газ (liquid petroleum gas) пропан-бутан, компресиран природен газ (метан)       препоръчителен интервал за смяна: 60.000       
код на двигателя: APG       код на двигателя: AGN        Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че по евтините са триелектродни, а от триелектродни свещи няма никаква полза, тъй като искрата се прехвърля само към един от трите електроди към всеки такт, а не към всичките, както ги представят производителите. Това, че издържат 15- 20 000 км. е доста странно, имайки предвид, че съм карал на сума ти коли обикновени свещи които на над 60 000км пробег са работили като нови. Относно вложението от 36лв за 4-те свещи, аз бих ти казал, ако ти се дават, пробвай ги тези "специални" свещи. Ако не си вземи обикновените, пък даже може да потърсиш и едноелектродни, със същата резба и дължина, понеже по каталог излизат три...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми те тея 15-20 000к. ги дават само като препоръчителни, а не като задължителни. Все пак всеки сам си решава кога да си ги смени. А другите от воле ги пишат препоръчителна смяна на 60 000. Били със иридиев електрод в средата и платинено покритие/плочка на другия полюс. Това много било удължавало живота им тъй като ги правело по издръжливи на ..... (не се сещам думата сега). Иначе има и като тези 3 електродните,  но със 2 и 1 електрод. Ама в крайна сметка съм поставен пред въпроса: Да се набутам ли с толкова пари за 4 свещички и по важното... набутан ли ще съм или ще съм една идея по добре :)? Аз затова питах дали някой ги е ползвал тея "спешъл" свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенните свещи при работа търпят износване на електродите,това е мястото  където се мята искрата.Това променя междуелектродното разстояние и е предпоставка за промяна на работата им.Това е заради използвания материал за направа на електродите им.При по-скъпите свещи,които показваш като вариант,имат покритие от материал с по-голяма износоустойчивост и износването е значително удължено,спрямо първия вариант.Също така и по-тънкия електрод оказва влияние върху искрата.

Когато си купих колата,беше с четири различни свещи и така я карах близо година.След това реших профилактично да ги сменя и си купих на БОШ супер плюс  WR7DC+,разработени за работа на газ,преди шест години струваха 5,30 лв. бройката.Това съобразено с моя мотор по каталог.След изминати 20 000 и + км. ги развих и им коригирах междуелектродното разстояние,чукнах външния електрод да се прибере към вътрешния и така коригирах износването.Фабрично са на 0,8 мм. ,но за газ мисля че допускат междуелектродно разстояние от 0,7 мм. колкото и направих.Сега след още 30 000 + км. трябва да повторя процедурата.Някаква разлика във вървежа и разхода не съм усетил,но може и да е имало.

Разликата между триелектродната и обикновенната свещ,е че при триелектодната ще имаш удължено износване при еднакъв материал на електродите,но не и три искри едновременно в работния цикъл.Също така при нея по-трудно би коригирал междуелектродното разстояние в сравнение с обикновенната свещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60 000km е напълно нормален пробег за платинени/иридиеви. Такива се слагат вече масово от завода и смяната им по сервизна книжка е даже на 90 000км!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BOSH 0 242 235 668 / FR 7 LDC+, +7

Цена: 7,5лв/бр

 е такива взех вчера колеги. Човека от магазина ме увери, че ако не си вземам от иридиевите свещи, то няма смисъл да давам по още 4лв на свещ за да взема НГК-то, щото така или иначе препоръката е след 15 000к да ги сменя. Затова послушах и направих минимално вложение. След 15 000к ако имам възможност финансово да отделя 80лв за свещи, ще си купя иридиевите. Продавача ми каза че въпреки че ги давали за 60 000 километра, издържали дори по 80-100 000. За сега се примирявам и си решавам дилемата със БОШ-а. 

 

ПС: За тези които се интересуват от ефекта... по добра работа на мотора (като със нови свещи все пак), притрисанията на мотора са почти недоловими, малко по добра реакция на натискането на газта, по добро набиране от 1000 до 2200 оборота, по нисък праг на оборотите с които мога да карам на голяма предавка и ниска скорост. Всико което съм писал като подобрение не е в пъти по голямо от това със старите свещи, а една идея по нагоре, но все пак забележима разлика, за човек който си познава колата. :)

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина на следващата смяна си решил да вземеш иридиеви,обърни внимание на кабелите и лулите(ако трябва ги подмени).От там идва и доста завишената крайна цена която трябва да се вложи,но не всеки го прави.В резултат на това някоя свещ може да даде "фира".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе колега, замислял съм се за смяна на кабели, щото моите са оригиналните и вероятно вече дават фира. Първо обаче смятам да ги замеря за да видя какво показват. Иначе нарушена изолация нямат на пръв поглед. Другото което смятам да подменям е бубина, че има едни леки съмнения към нея, но ще я видим тая работа, по нататък, че сега гуми, а оня ден застраховка, преглед, свещи, данък и много става наведнъж :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ама не виждам да имат център във Варна май...? И дефакто на мен малко не ми върши работа отстъпката. Иначе за картата се зарибих :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...