Jump to content

Пробег автоматична скоростна кутия типтроник


slipepower

Recommended Posts

Здравейте ,

надявам се някои ще ми помогне с мнение или съвет по въпроса    : Кога трябва да сменя маслото на скоростната кутия , дали изобщо трябва и къде могат да източат цялото количество масло от кутията ? 

 

Колата ми е на 98000км, до сега не е сменяно , попитах в 5-6 сервиза на Ауди от които 2 та са в Германия.... казаха ми че никъде не пише в сервизния план за подмяната му.

Но от впечатления клиентите си ги били сменяли периодично чисто самоинициативно на пробег от : 150000 - 200000км .,

Опитът които имам е , че мой колега го беше сменил на Пасат Б5.5 и няколко часа след смяната му се развали , в сервиза не поеха никаква отговорност и го върнаха с 2 хилки назад . ... . .  симптоматиката беше следната :  По нагорнище изведнъж спря да има ускорение , подаваш газ но без резултат само обороти .,......  след като отвориха картера имаше 2 парчета метал и до там ........ знам .

 

Също да попитам някои сменял ли е маслото на диферинциал  и на какъв пробег ?

 

Благодаря .................. :magic: :magic: :magic: :magic: :magic:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата ми кола по същия начин се напънах да сменям маслото на автомата, защото обичам да си гледам колите, и голям зор без да ми прави проблеми и т.н. След което станаха такива въртели с тази кола, че 1 година седя по сервизите, смених цяла кутия и сигурно около 1000лв дадох само за масла...след което я продадох с проблемна кутия, та новия собственик разбрах че и той е сменил кутия. Мисълта ми, не ти ли прави проблеми сякаш по-добре не пипай :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с питането в Германия ми звучи странно. От опит ти казвам че няма как да се случи освен ако не си попитал на информация.

...по темата моето го смених и вече 3000 км карам без проблем. ...засега:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те фабрично да не им слагат некви извънземни флуиди!

Нали и те масла поръчват от производителите Ауди не произвежда масла...

Има толкова много избор на пазара сменяй си го според предписанието и си ок!

По същата логика не трябва да се сменя нито една друга течност по колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е без значение дали ще се сменя превантивно маслото на типтроник/мултитроник, след като от Ауди не го препоръчват.  Просто технологично агрегатите вътре имат заложен определен  живот, след който следва задължителен ремонт - смяна на хидротрансформатор и т.н. Дори и да се сменя маслото редовно (каквото и да значи това :)) - вероятно се удължава пробега с много малко (ако не скапе скоростната кутия по-рано). Т.е. изкарваш заложения пробег, примерно 250 000км, ремонтираш скоростната кутия, сменяш маслото и и караш още толкова. Затова и не препоръчват смяна на маслото - дали ще караш 250 000км с едно и също масло или 280 000км с редовни смени на маслото на 60 000км е все едно, просто риска да се скапе нещо от смените е доста голям :).

 

Цифрите в пробега са примерни ...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки 50000км маслото се сменя.Хидротрансформатора се прецаква точно защото си губи качеството маслото,при повече градско и по често се сменя на около 40 к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/bulgarisch/modelluebergreifend_16/ZP_SI_Oelwechselkit_BG.pdf

 

 

Днес смених на б7- цата маслото на автомата, това което излезе си беше доста черно и гадничко, така че през 3 - 4 години 350 - 400 лева за смяна на масло на автомата, няма да умрем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги , благодоря за отговорите ви!

Аз също съм на мнение ,че смяната на даден флуид е нужна след определен експлоатационен период , но по книжката ми "Service plan " пише на немски : за Мулти троник - 60 к кутия с Directshalt eingang ===(Ще ме извините ако нещо не го изписвам правилно) = 60к ,друго няма .

Колата е B7 2.0 tfsi quattro avtomat 147 KW - S-ka

Не е въпроса за 500 - 600 лева , въпроса е за 3000- 4000 лв понеже от опит знам , че в БГ -то с майстори , специалисти и дилъри е деликатен момента......

Както пише колегата от 1 вия отговор "цитат след мен ," да не да стане по-лошо от преди и да си го постява сам в ануса. :)

Ще се радвам ако някой сподели мнение от добро обслужване и качествени специалисти (сервизи) ---

До колкото за питането в германия 2 те места бяха : 1 - Представителството "АУДИ" от което го закупих и там ми казаха че не са го сменяли и не пише никъде изискване за смяната му , а другото е "АУДИ" като се прибирах насам в Дортмунд попитах пак сервизен техник ....подчертавам , ,,,,,, той също провери кода на кутията и каза : Не е нужна смяна. Тук във В. Търново "Авточойс" отидох решен да сменям маслото на кутията , момчето ми каза , че едва ако се затръшкам ще го сменят .... .тоест и там греда ...... а аз си мисля ,че трябва да го сменя ..... по пътя на логиката ?! Все пак е машина и вътре поне си мисля ,че ще пълно маслото с фрикционен прах , стружки и разни други боклуци . При наличието на ротациони и триещи се елементи би трябвало работния флуид да бъде с ограничен капацитет от експлоатация. ?

