orlin4ooo

Парното духа студено

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Собственик съм от 1 седмица на А4 Б5 АФН 99г.

 

Проблема е че няма парно, а именно духа студено. Още като я купувах нямаше парно, но и мотора не можеше да загрее. Заедно с обслужването сменихме термостата и мотора вече работи на 90 градуса и не пада температурата като я подкараш. По-конректно за парното - свалих жабката и проверих, че клапата за топло/студено си работи (допълнително и с Вагком тествахме клапите и си работят). Като пипна маркучите на парното, които влизат в купето единия е врял, а другия хладък. Пробвах да обезвъздуша системата, като откача единия маркуч и запаля колата, докато не текне чист антифриз без да излиза и въздух, но ефект няма. Като загрее хубаво колата и съм спрял парното, в момента в който го пусна духва топло и после изстива, което ме кара да си мисля, че радиаторчето е запушено. Но остава още една загадка за мен - от малкия маркуч на казанчето за антифриза църцори съвсем леко антифриз. Подавайки газ вместо да започне да шурти здраво за момент спира и после пак започва да си църцори, което пък ме кара да си мисля, че може и водна помпа да е (не е сменена при обслужването, ако питате защо се обръщайте към "майстора"). Но пък колата не прегрява - всичко това ме кара да си мисля, че 99% е за смяна на радиаторчето тази кола.  Моля кажете си и Вашето мнение - изчетох всички теми и мнения много разногласни, затова реших да отворя нова тема.

 

П.П. Още един странен проблем, който може и да има отношение по темата - когато е студена колата и я запаля ми светва лампата за ниско ниво на антифриза, а охладителна течност си има в казанчето, както трябва да си е. След като я покарам 2-3 км и изгасва - след това паля гася без да прави тази аномалия, до другата сутрин, когато я запаля пак студена.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По втория въпрос : датчика за нивото е виновен. И аз го имах този филм.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега, предполагам ново казанче оправя проблема (датчика като гледам е вътре в него и не се вади)

Share this post


Link to post
Share on other sites

колега и при мен имасше проблем  вземи с една парастука и цикаи дирекно в радиятора или кофпомпа и слойи в ня лимонтоз при мен помогна само с пароструката но приятел де има само аудита е пробвал с коф помпа и било много добре парното ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ПРАВОПИСА ако желаеш звани 0893593522

Edited by rakliov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапите на въздуховодите са също вероятна причина за липса на парно

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега за мнението - мисля си че не е от тях, защото тази за топло/студено работи 100%, другите с Вагком минаха теста и нищо не издава признаци че има проблем с клапите. Ако някоя все пак има проблем все си мисля, че ще духа да речем в краката топло на прозореца не или т.н. , а то си духа студено от всякъде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50% клапи,няма дунапрените,50% радиаторче,водната помпа се сменя задължително,ако е от старите турбината е пластмасова и или превърта или се и разпада буквално,смяната не е мн приятна при сложена маска ,първо смени помпата,после почисти радиаторчето с вода ,обратно на движението на водата и ако пак не се появи парно ,ще сваляш табло

Share this post


Link to post
Share on other sites

08-Auto HVAC   +  Output  Tests-03   там ли се прави теста на клапите  колеги   и  всичките ли може да се тестват

Share this post


Link to post
Share on other sites

За съжаление не мога да ти кажа колега, теста го прави едно момче и не съм го гледал каде е влизал и какво е правил :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

50% клапи,няма дунапрените,50% радиаторче,водната помпа се сменя задължително,ако е от старите турбината е пластмасова и или превърта или се и разпада буквално,смяната не е мн приятна при сложена маска ,първо смени помпата,после почисти радиаторчето с вода ,обратно на движението на водата и ако пак не се появи парно ,ще сваляш табло

И аз като колегата мисля. И принципно е трябвало да ти сменят и водната помпа. Така и така са сваляли маската. 

 

Свалянето на таблото не е трудно. Но си е играчка. Имам тема за тая манипулация , защото и аз като взех мойта парно йок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напълно съм съгласен с всички ви :) Голяма тъпотия е да ти сменят части за 5-600 лева и да не ти сменят водна помпа за 30 лв. А малко дете да попиташ ще ти каже, че при покупка на автомобил това е задължително.

И все пак както написах и в първото мнение 99 % съм сигурен, че проблема с парното е от радиаторче, а не от водна помпа :) Обаче мисля да се убедя по трудния начин и събота и неделя ще се чекна под таблото :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съвсем скоро и аз изпаднах в същата ситуация.Оказа се ,че турбината е спукана.Ако караш на малки разстояния,мотора стига около 90 градуса и до там.Аз съм с бензин и на 7-8 км.е нормална температурата.Имал съм и дизел исъм с впечатление,че той загрява малко по бавно.Ако не ти е проблем направи малко по-дълъг преход и то ще си покаже.А на всичко отгоре сега е доволно студено.Замен 90 процента е глупавата пластмасова турбина на водната помпа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбирам логиката ти колега D.Arfondiev - смяташ че ако покарам да речем 20-30 км извънградско ще дойде парното или по скоро ще се уверя дали проблема е във водната помпа? Карам достатъчно дълго до работа сутрин и вечер след работа  и мисля, че фактора недостигната оптимална работна температура отпада. Ако е спукана лопатка на водната помпа няма ли да започне да прегрява мотора поради нарушена работоспособност и недостатъчен дебит?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ново радиаторче и тапициране на клапите. Това че клапата се движи е добре, но ако дунапрена е паднал от нея, сега ще духа студено а лятото горещо

Edited by bagera979

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като сваля таблото ще ги проверя, по-добре да се направят така или иначе таблото е долу няма нужда да се пести. Но бях чел някъде по темите, че след определена година вече не са с дунапрен клапите - има ли нещо такова или съм останал в заблуда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

че след определена година вече не са с дунапрен клапите

 

правил съм същата кола но 97 г. и клапите и бяха плътни.По спомен мисля че целия модул на парно и климатик беше Valeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

моето ауди а4 е 98-ма производство и клапите са плътни

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1  за задръстено радиаторче,както писаха колегите пробвай да го поотпушиш с някой от вариантите и ще има ефект определено.Моята беше същата като я купих и я продухах с маркуча и дойде задоволително парно.Иначе истината е ново радиаторче,но филма е голям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възможно е и така да направя, но форума казва, че често протичали вътре в купето и става голяма мизерия. И все пак не пречи да се опита па макар и с временен ефект :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Протичат ако сложиш някой силен препарат,с вода от чешмата която постепенно усилваш няма да протече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте пак, събота и неделя смених радиаторчето и всичко заспа. Разбира се не мина без проблеми - някой така беше прекарал датчика във въздуховода за предния прозерец, че се наложи да режем смело. За капак сглобихме колата, всичко работи 10 минути перфектно и изведнъж някоя от клапите заби и освен срещу мен никъде другаде не искаше да духа. Свалихме пак жабката и се оказа, че е блокирала тази, която се вижда (за щастие), но поради многото псувни, които отнесе проработи някак си. Сега съм го настроил да духа на предния джам и в краката и не мисля да барам повече :) Старото радиаторче беше тотално запушено - налях му вода през входа, а през изхода - йок. Другото, което излезе като проблем беше, че кутията в която се помещават всички простотии на парното и климатика вече беше отваряна и лепена и бог знае какво още - натиснах клапанчетата на тръбите за климатика, видях че нещо не състи както трябва и реших да изпусна малкото фреон, който беше останал и да не се занимавам да викам майстори да го прибират. Ще се пълни напролет и така - не е кой знае каква сага, ако е човек, който го е правил може да се справи и за по-малко от ден, иначе 2 дена и повечко търпение и стават нещата. (По стара "майсторска" поговорка не съм се справил добре щом не са ми останали болтчета, но....) :bia:

Share this post


Link to post
Share on other sites

браво колега и аз така направих. само че имах фреон и първо я закарах да го източат. после смених радиаторчето и освен досипването на фреон , сменихме и филтрите на климата и сега е 6+.

 

сега с друго се боря . сложих си на таблото липсваща екстра - да ми показва външна температура , но нещо не съм го вързал както трябва . ще се наложи пак разглабяне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Успех пожелавам - моята външна температура работи, но забелязах че се влияе много от работата на колата. Като загрее малко и почва да се покачва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги  при мен загрява малкия кръг и в казанчето антифриза е студен ,а колата седи постоянно на 89 градуса  и няма никакво парно. Не мога да разбера защо  водата в казанчето  е студена ?? А като пипам маркуча който излиза от главата си пари и тия дето  са на парното  и те са топли  .

Edited by Audia4110

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.