Jump to content

A6, C5 - 2.8 quattro vs 1.8 Т AJL quattro


Recommended Posts

Здравейте,колеги!

Казвам се Вълчо Михайлов. Изправен съм пред дилема между двата горепосочени автомобила. Избора ми е за основна извънградска кола, тъй като си имам малка градска 4х4 кола.

Какви са ми критериите : сегашната ми кола е Хонда Акорд 2.0 147 кс. Много съм доволен от нея,но ми липсва пълноприводното задвижване. Затова избрах следващата ми кола да е Ауди куатро. Доста съм едър и затова А3 и А4 отпадат генерално. 

Задължително газифициране. Изчетох почти всички теми за конкретните двигатели и останах с впечатлението,че 2.8 е с почти постоянни течове на масло.Не знам това до колко е вярно.

Не съм състезател, така че тунинговане не е предвидено.

Ще съм ви благодарен ако ми помогнете с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за течовете на масло за 2.8 са митове,по-скоро си горят около 1-1.5 литра на 10 хил.км. поради 30 клапановия мотор и възрастта му ,но не мисля ,че това е проблем,по хубав звук на мотора,атмосферен няма турбо, минуса е по-високия разход,предполагам 3-4 литра ще....За 1.8т по-нисък разход,но мислиш за турбина,звука на мотора на мен лично не ми допада за разход на масло не мога да коментирам ,нямам преки наблюдения ,като цяло и 2-та двигателя са надеждни и стабилни .Успех в търсенето .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той нали ще го кара на газ едва ли ще го мръднат 3лв отгоре, а пък и съм чувал, че 2.8 се газифицира по-лесно от 1.8-т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извъндрадско разликата ще е много малка.Разликата градско ще  в полза на 1.8-Т. Но колегата е споменал, че ще я кара извън града така, че най-добрия вариант е 2.8.Лично мнение  :steinigung: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам по-малкия шестак 2,4,който е идентичен с 2,8,проблема с течовете съм го решил с хубави гарнитури на капаците на клапаните и майстор,който си разбира от работата.Има и две малки метални гарнитурки на петите на разпределителните валове,които малко хора сменят и основно от там идва лошата слава за течове.Газовия ми инжекцион е Романо-1700лв.,веднъж с каране с 90км/ч съм го свалял на 8,5/100,но с нормално каране разхода е около 10 газ,от там сам може да си направиш сметката какви пари ще ти гори.По мотора засега да чукна на дърво никакви проблеми,хубаво масло 5/30 и това е,звука е чудесен,а и вървежа си ме устройва,така,че още един глас за шестака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм ги обмислял двата вариянта. Общо взето колеги дето са карали клонят към 2.8

 

Според мен звукът е последното нещо дето гледат хора като теб и мен :) пък и скоро тествах ТТ 1.8Т и с ремус отзад имаше приятен звук за който се радва на такива неща

 

Лично за мен и двата двигателя хич не са динамични (никакъв рацер не съм :) ), това ТТ 180 к.с сток  на предно ми се видя пълен мъртвец, пък уж запазено

 

За това си мисля че 1.8Т бих съвсем леко го предпочел заради възможноста за засилване един ден + това че е по лек и колата ще има по добър баланс. Лично за мен тежка предница е адски неприятно за шофиране, а и в някой момент може да се окаже и опасно примерно при непредвидена екстремна маневра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А6 , 2.8 е удачния избор поради по-тежкото купе+quattro.

1.8Турбо е много добра комбинация в A4+Quattro , страхотни стартове и ускорение ,особено с чипс :):).А усещането да чуваш турбина и как изпуска бло оф-а за мен е голям кеф :hilezh: Като цяло и двата двигателя за здрави,ако са полагани някакви грижи естествено.За газифициране не мога да коментирам,карам на бензин.

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично залагам на 1,8Т, понеже градско ще  е доста по икономичен. Извънградско разхода по 2та автомобила за бенз/газ(евентуално) ще е еднакакъв, гарантирам!

Според мен взимай турбината, тя също дава готин звук. Но имай предвид и евентуален ремонт, ако се наложи.

Градско ще имаш страхотен старт, който при 2.8 няма.

За газта не знам кой е по-безпроблемен ако ще се слага газ де. Единия инжекцион е около 500-600лв. по евтин стравнение с другия.

Ако е автоматик - нека да е големия мотор 2.8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мсамо да вметна, че и при двата двигателя изобщо не говорим за хубав звук, а за липсата на неприятен такъв. 1,8Т си ръмжи леко, има и бучене като върнеш на скорост или в моменти на ускорение, усеща се някакво напрягане като ускоряваш. 2,8 се държи съвсем различно, в движение е много по-тих и има по-плавен ход, проблема е че всичките V6/V8 от тия години не работят нормално на празен ход, което мен зверски много ме дразни особено на фона на мазното придвижване по оборотите нагоре. За разхода е ясно, за вървежа повечето чипнати 1,8Т вероятно ще са една идея напред както и силата в средни обороти е повечко.

