Jump to content

Audi A5. Мнения, поддръжка, цена и разход на гориво.


Recommended Posts

Привет на всички!

Преди около месец реших, че следващият ми автомобил ще бъде Audi A5. Оттогава проучвам този модел, прочетох голяма част от темите свързани с модела в този форум. Също така, прочетох цялото упътване за модела (няколко пъти), за да си изясня какво всъщност искам да си купя. За голяма част от въпросите си, вече имам отговор (поне така мисля).  Досега не съм имал пряк контакт с автомобили от марката Audi. Като цяло, имам особено голямо внимание към детайлите, и съм фанатик на тема автомобилът ми да бъде безупречно чист отвътре и отвън (да блести откъдето и го погледнеш), както и абсолютно всичко по колата да работи без забележки. В момента имам в пъти по-евтин автомобил от Audi A5, но за сметка на това е изключително рядък екземпляр, с всички възможни допълнения и екстри за модела, както и кожен салон, почти неразличим от нов.
Искам новият ми автомобил да притежава всички екстри, които имам в момента, като някои допълнения в плюс, няма да са излишни естествено. Основните неща на които сериозно държа са.
1. Кожен салон. Не е задължително салонът да е изцяло кожен, може и с алкантра. Абсолютно недопустимо е по салона и волана да има протъркани и напукани елементи.
2. Електрически седалки с подгрев и памет.
3. Сензор за дъжд.
4. Бленда на централното огледало против заслепяване.
5. Ръчна скоростна кутия.
6. Да няма сериозни драскотини по купето.
7. Да няма скърцащи елементи вътре в купето, и никакъв хоп-троп по ходовата част.
8. Да е на не повече от 180 хиляди километра.
9. Добро аудио озвучение.

Автомобилът ще се шофира само събота и неделя, основно градско, и не в София. Извънградско ще се шофира по-рядко и с нормална скорост. Средно на година изминавам около десет хиляди километра.
Подготвил съм няколко въпроса, които ще резюмирам в отделни точки. Бих се радвал, колегите с  пряк допир до модела, да споделят мнения за атомобила, и отговори по въпросите ми.

1. Каква цена да очаквам? В момента нямам достатъчно пари за този автомобил. Имам 10 хиляди лева в брой, но без проблем мога да изтегля кредит от 30 хиляди, и да ги изплатя за 3-4 години без да си давам зор. Склонен съм да платя около 30 хиляди, ще стигнат ли?

 

2. Какъв двигател, според Вас, отговаря максимално на моите възможности и изисквания. Все повече клоня към 3.0 TDI. Винаги съм карал дизелови автомобили, но тук проблемът със струшките, честно казано ме плаши. А при бензиновите, някак не ми харесва идеята да шофирам сравнително нов автомобил, пък да доливам постоянно масло.

 

3. На каква цена излиза едно цялостно обслужване? Масло за двигател, масло за скоростна кутия, филтри, ремъци, ролки и водна помпа.

 

4. Какъв разход на гориво да очаквам при различните варианти на двигателя? Градско, извънградско, градско-интензивен трафик.

 

5. Quattro, да, не, задължително?

 

6. Намират ли се лесно алтерантивни качествени части, или тук важат само заводски препоръчаните?

 

7. Какви са Ви цялостните впечатления от автомобила? Возията комфортна ли е? Ускорението, усещането струват ли си?

 

8. Как се държи автомобилът по завоите? Вече имам горчив опит с един автомобил. Озовах се по таван, за щастие без последици за мен. Държа много автомобилът да е стабилен по завоите.

 

9. Очаква ли се през следващите шест месеца чувствителен спад в цените на модела?

 

Очаквам Вашите отговори и коментари. Благодаря на отзовалите се.

 

П.П Бих се радвал в темата да се обсъждат и конкретни обяви, които си струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзива. Тази тема съм си я поставил като отметка в браузъра, и непрекъснато с интерес следя за развитието й. Именно от нея научих за повечето неща които ми бяха "черна кутия". Пуснах нова тема за да резюмирам всичко до тук, и накрая да дръпна чертата и да събера две плюс две.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,с тези изисквания си направо за нова кола от магазина,а не за коли втора употреба.Няма как на кожен салон почти да няма следи от употреба и прочие,освен колата да е на 40-50000 км.но тогава и цената и ще бъде солена.Тези Аудита са си със скъпа подръжка и нямат нищо общо с Фордове,Пежо,Опел от тези години.Цените в близките 6 месеца едва ли ще паднат,цената е определяща спрямо състоянието и екстрите,но ти искаш да има всички екстри и да изглежда като нова,просто винаги ще си във най горния ценови диапазон.Хубави и перфектни,коли с много ектрри струват и доста пари.Успех с покупката колега и късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам искаш с ръчни скорости, което при 3,0 дизел е много рядко, даже не зная дали и има при А5. С твоето каране на година си за 2,0 тфси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,с тези изисквания си направо за нова кола от магазина,а не за коли втора употреба.Няма как на кожен салон почти да няма следи от употреба и прочие,освен колата да е на 40-50000 км.но тогава и цената и ще бъде солена.Тези Аудита са си със скъпа подръжка и нямат нищо общо с Фордове,Пежо,Опел от тези години.Цените в близките 6 месеца едва ли ще паднат,цената е определяща спрямо състоянието и екстрите,но ти искаш да има всички екстри и да изглежда като нова,просто винаги ще си във най горния ценови диапазон.Хубави и перфектни,коли с много ектрри струват и доста пари.Успех с покупката колега и късмет!

