Jump to content

Подгрев антифриз на АСЕ


snaiperisto

Recommended Posts

Та , днес направих следното:

 

 На входящия маркуч на изпарителя , монтирах "рест помпа" (ако не бъркам наименованието) от някакъв Мерцедес , това е електрическа помпа за вода за по-голям дебит и фланец с подгревни свещи (4 на брой) от някаква френска кола.

 

 Кабел 10 квадрата (може и да прекалих малко) , сериозни кабелни обувки , реле с нормално отворен контакт 70А и бушон 80А , изскубан от едно Митсубиши пред блока.

 

 Ток взех от онова "желязо" , на което се подава ток с кабели на колата , веднага след него е бушона , около метър кабел отива до релето което го монтирах над бобината, от релето кабел до фланеца със свещите.  Това е общо-взето "силовата" история , сега остава управлението на релето.

 

 Взех импулс от тънкия кабел на алтернатора , както гениално ме посъветва един колега , които има ток , след като запали двигателя и алтернатора започне да зарежда , като с това елиминирах работата на фланеца със свещите , докато колата е на контакт или докато върти стартера да запали.  След това кабела от алтернатора прекарах през някакво мижаво реле с нормално отворен контакт и го включих в голямото реле , за да го командва. 

  "Мижавото" реле го захраних от едната клема на терморелето от бойлер , което пък ползвам за да ми включва ст. мотор (с двоен реглажен кран съм , по схемата на VBI) , но тази клема на терморелето , на която има ток , когато релето е включено. 

 

 По  този начин се получава следното : Паля колата студена , терморелето активира ст. мотор и той повишава оборотите , но активира и "мижавото" реле , което пък от своя страна затваря веригата от алтернатора към "голямото" реле и активира и него , което пък активира фланеца с подгревните свещи.  Рест-помпата също е захранена от кабела , които захранва подгревните свещи. Натоварването е голямо , но пък оборотите са нагласени от реглажния кран , а целия този "цирк" приключва , когато терморелето изключи на нагласената от мен температура на двигателя.

 

 Надявам се ефекта да е поне поразителен  :flipoff:  , да загрява по-бързо изпарителя и естествено - парното.

 

 Не знам дали ще е интересно за някой този "роман" , ама аз съм си горд със себе си и ще се постарая утре да има и снимки.

Редактирано от snaiperisto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лоша идеята , но тези коли така или иначе загряват много бързо , единствено под -5 -10 градуса е необходим допълнителен подгрев , за да не умреш от студ. Аз съм сложил алуминиев фланец от 1z с 3 подгревни свещи , защото ми писна да сменям пластмасовия отзад на главата и с алуминиевия си реших проблемите с теча на антифриз. Все още не съм свързал свещите , но ще се пробвам да го направя преди големите студове тази зима , за да видя ефекта от цялата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова с подгрева го направих миналата година на мойта каляска.Подгрева ми е то А3 дизел с 3 свещи монтиран на входа на изпарителя без никакви помпи както е при колега snaiperisto токовете минават през реле 70А а задействането се получава по мое желание от бутон на централната конзола (само когато е на контакт колата ).Ефекта е при - 5 за около 3 мин отлепя стрелката до 60 градуса  а при -10 за около 7-8 мин 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майката му е... ама съм чул че майката струва около 300лв секънд хенд , а па как се инсталира , вероятно само Господ и VBI знаят. Втория не че го четкам , ама няма да се очудя ако и от печки разбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен тоя подгрев ми стъпа 39 левчета че бяха изпаткали свещите а печките са там някъде около 300 кинта.Всеки си преценява за него си но на мен подгрева ми е напълно достатъчен   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е за парите спор няма. Но само искам да кажа, че в момента колата ми има пдгрев ефекта на който осещам минимално. А другата ми кола има Webasto, като стане под 0С, просто я настройвам преди тръгване да се пусне за 15-20мин и колата е стоплена. Не само двигателя, а и купето. Отделно не се налага да си стържа стъклата, те просто са разтопени. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е замислено и особено с тоя термостат от бойлер.Миналата година ми попадна един Фокус с ел.подгрев на антифриза и го свалих ,но се оказа че 2 от 3те свещи са извън строя ... така и не съм купил свещи ,които се оказа ,че не във всеки магазин се намират .Били по-специални май от тези в дизеловите мотори или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е замислено и особено с тоя термостат от бойлер.Миналата година ми попадна един Фокус с ел.подгрев на антифриза и го свалих ,но се оказа че 2 от 3те свещи са извън строя ... така и не съм купил свещи ,които се оказа ,че не във всеки магазин се намират .Били по-специални май от тези в дизеловите мотори или не?

