Jump to content

Загуба на антифриз и пушене при пуснат климатик - 2.0 TDI


tony.daskalov

Recommended Posts

Ще го сменя ,но да минат малко празниците,че не може да се поеме въздух от пари по колата за това и онова:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес ходих в с.Лозен,затапихме ЕГР-а,пипнахме малко по дюзите,и засега не пуши!! ............................................................

 

Значи проблема се оказа ЕГР-а? Смени го колега, има си причина да са го сложили там  ;)

 

Ще го сменя ,но да минат малко празниците,че не може да се поеме въздух от пари по колата за това и онова :)

 

 

Чета и не мога да вдяна. При 2.0 TDI, EGR-а освен хардуерно, се затапва и софтуерно, иначе компа набива грешка. Искаш да кажеш, че си дал едни пари (при това не малко) за да ти премахнат EGR-а софтуерно, а след празниците ще смениш EGR-а и ще дадеш отново едни пари да го възстановят??? Ако просто физически са го затапили и ти си мислиш, че по този начин си решил проблема моля те, не стъпвай повече там. Това е кощунство и противоречи на всякаква логика.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затапиха го физически,засега колата си върви добре ,спря да пуши и тн ,Ще видя дали набива грешки ако не набива ще си е карам така,ако набива постоянно тогава ще го  хардуерно и софтуерно:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега един съвет. Щом след само хардуерно затапване на EGR-а НЕ ти светва engine Check-а, значи софтуера е пипан!!! В софта на колата има така наречените Hysteresis карти. Те следят за правилната работа на EGR-а и ако той не работи (независимо дали поради повреда или човешка намеса), веднага ти светва Check Engine!!! Ако при теб това не се случва, въпреки човешката намеса, отиди да ти свалят текущите горивни карти и да ги сравнят с оригиналните такива. Жена ми колата я купи със пипан софт, за да се прикрият проблемите. А именно: Запалена и стопена ел. инсталация в мотора, пробил EGR и изгорял дросел. Няма грешки записани. Просто джамбазите от Горубляне бяха префлашнали софта на колата и изтрили кодовете за грешки, за да може купувача да не попита защо свети engine Check-а на колата, която им продават за перфестна (качваш се и само караш, както обичат да казват). След слагане на оригинален софт от Ауди, колата веднага светна за грешки. Ако ти е интересно, прочети за това. Лично съм го преминал. http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=163061&p=2304650

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светна Check-a ,което  е хубаво и значи не е пипан софт,честно казано на първо време ще изтрия грешката и после вече ще премахвам егр-а софтуерно .Важното е че 2ри ден колата не пуши:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих в с.Лозен,затапихме ЕГР-а,пипнахме малко по дюзите,и засега не пуши!!! ...........................................................................

 

Ето сега е времето да направиш анализ на ситуацията, за да вземеш адекватно решение за финалния ремонт.

1. След затапването на EGR-а, колата спря ли да губи антифриз.

   - Да - значи се насочи към охладителя на EGR-а (както вече предположи tanybg). Това би означавало, че е пробил отвътре и е нужна подмяната му, освен ако не си решил изцяло да премахнеш EGR функционалността. 

   - Не - Продължи да търсиш причината.

2. Пушенето спря в следствие на пипането на дюзите или в следствие на затапването на EGR-а. 

3. EGR-а дефектирал ли беше или здрав, преди затапването. Не може преди затапването да не са го проверили през VCDS. Става бързо и лесно. В канал 03, при загрял двигател (над 70 градуса), при айдъл обороти трябва да виждаш следното:

Exhaust Gas Recirculat. (spec.): 270 mg/str.

Exhaust Gas Recirculat. (actual): 270 mg/str.

При изправен и нормално работещ EGR, максималната стойност в Exhaust Gas Recirculat. (actual) трябва да е 300mg/str.

И така нататък......

