Jump to content

Неоткриваема причина за прегряване !!!!!!


strakov_m

Recommended Posts

Колеги вече напълно изчерпан от всяка гледна точка пускам тази тема с надеждата ,че ще ми помогнете да реша проблема с прегряването на моята 80 АБТ . Колата я имам от 4 години и в последната една година я кара бащата и до сега никога не съм имал проблем с греене или прегряване даже е била винаги под 90 градуса докато преди 1 седмица я бях взел за малко и както си карах изведнъж гледам 110градуса и я изгасих . Предишния ден бях сменил сивия датчик защото явно му дойде времето и започна да мига лампата на таблото за прегряла(преди да се случи това колата никога не е подминавала 90 градуса) още като я запил студена, както и да смених с нов спря да мига .Реших че като съм сменял датчика нещо да не съм обезвъздушил и за това да грее отворих отгоре маркуча на парното но не се оправи и се я дърпах до вкъщи да не я кипна . След като я прибрах вкъщи реших тъй като и беше и време да сменя ангренажа и другите ремъци .Смених ги купих и един термостат за всеки случай и я запалих , положението беше същото но забелязах ,че като е запалена и отвора левия маркуч от радиатора на парното не пръска вода и седи празен ,след 1 час и незнам колко литра вода номера не стана и се стъмни викнах и бащата да мислим заедно,легнах под колата да погледна помпата на свален термостат и си беше здрава и се и въртеше нормално, решихме че колата е духнала гарнитура и въздуха отива в парното и няма обезвъздушаване . Стъмнявайки се уж да я поизчиста от периферията и за няма и 2 часа смъкнах главата . На сутринта я закарах да я челосат майстора каза ,че уж се виждало от къде можело да е изтървала . Купих гарнитура и всичко нужно и на другия ден я качих и запалих и за голямо мое нещастие нищо не се беше променило . Левия маркуч на радиаторчето седеше така празно колата загряваше до 110 градуса и термостата не отваряше незнайно защо . Реших че термостата не отваря и сложих един стар който имаш свален ,че не държи 90 градуса , положението беше същото. Последва сваляне и почистване на радиато на пароструйка ,продухване на всичко дупки и маркучи .Свалих и помпата всичко по нея беше наред върти се и е здрава . Смених О пръстена на помпата за да затвори пак хубаво качих запалих и същияяя филм , направих байпас на радиаторчето да не е запушено но пак нищо колата отива до 110 градуса и не отваряше големия кръг като че ли няма циркулация . Прежалих единия термостат и го прерязах за да взема шапката ,че не уплатнява без термостат и го сложих всичко да е отворено ,запалих колата си загря и прегря до 110 където се включват перките .Голям ферман стана ,но просто такова чудо не бях ни виждал ни чувал ,но нека пак да повтора смених гарнитурата на главата , 3 термостата ,помпата свалих и проверих ,продухал съм всички мъркучи и дупки и вече съм изчерпан . Давайте съвети каквито и да са дано нещо ме насочи та да го провера ,защото вече незнам и какво да я правя .

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Смени водната помпа с нова, да не би да превърта турбинката .

Провери с уред колко е температурата на мотора , може тея 110 на таблото да не са реални, аз имах точно такава разправия с датчика за температура.

Link to comment
Share on other sites

без термостат не е добре, водата ще циркулира около водната помпа само.термостата освен че отваря големия кръг, затваря и малкия.

Link to comment
Share on other sites

Помпата както написах е перфектна свалих и пак си я качих няма нищо превъртяло , след като я запалих без термостат си хвърля от тръбичката в казанчето и загрява цялата до 110 градуса ........

Link to comment
Share on other sites

А на 110градуса което ме съмнява дали са реални по табло,маркучите би трябвало да са като камък.Включват ли вентилатор(ите) и по табло на колко 110 гр по-табло?Ако не губиш антифриз и маслото е чисто е в таблото проблема.Или датчик?

Edited by SeXy27
Link to comment
Share on other sites

Защо ли си мисля, че имаш въздух в системата!? Ако не си го пробвал, изваждаш маркучлето (тънкото) което влиза в казанчето за антифриза, палиш колата, и чакаш така да хвърля вода (антифриз) и гледаш във водата дали има мехурчета. Ако има, изчакай докато не почне да мята вода без мехури и върни маркуча пак обратно в казанчето. Би трябвало да я обезвъздушиш. Според моето НЕкомпетентно мнение, имаш възглавница. Няма какво да е друго!

Link to comment
Share on other sites

При ауди системата не се ли обезвъздушава сама през малко маркуче и от там през капачката.При изряден термостат говорим?

Link to comment
Share on other sites

Е да и аз така мисля ,че има въздух ама как пък не се напълни тая кола толкова години почти няма обезвъздушаване а сега не мога да я обезвъздуша 3 дни , написах че я запалих "без термостат" и започва веднага да хвърла през мъркучето вода и затопла всичко ,но нещо прекомерно ......

Link to comment
Share on other sites

 аз обезвъздушавам от маркучите за радиатора на парното.от малкото маркуче на разширителното казанче потича след като отвори термостата

Edited by bagera979
Link to comment
Share on other sites

И в крайна сметка освен ^110градуса^колата върви ли си?не пука маркучи и маслото си е масло а не боза ли?Така ли да разбираме?

Link to comment
Share on other sites

Колата работи перфектно и си върви ,маслото е чисто и колата не надува . За таблото не го коментирам защото около главата е чайник и като е с термостат не може да отвори големия кръг дори и на 120 градуса което абсолютно нелогично но .......

