Jump to content

Сменя ли се водна помпа при смяната на ангренажен ремък.


Optix

Recommended Posts

Сменя ли се водна помпа при смяната на ангренажен ремък.

Колата е AUDI A4 B5 1998 1.9 TDI, взех я на 219 000 км. сега е на 290 000км. до сега не съм сменял ангренаж(не питайте защо), та идеята ми е има ли смисъл да сменям и водната помпа?Не грее, няма никакви проблеми с температури и т.н.

Редактирано от Optix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два варианта:

1) сменя се.

2) не се сменя.

Избора е личен.

Последствия от първия:

1а) ако я смениш с калпава, после ще се пуска тема "баси и скапаните части дет ги продават, кой ме би през пръстите да сменям"

1б)ако я смениш с хубава, вероятно ще погребе колата, ще си казваш :ейй, добре че я смених, глей сега как издържа до края".

 Последствия от втория:

2а)Чупи се още утре, а кошника вече събран, сичко пито-платено и....., и се почва с лютите теми, самообвинения и побой над жената (някой трябва да го отнесе все пак).

2б)Издържа до края на живота на колата, което води до следната мисъл: "еййй, как щях да се набутам, ДОБРе че не я смених и не послушах суяците, дет` ми пълниха канчето с кухи съвети да я махам".

 

Решавай.

Дотук логиката и елементарната статистика казват, че е по-удачно да се смени при първоначалното обслужване при нов собственик, после според зависи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен водната помпа не е на ангренажа - 1.9 "легенда" от 1997, и за това не съм я сменявал. Изглежда си смел експериментатор като гледам какво си написал.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задължително сменяй аз не я смених понеже майстора ме убеди че си е здрава и след събиране на колата се появи странно чукане и на другия ден цялата операция на наово при мен беше за сметка на майстора защото той каза да не се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е като при бензиновите 1.8, 2.6,2.8 както искаш. При другите трябва да направиш на 90% процедурата, като при смяна на ангренажен ремък. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на дизеловия блок се сваля цялата предница за смяна на водната помпа. Все пак се задвижва чрез пистовия ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всяка смяна на ролките и ремъците е хубаво да се смени и водната помпа,защото тя си е един вид консуматив който също трябва да се смени.Както са казали колегите е хубаво да се смени с някоя по качествена марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мояjа кола я имам от 8 години. Тази година смених водната помпа. Не знам колата на какви километри е била (94К показваше като я купих) сега съм на 160к Останах учуден когато видях старата помпа когато майстора я свали. Тя беше с алуминиево гумена гарнитура и беше с печат 95г на отливката. Тоест това беше оригиналната помпа която не течеше и нямаше никакъв луфт на вала. Е сега ще видя новата как ще се представи. 

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди няколко месеца свалих водна помпа от АДП мотор на 385 к км по табло. Колата я наблюдавам от 180 к км и не беше сменяна п водната помпа по преценка на собственика. Тази която свалих беше с щемпел годината на производство на колата и оригинален номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй ,че аз така не я смених и след време и превъртя турбинката че е пластмасова а оста метал и добре че гледам таблото че щях да я изпържа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ако се задвижва от отделен ремък, както е при 1.8 ADR, мисля че не е задължително. Аз карах доста време със старата помпа, докато един хубав ден вдигна изведнъж 100 + градуса , та се оказа спукване на турбинката на помпата /която е пластмасова - защо ли?/ и съответно не движеше водата в системата. Така че то тази гледна точка - смени я с ангренажа, така ще си спокоен донякъде за следващите 50 хил.км. Но пък от друга страна предишната ми кола Б4 1.6 ADA измина 400 000 с оригиналната си помпа и предполагам още си е с нея. Твоя преценка. Все пак с идването на А-сериите на Ауди /а4,а6,а8 и т.н/ умните глави в Инголщад назначиха и отдел, който да се грижи за "живота" на частите - нищо чудно утре целия двигател да е консуматив. Е за тва ме е яд донядъде че продадох б4-ката. Ама тва е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя ли се водна помпа при смяната на ангренажен ремък.

Колата е AUDI A4 B5 1998 1.9 TDI, взех я на 219 000 км. сега е на 290 000км. до сега не съм сменял ангренаж(не питайте защо), та идеята ми е има ли смисъл да сменям и водната помпа?Не грее, няма никакви проблеми с температури и т.н.

Да,без да се обясняваме и чудим,как,кога защо и къде:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...