Според мен, нужно е да премислиш нещата хубаво, за да не се налага в бъдеще да извършваш отново ремонти, в следствие на половинчат ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не губи антифриз по засега,спря да пуши след като затапихме  механично ЕГР-а,а не след като пипнахме дюзите.

А софтуерно ще го затапя тези дни,намерих къде за 200лв и нз това дали е нормална цена.

Извода засега е че проблема е бил в ЕГР-а ,колата мисля да си е карам и не обичам половинчати неща за това и днес се поинтересувах за софт затапване и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си решил да извършиш тази процедура както трябва (въпреки че аз не съм поддръжник на тази процедура), ето ти малко четиво, за да се ориентираш как се извършва правилно (освен ако вече ни си го прочел).

 

Източник: Forum MK5GolfGTI.co.uk

Тема: How To: EGR Valve / EGR Cooler Delete Mk5 TDI (BKD / BMN)

Автор: jason_rmh

 

EGR Valve / EGR Cooler Delete Mk5 TDI (BKD / BMN)

Handy PDF Version Now Available: EGR Valve and Cooler Delete.pdf v1.2

My car has recently been experiencing juddering problems  when cruising as constant speeds, mostly around 30 - 40 mph. Also, black / grey smoke from the exhaust at low speeds and when reversing.
No error codes logged in VCDS. I noticed a build of oil residue around the EGR valve and had suspected it for a while. So time to change it...

This guide is for the BKD (TDI 140) engine but may also be applicable to the BMN (TDI 170 engine).
Update: EGR cooler on the PD 170 (BMN) engine is mounted underneath the exhaust manifold and much more difficult to remove.

I have checked to make sure the details are correct, but if anything is wrong, or there is a better way of doing things, shout up and I will update the guide!

Whats the EGR?
EGR stands for Exhaust Gas Recirculation.
Most modern cars are fitted with an EGR system to help with emissions and economy.

The EGR system consists of the EGR valve which directs exhaust gases from the exhaust / turbo to the inlet manifold, and a control valve which actuates the system according to engine load and speed.

On engines with a vacuum operated EGR system (BKD), the control valve is a solenoid valve which opens vacuum from the inlet manifold to the EGR valve actuator, when the solenoid is energised by the ECU.

Where a re-circulation potentiometer is fitted (BMN), control of the system is directly from the ECU which activates the control motor.

The EGR valve is mounted to the inlet manifold and is connected to the exhaust manifold by a metal pipe and a gas cooler (EGR cooler).
The EGR cooler uses coolant from the engine cooling system to cool the exhaust gases before passing them to the inlet manifold.

The main reason for EGR is to reduce combustion temperatures so that NOx (nitrogen oxided) emissions are reduced. In the UK, NOx is not measured during an MOT so is not actually required. 
The EGR valve only operates at idle and during cruising. The EGR valve does not open under heavy load and therefore, you will not be burning exhaust gasses while at wide open throttle. 

The EGR valve also helps your engine by richening up the air/fuel mixture but without additional fuel. It does this by reducing the amount of oxygen in the cylinders and thus the amount of fuel needed to keep a sane engine temperature while at cruising speeds. This reduces the amount of fuel your engine needs to burn when power demands are low. 

Whats does this mean?
On new cars (less than 3 years old, this means exhaust gases are recycled through the engine, meaning less emissions from the exhaust as more is burnt off in the engine, improving fuel economy, using less fuel at low speeds.
However, as the car gets older, these exhaust gases clog up our supposedly clean inlet manifold. Im not sure if it will cause any performance issues though. 
There is all sorts of arguments before and against on the internet!

Regularly, EGR valves are known to fail due to build up of carbon deposits,  as has mine, and the cost of removing it is often cheaper than replacing with a new EGR valve which is likely to fail again in the future.

Are there any adverse affects if I remove my EGR?
You are removing the nasty exhaust gases from clogging up the inlet, leading to a healthier engine. If you have a DPF and remove that also, you will see a performance improvement.
You will get an engine management light on the dash which can be mapped out (more on that later).