Общо взето аз не мога да реша кое бих прежалил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тъй като си имам малка градска 4х4 кола.

 

Затова избрах следващата ми кола да е Ауди куатро. Доста съм едър и затова А3 и А4 отпадат генерално. 

 

Задължително газифициране.

 

2.8 е с почти постоянни течове на масло.

 

Не съм състезател, така че тунинговане не е предвидено.

1. Щом си имаш кола 4по4, замисли се за ауди на предно. Казваш, че не си състезател, за няколко екстремни дни в годината може да си караш градската кола. Това ти разширява избора и включва фейслифтови А6-ци, които наистина си заслужават. "Вервай ми!"

 

2. Не е необходимо да си едър, за да се чувстваш по-добре в А6:).

 

3. За газ и двата мотора нямат абсолютно никакви проблеми. Когато си купиш колата, тогава може да коментираме по-подробно.

 

4. Всеки V-образен мотор му прокапват гарнитурите на капаците - не е проблем, частите са около 50-70лв.

 

5. Не е необходимо да си "състезател", за да се възползваш от предимствата на чипа. С две думи - карането на 1.8Т без чип не е оправдано по никакви причини.

 

-------------- няколко факта:

При ръчна кутия, особено с куатро, с 2.8 се тръгва по-леко, по-лесно и с по-малко стрес за съединителя. Разходът на 2.8 е около 20-30% по-висок. Във всички режими. Ако няма да го караш много градско, не е съществена разлика. 1.8Т с чип е по-приятния мотор за каране.

Обслужването на 2.8 е по-скъпо, маслото е двойно повече......При 1.8Т имаш в повече една турбина но само една-две ламбда сонди и един комутатор (срещу 2-4 ламбди и два комутатора). Турбината се рециклира за 300-350лв, ако има поражения по перки, пукнатини и др.- 700лв.

Като сложиш застраховки, данък, ГИ за 6 срещу 4 цилиндъра.....няма причина за покупка на 2.8.....освен ако не търсиш примерно куатро с автомат.

 

Edit: за килограмите - разликата е под 100кг, като в зависимост от нивото на изпълнение, джанти и гуми е възможно А4-ката да е по-тежкия автомобил.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да не е чипнат 1,8т 180 коня ще изяде атмосфетката до 100км.

Марак и за тази тежка кола тва са си 180 коня, а турбото ти гарантирам че като тяга много повече ще го осещаш в сравнение с 2.8.

Но пак казвам ако е автомат, големия мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малката ми градска кола е Фиат Панда 1.0 45 кс. Малко е неудобно да пътувам с нея по 2 пъти седмично от София до Кърджали.

Избора ми е само за коли с ръчна скоростна кутия ( нещо,което пропуснах да спомена )

Бюджет за закупуване макс. 6500 лв. За обслужване и ГИ допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и 2та мотора са доста добри. Най-добрия съвет е да вземиш най-запазения. Предполагам, че това ще е 2,8, единствено поради факта че са доста повече като бройка говоря (по-разпрастранени). Докато 1.8т този който ти искаш, по трудно ще намериш, поради факта че са по-редки.

И двата са много добри, 1.8т предполага че ще има доста екстри по интериора, почти задължително с рекаро салон и S волан. Но всичко е въпрос на търсене, можеш да попаднеш и на такова 2.8.

Не знам дали маслото е двойно по-скъпо, но все си мисля че един ремонт на турбината ще е цифра.

И ГО и данъка имай в предвид както спомена колегата по-горе, макар че разликата няма да е дотам голяма. Дори и да е голяма не се осеща толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако 2-3 литра масло в повече са разход по-добре не се хващай на хорото,иначе при мен с 2,4 мотор извън града когато аз си карам си е 11-13 на сто,иначе пада и на 9-10 с 90 по магистралата ,ако имаш нерви.Това за празния ход е вярно до сега съм се качвал в 5-6 коли с 2,4 и 2,8 мотор и всички треперят леко на свободен ход,включително и моята,иначе и аз смених 2-те гарнитури на капаците 120лв с труд и хубави гарнитури .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 наистина има леки вибрации на празен ход, ама хората карат АФН и казват че вибрациите и звука не им пречат :hilezh: :hilezh: ... така че не вярвам дори да го забележиш това, особено след като слизаш от Панда.

