Jump to content

Възможен ли е пожар в колата придизвикан от DLR-а?!?!


VASKONAY

Recommended Posts

Вчера, по една случайност се видях с едно момче, но което колата му е изгоряла благодарение на DLR-а тия дни! На реакцията ми "ЪБСУРД нема как да стане" ми каза че се случвало доста често и не чета ли форумите. При него след две години близо употреба се е случило и то както при мен е монтажа - на дългите, 30%, плавно светване и гаснене и т.н. Обаче не го питах от къде го е купил, кой му го е монтирал и т.н., защото моя го купих преди около две години от много уважаван член на този форум и също бе монтиран от също така много уважаван член на този форум и съм горе- долу спокоен! Но въпросът е: Възможно ли е???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, виждал съм на две коли как е горял в инсталацията и по чудо не се е запалила . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да се предпазя евентуално?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ключе 10ка ако имаш достъп до акумулатора. Ако нямаш достъп гледай да имаш.

И пожарогасител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да се предпазя евентуално?

 изнеси платката извън таблото, сложи я в кутия, осигури охлаждане.....нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе бях се замислил за такъв модул на дългите, но ясно ще се преправят пластмаси и ще се слагат лед дневни светлини... Кой е правил запалилите се платки за да знам да го избягвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо мислиш, че от блока на ЛЕД-а не може да се запалиш. Според мен вероятността за грешка е в самия монтаж а не в устройството защото там всичко е на електронни компоненти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма да има ядове заради по-малката консумация. Едва ли проблема ще се появи след няколко години ако е в монтажа, по-скоро си мисля, че самото устройство(компонентите) водят до запалването, защото се споменава, че проблема се явява след няколко години. Ледовете спокойно мога да ги вържа директно след контакт без да ползвам подобни dlr модули, няма да има благини, но пък и вероятността за отказ/проблем ще е по-малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изводи от 2ро и 5то мнение. Инсталацията на колата ли да се запали, съмнява ме.  Едва ли човек който се занимава с монтажа на такива устройства ще прави елементарни грешки по инсталацията.  Ако знаете нещо повече е редно да го споделите за да знаят колегите от какво да се пазят. Лично на мен ще ми е от полза, защото обмислям варианти за дневни светлини, че не ми харесва да ми свети постоянно ксенона на късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е модула нали ще е на дългите, за какви баласти говорим? Отказахте ме от DLR и ще мисля опростен вариант с някакви качествени ледове без електроника. Само дето не виждам къде да ги сложа без да грози.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ксеноните не се гасят, когато караш на дълги. и шим-а може да ги изгори. 

сигурно има решения с релета да се разделят двете вериги в зависимост дали си с дрл или с включени светлини, но не съм задълбавал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... има DRL модули и DRL модули .....

Аз лично ползвам вече няколко пъти тези:

http://cardrl.eu/

и нямам никакви ядове, и даже не забелязвам да грее. Има някаква особеност с формата на управляващите импулси и честотата, ако е направено кадърно няма драми и излишно нагряване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ксеноните не се гасят, когато караш на дълги. и шим-а може да ги изгори. 

сигурно има решения с релета да се разделят двете вериги в зависимост дали си с дрл или с включени светлини, но не съм задълбавал.

Не те разбрах тук...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Едва ли проблема ще се появи след няколко години ако е в монтажа, по-скоро си мисля, че самото устройство(компонентите) водят до запалването, защото се споменава, че проблема се явява след няколко години. 

Защо смяташ, че едва ли? Запалени коли заради човъркане в жиците под волана с лопата да ги ринеш. Как може да се появи след няколко години - варианти бол. Най-елементарното да е ползван изолирбанд вместо шлаух - след някоя година отлепя и имаш плюсов кабел мандахерцащ се в място с метал за маса и много гумени жици :wall: . Докато електронен компонент като изгори и до там - ти виждал ли си платка или компютър да изкарва огън или искри?

Аз карам на различни коли от 10 години с ДРЛ купувани от ФВ форума и не съм имал подобни грижи. 

 

Та мисълта ми е каквото и да слагаш внимавай с монтажа, че тия жици в колата не са играчка!

Мисля, че няма да има ядове заради по-малката консумация. 

Като ти се откачи/оголи жицата и почне да искри в някоя маса и е все тая колко мощен е консуматора на другия край.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега... говориш ми за оголени проводници, което си е чисто монтажна грешка която си е елементарна. Всеки проводник го изолирам със шлаух, след което го омотавам с изолир(ставал съм свидетел на спуквания на шлаух и от тогава не разчитам само на тях).  Та това са елементарни работи които се спазват от електричарите. Колегата Цветан е споменал, че е виждал как е горял dlr модул. И да виждал съм платка да вади искри, да топи пластмаси и т.н. По-скоро си мисля, че нещо по модула загрява до такава степен, че да се запали или устройството или нещо покрай него. Докато не го видя с очите си няма да приема, че проблема може да е само в кабеляка.

 

 

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера идеята на темата.

За да възникне пожар си трябва сериозен ток, какъвто е осигурен за гаргарата с компонентите от клипчетата горе. ДРЛ-модулите за % на дългите (за мен по-добрия вариант), които се предлагат масово тук, са в общи линии по почти еднаква схема и дори аматьор да се хване да си направи платката, той ще следва спецификациите на елементите, които са си изчислени.

 

За мен в дадения пример е по-притеснителна инсталацията в самия фар, защото във фаровете на Ауди изолацията на кабелите се разпада, а там токовете са сериозни. Имам доста снимков материал и то на аудита под 10 години...

 

8079382t.jpg

8079389o.jpg
8079393E.jpg

8079390k.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само при Ауди, но и при БМВ е така. Уж били задължени да използват биоразградима изолация на кабелите, но топлината им разказва играта. Странно, само във фарове съм виждал напукване на изолация на кола под 10 години. Сигурен съм, че на 90% от хората тук имат същия проблем.

 

Освен рязане, запояване и шлаух, варянт със откачане на кабелите от куплунга и слагане на шлаух без рязане има ли? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммммм красота. При ц5 проводниците същите гомна ли са?  Не ми е останало време да прегледам моите как са, но след видените снимки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори капачките като си на светло и ще се уплашиш. Моя единия беше точно така. Спасява ги това, че във фара много-много не мърдат.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така е създадена темата колегите който имат дрл модул да споделят от колко време го имат откъде са го взели и дали са доволни от него и изработката,та да знаят и останалите какво да си вземат както мен примерно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така е създадена темата колегите който имат дрл модул да споделят от колко време го имат откъде са го взели и дали са доволни от него и изработката,та да знаят и останалите какво да си вземат както мен примерно

ЦЪК

Един колега направи по тази схема дузина платки, ползвах на предишното ми ауди четири години (до последно) и монтирах на още няколко коли. Никакви грижи (единствено на някои аудита имаше смущения в радиото, или комуникацията с чейнджъра, от честотата на ШИМ).

 

 

На това още се въздържам да сложа заради този проблем.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...