Jump to content

Лети джанти през зимата?


Recommended Posts

Чудя се, какво ли пък ще стане толкова, ако за първа зима си остана с алуминиевите джанти като сложа зимните гуми? Защо трябва да чакаме всеки път пролетта с нетърпение, за да си разкрасим пак колите, а цяла зима да стискаме зъби, всеки път като ги погледнем. Миналата зима не успях даже и един тас да прецакам, та какво ли пък остава за джанта, която е далеч по-здрава. Има ли някой с опит по въпроса и знае ефектите върху джантите? Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, какво ли пък ще стане толкова, ако за първа зима си остана с алуминиевите джанти като сложа зимните гуми? Защо трябва да чакаме всеки път пролетта с нетърпение, за да си разкрасим пак колите, а цяла зима да стискаме зъби, всеки път като ги погледнем. Миналата зима не успях даже и един тас да прецакам, та какво ли пък остава за джанта, която е далеч по-здрава. Има ли някой с опит по въпроса и знае ефектите върху джантите? Мерси!

ами по принцип летите джанти са с един цолаж или повече по голями от стандарта за наште коли затова зимата се минава на железни стандарт наи малкия цолаж позволяващ автомобила и се слагат по високи гуми по този начин икономисваме по някои лев от разликата в цолажите и слагаме по високи гуми :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав че солта им ебава майката,а и когато е много студено се драскат от образувания лед особено по коловозите и околу тях.Другата причина за да си свала летите е мръснотията по улиците,то всичо става черно и воопще не може да се разбере дали е лета джанта,тас или стоманена.Пак и нека колата няколко месеца да е грозна,напролет повече ще и се радвам! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Пак и нека колата няколко месеца да е грозна,напролет повече ще и се радвам! :hilezh:

Напълно съм съгласен с мнението на SLO, това е все едно да имаме в БГ само летен сезон, няма как да му се израдваш така както след 3 месеца зима. Та и с джантите за мен е така, малко халипава стойка, мръсотйка, ама напролет ЛЕТИИИИИИИМ, като сложа 17-ските :hilezh:

зимата съм с 15-ски, гумите са доста по-високи, и не ми пука за тях, лед, мръсотия, драскотини....

Има и друг важен момент, това че примерно ако зимата си с железните джанти и тасчета, те са по затворен тип (летните/лятите обикновено са с по-широки отвори, тип звезди и т.н.)

Това е важно, особено зимата, не влиза кал и ледена вода, която ако караш повечко време на спирачки, дисковете ти се нагряват доста и после минех през някоя ледена локва и можеш спокойно да покривиш дисковете.

Абе най-готино си е да имаш два чифта джанти с гуми, едни "отворени" и едни "затворени" хем за разнообразие, хем за удобство, хем за кеф :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и с ефтини лети 15 инча за зимата.

Оригиналните за модела ако са такива са идеални за целта.

Пък лятото 17 :hilezh:

Редактирано от L&R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм 'за' летите джанти през зимата. Досега съм карал 2 коли коли с лети джанти зимата- най-много някоя драскотина да излезе напролет, но като цяло никакви проблеми. Аз лично съм забелязал, че колата се държи чувствително по-добре с лети джанти и не искам да жертвам по-добрата управляемост заради някоя драскотина - това си е половин година компромис с поведението на колата.

За тази зима отново купих лети джанти, но един размер по-малки от стандартните - 16 цола и с по-"високи" гуми. Според мен е по-опасно да си с нископрофилни гуми зимата, защото джантата е по-близо до асфалта/снега, а и често има скрити дупки под кишата. Ако за да останеш с летите джанти трябва да слагаш нископрофилни зимни гуми - по-добре си вземи един цол по-малки, за да са по-балонни.

Това дето казват че солта зимата скапвала лятата джанта - не съм много запознат, но си мисля че производителите не пасат трева и са сложили някакво покритие на джантата което да я пази.

Мишо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и с ефтини лети 15 инча за зимата.

Оригиналните за модела ако са такива са идеални за целта.

Пък лятото 17 :hilezh:

А бе,да 15-ки са, ама са чисто нови BORBET и нещо не ми се ще да ги рискувам ако всичко, което чета е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм 'за' летите джанти през зимата. Досега съм карал 2 коли коли с лети джанти зимата- най-много някоя драскотина да излезе напролет, но като цяло никакви проблеми. Аз лично съм забелязал, че колата се държи чувствително по-добре с лети джанти и не искам да жертвам по-добрата управляемост заради някоя драскотина - това си е половин година компромис с поведението на колата.

За тази зима отново купих лети джанти, но един размер по-малки от стандартните - 16 цола и с по-"високи" гуми. Според мен е по-опасно да си с нископрофилни гуми зимата, защото джантата е по-близо до асфалта/снега, а и често има скрити дупки под кишата. Ако за да останеш с летите джанти трябва да слагаш нископрофилни зимни гуми - по-добре си вземи един цол по-малки, за да са по-балонни.