За извънградско бих избрал 2.8 вместо 1.8Т. Малкия мотор е с по-къси скорости и по магистралата със 140 постоянно ще го държиш във високи обороти, където е шумен и не е приятен за слушане, особено ако е с изтърбушен катализатор. На шестака много повече му понасят големите скорости, а и се движи с една лекота във всякакъв диапазон от обороти, чак имаш чувството че можеш да го вкараш в гаража на 5-та :hilezh:

За магистрала 4х4 не ти трябва изобщо. Излишен разход на гориво е.

А6 е по-комфортна на дълъг път от А4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия мотор е с по-къси скорости и по магистралата 

Това не е задължително, може дори да е обратното. Не искам да коментирам субективни усещания - динографиката ясно покзава, че няма как атмосферния мотор да се движи с лекота във всякакви обороти.

За шума в А6 също не съм сигурен, дали е по-голям при 1.8т. Със сигурност всичко над 4 цилиндъра шуми "по-хубаво"....

 

Примерно 1.8Т/150, автомат при 3000 оборота е с около 150км/ч. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6 1.8T 150 , 5 скорости, ръчка, предно, 4000 оборота - 150км/ч. Стандартни джанти и гуми. Личен опит.

2.8 куатро в Б5 беше с 1000 оборота надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в шума не може да се отчетена уред дори, просто разликата в тембъра прави нещата много различни. Скоростите са еднакво дълги, има разлика от някакви 3-4% на 5-та. И между другото пробвахме с един колега 1,8Т и 2,8 от 1000об, изненадващо 2,8-то взима половин метър преднина само, която изчезва на 2к оборота. Тъй че предимството на 2,8 е буквално в самия старт от място и натурално има много по-малко вибрации при ускорение от най-ниски обороти и изобщо.

Вибрациите на празен ход обаче за съжаление са често по-големи от на някои дизели и се усещат неравномерни, ей сега колегата ми сподели за 4,2-то на един познат, вика работи все едно от едната стана има 5 цилиндъра, а от другата 3 :)

 

пс това 150 на 4к оборота на километраж ли? Куатрото ми е толкова, даже малко повече показва.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди си ми казвал за тези осмаци... Какви са тея 4.2-та, в какво купе са, от коя година са, на колко километра са? ФСИ-то работи като електромотор, баси. Стига да не го слушаш отвън де, тогава трака :hilezh:

Редактирано от dhtj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички осмаци и шестаци на 4ф и всички предишни поколения. Само 3,2фси работи почти перфектно. Годината и точната модификация няма никакво значение явно, но сега се замислям, че може тези които са фси да работят по-добре, защото всички останали НЕ са. Все тая, от десетки коли вече така и не видях нито един такъв мотор да работи нормално, като V6 на мерцедес примерно където е пълно спокойствие, жалко...

 

А пробега няма никакви значение, 1,8Т на 300к си работи перфектно, както и моторите на други марки.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На жената  колата (Б5 2,8, фейс, куатро, автомат) не мърда мотора и грам на празни обороти.

206 000км. абс. реални(кога ги е навъртяла :dance:  :dance:  :dance: )

Преди 1 седмица ходихме до Австрия и по магистралата със 100км. ни даде разход 7,9 за около 250км. преход

Мотора е чук и студен или топъл не мърда.

Преди няколко години купих на приятел А6, Ц5 2,4 фейс пак беше абсолютно спокоен и нямаше никакви вибрации.

Явно си е до екземпляра и изминатите км.

Чувам колегите в България редовно коментират клатенето на празен ход?!?

На аверчето като я купих беше на 220 к км.

На жената в последните 30-40 к км. не виждам абсолютно никаква промяна в поведението на мотора.

Изключително съм доволен.

Смених динамото и един ринг на АБС за тези км.

В града(20 000 жители) харчи около 14-15, лятото с литър надолу.

Кара я със Супер+(98)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора не мърда, просто предава вибрации и разклаща купето на интервали, но повечето съм ги гледал на отворен капак и си седят нормално спокойно. Като седнеш вътре в купето обаче се усеща за какво става дума.

И не знам дали си говорим за едно и също нещо понеже тук аз лично съм го пробвал това сигурно вече на 30 различни коли повечето в предполагаемо много добро състояние, в два сервиза ми казват вече че изобщо не са виждали читав такъв мотор, много колеги от форума са споделяли същото... Не твърдя, че така са излизали от завода тия коли, но факт е че 4-цилиндрово ауди, което да работи идеално се намира със затворени очи, а явно 30-ина V6 и V8 не стигат за да се намери един читав? Факт, е че в случая колегата трябва да приеме, че на 99% ще го има тоя момент ако избере шестака.

На някои хора не им дреме изобщо, но ако не им дреме то по-добре 1,8Т тогава защото тогава пък изобщо няма да им дреме от неговите малолитражни недостатъци :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...