You will probably not get any noticeable performance improvement if only removing the EGR.

There is no harm in removing it, and it will not affect MOT.
However, Im not here to argue about the reasons why... I just want rid... so here goes...

Duration
This took me about 3 hours for EGR valve and cooler, while taking photos!
As with anything you havent done before, allow your self plenty of time and ensure you have the correct tools before you start...

Tools you will need:

For EGR Delete:

  • EGR Delete Pipe (Allard or Darkside?) Approx ?80
  • Torx bit set (T25 / T30)
  • Small ratchet & socket set & extenstions
  • Allen Keys
  • Hose Clip Pliers or large grips
  • Flat blade screw driver

Addition parts required for EGR cooler delete:

  • Water coupler (EGR Cooler Delete Pipe) 3B0 122 291 B approx ?8 from VW
  • Remote Hose Clip Pliers
  • Hose Clip Pliers or large grips
  • Spare length of hose (read EGR cooler delete guide (below) for guidance
  • Container to catch leaking coolant
  • New coolant from VW / motor factors to top up when finished.

EGR Delete Pipe
01a_zpscebb44bd.jpg

  • A - EGR delete pipe
  • B - EGR blanking plate
  • C - EGR Blank plate mounting nuts
  • D - Boost gauge take off tap (for connecting a boost gauge)
  • E - grub screw (if boost gauge not fitted, blank the hole with grub screw)

EGR Cooler Delete Pipe (3B0 122 291 B)
03_zpsa89e96a6.jpg

Remote Hose Clip Pliers (to remove band clamp on turbo / intake hose)
00a_zps70575089.jpg

NOTE: You do not have to remove the EGR cooler, and it can be done later if you want. Once the EGR valve is removed, the cooler is redundant so not required.

This guide details removal of both parts.

EGR System
04a_zps6537bd4f.jpg

  • A - inlet manifold
  • B - EGR vacuum hose
  • C - EGR valve
  • D - Anti Shudder Valve (ASV)
  • E - inlet pipe
  • F - inlet / exhaust manifold connecting pipe
  • G - turbo intake pipe
  • EGR Cooler is not picture, but is situated at the back of the engine, underneath 'G'

-----------------------------------
EGR Valve Delete
-----------------------------------
Remove engine cover
05_zpscb882565.jpg
Pull cover upwards, off rubber grommets on front left and right and rear right (as you face the engine).
You can then slide the cover off the rear left mounting.

Engine cover removed
06_zps687fc375.jpg

You will now need to remove the airbox. I have an APR intake and so will not detail airbox removal here....

Here you can see the EGR valve connected to the inlet manifold.
07_zps8c9e5213.jpg

Disconnect MAF sensor connector plug.
Pull up on the tab (arrowed) while pulling up on the connector.
08_zps9dc6de70.jpg

Remove band clamp from turbo intake pipe.
You can use pliers for this but will need either large grips or hose clip pliers to get it back on.
09_zps3593d3e1.jpg

Remove MAF assembly.
10_zps76756175.jpg

Release hose clip on rocker cover breather hose and disconnect breather hose.
11_zps0d471d46.jpg

The turbo intake pipe is secured to the EGR cooler mount by a T30 torx screw...
13_zpsca71b30e.jpg

Remove the T30 screw, to free the intake pipe giving better access to the EGR cooler.
14_zps252b62ae.jpg

Below the turbo intake pipe you will see the inlet / exhaust manifold connecting pipe bolted to the side of the EGR cooler by 2 x 6mm allen bolts.
Remove them to release the pipe from the cooler.
Be careful to recover the gasket, dont let it drop down the engine bay!
14a_zpsabd9760f.jpg

The inlet / exhaust manifold connecting pipe also connects to the side of the EGR valve by 2 x 6mm allen bolts.
Remove them to release the pipe from the EGR.
Be careful to recover the gasket, dont let it drop down the engine bay!
15_zps70f72d33.jpg

