Jump to content

A6, C5 - 2.8 quattro vs 1.8 Т AJL quattro


Recommended Posts

Сутринта карах колата и умишлено изпробвах всичко, което ми дойде на ум, за да усетя някакви вибрации по волан, седалка, ск. лост и т.н.

Студен, топъл, на място, в движение.........няма никакви вибрации!

Принципно вибрации към купето би трябвало да се предават, ако има заминали тампони на мотора и кутията.

Но и на 30-тина бройки, които ти си наблюдавал да има един и същ проблем...........не ми  се вярва.

Аз мисля обаче, че не конструктивен проблема.

Мой приятел кара дълги години 2,6 и при него нямаше никакви вибрации, помня добре защото баща му имаше ТДС и все се кефеше като караше Аудито на аверчето, че няма никакви вибрации и мотора е адски тих на високи скорости.

За мен лично за купето на Ц5 2,8 или 2,4 са по-подходящи.

Аз лично бих боднал едно 4,2 на мястото на колегата, така и така ще слага газ!
Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрациите и при мен са почти не доловими,ако не знаеш едва ли ще забележиш,на бензин при мен не се усеща,само на газ съвсем малко.Купето вътре е супер тихо в сравнение с други автомобили,при мен с 3000 об. съм на 120км/ч на 5-та,ако има шеста ще е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120км/ч при 3000 об/мин е класическо число за "средна" кутия т.е. нито "къса" нито "дълга".

Моя 4-степенен автоматик на 120 е с 3000 или иначе казано за всеки 20км/ч по 500 об/мин. Масово базовите коли с 2.0 мотор имат подобно предавателно число. За мен всички под тази скорост са "къси" а всички с по-голяма скорост са "дълги" скоростни кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сегашната ми Хонда с 140 съм точно на 4000 оборота. Надявам се с А6-цата да е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По километраж, което е нормално точен, 4к оборота са малко над 155 за куатро. 2,8 е около 160. Автоматите винаги са с по-дълга 5-та предавка вероятно, защото разполагат с хидротрансформатор, който може да бъде НЕдиректна връзка.

 

Аз доста се дразних на това, че 5-та не е една идея по-дълга, но реално на междуселски път колата върви добре едва след 100, ако беше малко по-дълга предполагам щеше да се налага превключване на 4-та при изпреварване или доускорение. На магистралата също не е много зле, звука на мотора на по-високи обороти изобщо не е проблем на фона на вятъра и другите шумове, а при 130 като дадеш газ разполагаш горе долу с почти всичката сила, на която е способна колата. С две думи не бих искал по-дълга 5-та, а ако може да се добави 6-та :)

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно!!!Всичко казано от ДЛС съвпада с моето мнение. И все пак не очаквайте чудеса от един мотор с 15 годишна технология. Прилично си върви по магистралата.Зарав е.Не е шумен и бих казал, че е с приличен разход.Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Автоматите винаги са с по-дълга 5-та предавка вероятно, защото разполагат с хидротрансформатор, който може да бъде НЕдиректна връзка.

 

 

 

Тук си тотално в грешка, всичките тези кутии разполагат с lock up на всички предавки. Извън града в равномерен режим е зацепен постоянно и хидротрансформатора не буксува (връзката става твърда). Изключва се при рязко ускорение или при пускане педала на газта (намаляване на скороста/спирачен режим).

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключва се при рязко ускорение или при пускане педала на газта (намаляване на скороста/спирачен режим).

Точно това имаш предвид съдейки от малко спорното инфо от нета, би трябвало при повечко газ да се отключва преди да върне предавка, не съм на 100% убеден дали е така, но иначе би било странно последната предавка да е толкова по-дълга. Също на ниските предавки си мисля, че не би трябвало да работи лок-а, но и за това ще трябва някой да вмъкне сигурно мнение. Все пак колегата при избора няма защо да мисли за тези неща, дали е 2,8 или 1,8Т на тези обороти и на последната предавка надали ще има значима разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за спорта ще уточня по отношение на lock up-а.