Аз сменявах на АФН-а и сложих ФЕБИ, съвсем нормални свещи, за дизел. Съвпаднаха с някакви от Рено, ако не ме лъже паметта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен,Васко би ли казал какъв е модела и цената на тези свещи,щото мойте не работят и трябва да ги сменям :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да са около 15-20 лв /бройката. Бях поразпитал каква е цената , когато купувах фланеца , но всичките работеха и не се наложи смяната им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=35&t=35515

има някои неща по темата, но доколкото съм запознат дизеловите Аудита имат такъв модул за подгрев на антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещо не съм много очарован , очаквах да загрява по-бързо.

Това имах предвид с мнението си по-горе. Файда особена няма.Търси някоя печка изгодно, виждам имаш ентусиазъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ентусиазъм имам , ама вече времето е кофти за заигравки пред блока , а и печка на газ май още няма.

 

 А за файдата , различни са мненията по въпроса , има такива свещи на много Аудита , даже на бензинови съм виждал , даже и моето може да си има оригинални . Файдата лично съм я усетил на Голфа ми , той е "тройка" 1.9 ТДИ  - 1 Z мотор , е ако го няма подгрева , този мотор ще загрее другия август...и не само този , а повечето дизели.

 

 Другия момент е , че ползвам оригинални фланци със свещи , монтирани фабрично , от някакви френски коли и логиката е , че щом заводски са монтирани , хората са преценили че си заслужава.

 

 Абе не знам , ама знам че като е студена колата и това нещо работи , стрелката на волтметъра на таблото показва под 12 волта , направо прави алтернатора да не знае къде се намира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях сложил 120 амперов алтернатор и под 12 не е падало :) сега пак съм с 90 амперов и ще видим тия дни като я подкарам кво ще показава щот имам 1000 подгрева и ако ги влюча в някой по студен зимен ден може и да ужасна  :hilezh:  snaiperisto ефекта не е феноменален ама се усеща и аз съм си доволен от джиджавката 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, печка на газ няма. :)

Но може да си сложиш отпред в коша едно допълнително разширително казанче и да го набухаш с нафта. Консумацията е много малка, така че една казанче като за антифриза би свършило работа. Горивото всъщност е според печката, има и бензинови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Само при мен ли няма ефект тоя подгрев? Както загрява с 2 свещи така и без тях. Само дето алтернатора вие на умряло. 50 60 лева инвестиция и цялата играчка по монтажа за ония дето клати листата. разочарован съм и не мога да повярвам че няма ефект

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, файдата може да е, че по-бързо загрява изпарителя и може да се превключи на газ по-рано, което пак не е малко. Иначе да се стопли целия антифриз заедно с двигателя с няколко свещи няма как да стане, особено при тези температури. Може да има подобрение на самото парно, въпреки че заводски специално за парното се слага ел. радиатор за да няма големи загуби - т.е. да не топли и вода, а само да духа топло в купето. Тази сутрин беше -10С при нас и 100-цата, която стои отвън за 12 минути (имам ел. брояч след като запаля двигателя) вдигна 90С. От тях 4 мин. работи на място на бензин и като тръгнах след малко превключих на газ. Парното почна да духа топло още на 1-вия километър, имам само ел. водна помпа слагана допълнително преди радиаторчето на парното. Може би ако имах и подгревни свещи щях да мога да превключа почти веднага на газ :nixweiss:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 свещи по 15А = 30А ток.

30А * 12V = 360 вата мощност. Толкова ще те стоплят и 3-4 стоватови крушки, ако ги палнеш в купето при -50, демек почти нищо :) Виж за подпомагане на самия изпарител съм съгласен, че има полза..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решил съм да си взема за следващата зима  за дизеловата колица ето това - http://www.ebay.com/itm/EL-ENGINE-HEATER-ELOC-PREHEATER-CIRCULATION-COOLING-LIQID-SNELL-FOR-CARS-TRCTORS-/221339339092?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3388da4954&vxp=mtr

 

За 1 час би трябвало да стопля антифриза и парното да духа топличко .

Редактирано от iovkom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...