16_zps7419f64c.jpg

The inlet / exhaust manifold connecting pipe is finally secured to the side of the engine by a 10mm nut which needs to be removed I couldn't picture this, but see the ratchet for an idea of location...
16a_zps9f8abab2.jpg

The inlet / exhaust manifold connecting pipe should now wriggle free and can be fully removed, in the direction of the airbox, navigating it around the various pipes to get it free.
16b_zpsee9a997e.jpg

The inlet / exhaust manifold connecting pipe, gaskets and nut..
NOTE: there are 2 gaskets and 4 bolts not pictured here.
16c_zpsc933f842.jpg

Now to remove the inlet pipe.
Prise out the clip with a flat blade screw driver. The clip does not need to be fully removed.
17_zps8d45a2f5.jpg

Pull down on the pip to free it from the ASV.
18_zps8b8c8dc3.jpg

Now to remove the EGR Valve
Remove the connector plug from the ASV.

The EGR Valve is secured to the inlet manifold by 3 5mm allen bolts which need to be removed.
One is a little tricky to get to, and is longer than the other two, see pictures...
19_zpsdaf18e51.jpg

20_zpsc6fc630e.jpg

21_zps3063b4bf.jpg

23_zpsdddcf4c7.jpg

The EGR valve and ASV should now come free and can be removed from the engine bay.
24_zpse16b0a28.jpg

Notice the huge build up of carbon and sludge!
27_zps7cc84748.jpg

The EGR is connected to the ASV by 2 x 5mm allen bolts. Remove them and separate the two units.
The bolts will be required shortly.
28_zps9ef5dccd.jpg

29_zps94868869.jpg

Take this opportunity to clean the ASV. I used intake cleaner (aerosol) but WD40 might work also, with a rag.
Ensure it is clean and dry once finished.

You might also want to clean your inlet manifold, but I recommend removing it first, which will be covered in a separate guide...
Notice the build of carbon there also.
31_zps682372e0.jpg

Grab your EGR delete pipe!
30_zps5382f3f0.jpg

Connect the EGR deete pipe to the ASV. 
NOTE: only the two smaller 5mm allen bolts will be fitted now, the 3rd longer bolt connects the ASV and EGR delete to the inlet manifold.
33_zpseba8c4ca.jpg

Ensure the supplied O ring is fitted to the top of the EGR delete pipe.
Also fit the small grub screw to the delete pipe, this blocks a hole that could be used for a vacuum hose to run a boost gauge. Easily removed later on if you decide to do that.
34_zpsecbbeff9.jpg

Fit the complete EGR delete / ASV assembly to the inlet manifold, with 2 small 5mm allen bolts and the longer allen bolt pictured above.
35_zps0b3b1184.jpg

The EGR vacuum hose now needs to be plugged. Use one of the spare 5mm allen bolts, secured with a cable tie. Any similar sized bolt will do.
36_zps36b5e7a3.jpg

I used another cable to to keep the vacuum out the way.
36a_zpsd5d54748.jpg

Reconnect wiring connector to ASV.
37_zpse01e85f0.jpg

NOTE: This step is only required if you are not removing the EGR cooler at this stage.
If you are removing the EGR cooler now, do not fit the blanking plate.... read skip to the EGR cooler section of the guide! 
-----------------------------------
-----------------------------------
Now to plug the hole left by the inlet / exhaust manifold connecting pipe using the EGR blanking plate.
You will need the EGR blanking plate from the EGR delete kit, 2 x 6mm allen bolts and a gasket from the inlet / exhaust manifold connecting pipe.
38_zps3d193853.jpg

Secure the EGR blanking plate to the side of the EGR cooler.
Ensure the gasket is fitted correctly.
39_zps98dd24a6.jpg

You should now be left with the EGR valve and inlet / exhaust manifold connecting pipe
40_zps521515b6.jpg

Skip to the All done? section below!  congrats.gif
-----------------------------------
-----------------------------------

Removing the EGR Cooler?? Read on...
-----------------------------------
EGR Cooler Delete
-----------------------------------
This EGR Cooler delete guide relates to the PD 140 (BKD) engine.
The EGR cooler on the PD 170 (BMN) engine is mounted underneath the exhaust manifold and much more difficult to remove, this guide will help, but will not be exactly the same setup.

