Jump to content

Маслото на маслата-> 5W50 & 10W60


Recommended Posts

http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Fuchs-Titan-Super-Syn-5W-50-Motorol-5W50-/181108611854?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2a2aea1b0e#shpCntId

Не ми стана нещо ясно , чета на едно място , че до 25 литра е една цената за доставка 20,50 ойро  EU-Ausland   20,50 Euro bis 25 Liter

 

, на друго ,че няма ограничение ( или аз така го разбирам )  Kostenloser Versand f?r jeden zus?tzlichen Artikel mit den gleichen Versandkriterien, den Sie von reifenexpress24 kaufen

Кое ся е вярното ?

П.п. някой карал ли е с посоченото масълце ? Че мисля да поръчам и пробвам на моите кошове ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 205
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз пролетта карах с Motul sport ester 5w50 - на двигател 1,9 тди АСВ. Реших да го сложа след ревизия на главата, и да си давам газ спокойно.

Останах крайно разочарован, двигателят стана много шумен, и за 5000 км ми изхарчи 1 литър при положение,че карах бавно и не съм раздавал газ. Смених го на 5000 км и сложих Motul VAG specific 5w40 и колата утихна, раздава се газ редовно и на 9000 км долях последните 200 мл(остана ми литър от 5л туба и си го доливах) с които дори мина съвсем леко над максимума.

Според мен печката просто не харесва естерото масло.

Редактирано от Georgieff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една кола намерили си маслото, което е точно за нея, започва да мърка. Жалко, че в момента е адската каша на пазара с маслата ( говоря и за ментета), но това е за друга тема.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми пристигна поръчката на точно това масло от точно този продавач. Чова е цитат от мейла, който ми изпрати

WICHTIG!!!!!

Allgemeine Gesch?ftsbedingungen f?r dieses Angebot.

------------------------------------------------------------------

3:Falls Sie mehrere Produkte einer Auktion ersteigern, zahlen Sie nur einmal Versandkosten (bis 25 Liter 20,50 Euro innerhalb der Europ?ischen Union) ausser Artikeln mit kostenlosem Versand.

Поръчах 2 туби и за сега едната е излишна, някой ако иска може да се договорим.

 

Според майстора ми след като нямало обозначени спецификациите за vag на това масло да не го сипвам, че ще си разваля колата. Малко ме замисли... Но пък същия този човек ми препоръча педи време маслко, което също няма vag спецификации и го карам вече 3х10 000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това не е критерий. Всеки може да сложи спецификации на тубите ... а дали отговаря надписа на съдържанието, вече риска се поема от купувача.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Да събудим темата!  :hilezh:

 

В тази статия има интересно разсъждение: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-104/

 

Този сайт предполагам повечето хора, които се интересуват от масла, най-малкото са го чували и знаят, че има добра репутация. Който му е интересно, да прочете цялата. Аз, в името на дискусията, ще резюмирам. Цитати:

People sometimes use a thicker oil to minimize gasket leaks. This seems obvious to me. Repair the gasket. Do not destroy your engine with an oil that is too thick for proper function.

Anyway, oil on the surface of parts does not lubricate. It is the FLOW of oil between parts that lubricates. Thick, old, waxy oil can only be bad.
I truly believe that oil is much better being too thin than too thick. Over the years we have been going to thinner and thinner oils despite hotter engines with turbos and the like. The tendency is that people figure they need a 40 grade oils but then use a 50 instead. Better thinking is that if you think you need a 40, use a 30 grade oil instead. I firmly believe this based on all I know about oils.

В статията се твърди, че главния фактор за мазането е потока от масло. Също така се намеква, че поради тази причина по-гъстите масла, които съответно в някаква степен имат по-лоша течливост(съответно правят по-слаб дебит, поток, ако не греша), смазват по-лошо при нормална употреба(тоест не в състезателни условия, защото W50 и W60 са почти идентични с по-ниските вискозитети при такива условия, разликата по спецификация е 1-2 единици). Обръщам внимание, че по никакъв начин това не предполага по-лоша способност на гъстите масла да задържат филма, става въпрос единствено за способността на помпата да изпомпа по-малки количества поради по-високата им гъстота. Съответно и се твърди, че поради тази причина не е добре да се ползват по-гъсти от фабричната спецификация масла, даже обратното, би било добре да се ползват по-редки. Обсъждаме единствено чисто ново, качествено, синтетично масло с марка "Неизвестна", за да няма предпоставки дискусията да кривне в грешна посока.

Какви са вашите мисли по въпроса?

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да мина на 0/50- 5/50, но от информацията, която намирах не е оптималния вариант.
Поради това, останах на 5/40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението ми е ,че четеното на bitog   и руския ойл-клуб , особено от хора ,които си нямат хал хабер от тематиката , обикновено води до неправилно интерпретиране на публикуваните анализи на различните масла  съпроводено с  угризения от използваното до момента и терзания какво масло да сложа на.......

В резултат се стига до  зомбиране и наливане на масло за космическа совалка в В4 и жигули с нам си кви присадки и аромати ,за които се вярва ,че напълно отстраняват следите от изминатите 500 хил.км. и живота на мотора почва отначало .  

Цялата тази работа обилно се гарнира с теории за световната конспирация как видиш ли ни мамят постоянно с маслата и има заговор между производителите на автомобили и масла . Първите да препоръчват  неподходящи масла , а вторите да правят некачествени , само и само с едничката цел да прецакат бедния ганя  и да му счупят новата 20 годишна кола на 500 хил. км. .

Почетох и аз малко из тези сайтове и пак си вярвам на производителя  кво масло да сложа , както съм правил винаги досега и о,чудо ,стотици хиляди километри каране така и не съм счупил мотор заради това все още .

