Jump to content

А4 авант не загрява.


Baleful

Recommended Posts

Колеги, изпитвам проблеми с моето комби. Смених 3 термостата, но колата ми не желае да загрее при нормално каране (80-90 км/ч) вдига до 70-75 градуса за преход от 25 километра. Интересното е, че 60 градуса ги вдига за около 3-4 километра, но след това му става много трудно. А ако го пусна по инерция 200-300 метра и изстива с 5-10 градуса. Ако температурата навън е около 10 градуса загрява по-бързо , ако карам с 100-130 км/ч  т.е. около 2500 об/м  вдига до 90 градуса и ако ги задържи продължително време после не изстива като я пусна по инерция. Карах я в сервиз, но там освен да ми сменят термостата с друг, друго не им хрумна. Дори клампираха маркуча на парното и пак не искаше да загрее на място. парното работи като вдигне 70-75 гр. Ако някой има идея защо тази пущина не може да загрее, моля да сподели ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да споменеш и какъв е кода на мотора ти. Предполагам си с AVF 131 к.с. Аз съм със същия мотор и съм говорил и с други хора, каращи същия агрегат, и при всички е така. Не един майстор ми е казвал, че това е нормално явление за тези коли. За мен не е нормално, защото при VW PASSAT 5.5 с еквивалентен мотор (с разлика само в скоростите - автоматик), загрява за нула време и държи перфектни 90 градуса - нито надолу, нито нагоре.

 

Ако може някой да сподели какви са разликите при пасата и а4-ката. Нали уж са с еквивалентни части и мотори - следователно трябва да работят по един и същ начин. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се лутах със същите проблеми и се оказа датчика за температура на антифриза, който е за самата стрелка. И на мене така ми изтиваше колата бързо, което не е нормално и се замислих, че 10-20 градуса толкова бързо не могат да паднат и се разрових и беше именно това. А реално колата си е загрявала. Дано е нещо подобно.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене нямаше грешка. Ами разбрах го, защото карах по 10-15км, като първите 2-3 колата вдига до 70 градуса и седи там (искам да се обеся, като си мисля, че е термостат) ако я ръчна малко вдига до 90 и после пада на 70 пак. На светофар или на празен ход пада бързо и после се качва, абе странно се държеше, докато при един обратен завой падна на 60 и ми стана ясно, че няма как да играе така температутата, а най-вероятно е друго и в един UK форум имаше същите оплаквания и било това.

Та с 15лв. и 5мин. работа си реших проблема

Sent from my iPad using Tapatalk

Редактирано от jorezzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен за около 5 км максимум застива на 90 градуса и няма мърдане...

След смяна на термостат оригинален колкото и странно за мен се оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... значи ще пробвам и аз с този датчик за температура на антифриза и ще кажа как е. А ако се сравни през ваг-ком температурата на двигателя и температурата на стрелката на таблото и има разминаване, означава ли, че температурния датчик е сдал багажа ? Питам, защото същия този мой приятел с Пасата на ваг-ком му показва една температура на двигателя, а на таблото е по-висока с около 10-15 градуса, а при мен са еквивалентни.  :nixweiss: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... значи ще пробвам и аз с този датчик за температура на антифриза и ще кажа как е. А ако се сравни през ваг-ком температурата на двигателя и температурата на стрелката на таблото и има разминаване, означава ли, че температурния датчик е сдал багажа ? Питам, защото същия този мой приятел с Пасата на ваг-ком му показва една температура на двигателя, а на таблото е по-висока с около 10-15 градуса, а при мен са еквивалентни.  :nixweiss: 

Ами той измрва температурата на антифриза, не знам дали трябва да са еднакви :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо да кажа , че мотора ми е AFN. Първо смених два Бер-а, сега съм с Валер (уж и двата са немски), почвам да мисля, че и при мен може да се окаже датчик, защото и с прищипан маркуч пак не вдига 90 гр. А вага чете инфо от него, така че няма как да покаже др. температура ...

Редактирано от Baleful
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имах подобен проблем с Аудито ( моето е А6 2.5тди). Както си карам и изведнъж стрелката рязко пада до 60 след това плавно се качва до 70 при продължително каране вдига до 90 после пак пада и тъка. Това рязко падане на температурата е пркатически невъзможно ( термостата го смених при обслужване на мотора, че на 2,5 термостата е напъхан на......) смених си датчика и проблема изчезна. 

Според симтомите който описвате, за мен това е проблем в датчика. 

 

Весели празници ви пожелавам, и по скоро да излекувате машините. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника взема инфо от този датчик и регулира силата на вентилатора.

За  загряването и моя трудно загрява(с нов терм.на бер)На 10-я килом. имам изкачване и чак тогава застава на90гр.За сравнение имам 2-ма приятели с пасати АФН,единия на място 20мин.(тихи обороти)кове 90гр. а другия на 5-я килом. от моя маршрут кове 90гр.Моята няма кора отдолу а техните имат може да оказва влияние.Уж еднакви двг но има разлика в загряването.Ще взема да сложа един оригинален термостат и ако тогава е същото незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте моят проблем е сходен с вашите защото все още няма решение.Колата е А4 1.9 тди афн мотор.Загрява много бавно ако е на място и при тези температури а пък и ако парното работи,значи и резервора няма да и стигне да опре 90 С. Термостата е от Юнитре*д и преди години беше 56 лв. Днес  го смених с евтин от 12лв. някакъв френски ......Боже пълна скръб.Парно има след като загрее на 90 но пак не е това което ми се иска а при спускане дори и на скорост да е като не е натоварен двигателя пак падат градосите до 75. Мойте разсъждения са следните не е от термостата защото маркуча от долния край на радиатора никога не съм го виждал топъл не е от радиаторчето на парното защото и двата му маркуча са почти еднакво топли ,значи каквото влиза това и излиза , е тогава се питам къде е проблема защо да е от датчик след като и горният маркуч който влиза в радиатора не е прекалено топъл.Чудя се възможно ли е парното и това дето минава през масления филтър да отдават толкова много че да не може да загрее този двигател.През летните дни стрелката не мърда от 90 С.Забелязах че показанията на климатроника падат когато парното е намалено докрай значи ли това че таблото и климатроника отчитат две отделни стойности едната на двигателя а другата да речем на потока през парното  Ако някой може да помогне със съвет 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...