If you have previously remove the EGR valve and returned at a later date to remove EGR cooler, you will need to follow the start of the EGR Valve delete guide to remove the following:

  • Airbox
  • MAF Assembly
  • turbo intake pipe retaining screw

To give access to the EGR cooler I would advise removing the turbo intake pipe...
41_zps677b2b07.jpg

Firstly, remove another T30 retaining screw which secures the intake pipe below the left bottom corner of the EGR cooler. I could not picture this, but see a picture of the pipe once removed to note the location of the screws:
42_zps3fc7a1a7.jpg

Once the screw is removed the only thing securing the intake hose is a clamp where it meets the turbo....

To access the turbo...
Jack up the front of the car and secure on axles stands.
Remove the under tray, secured with T25 screws and 3 x 10mm bolts.

To improve access, remove the connector plug from the sump
43_zps43e75d8c.jpg

Get under the car and look up past the drivers driver shaft to see the turbo.
Locate the band clamp securing the turbo intake pipe (E). This is the same pipe that runs along the top of the EGR cooler, labelled in a the diagram at the start of this guide.
43a_zps42487d45.jpg

To remove the clamp you will most likely need a set of remote hose clip pliers, shown below with the clamp fully removed, for illustration:
43b_zps2c94681a.jpg

With the clamp unsecured, pull the intake pipe from the turbo and withdraw the pipe up through the top of the engine bay.

The EGR cooler is secured by 4 x 6mm allen bolts. Some of them are are difficult to see:
44a_zpsea633c06.jpg

44b_zpsf02177d6.jpg

top left:
44c_zps0bb4298b.jpg

top right:
44e_zps64f0f22f.jpg

At the back of the engine bay, underneath the EGR cooler is a pipe connecting the EGR cooler to the exhaust manifold. This is secured by 2 x 10mm bolts that need to be removed.

Once removed, the EGR cooler will be free to pull off the exhaust / turbo manifold.
NOTE: It will still be attached by coolant hoses! Be careful to recover the gasket, dont let it drop down the engine bay!
45_zps3b25dfbe.jpg

Disconnect the vacuum hose that runs from the turbo boost pressure solenoid to the EGR solenoid on the left side of the exhaust manifold.
The boost presure solenoid is a black box mounted on the bulkhead, near the battery, with several vacuum hoses going to/from it.)
46_zps5dd95dd4.jpg

47_zps618b0edd.jpg

Boost presure solenoid vacuum hoses.
48_zpsbefd6dcd.jpg

Take notes of the coolant hoses connecting the EGR cooler to the engine coolant system. 
NOTE: Coolant will leak when these pipes are disconnected, unless you clamp them with hose clamps. If you dont have hose clamps, try and catch the coolant in a container, or let it drain to a containr on the floor.
If left to drain, all coolant in the expansion tank will drain out, but engine and radiator will remain filled.
Disconnect all hoses pictured and removed EGR cooler from engine bay.
You may want to put the EGR cooler in a bucket / container as it will also be filled with coolant.
50_1_zps8ac166f3.jpg

Now there are several hoses to reconnect to complete the coolant system.
Release clamp on hose ( B).
Release clip on coupler © using flat head screw driver and pull the right angled water coupler to release hose (A) from the bulkhead.
This hose is no longer required.
49a_zps5cd2edd9.jpg