Кутията за да е икономична се стреми по най-бързия начин да заключи хидротрансформатора (т.е. да се превърне в ръчна). Ограниченията за заключване за многото газ подадена или спирачния режим. Т.е. ако ускоряваме плавно и спокойно бързо заключва на всяка предавка но на малките трудно се забелязва защото ги подминава като селска гара експреса. Но ако раздадем цялата газ по към края има шанс да забележим заключването за момент. Като си достигнал максималната предавка и карайки решиш да изпревариш в зависимост от това колко газ раздадеш може и да продължи заключила (при много леко с газта) или да отключи и да остане на същата (това май е много рядко) или да отключи и да смени 1-2 или колкото е необходимо предавки надолу (при цялата газ раздадена)

 

Сори за лирическото отклонение от темата.

 

Търся подобна кола за шурея в момента и твърдо съм се спрял на 1.8Т. Защото ще се кара основно в града и малко по-малкия разход е пак някаква далавера. Отделно ще се ползват преференции за данъка и винетката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 1.8Т 4х4 ръчка Газ и Чип

Куатрото го добавям ,защото никой не е обърнал внимание,че човека ще пътува по два пъти седмично до Кърджали и от Асеновград нагоре и по завоите ще си му трябва това 4х4 си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,наистина пътя си минава през Асеновград. 30 км са си проход с изкачвания,спускания и стръмни завои. Зимата е задължително да си с вериги ( не че съм слагал ) . Но почти всеки път си казвам - следващия път с кола 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Това не е задължително, може дори да е обратното. Не искам да коментирам субективни усещания - динографиката ясно покзава, че няма как атмосферния мотор да се движи с лекота във всякакви обороти.

За шума в А6 също не съм сигурен, дали е по-голям при 1.8т. Със сигурност всичко над 4 цилиндъра шуми "по-хубаво"....

 

Примерно 1.8Т/150, автомат при 3000 оборота е с около 150км/ч. 

Потвърждавам и аз, със същата кола съм-с 90-100км/ч ми е под и около 2000оборота, и така през 10км вдига с около 200оборота, и на 140-150км/ч е с около 3000 оборота както е споменал колегата.

2.8 не съм карал но 1.8Т е малко муден на моменти за 2 тона кола, говоря за 150коня, ти доколкото разбирам търсиш 180коня. Все пак това не е кола за "дъпки" и състезания, според мен вози достатъчно комфортно. Аз търсех такъв като теб с куатро, но не намерих и си взех 1.8Т 150к.с. просто са изключителна рядкост(аз имах и други критерии и предпочитания де-автомат, кожа и т.н.)

Като цяло А6 С5 каквото и да търсиш рзлично от 2.5ТДИ трудно се намира читаво, особено 1.8 и 1.9, поне аз докато търсех останах с подобно впечатление, а имах хора и в Италия и Австрия, освен че аз си лягах и ставах с мобиле.бг  и карс.бг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като се коментира А6 С5, а и за да не отварям нова тема, искам да уточня нещо, тъй като при 2.5 ТДИ има няколко модификации. Няма да коментирам куатро или без (моторите са едни), както и това, че 2.5 150 коня със сигурност е душегуба. Въпроса е, че гледайки в сайта на ауто датата, виждам 2.5 на А6 (4В, С5), но с различни коне, а именно:

 

2.5 ТДИ -  150 коня (97-01 г.)

2.5 ТДИ - 180 коня (99-05 с куатро и 00-04 г. без куатро)

2.5 ТДИ - 155 коня (01-04 г.)

2.5 ТДИ - 163 коня (03-04 г.)

 

Та само 150 коньовия ли е проблемен или и с някои от другите посочени следва да се внимава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, колега. Значи щом е 2.5 - С5, каквито и модификации и коне да е, дали в по-голяма или по-малка степен проблемите с посочените възли си ги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Карането на 1.8 Турбо без чип не е оправдано по никакъв начин"! И това е дадено като "Най-добър отговор"!!!

Няма лошо който иска да си чипне колата....била тя 1000 кубика или 6000! Ама чак да не е оправдано по никакъв начин.... :hilezh:

Не ми харесва че швейцарците са направили така, та да отмерва от изгрев до изгрев - 24 часа! Чипвам го.... и искам да отмерва 21 часа....... използването на часовник без чип не е оправдано по никакъв начин :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изсмукваш си някакви "доводи" от пръстите. Вместо подобни коментари, по-добре задавай въпроси, все някой ще ти отговори подробно (стига да знаеш какво да питаш и наистина да те интересува).

Не става дума за 1000 или 6000 кубика. Става дума за един конкретен мотор, който дори фабрично има различни програми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...