skorvod Report post Posted March 16 Сам ли си го сменя чисто новия алтернатор или в оторизиран сервиз? Трябва да имаш гаранция. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yordan-1987 Report post Posted March 17 Във сервиз го сменях но проблема е че те ми казват че не е алтернатора а стартера закачихме я на компютър и това показа че невъртял стартера а колата си пали нормално несе мъчи въобще Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted March 17 Ами вижда се че нищо не разбират - не ходи вече там. Щом е 11,8V на запален мотор значи алтернатора не зарежда. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorvod Report post Posted March 17 @CVT При него е малко параграф 22. В друг сервиз няма да му зачетат гаранцията и трябва да налива още пари за ремонт. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted March 17 (edited) Безплатен ремонт при некадърен майстор не е добра оферта. Не го знаеш още какви поразии може да направи. Edited March 17 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukata_a4 Report post Posted March 17 Четки на генератора 11.80 волта е отчайващо заминали четки.Нормалното зареждане трябва да е 13.80-14.20 волта всичко друго освен тези стойности означава четки на генератора.При зарядка 11.8 кви стартери кви пет лева. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorvod Report post Posted March 17 @Kukata_a4 "Замерих го 11.80 при запален мотор свалям клемата на плюса и угасва колата." Твърди, че алтернатора е чисто нов. Замереното напрежение е от акумулатора. преди 18 минути, Kukata_a4 написа: Quote Share this post Link to post Share on other sites
veselin velchev Report post Posted March 17 Преди 1 час, Kukata_a4 написа: 13.80-14.20 волта всичко друго освен тези стойности означава четки на генератора. Не е баш така,но както и да е. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SVarbanov Report post Posted March 18 На генератора колко волта дава Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yordan-1987 Report post Posted March 18 Генератора немога Даго измеря нямам уред но проблема е че генератора е чисто нов и ми казват че не идва от него проблема а от стартера а колата си пали съвсем нормално без никакъв проблем несе мъче въобще Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorvod Report post Posted March 18 @Yordan-1987Тук малко си противоречиш. Генератора немога Даго измеря нямам уред.Замерих го 11.80 при запален мотор Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukata_a4 Report post Posted March 19 (edited) Йордане не се мери нищо на генератора (явно така разбираш когато някой ти каже измери колко зарежда генератора)мултицета се настройва на 20v и се слага на + и - на акумулатора при запален автомобил и гледаш елементарно е.Явно изобщо си нямаш на понятие от електричество Edited March 19 by Kukata_a4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
NIKO Report post Posted March 19 преди 10 минути, Kukata_a4 написа: не се мери нищо на генератора ти не мериш, знещите мерят и там. Те знаят защо. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorvod Report post Posted March 19 Но все пак тук никой не пише заради собственото си его, а за да е полезен. Напрежението на алтернатора се мери в много случаи. При неговия е задължително. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yordan-1987 Report post Posted March 20 Алтернатора е проблема новия алтернатор излезе фалшив сега ще го върна и ще сложа нов...не е бил проблема както ми казаха стартера благодаря ви на всички Quote Share this post Link to post Share on other sites
skorvod Report post Posted March 20 @Yordan-1987 успех с новия алтернатор. НО за да го провериш дали работи, никога повече не откачай клема от акумулатора при работещ мотор. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Даниел Д. Report post Posted March 22 On 3/20/2022 at 8:00 PM, skorvod said: никога повече не откачай клема от акумулатора при работещ мотор. Може ли да попитам защо това е проблем? Доста често съм го правил когато не съм имал кабели и при паднал акумулатор разменя моя с на друга кола, запаля и на запалена кола върна обратно моя. Ся ми стана малко кофти, че съм го правил Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted March 23 (edited) Не се препоръчва, защото акумулатора играе ролята на огромен кондензатор, който изглажда напрежението което алтернатора генерира и регулира. Без него могат да се появят импулси на доста по-високо напрежение, което може да повреди електронните модули. Колкото повече електроника има по колата, толкова е по-опасно нещо да изгори. На Жигула например можеш да го откачаш без никакви притеснения. Edited March 23 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
ads Report post Posted March 24 Ако са включени светлините на Жигула-та, сигурно ще изгорят! Quote Share this post Link to post Share on other sites