51_1_zps823dcb4b.jpg

Using the new EGR cooler delete pipe, which is simply a slightly different water coupler (straight, not right angled), connect to hose ( B) which comes from the engine and secure with hose clip.
03_zpsa89e96a6.jpg

52_zps1fb1271c.jpg

Push hose onto bulk head connector, you will have to slightly twist the pipe, ensure not to kink it. Once secure, push retaining clip in, to secure the pipe in place.
53_zpsfa00636d.jpg

Now to bridge the gap left by two smaller water pipes which would originally run to / from the header tank.
56a_zpsfa7046fa.jpg

55_zpsa05140ea.jpg

For this you will nee a length of hose of similar diameter. 
You could use part number: 1K0 121 447 S (coolant hose) from VW which is the same hose running from the header tank.
00c_zpsadf67960.jpg

Or you could reuse one of the small hoses removed from the egr cooler, but this will mean cutting them and they will not be able to be used if you want to return to standard.
Ensure all hoses are secured with the original pipe clamps.

My spare piece of hose found in my garage, with pipe clamps removed from EGR cooler.
54_zpsdbe356cb.jpg

The hose will be used to bridge the two smaller water pipes.
57a_zps93e48682.jpg

Now to plug the vaccum hose that originally went to the EGR solenoid. Plug it with one of the spare 5mm allen bolts.
58_zps06f073c2.jpg

I cable tied this to the Boost presure solenoid mounting bracket to keep it out of the way.
59_zpsd3e79efd.jpg

Finally, the EGR blanking plate can be fitted to the hole left on the exhaust manifold.
60_zpse047b04f.jpg

Ensure the gasket is refitted.
You can secure using the original 10mm nuts or use the new ones supplied with your EGR delete pipe.
61_zps1db95970.jpg

You should now be left with the EGR valve, EGR cooler and various other parts removed that are no longer required.
62_zpsd3455a00.jpg

Refitting
As in the haynes, refitting is a reverse of removal  grin.gif, except you havent got as much to refit  tongue.gif
For me the main struggle was getting the band clamp back on the turbo intake hose due to restricted access. 
Aside from that everything else was relatively straight forward!

All done?

 congrats.gif
 
Once everything is back together and car is lowered to the floor, double check:

  • All coolant hoses connected
  • All coolant vacuum connected or plugged
  • Header tank topped up
  • NO TOOLS LEFT IN ENGINE BAY

Start the car and let it idle. CHeck around and under the engine bay for leaks (air and water).
Let the engine warm upto temperature (90 degrees) after which point the fans should cut in.
Monitor coolant and engine temperature.
 party.gif
Take the car for a drive. At somepoint the engine management light will illuminate and MFD (highline) will show a fault:
63_zpsd662fc5c.jpg

This is because the ECU is trying to open / close the EGR valve and is registering that its not there.
You will need to get the EGR mapped out of your ECU to remove the light (approx ?70 at a tuners).

Thanks for reading and good luck!
 happy2.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още един съвет. Попитай, по кой начин ще махнат грешките за EGR-а. При Bosch EDC16, правилния начин за премахването следенето на EGR функционалността от компютър на колата е чрез нулиране на 2-ра и 5-та  Hysteresis карти. Триенето на кодовете за грешки е ГРЕШНИЯ подход. Тъй като и ти като гледам си с 2.0TDI PD, файлът ти е идентичен с моя. За това смело ще приложа скрийншоти на петте карти и адресите им.

 

Screen_Shot193.png

 

Screen_Shot194.png



Все съм си мислил , че с няколко команди във VCD- ЕГР-ра ще спре да работи , пък то било доста  сложна операция... 