Link to comment
Share on other sites

Здравей колега strakov_m , мисля, че проблема ти се съдържа в "големия ферман". Спомена, че предния ден си сменил сивия датчик, и тогава са почнали проблемите. Аз лично от твоето обяснение не съм сигурен, че колата ти прегрява. Първото нещо което трябва да провериш в такъв случай е дали са ти корави много маркучите - ти не пишеш нищо такова. При 110 гр. маркучите трябва да са пред пръсване! Освен това, кой ти е казал че при 110 гр. включват перките, написа го така, все едно че е нормално. Първа степен е на 94гр., 2-ра - на 102гр. мисля. Според мене колата ти не прегрява, естествено, трябва да кажеш при тази температура, как са маркучите, това е много важно, колкото просто и да ти изглежда. Според твоето обяснение, проблема е в сивия датчик. Да не ти обяснявам половин час, как един колега се връщал от морето с един Пасат за 10 часа, щото прегрява, оказало се, че въпросния датчик се е прецакал!

Link to comment
Share on other sites

А откъм обезвъздушаване най-лесния и бърз начин (който някои хора отричат) е да я загрееш веднъж-два пъти на отворена капачка на разширителния съд. Спокойно, няма да изхвърли водата, освен ако не си над максимума. И освен това си виж капачката на съда, пробвай с друга. И тя може да те подлуди, ако не сега то ще е друг път. Трябва да си сигурен в нея.

 

Ноо, първо провери нещата по-горе за маркучите и перките. Относно перките - на място като работи колата, ВИНАГИ по някое време трябва да се включат. Ако не включват, или просто им дръпнеш куплунга на датчика за перките, постепенно ще вдигне температурата нагоре, по простата причина че при работа на място принудителното оглаждане е наложително (особено пък в топло време...).

Link to comment
Share on other sites

Коко забравих също да кажа ,че и това ми мина през главата и му забих обратно стария датчик и температурата беше абсолютно еднаква ,за маркуча последно като я запалих без термостат на 110 си направиха налягане ,но по налягането не мога да кажа колко точно градуса са но са си и горещи мога за няколко секунди да ги хвана ,но не мога да ги държа .Капачката е сменена ...........

Edited by strakov_m
Link to comment
Share on other sites

Пробвай с парцалче. Въпроса е твърдостта - както коко60 каза, при тая температура наистина ще са буквално на камък. Ако са 'не точно камък' начи ще да е около 100 градуса. Но отново, виж въпроса с перките.

Link to comment
Share on other sites

Абе човек.....мини през сервиз за 1 мин. с инфра уред да ти видят реалната температура.....голям филм ти се е получил.

Link to comment
Share on other sites

Утре ще въртя таблата и датчиците ,но също така и ще направя един клип кажете какво точно искате да ви снимам и ще кача клипче нагледно .

Link to comment
Share on other sites

99%  същия случай със друга марка кола човека който направи пълен основен ремонт смени всичко ама всичко ей така като тебе изми и

радиатора и пак така, накрая реши да не купува радиатор само това остана всичко друго ново и макар че е мил радиатора, отиде на майстор който само с радиатори се занимава човекa го отвори на две  оправи го и колата заспа.

Link to comment
Share on other sites

За да включва перката на 110 градуса, или е с повреден датчик перката, или имаш въздух в системата. Аз залагам на 2рото - на тройника става печка, уреда отчита 110 градуса, а отпред на радиатори си е хладно и перката затова не се включва когато трябва

Link to comment
Share on other sites

След много ровене установих , че водата не се върти пълноценно просто абсолютно неразбираемо защо . Вчера изпарителя взе да замръзва и като го отворих изходите нямаше вода и след надуване от капачката от долния край не излизаше и го елиминирах защото реших че е запушено но явно не беше . Днес пак рабпти на място доста вдига температура парното тръгва много трудно да топли смисъл не завърта ,после взима че тръгва и го има , големия кръг водата става топла на горния мъркуч ,но стига до към 1/3 от радиатора и вече е на 115 градуса друг път пък стопля целия радиатор наваякъде топло но си поддържа 110 ни нагоре ни надолу . Радиатора го изключвам защото е наистина чист а и отгоре по малкото маркуче виждам че когато хвърля (някой път) хвърля на талази не постоянно и като отварях и на други места водата не е с постояннен поток. Смених 3 термостата помпата не тече никъде но си прегрява . Последно съм решил помпата да сменя утре макар че според мен е здрава , тереотично ако дърпа въздух от остта може да се изпразва и да бута на талази .

Link to comment
Share on other sites

Няма как да дърпа въздух от оста помпата.По-скоро ще прочете,ако има проблем там.Възможно е турбинката на помпата да е със счупени лопатки или да превърта в самата ос.От там идва не добрата циркулация на антифриза в системата,което води до по-висока температура.Вчера сменях на един Нисан водна помпа.Не тече,не вие,но нямаме парно и колата си позагрява повечко.Оказа се,че лопатките на турбинката,които са ламаринени в случая са изтънели и са окривени която накъдето си иска.Даже две лопатки ги нямаше.Нова помпа,профилактично и термостат и нещата се оправиха.Ако ще купуваш водна помпа гледай да бъде с чугунена турбина. 

Edited by veselin velchev
Link to comment
Share on other sites

Тъкмо ми се обади бащата гледал там , каза че отзад от ауспуха докато работи пръскала вода и под ауспуха било все едно са лиснати 2 чаши вода , а найстана на място малко потреперва но допусках до сега че заради делкото което го настроих да работи г/д не съм я водил на елкон още , но пък ако лапа вода може това да е причината да потреперва .

Edited by strakov_m
Link to comment
Share on other sites

Антифриз губиш ли?Това от ауспуха трябва да е конденз.Виждал съм коли докато чакам на светофара и когато потеглят от ауспуха буквално си тече все едно изливаш вода от бутилка.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...