Jump to content

Резервна гума тип патерица


Ogiiiii

Recommended Posts

Здравейте, някой взимал ли си е резервна гума, специално тип патерица ме интересува, какъв размер ще е най-подходящ, колко ви излезе и тн. Сложих си газовото на мястото на резервната гума ест и сега съм се спрял на този вариант, че да ми остане все пак някакъв багажник :)

Редактирано от Ogiiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тя си е една специално за Аудито. Има си размери, и междуболтово 5х100 освен ако не са ти сменяни главините. Мисля че тази ще ти свърши работа: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=149540&hl=%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B0

 

ПС: Само да добавя лично мое мнение: Или вземаш хубава патерица дето не е ползвана и наливаш 150лв. или си оставаш със твоята си резервна гума. Ако смяташ да слагаш такава като тая дето е за 30лв с неясен пробег, рискуваш докато я сложиш да не можеш да се прибереш и с нея. Иначе ако пък абсолютно нямаш резервна гума, тука във форума продават много такива.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че си с А3 1.6, така че може и да потърсиш 15" патерица от Golf 3 GTI.

 

Малко извън темата да попитам, но на другите А3-ки с по-големи мотори немогат ли да влязат 15-ки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Аз на моята 1.8T Q съм с 18 цолова патерица :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата да попитам, но на другите А3-ки с по-големи мотори немогат ли да влязат 15-ки?

Ами повечето са с 288мм дискове, и оригиналните 15" ЕТ38 са доста близо до спирачния апарат. Ако се сложат джанти с по- голямо ЕТ, има вероятност и да не станат.

Докато А3 1.6 са с 256 мм дискове и по-различен и малък спирачен апарат.

Все пак е най-добре колегата да си пробва патерицата на място :hilezh:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега, питах относно това защото моята също е 1.6 и ми се струва, че спира много бавно... като забия спирачката до долу абс-а вообще не позволява на гумата дори да приплъзне и самата кола не спира бързо о_О

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих да питам, някой знае ли как стоят нещата относно тези тези лепенки които се вкарват през винтила и отвкриват дупката и с тях може да изкараш някакви определени километри? Дали са надеждни или нестават?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш по добре си имай едно шише вода в колата + един ремонтен комплект (шило+2-3 силиконови фитила) в багажника. На всяко едно място където спукаш гума (освен ако не скъсаш или сцепиш де) можеш сам да си я направиш. Комплектите се продават и струват по 5-7лв. Такива лепенки дето сами намират тва и онова ми звучи като прахчета за запушване на теч в радиатора. Колкото и да работи за определено време толкова е и опасно. Това е лично мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно де те ги дават, че изкарвали кратко, но стигало колкото да намериш гумаджия ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се колеги, патерица от 5х98 дали би било възможно да се препили на 5х100 и да остане надеждна същевременно, а не просто да изкара 1-2 пъти и тва е... Някой правил ли е такова нещо??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се 4удя, защото на алфите патериците са такива и са супер евтини. Говорих с един 4овек и той каза 4е е слагал алуминиеви санта моника на алфа и каза 4е алуминия се е разширил и затова влезли на болтовете на алфата, но каза 4е няма идея дали патерицата ще стане ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Браво колега, на пръв поглед супер полезна информация. Сега остава да разберем, дали още някой се е опитал и успешно "минал тънко".

Ще следя темата с интерес!

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се... защо просто не ползвате ремонтни комплекти каквито вървят по дефиниция на по-новите коли...?

Не заема толкова място, не тежи... Колко често пукате гума мама му стара :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Според мен резервната гума е по удобна за използване от тези комплекти, защото можеш да спреш да я смениш набързо и да продължиш, докато с ремонтен комплект няма да можеш да се справиш ако гумата ти се пръсне в дупка, или ти я резнат "доброжелатели".  :bia:  . Наистина заема доста място в малкия багажник на А3-то обаче.

До колегата дето си търси патерица, както са му писали и по-горе да търси патерица от ГОЛФ 3 ГТИ, те са с междуболтово 5х100. Аз си закупих такава в супер състояние за 30лв.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това попитах колко често пукате гума :)) За мега редкия случай в който хем имаш спукана гума, хем е непоправима с ремонтен комплект мъкнеш 10 кила в багажника ти стотици хиляди километри? Ако е заварено положение както и да е, ама иначе неслучайно в днешно време резервната гума е опционална, нормалното е ремонтен комплект.