 

Ако беше толкова лесно, пичовете нямаше да потриват доволно ръце когато отиде при тях някой с такова желание, а сами щяхме да си ги активираме и деактивираме.  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Според мен има само и единствено пробив в охладителя. Бих го посъветвал да мине тези дни да му отворят отново кръга на ЕГР-a и да си купи само охладител, да го подмени. Кажи на Мони да ти раздвижи клапата и да го почисти. Пушенето определено е било от центровката на ангренажа и дюзите, както днес сподели той. Доколкото разбрах е отрязан и DPF-a. Не режи и АГР-а, не искам децата ми да дишат циановодород :))))

Редактирано от tanybg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не губи антифриз по засега,спря да пуши след като затапихме  механично ЕГР-а,а не след като пипнахме дюзите.

А софтуерно ще го затапя тези дни,намерих къде за 200лв и нз това дали е нормална цена.

Извода засега е че проблема е бил в ЕГР-а ,колата мисля да си е карам и не обичам половинчати неща за това и днес се поинтересувах за софт затапване и тн

 

200 лева ще дадеш за да ти скопят колата? Защо толкова много искаш да премахнеш нещо, което е специално създадено и преценено да бъде там? Казаваш, че искаш да си караш колата и не обичаш половиначти работи... Защо тогава искаш да премахнеш важни за нея части? На всичко отгоре един ЕГР клапан ОЕМ, ако го купиш от колегата Райно, е само 400 лева.... Ти ще дадеш половината сума за да ти нанесат щети по колата.... Не го разбирам това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох един куп мнения,всичките различни един казва по -добре с него друг по- добре без него,но в крайна сметка реших да го оправя спрях да чета мнения а си питах майстора и така(ще видя ако е само охладителя да сменя само него)ако ли не всичко там каквото е нужно и така.

А исках да го премахна изцяло(бях чел мнения че е по добре без него и тн ),но очевидно не е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България всичко, чиято роля и полза не се разбира и вижда с просто око от простия майстор се премахва.... ЕГР, катализатор, оптимизиращи аеродинамиката кори, еърбези..... все непотребни неща по една кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спря да пуши поне далеч не както преди,засега няма загуба на антифриз,но пак мирише много на нафта от изгорелите газове,според мен повече от нормалното  ,ако дюзите са за почистване това ще излезе ли на диагностика(правих 2 на които си излиза,че си работят нормално)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление при нашите мотори не намерих канал, в който да се четат показанията на ламбадата. Иначе щеше да е полезно за диагностиката. Имам адреса на горивната карта с дефолт показанията, но нямам канала през който да чета живите данни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте. Преди една седмица станах собственик на Audi a3 1.9 TDI 105. Та преди 4-5 дена забелязах че ми се губи антифриз и за тези дни сам долял около 1.5 литър. Нямам видими течове ходих в сервиз, казаха ми че не е гарнитура. Колата не съм я обслужил още, бихте ли ми дали някакви съвети от какво може да е. Благодаря предварително.  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да първо е обслужи,пробвай с теч в ЕГР и ти ,при мен така се оправи проблема, и ходи при читави майстори,че да не се напатиш (МоНИ ОТ Лозен ти препоръчвам като добър).Но 1.5 литра ми се струва много,аз доливах доста по малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко обратна връзка да дам:Колата обслужена вече от месец и половина,егр затапен механично и софт. и колата си върви перфектно!Загуба на антифриз няма и така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

бааааси мамата си трака с извинение! Четейки сумати теми за това 8п и по точно 2.0 тди , все проблеми, все нещо действително ако един човек седне за пръв път да чете във форума ще се уплаши...и буквално се чудя и замислям вече, струва ли си да мина от 8л на 8п....най-добрия ми приятел има 8п 2.0 тди, но не знам кой точно ...ми за 3 години смени един дросел и сега наскоро съединител и нищичко друго,нито един тампон или каквото и да било, колата върви като самолет, много меко си работи просто всеки път като се кача да се возя или да я покарам си казвам "ооо 100% ще я имам тази кола рано или късно" и всеки път когато вляза в нашия форум и си чета информативно  и аз почвам да е замислям сериозно  :stupid:  Сори, че така малко се включвам не по темата :)

Редактирано от stefan91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...