pleyboy Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 (Редактирано) Който си го позволи,ще си смени маслата в Ауди сервиз или лицинзираните.Но познай работят пак са българи,не изкам да обиждам никай,ако работят!Но факт е,че мн.ментета се продават!Освен да ти земат доста,от колкото струва но нали те ти сменят!Това си остава и гаранцията де!Тука освен,грабене на гражданите,и заблудата,нищо няма,по префесионално! Редактирано 15 Октомври 2016 от pleyboy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 1 hour ago, pleyboy said: Има ли,значение от кой форум е !Поне са истина ! За верността няма значение от кой форум са писанията, но ако не мислиш, че твърденията са ....да речем забавни, защо не искаш да споделиш от къде са Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboy Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 (Редактирано) http://pkw.ovo.bg/news/dvigatelno_maslo_v_savremennite_avtomobili/2014-11-14-271 Аз съм съгласен!Според мен е правилно! Редактирано 15 Октомври 2016 от pleyboy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Невежеството на автора е изумително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboy Публикувано 15 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2016 Не казвам,кой е прав и кой не !?И аз не знам,на кой да вярвям! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Нищо драматично няма. Мисля, че това, което съм написал на 3-та страница е пределно ясно: Quote който има нужда от по-висок клас масло си го купува, който сипва несертифицирани масла, без да има нужда и без да знае какво прави има вероятност да нанесе повече вреди на мотора, отколкото ползи....нищо, че сипва масло по 40-50лв/литъра. Като не знаеш "кой прав, кой крив" си слагай хубаво сертифицирано от ВАГ масло, сменяй го на 10-на хиляди и няма да имаш проблеми. ....а може да спазиш "препоръките" от цитираната статия и да сипеш минерално 15w50:). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
batiaro Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Преди 13 часа, pleyboy написа: Който си го позволи,ще си смени маслата в Ауди сервиз или лицинзираните. То не е важно да се обслужва в официалния сервиз на марката.Важното е да се спазва предписанието,което дава завода и което е написано в книжката на колата.Там си пише какви масла да се слагат,на какви норми да отговарят и с какви интервали да се сменят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 http://pkw.ovo.bg/news/dvigatelno_maslo_v_savremennite_avtomobili/2014-11-14-271 Аз съм съгласен!Според мен е правилно! Лошото в случая е че такива "професионалисти", които в рамките на 20 реда обясняват нещата, само объркват хората. Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Ако ще дискутираме препоръчани от марката масла, малко се изместване от темата. Използвах термина "препоръка" а не "допуск".? Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИТАКА1654 Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Препоръките на Ауди важат мотора ти да изкара не 500 000км,а да си изкара гаранцията с минимални загуби на енергия при търкалящите се части,т.е. маслото трябва да е възможно най-тънкото,което позволява мотора,с оглед на това да мине 200 000км.Затова моята кола лятото трака като дизел с 5в30 в задръстванията и го харчи,а с в50-в60 работи като гумен мотора,затова и поне на 10 гаранционни коли над 100 000км,върху които имам поглед,маслото се долива поне по 2+л от смяна до смяна(всичките без изключение с 5в30) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Температурата при маслодренажните отвори е над 300 гр. Маслото се пържи здраво и се получава така наречената на разговорен език сулфатна пепел. Всички са виждали тези черни налепи. Маслодренажните отвори са с диаметър на върха на карфица и когато пепелта ги запуши, маслото освен да изгори, няма друг избор. Собственика долива новата порция, следва нова порция "пепел" и кръга се затваря. Почистването става с "химия", но не винаги е успешно. Бюджетните масла са проблем. Нестабилна база, пробег над 8-9000 км със задръствания и ниски обороти...... и проблема е МАСОВ. Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 6 hours ago, МИТАКА1654 said: Затова моята кола лятото трака като дизел с 5в30 в задръстванията и го харчи Никой не те кара да сипваш 5w30. ВАГ стандартите не специфицират вискозитет. Сипвай хубаво синтетично 10в40....особено ако си без катализатори. Принципно колкото по-разтегната е долна/горна граница, толкова по-нестабилно е маслото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Вижте какво става с размерите за последните 20 години. Същото важи и за буталата. Двигателите стават все по мощтни и температурно натоварени с това покачва изискванията към маслата. Приемете като съвет - дори и да не карате с най-скъпото масло, добавяйте модификатор на триенето. Правилният бензин е минимум 98. Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboy Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 (Редактирано) Мая двигател,нямам идея ама е над 500 000км.