 

Просто попитах от любопитство, всеки сам си преценява кое е по-смислено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ако закъсаш някъде извън града посред нощ със сцепена гума от поредната дупка ще се радваш да намериш патерицата в багажника ;). Ремонтния комплект или спрея стават основно за в града да се домъкнеш до следващата гумаджийница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... математиката показва, че допълнителното гориво изразходено за влачене на резервна гума 200 000км докато ти се случи това точно в този сценарий (1. пукане на гума, 2. непоправимо с ремонтен комплект, 3. извън град) ще покрие пътната помощ до следващия сервиз  ;)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За каква математика ми говориш в 2 часа посред нощ закъсал извън града? Дали математиката ще ми намери пътна помощ, ще и обясни къде точно в нищото съм закъсал, ще ми плати разходите и часовете, които трябва да чакам пътна помощ и ще ми оправи гумата? То по твоята логика гума се пука само на 200 000км ли? Т.е. ако си сменям колите на 100 000км би трябвало никога да не спукам гума или ако спукам да съм спокоен в следващите 200 000км? Някой път такива бисери пускаш, че чак да ти се чуди човек :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има колата с пукането на гума? :eek: За статистика спрямо пробег говоря, базирана и на моя опит. За това питах колко често мама му стара пукате гума... 

Спирам по темата, всеки сам си решава разбира се, просто бях любопитен. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland

Не че се заяждам, но и аз да споделя моята проста математика. Дай да не си караме колите с постоянно 20л гориво в резервоара, а с 10, че да намалим теглото с 10 килограма и да не утежняваме и тормозим излишно автомобила!?!?!?!?! И като закъсаме зимата някъде извън града (примерно катастрофа) и това през зимата в най големия студ и се наложи да почакаме доста време, да не ни стигне горивото за да се топлим, да умрем от студ и да си преебем горивните помпи. Приеми, че някои хора включително и АЗ предпочитаме old school варианта с крика, ключа и резервната гума. Аз съм със 195/65/15 с лята джанта в багажника. Майната им на 10-те килограма (при мен са повече даже). И в сценка с 3 пръснати гуми съм участвал дори. Тогава и тая резервната не помага..... абе да не му е на човек до главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно го приемам, така че няма нужда от спор :) Въпросът както няколко пъти казах бе от любопитство, тъй като поне моят шоф. опит показва, че пукането на гума в днешно време е достатъчно рядко явление, че поне аз да не виждам смисъла от old school гума в багажника, по същия начин, по който не виждам смисъл от парашут на гърба всеки път като летя със самолет. А че ще е меко казано неудобно ако самолета реши да пада - спор няма ;)

 

Но отново - приемам напълно преференцията, не смятам да убеждавам никой в нищо, просто реших да попитам дали всички съзнателно избират това или просто не са се замислили за варианта, който поне за мен е доста по-практичен. 

 

Иначе познавам и достатъчно хора, които old school носят и куфарче с инструменти в багажника... само че времената на жигулите при които 90% от проблемите се оправяха с чук и клещи май поотмина... като ти изпише "ESP Failure. Service!" нам къде ще си завираш гайчния ключ и чука от куфарчето в багажника :D Но ако човек се чувства така по-сигурен дори да е чисто субективно - значи пак има полза ;)

 

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз съм от тия, дето си мъкнат гума в багажника. В него освен нея, крика, ключа и аптечката има само някви неща, които не тежат повече от 1 кило съвкупно. До момента не съм пукал гума да чукам на дърво, но ми е някакси по-спокойно като знам, че отзад си возя здрава, билото и с желЕзна джантия. Е примерно преди към месец като се прибирахме с колата на един колега и се чува някво като хлопане, спираме и гледаме - гумата си беше изцяло заминала - само остатък и отгоре джанта. Изнавадихме патеричката, за 10ина мин сменихме и си заминахме. В крайна сметка е който както си прецени - някои избират комплекта, други 10те кила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Гумата си е задължителна,има си място в колата за нея и въобще не пречи,колкото до това колко често пукаш гума и ти се налага,е малко глупаво,ако спукаш гума днес,каква е гаранцията,че няма да спукаш пак и утре,тук няма закономерности за да знаем кога да сме подготвени!А пък и тоя ремонтен комплект няма да помогне като уцелиш някой БГ трап и джантата стане на 8-ца(което не пречи да си имаш и комплект в теб),сещам се а още една възможност в БГ,като на някой не си му харесал как си спрял и отнасяш едно срязване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...