Това дето казват че солта зимата скапвала лятата джанта - не съм много запознат, но си мисля че производителите не пасат трева и са сложили някакво покритие на джантата което да я пази.

Мишо

И в твоите думи има резон. Точно по тоя начин се опитвам да разсъждавам и аз. А размерът ми за зимата е 185.65.15,което за Б4 мисля, че е оптималното(зимно).

Напълно съм съгласен с мнението на SLO, това е все едно да имаме в БГ само летен сезон, няма как да му се израдваш така както след 3 месеца зима. Та и с джантите за мен е така, малко халипава стойка, мръсотйка, ама напролет ЛЕТИИИИИИИМ, като сложа 17-ските :hilezh:

зимата съм с 15-ски, гумите са доста по-високи, и не ми пука за тях, лед, мръсотия, драскотини....

Има и друг важен момент, това че примерно ако зимата си с железните джанти и тасчета, те са по затворен тип (летните/лятите обикновено са с по-широки отвори, тип звезди и т.н.)

Това е важно, особено зимата, не влиза кал и ледена вода, която ако караш повечко време на спирачки, дисковете ти се нагряват доста и после минех през някоя ледена локва и можеш спокойно да покривиш дисковете.

Абе най-готино си е да имаш два чифта джанти с гуми, едни "отворени" и едни "затворени" хем за разнообразие, хем за удобство, хем за кеф :hilezh:

Бях се замислял по въпроса с отворите. Моите са петолъчки и имат такива капандури, че и кон ще мине през тях, камо ли пък лед и локви. Яко ме раздвоихте. Накрая ще си сложа на кръст по една лята и една желязна джанта и ще съм номер 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебал съм му мамата ще си я карам с лети джанти пък ако ще турско да е !!!!!! Като е с метални се едно е неква каруца

Аферим,ашколсун,евалла, машала! Към тоя извод съм се запътил и аз. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две зими карах с лети дажнти през зимата(тогава бяха нови),миналата сложих железните.

Само че колата цялостно се промени,което не ми хареса особено!

Тази зима няма да ги слагам железарките,просто трябва да се отделя повече внимание за почистване на лятата джанта и смятам,че няма да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам само лети джанти и не ми се дават пари за железни :hilezh:

... още повече, като карам с всесезонни гуми - за какво да ги въртя тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебал съм му мамата ще си я карам с лети джанти пък ако ще турско да е !!!!!! Като е с метални се едно е неква каруца

Ела и виж моята - хич не мяза на каруца :hilezh: Ама сам съм ги стъргал ламаринените от ръжда, грундирал съм ги и след това - сребрист спрей :hilezh: Красиви са :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че се запазват джантите през зимата, по-удобно е с два комплекта джанти - не се занимаваш два пъти в годината с монатаж-демонтаж-баланс на гуми. Сменяш колелетата за 10 минути и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от 5 години си карам с лети джанти зимата и никви грижи... сега съм заръчал зимни гумета за новата таратайка пак за летите джанти... малко гадно че са 225/45/17 - май не е най-добрия тоя размер за зимата ама то ше си покаже :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че се запазват джантите през зимата, по-удобно е с два комплекта джанти - не се занимаваш два пъти в годината с монатаж-демонтаж-баланс на гуми. Сменяш колелетата за 10 минути и си готов.

В никакав случеи не си мислете че ще минете с два баланса на гуми годишни ни кво ще ядем

еиии всеки месец по веднъж да сте при нас ммм да :hilezh::hilezh::hilezh::flehan::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебал съм му мамата ще си я карам с лети джанти пък ако ще турско да е ........

няма да ти се наложи да чакаш дълго!!! :hilezh::hilezh:

аз съм карал с ляти и тенекета зимата!!никва разлика не намирам ,даже по някои път широката стъпка на летите 17' е била по добре в коловозите, държи ме над коловоза,докато с 15' зимни коловоза ме хвърля насам натам! :flehan: рАЗбира се важи и обратното!!!

та и аз се чудя дали да не лепна като на спе размера за зимни вместо тия гризни тенекета 15!! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ела и виж моята - хич не мяза на каруца :hilezh: Ама сам съм ги стъргал ламаринените от ръжда, грундирал съм ги и след това - сребрист спрей :hilezh: Красиви са :hilezh:

Pimp my ride ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та и аз се чудя дали да не лепна като на спе размера за зимни вместо тия гризни тенекета 15!! ;)

trudno shte ti e na zavoia s shiroki gumi zimata

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си преценява за себеси.Аз лично сложих вече 15" стоманени с 4 зимни гуми и някакави тасчета да не е хептен грозно.Сега хич не ми пука дали ще я надраска,изкрива или счупа джанта(при стоманените е почти невъзможно).Каквото и да стане най-скъпата интервенция ми е 15-20лв. а при летите мин.50 да не кажа 70лв.То не случайно са казали хората сиромаха два пъти плаща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...