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-201/

 

Тук концепцията от горния ми пост е обяснена още по-стегнато и нагледно - с таблички и кратки изречения, поток срещу налягане спрямо вискозитет. Продължавайте да леете душите си  :hilezh:

 

4ring avus, идеята на тази тема според мен не е въпроса ДАЛИ да кривнем от препоръката на производителя, а по какъв начин и колко радикално, нали всички сме рацери   :flipoff:  :scherzkeks: А сега сериозно - нали затова си говорим, за да не стават грешни интерпретации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което е цитирано маслара Боб може и да е вярно в таблиците но с нищо не помага за оценка на рядко/гъсто масло в даден двигател. Аз разсъждавам така:

1. По-плътното масло при загряване става по-рядко докато рядкото се къса и спира да маже. От друга страна частите които са нагряти свалят вискозитета локално и там маслото тече по-бързо.

2, В маслената магистрала в която има много разклонения едно рядко масло би изтекло през най-близката част до помпата а далечната би останала без налягане. По-гъстото би стигнало по-далече в магистралата.

Всичко това някак може и да се измери ако има кой и с какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това се търси възможно най-тънкото масло, което да отнема най-малко от мощността на двигателя, но и да запазва кинематичните си качества и динамични характеристики и при загрял двигател,  и точно за това VW OIL нормата указва какво трябва да е съдържанието на микса от съставки на маслото, за да издържи в двигател на Audi.

Производителите на автомобили, когато оразмеряват каква маслена помпа ще се ползва в даден двигател, се интересуват от показателя дебит за минута!!! (т.е. интересува ги колко литра масло ще премине за една минута през лагерите на КВ) защото това е единственият критерий за определяне на налягането в маслената магистрала и съответно за определяне на вискозитета на маслото. После идва критерия особености на горивен процес и екология, и ако има борд компютър с отчитане на качеството на маслото вече нещата стават сложни (маслото трябва да е с ниска киселинност за да е електропровидмо).
Ако ви е интересно защо точно показателя дебит за минута е важен, то е защото от него зависи колко килограма натоварване ще издържи масленият клин в лагерите на КВ. Това означава още и какво натоварване (въртящ момент) ще издържи коляновия вал, преди да задере в лагеруващите си части.

За това и HTHS показателя е важен показател за маслата с нисък вискозитет т.нар. "Energy conserving".

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Уж четох внимателно, но не намерих отговор на следния въпрос:

Има ли някакви негативни ефекти ако кола, която от завода препоръчват да се кара с 10в40, аз и сипвам 10в60 примерно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Audi_FeN_1 написа:

Уж четох внимателно, но не намерих отговор на следния въпрос:

Има ли някакви негативни ефекти ако кола, която от завода препоръчват да се кара с 10в40, аз и сипвам 10в60 примерно?

На каква кола - тази от аватара ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разправят, че на ТС квото и да му сипеш, все някога ше роди :hilezh:  

На моя съм му сипвал и 5/40, и 5/50, а последните му две смени с 0/40 и никога не съм доливал до смяна и грам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя го взех скоро от един маняк, дето го е карал само с 10w60 и ми вика и аз така да го карам... Ама нещо не ме кефи тая идея. Първо щото е 150 лева, ебаго у маслото, второ щото ме съмнява да не е прекалено гъсто...

Некст тайм 10в40 или 10в50 ше сипя. Има един тотал 55 лева за 5 литра 10е50, струва ми се нормално.

Тва 5/40 или па 0/40 не тече ли от никъде? Не е ли много рядко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спецификация наистина са 10/40, но всички казват, че за старите коли, на много км, 50 или 60 е по-добре. Не знам защо, в другия форум имаше теми, но не съм чел. Моята си я бях купил нова, затова я карах с изброените масла и наистина не е горила грам. 

И кви са тези 150лв, аз за толко си купувах Редлайн-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Репсол Карера 10в60.

С бележките ми го даде момчето. 4 литра тубата е 124 лева.  И литърчето още 33 беше май. Шок. :lol:

1.8 ли беше твойта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва 5/40 или па 0/40 не тече ли от никъде? Не е ли много рядко?

Тече ако има откъде :)

Слагал съм 5 и 10. Докато не смених необходимите гарнитури и семеринги все си течеше :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Audi_FeN_1 написа:

Репсол Карера 10в60.

С бележките ми го даде момчето. 4 литра тубата е 124 лева.  И литърчето още 33 беше май. Шок. :lol:

1.8 ли беше твойта?

ибаси Репсола, почти колкото Редлайн и по-скъп от Амсойл ...

ако толко държиш на 50, от тук http://www.qualityoils.eu/produkti/masla/motorni_masla/motorni _masla_mobil/motorni_masla_mobil_leki_avtomobili/motorni_masla_mobil_leki_avtomobili.html

 

съм купувал Мобил 5/50, 6кварти беше по-евтино и със сигурност по-добро, има обява в бмв форума

иначе моята беше 147, 1.6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята след няколко вида 5в40 минах на Гренвил 10в60,колата спря да гори масло и мотора утихна чувствително особено като е загрял.Пък и туба 5л е под 100лв,директен внос от Англия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно си пазаря масло Mobil 1 5W50 от Англия и 4 литровата туба идва под 100 лева с доставката....От как я имам колата само с такова я карам и съм много доволен....от смяна до смяна не доливам, а колата работи сравнително тихо като за печка :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още ми предстои да разбера рационалната обосновка зад избора на сравнително нови нормални коли да сипвате състезателен вискозитет. Защо? Само не ми казвайте, че е за да не го гори или че предния собственик така казал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...