И каквото и да и сипя все си го гори по-малко.На газ само се кара!Всичко е до късмет както от кола,така и от към масло! Редактирано 17 Октомври 2016 от pleyboy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Твоят двигател (ако е NG) му направи профилактика на главата със задължителна смяна на водачи и ще спре да гори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboy Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Горенето е само на високи обороти,и когато е много горещо времето.За 1000км понякога и 200 грама изгаря.10W40 съм дали да не мина на 15w40 тия хидравлични клапани дали,ще има проблем!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Оборотите и времето в ежедневието нямат значение. Нали не си на 9000 оборота. Всеки автомобил с разход на масло над 1 на 10000км е потенциално проблемен. Ще кажете в книжката на колата пише, че до 1 на 1000 е нормално. Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Не минавай на 15W40. Смени си гумичките на клапаните. Естествено, че при високи обороти и горещо време(респективно - горещо масло, ще гори). Това са гумички. Kакто се казва, тази година 15W40, догодина 20W50!. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 17 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2016 Кое е естественото? Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Гумички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
batiaro Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 (Редактирано) На 16.10.2016 г. at 19:41, robobug написа: Принципно колкото по-разтегната е долна/горна граница, толкова по-нестабилно е маслото. Не съм много съгласен.Ако гледаме вискозитетния индекс,който определя каква е базата на маслото излиза,че 5w50 и 10w60 са си доста стабилни масла в топлинно и всякакво друго отношение.Например Мобил 1 5в50 и 10в60 имат ИВ съответно 180 и 176,а Мобил 3000 5в40 едвам додрапва до 168.Ще рече,че 5в50 и 10в60 са "по-синтетични" от 5в40.Базата на 5в50 и 10в60 е синтетична,съдържа ПАО и естери,а 5в40 си е хидрокрек 3-та група с добавки.Ако не се търси спестяване на енергия 5в50 е по-добре за мотора,защото при еднакви температурни режими 5в50 ще се държи много по-стабилно и смазването ще е по-добро.Разликите при студен старт също няма да са големи,защото и двете масла са в норма sae 5w и дори при -30*С 5в50 е с по-добри показатели от 5в40,защото процента на синтетична база е повече.ТБН на 5в50 също е равен на 5в40,което предполага,че при нормални интервали на смяна няма да има отложения и лак в мотора.Единствения недостатък според мен е,че 5в50 може би ще загрява по-бавно от 5в40,но маслото както казах не е енергоспестяващо и не му е това целта.Цената също може да се счита за недостатък,но това е според мен. Редактирано 18 Октомври 2016 от batiaro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravko_Marrinov Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Ние сме преди всичко потребители! Ето един пример за любителите на допуските: Motul и Mazda Производителя на мотора категорично не одобрява това, което препоръчва производителя на маслото. На кого да вярваме? Мотул с рекламен текст казва-минерално масло = мръсотия и нагар, гадни отлагания. Мазда роторни категорично забранява използването на синтетични масла, освен маслата на минерална основа по причина пак гадни отлагания. При последвалата полемика между двата производител - всеки говори за вреди, но никой не дава обяснение. Тези двигатели вече не се произвеждат, но обяснение няма. Motul сменят понятията както им е удобно: ако ви харесва минерална, която на нас не ни харесва, слагайте нископепелното синтетично 8100Eco-clean. Понятието базова основа е заменено с пакет добавки. Примери за подобни логически метаморфози, колкото искаш! Ние плащаме Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Всеки пример трябва да се анализира поотделно. Специално за този (между Мотул и Мазда) аз бих послушал поизводителя на двигателя, а не на маслото. Причините са достъчно ясни, няма да ги обяснявам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИТАКА1654 Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Мисля,че нещата са обяснени пределно ясно в статията,която пуснах по-горе. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 6 hours ago, batiaro said: Например Мобил 1 5в50 и 10в60 имат ИВ съответно 180 и 176,а Мобил 3000 5в40 едвам додрапва до 168. Сравняват се масла от еднакъв клас. Примерно естерна синтетика на Мотул. Или синтетика от амсойл. Тогава едно 10в40 е много по-добро (в смисъл по-дълго издържа) масло от 5в50. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Мисля,че нещата са обяснени пределно ясно в статията,която пуснах по-горе. Предлагам да я забравим тази статия Там нито нещо е ясно, нито е обяснено. В тази тема само след нея има повече, по-актуална и по-обоснована информация, отколкото вътре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване