Jump to content

мнение а6 4.2


Recommended Posts

Здравейте колеги решил съм да се сдобия със а6 4.2 c5 avant прочетох повечето теми във форума и съм леко раздвоен .Интересуваме какви са подводните камъни по мотора и типтроника и как да разбера дали има проблем с някое от двете.Харесал съм конкретна кола и смятам да се разходя да я погледна.Имал съм две аудита досега но никое автомат толкова ли наистина е проблемен и скъп за ремонт .Надеждата ми е че ако има проблем със скоростите има доста а8-ци на части и скоростни кутий по 400-700лв.Мотора нямам никаква представа колко е надежден и скъп за подръжка но от четеното предполагам че е надежден и предполагам всичко в крайна сметка опира до състояние на колата.Дайте мнение за тази обява http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11423919908841160&slink=91q6nk моля всеки който има преки впечатления за а6 или с6 дори а8 да сподели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=166240&hl=

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=165373&hl=

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=165340&hl=

 

Малко теми с отговори на повечето ти въпроси.

С две думи, кола с  V8 си заслужава на 1000%, но ако можеш да си го позволиш. Подводни камъни няма, колата не е капризна, но си иска своето. Търси модел с възможно най-богато оборудване, запазен и във автентичен вид, всичко друго е въпрос на късмет! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подводни камъни са турбината на скоростите, която може да се обади съвсем неочаквано, в неудобен момент. Трябва да се погледне генерацията - повечето собственици слагат някакви долнопробни боклуци при гаражния майстор Стойчо, вследствие на което се получава неприятно пърдене, истерично реване, натрапливо боботене и кресливо дране в съответните ниски и високи обороти. Ако е оригиналната, или ако е сменявана със скъпа, маркова или добре направена - няма проблем. Погледнете картера - колата все пак е куатро и много хора изгарят от желание да я пробват във всякакви условия, включително и такива с амбиции за оффроуд - та често има поражения по него. Често правят проблеми някои от маркучите за антифриза, за които се свалят почти целия двигател. Прегледайте внимателно и ходовата част - V8 е тежък мотор и я разбива сравнително лесно. Ако се слагат оригинални части по окачването, сумата не е от приятните. Повечето осмаци харчат масло. Голяма част от хората не са намерили решение на проблема. Малко са тези, които са направили основен ремонт, за да споделят дали след него харчът е овладян. Хубавото е, че същият се случва само при каране в много високи обороти, спортно, прекалено енергично и с висока скорост. Ако се кара нормално, почти не пипа масло. Спирачките бързо се износват, заради голямата тежест и по-спортното каране, към което предразполага моторът. Проверете дали двигателят тресе на празен ход - характерен симптом на повечето по-стари осмаци. Закачете на компютърна диагностика и вижте как са ламбда-сондите. Понякога правят проблеми, при което колата харчи като ЗИЛ и не върви както трябва, но повечето собственици не обръщат внимание, под претекст че била много тежка и толкова си вървяла. Сега е студено, но проверете климатика - ако не е в ред, сумата за ремонт също е болезнена.

Поддръжката на колата е скъпа - като започнеш от гумите, минеш през пътния данък, гражданската. През обслужването на двигателя /ремъци, ролки, обтегачи, банани, водна помпа, термостат/, консумативите - масло на автомата, масло на двигателя, свещи, смяна на антифриз и спирачна течност, смяна на дискове и накладки, ревизиране на ходовата част, много висок разход на гориво, особено градско и т.н и т.н /изброяването е примерно, а не изчерпателно/. Разходът е 25-30 градско и 10-15 извънградско, в зависимост от карането. 

Това е кола, с която във всеки момент трябва да си имаш едни 3000-4000 лева настрана. Изисква много, но и дава много - звук, плавност, голям работен диапазон, голяма еластичност, достатъчна бързина за българските пътища. Добра проходимост зимата. Комфортна за возене. Достатъчно място за багаж за дълъг път и много други предимства, които ще откриеш в хода на експлоатацията й.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

25 - 30 градско не е разхода и на RS6 или M5 освен ако не се кара нон стоп в лютеницата, но при осмак това са сериозни скорости за градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 на 100 е разхода по каталог, в лабораторни условия, при чисто нова кола и с качествено гориво. Не е нужно да се кара в лютеницата, за да даде 25 на 100. Подкарай я на по-къси разстояния, в тежък трафик, в тесните централни улички, на студен мотор и т.н. Ще видиш стойности и над 25 на 100. Да не говорим пък в някой провинциален малък град, където уличките са по 2-3 километра и моторът не може да загрее въобще. А и не знам някой да си купи 4.2, за да постига рекорди за икономия и да се стреми да го кара бавно.

 

Ти всъщност имаш ли 4.2, та си толкова запознат с градския му разход? Защото аз говоря от личен опит? Никога не съм виждал разход под 23 градско, включително и при нормално каране, освен ако не е вечер по празните булеварди, на пета с 80 - там може да даде и 15 градско, но аз говоря за нормален, ежедневен градски трафик. Лошото на V8 е че каквото и да правиш, градско лапа яко, особено в голяма и тежка лимузина, екипирана с куатро и стар автомат.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тежкия трафик на София в пиковите часове.......особено в някои райони на столицата.....и 25 може да ти се види добър разход. Но все се намира някой да обясни как НЕГОВАТА арчиии разбираш ли 12-13 :zustimm:  Може......ама извънградко :hilezh:    Доскоро имах бензинова кола....няма да и уточнявам параметрите..... определени приказките за 25 на сто не са мит!

Но......естествено, че който търси такава кола не очаква да гори колкото фиат 500:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не убеждавам такива разбирачи като вас кое колко харчи. Просто се опитвам да бъда точен и да помогна на човека, който е пуснал темата. Аз си сипвам горивото и аз знам колко харчи най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да се включа и аз, почти две години имах А6 С5 4,2!!!! Извънградско спазваш ограниченията около 10,5/100, градско София и на къси разстояния и задръствания около 25-27/100. Фанах преди май 3-4 години една зима имаше по -20 градуса на къси разстояния сипах за 195км. 66л. , винаги съм сипвал до горе затова знам почти на 100% разхода, и не е мит че харчи като зил тая кола ама какво очаквата стара технилогия на дечвигателя + стар автомат и куатро и къси разстояния на студено време най лошата комбинация. Според мене тази кола трябва да си я караш извънградско за градско по евтино с такси ще се движиш а и не ми е много приятно от овча купел до разсадника където живея в пиковите часове да се придвижвам за 30-40 минути честно с тоя кораб:-) Пак казвам разхода на гориво е несравним в София с нито един град в България тва е истината:-) бившия собственик на колата живеещ в кв. Исток и работещ в дружба му даваше 18/100 градско, давам го за пример да се види разликата и колко е важно къде караш все пак 80% от пътя който изминава е по цариградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя на С4 май е по-нов и може да е от тези които си горят с по 3-4 литра надолу. Тук разни познати ми казват за разход 22-23градско с нормално каране, всяка кола която съм имал ми е горяла с литър над каталога градско и точно по каталог извън града, тук явно е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам кво целиш с този клип, имал съм карал съм и съм сипвал сам почти винаги на една и съща бензиностанция до горе и знам колко харчи А6 С5 4,2. Сега за S4 не коментирам и немога да кажа, но всички параметри са важни за разхода, температура на въздуха, задръстване, стил на шофиране и много други неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя на С4 май е по-нов и може да е от тези които си горят с по 3-4 литра надолу. Тук разни познати ми казват за разход 22-23градско с нормално каране, всяка кола която съм имал ми е горяла с литър над каталога градско и точно по каталог извън града, тук явно е същото.

Да по нов двигател и скорости а и теглото е надолу, имай предвид че познат имаше преди няколко години А6 4F 4,2 335к.с. и му даваше около 16-18 градско и реално и по борд за жалост доста бързо тотална колата но поне е жив и здрав, колата беше на около 80к км. Купувана от нова в БГ.

Pacoran сега какво караш?

Питам,че ми е интересно и аз искам да купувам 4.2...

Сега карам микра 1,2 65к.с. Която беше за жената но така и няма книжка все още, не я влече да кара а и ми предложиха да ми купат А6-цата и да ти кажа с лекота я продадох като си спомна какво вадене на пари беше:-)

Тази или другата година може би ще взема нещо бързо като колебанията са нежду еволюшън и РС 6 като РС6 -цата е доста по тегава и като разходи и като цяло но пък е "семейна кола" докато евото е за фън по скоро:-) Засега микрата ми е идеална карам на ден по 2-3км и то на много къси разстояния. А и да ти кажа за 1000лв. Мога да и смена двигателя и скоростите и може би още нещо:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен 4.2 в купето на ц5, седан даваше 17-25л/100км. С 19ките все се въртеше около 22л, с 16ките 17-19л. Извънградско под 14,5 никога не ми е давала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не убеждавам такива разбирачи като вас кое колко харчи. Просто се опитвам да бъда точен и да помогна на човека, който е пуснал темата. Аз си сипвам горивото и аз знам колко харчи най-добре.

 

Това че на теб ти е харчило толкова не значи че на всички ще им гори така. Сигурно и другите в темата си сипваме горивото и не ни интересуват твоите под-каталожни научно-фантастични данни. Или ни го сипваш ти, пък ние не сме разбрали? Достатъчно хора се изказаха в темата и май разбирачът си ти, а не ние. Сега ако си купил тая кола за да постигаш някакви малолитражни разходи, ако караш като бабичка, или предимно по широките булеварди, на дълги разстояния, това вече е друго. Видя се че си лапаш колкото да не заспиш, особено с това клипче, което си показал и което касае толкова различни коли, скоростни кутии и мотори.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по нов двигател и скорости а и теглото е надолу, имай предвид че познат имаше преди няколко години А6 4F 4,2 335к.с. и му даваше около 16-18 градско и реално и по борд за жалост доста бързо тотална колата но поне е жив и здрав, колата беше на около 80к км. Купувана от нова в БГ.

Сега карам микра 1,2 65к.с. Която беше за жената но така и няма книжка все още, не я влече да кара а и ми предложиха да ми купат А6-цата и да ти кажа с лекота я продадох като си спомна какво вадене на пари беше:-)

Тази или другата година може би ще взема нещо бързо като колебанията са нежду еволюшън и РС 6 като РС6 -цата е доста по тегава и като разходи и като цяло но пък е "семейна кола" докато евото е за фън по скоро:-) Засега микрата ми е идеална карам на ден по 2-3км и то на много къси разстояния. А и да ти кажа за 1000лв. Мога да и смена двигателя и скоростите и може би още нещо:-)

 

 

:hilezh:  Е точно и аз за това се чудя....

Хем ми се кара 4.2 хем всеки ми вика бил морално остарял недей.....харчел много струвал много и тн..

Явно ще посъбера още малко средства и ще скачам на по-ново

Че и както карам много един такъв разход ще ме  :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен съдейки от това как се държи автомата вдига поне 2л отгоре. Отделно тия мотори лесно могат да горят 2-3-4-5 литра отгоре при някакви нередности. А разликата градско/извън трябва да е доста големичка.

Еската на колегата май е и ръчка, а тука имаме един герой с 4ф-ка с осмак, казва че бил 18-19, но без много съобразяване.

Като цяло мисля, че най-големия проблем, е че тия другатели не могат да се карат икономично, няма много усещане какво се случва за разлика от някой 1,8Т примерно, даже и да може да гори по-малко едва ли на практика някой ще кара така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това не оценяват някои хора - че различните 4.2, монтирани в различните купета, настроени по различен начин /S-ките примерно/, с различни скоростни кутии, дават различен разход. Само автоматът може да даде разлика в разхода градско няколко литра - с неговите мудни, често неадекватни, бавни и излишни смени. Този автомат в А6 4.2 Ц5, няма нищо общо с този на 4.2 в купето на А8 Д3 примерно, нито с този в А6 4Ф 4.2. Дори този на ЕС 6 Ц5, също е по-различен като поведение, дължина на предавките и реакции. Да не намесваме по-ъпдейтнатите версии на 4.2, които са с различна мощност, с по-ранно идване на максималния въртящ момент, по-плавно разгръщане и т.н. Да не намесваме и фактори като тегло, аеродинамика, ново поколение на мотора и т.н.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия фаворит за кола които пропуснах е А8 4,2 тди след 2008г. , лошото че единственото извънградско е два пъти на море и евентуално един път на планина което обезмисля лимузина с годишни разходи над 5к лева без да смятаме обслужване, гориво и евентуални ремонти:-)

П.С. Ако знаех едно време като взимах 4,2-ката реалния и разход и цени на ремонтите може би щях да посъбера повече пари и направо РС6 С5, поне като ще давам такива пари за гориво данъци и тем подобни да върви като луда:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам много колички по 1,2-1,6 литра с разход 15/100 газ в това време без да броим снега. Без сняг и без да я караш в обороти, да бързаш, да я товариш и така нататък. V8 си прескача 20-така от волЕ. Вярвам че може и 20, но обичайно би било около 25.

Вие кажете доколко може да се вярва на показанията за моментния разход. При тръгване от място с пълна газ S6 C5 отчита 60 и нещо на 100. Същото го може и двигател 2000 кубика. Виждал съм на калибра 16V какво показва и то при изпреварване - 40-50. 

Във всеки случай разходът градско трябва да се очаква с двойка отпред, като може да е тройка, според крачето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента микрата ми дава 9,5-10/100 градско на къси разстояния, лятото ми дава около 6-7,5/100 на бензин е , винаги зареждам до горе и винаги на една бензиностанция:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода в последните 4-5 к км е твърдо 21-22 градско, като карам на къси разстояния и си юркам доволно, извън града 14,5-16 ако карам до 160-180, като това е на газ на безин се върти около 19-20 градско и 12-14 извън.  За сравнение на жената 2,6 автомат + куатро в същите режими на каране и специално градско си харчи 26 и на горе газ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Микробчетата" са друго. Имах предвид корса, меган, браво ... Кажете за показанията на борда истински ли са по отношение моментния. Факт е че много коли на пълна газ дават този разход от 60 и малко на 100. При по-слаби коли са ми казвали че пише 99 дори, при половината коне с 2 цил по-малко. 

S-ките са с по-къси предавки нали? Значи на двигателя му е по-леко да задвижва при даване на газ, което значи теоретично, че в режим ускорение ще са по-икономични от съответното "А". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...