Jump to content

Почистване на колектори


Nikieva

Recommended Posts

Някой от вас правил ли е тази процедура?Гледам клипове в нета бая боклуци изкарват ,и не знам сниманите двигатели на колко хиляди километра са,ама отворите за входящия въздух са значително отеснели.Ако някой от вас е чистил да сподели,как е,имало ли е мизерия,вътре,работа на двигателя след това,и други подробности при разглабянето ,ак има такива.Аз съм с а4 б6 1.9 авф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Чистил съм няколко пъти, гняста вътре е уникална - където падне прави вековно петно :)

Колкото колектори съм виждал, все е било сериозен слой вътре с отеснели отвори.

Ще следя темата за препоръчителни химии, иначе - тел, отвертки и Break cleaner, или каквото има подръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е работила правилно нагара изобщо не е много и освен, че няма да можеш да си махнеш чернилката от ноктите една седмица друг ефект няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем има когато отлаганията от ЕГР са стеснили стените на смукателния колетор.1-2 няма как да пречат толкова, но при катран стеснил диаметри на половина мотора чади и определено е по муден, имам снимки от колектор на 4ф 3.0 после ще потърся и кача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах няколко клипа със спрейчета, които може би ще работят на по-слабо задръстени колектори. На едно от клипчетата пък, маняка беше вързал парогенератор на колектора, за да почисти вътре към самия двигател и след демотажа беше доста добре, направо се виждаше алуминия.

 

Та допълнението към въпроса на колегата Nikeva е: хубаво ще изчистиш колектора, ами покрай клапаните в двигателя какво става? Чистене - как?
 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не ги разбирам,,,пуснах темата щото и аз гледам клипове и съм се замислил ,дали на моята не е нещо подобно.Иначе около клапаните си нямам идея как ще се почисти.За вървежа не мисля,че ще има осезаема разлика,ако има нещо по скоро ще е внушение,ако са 1-2 мм.,не мисля,че биха оказали влияние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-2 мм няма да са на 10+ годишна нафтова печка с ЕГР. Ето на душегуб на 270 000 по табло, ЕГР-а е затапен чак след като са изчистени: 035713484-big.jpg?r=0035713483-big.jpg?r=0

 

Почисти ги и затапи ЕГР-а, аз използвах каквото ми попадна - WD40, спирачна течност, обезмаслител, бензин и нафта, и яко търкане. Почистих и клапана за меко гасене, а резултата от всичко е вътрешно удовлетворение  :hilezh:, малко по-дишащ двигател а като махна катализаторите, и ще издиша по-леко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това говорим, виж тази мърсотия е чак до клапаните. Колектора като изчистиш - тапата при клапаните е горе долу същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка от едно мое предишно 1.9 :

688150bbaeea3a46.jpgКолата едвам набираше 160-170 по километраж. След механично чистене на колектора и после пръскане с вода в колектора да се изчисти и отвътре колата започна да се набира безпроблемно до 190. Колата обаче осезаемо се мъчеше на високи скорости и обороти преди това - не е като да не си личеше.

Мизерията не изглежда дори толкова зле на снимката, но на самтаа сгъвка правеше страшна "тапа".

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя дърт АЕЛ като затапвахме ЕГР-а огледахме и колекторите и нямаше почти никакъв налеп беше почти идеално чисто,а колата си е 19 годишна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на дъртия АЕЛ можеш да му затапиш ЕГР-а без проблем но на моята "млада" 15 годишна помпа-дюза  :rolleyes: не стоят нещата толкова просто и ситуацията ще е плачевна.като гледам как се олива от дупчиците на ЕГР-а всичко около него представям си вътре какво е.както някой по-горе беше писал ми се струва че във високите няма много сила,високи имам впредвид след 2200 об.не ми стана ясно в посочения клип по-горе защо се мъчи да пали мотора преди да е сложил колекторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

 Като например меглио,,,за друго не се сещам

 

Ето го препарата, който е изключително ефективен - LINK. Това нещо съм го признал за изключително брутален в справянето с мазнини. Силно препоръчвам да се ползват ръкавици, ако се борави с него. Интересно е, че не го препоръчват за третиране на алуминий.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

днес рaзхвърлих моятa кaручкa мaлко и реших дa почистя колекторите.женaтa вземa един препaрaт(ЗЕБРA) бреееееее нaпрaво не е истинa кaк чисти товa нещо с 1/5 от него нaпрaво се видя нaвсякъде хaлумин :) aмa и нa мен кaто ми кaпнa нa ръкaтa все едно в огъня бръкнaх :) струвa някъде към 1.50лв и го имa във всякa квaртaлнa бaкaлия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...