Другия вариант е да погледна сам номера на кутията и да потърся инфо .......

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам едно....където има метал има и триене!

Щом има триене иска мазане,охлаждане,почистване!

Всеки флуид си има живот няма вечни масла! Трансмисионни,диференциални....всички имат определен живот

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам едно....където има метал има и триене!

Щом има триене иска мазане,охлаждане,почистване!

Всеки флуид си има живот няма вечни масла! Трансмисионни,диференциални....всички имат определен живот

Прав си !   Аз искам да разбера колко точно му е пробега и къде в БГ мога да го направя ..... примерно.

Не искам да изхвърлям оригинално  и да си купя от Ауди масло с логото на "Димитровград Холдинг "  :) :) , защото и такива вафли съм папал...... сменях една част  и докараха същата обвита с фактура на Христо Колев ауто .... то ако беше за това ,,,,/. ?

Виж каква ти е кутията и питай производителят и

Къде мога да погледна номерът й ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...да споделя само че при мен където работя имам малко части останали от сервиза включително и 6-7 литра АТФ .Точно за мултитрощляка ми :)...съответно споделям това с моя майстор ,който ми смени маслото и му казвам  ,че имам масло което можем да използваме.Той го погледна и каза ..Приятел това масло е от 2007....по добре недей  :nixweiss: . Та си платих и маслото (нали  съм вътрешен 140Е за 6 литра)...уффф много съм подробен .

мисълта ми беше да си гледате кво масло сипвате щото после :wall:

..И нека Бога на мултитрошляците да бъде с нас!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на б7 2.0 тфси 2005 куатро, смених, има масло на ауди оригинално или на zf за кутията lifeguard fluid 8 на цена 40-45 лева литъра, трябват ти 6-7 литра, филтър на картера и гарнитура. Те са 150-200 лева и всеки горе долу кадърен майстор би трябвало да се справи-източва 6 литра и долива 6 до 7 литра, минава се през скоростите и си ок. Ефекта при мен е, че стана колата едн идея по-пъргава и по добре реагира на педала на газта, няма замисляне, като бутнеш газта и се изстрелва, а преди това ми се струва, че малко се замисляше докато тръгне. Кутията би трябвало да е zf 6 HP 19 A. Някои големи сервизи имат машина, която изсмуква всичкото масло -към 8или 9 литра, понеже 2-3 литра остават в торка, ама при тях и цената ще е по-височка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е колата ти?

 

2.0 tfsi quattro b7 2006   BWE- серията (тъй го пише като за мотор)

Аз на б7 2.0 тфси 2005 куатро, смених, има масло на ауди оригинално или на zf за кутията lifeguard fluid 8 на цена 40-45 лева литъра, трябват ти 6-7 литра, филтър на картера и гарнитура. Те са 150-200 лева и всеки горе долу кадърен майстор би трябвало да се справи-източва 6 литра и долива 6 до 7 литра, минава се през скоростите и си ок. Ефекта при мен е, че стана колата едн идея по-пъргава и по добре реагира на педала на газта, няма замисляне, като бутнеш газта и се изстрелва, а преди това ми се струва, че малко се замисляше докато тръгне. Кутията би трябвало да е zf 6 HP 19 A. Някои големи сервизи имат машина, която изсмуква всичкото масло -към 8или 9 литра, понеже 2-3 литра остават в торка, ама при тях и цената ще е по-височка.

Пиши на лично кои са тези сервизи дето смукват от торка ...... на ЛС ако нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Сега пък , след смяната на маслото при превключване в посока P,R,N,D и се чува едно зацепване/освобождаване с удар ?!  Не знам какво става ама не ми харесва........ мнения ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Самият ZF препоръчва смяна - https://www.zf.com/corporate/en_de/aftermarket/technical_information/useful_tips/transmission/how_to_change_oil/oelwechselvorgang_1.html

а именно:

Automatic ZF transmissions are filled with the specially developed ZF-LIFEGUARDFLUID transmission oil. At very high operating temperatures, the oil ages faster than under normal conditions. Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.

 

Моята A4-ка е с 6HP28 и е на 240 000 и й смених маслото. Кутията работи нормално, превключва мазно, като само при по-рязко тръгване понякога има едно грубо превключване между 1-ва и 2-ра.

 

Въпреки това, ако доживее 250к ще й смена хидротрансформатра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сървизното описание и "Аутодата" пише с червени букви, че маслото на тази кутия се сменя на 60000км и е специално - то е систетично, с цвят на шампанско и доста рядко. Някъде го сменят на спец. машина, другаде чрез източване, но смяната му е абсолютно задължителна и качестата на маслото са решаващи за живота на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...