Привет,

благодаря за включването. Основният закон на пазара гласи, че търсенето определя предлагането, а не обратно. Та, всеки е свободен да продава автомобила си на каквато цена прецени. Дали ще го продаде, обаче е съвсем различен въпрос. Щом може моят 10+ годишен автомобил да има салон като нов, защо пък един 7-8 годишен автомобил да няма? Салонът е един от основите идентификатори, по които можеш да различиш, дали човекът, от който купуваш автомобила е мърляч, или има отношение към автомобила си като член от семейството. Относно екстрите. Не мисля, че искам кой знае какви есктри. Искам съвсем приемливо оборудване. Даже, голяма част от допълнителното оборудване е минус за мен. Визирам неща като "асистент за паркиране", "аистент за следене на платното", "автоматично регулиране на окачването", и други благинки, които лично на мен на се ми нужни. Относно падането на цената, доколкото разбрах, очаква се да излезе нова А5-ца, заради която, съвсем естествено е цената на по-старите версии да се понижи. Който търси намира, все нещо ще излезе. Я от тук, я чрез познати от Германия, все на нещо читаво ще попадна. Сегашният си автомобил го търсих и подбирах шест месеца.

Като гледам искаш с ръчни скорости, което при 3,0 дизел е много рядко, даже не зная дали и има при А5. С твоето каране на година си за 2,0 тфси.

2.0 TFSI би бил приемлив вариант, но доколкото разбрах, този двигател гори масло вместо бензин. Относно 3.0 TDI с ръчни скорости, има такива екземпляри, не са рядскост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, доста си претенциозен откъм изисквания, особено пък това за кожения салон. Повечето а5-ци са със спортни седалки, които при самото сядане почти няма как да не се отъркаш в страничната опора.

По принцип хич не обичам да коментирам финанси на други хора, но все пак... ти нямаш парите да я купиш, какво остава да я поддържаш(без да се заяждам с теб, искам да съм ти максимално полезен и ще ти отговоря на повечето поставени въпроси). Имай предвид, че съпътстващите разходи за тази кола в сравнение с пежото ти са в пъти повече. 

На така поставените ти условия кола под 28 000лв според мен няма как да купиш.

3.0 TDI е най-добрият вариант, казвал съм го много пъти. Щеше да е 2.0 тфси, ако не гореше много масло, но уви... Щом е 3.0 тди в тези години всички са quattro.

Разходът градско в София е между 10 и 15 според трафика, извънградско нормално каране по магистрала със 130-140 е 7л/100.

Обслужване е около 500лв. Щом търсиш ръчни скорости, масло няма да им сменяш. Гуми 1100-1400лв на 18 джанти. Каско 1200-1500лв. Данък в София за 3.0 тди е 400лв.

Според мен на такава кола алтернативни части не е допустимо да се коментират даже, примери доказващи го - бол.

Цялостните ми впечатления от автомобила са изключително добри, за мен това е страхотна кола. Много добра возия, дори и със S-line(сравнявам с предишното ми бмв е92) перфектно пътно поведение, ускорението ще ти се стори като на самолет, особено качвайки се от Пежо)

В следващите 6 месеца спад в цените е нормално да има, но в никакъв случай няма да е значителен.

Редактирано от 1948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, много благодаря за включването. Колата изглежда, много, много добре на снимки. Оборудването покрива напълно моите нужди. Единствено махагона малко дразни, и това, че не е S-Line, но това да е проблема. Жалко, че седалките не са снимани странично, където най-често се износват. Съдейки по качените снимки, салонът е повече от ок. Отново благодаря за обявата, ще видя дали мога да изпратя човек на място да я погледне. Сега видях, че свети "Check engine" индикатора, това не е на добре.

Редактирано от sdn90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, доста си претенциозен откъм изисквания, особено пък това за кожения салон. Повечето а5-ци са със спортни седалки, които при самото сядане почти няма как да не се отъркаш в страничната опора.

По принцип хич не обичам да коментирам финанси на други хора, но все пак... ти нямаш парите да я купиш, какво остава да я поддържаш(без да се заяждам с теб, искам да съм ти максимално полезен и ще ти отговоря на повечето поставени въпроси). Имай предвид, че съпътстващите разходи за тази кола в сравнение с пежото ти са в пъти повече. 

На така поставените ти условия кола под 28 000лв според мен няма как да купиш.

3.0 TDI е най-добрият вариант, казвал съм го много пъти. Щеше да е 2.0 тфси, ако не гореше много масло, но уви... Щом е 3.0 тди в тези години всички са quattro.

Разходът градско в София е между 10 и 15 според трафика, извънградско нормално каране по магистрала със 130-140 е 7л/100.

Обслужване е около 500лв. Щом търсиш ръчни скорости, масло няма да им сменяш. Гуми 1100-1400лв на 18 джанти. Каско 1200-1500лв. Данък в София за 3.0 тди е 400лв.

Според мен на такава кола алтернативни части не е допустимо да се коментират даже, примери доказващи го - бол.

Цялостните ми впечатления от автомобила са изключително добри, за мен това е страхотна кола. Много добра возия, дори и със S-line(сравнявам с предишното ми бмв е92) перфектно пътно поведение, ускорението ще ти се стори като на самолет, особено качвайки се от Пежо)

В следващите 6 месеца спад в цените е нормално да има, но в никакъв случай няма да е значителен.

Привет, благодаря за включването и отговорите. Относно финансите, отскоро получавам прилична заплата, преди това бях студент. Парите мисля да ги покрия с кредит. Правя си сметките, така че след изваждането на наем, сметки и кредит (бъдещ) да ми остават около 1000 лева на месец за спестяване, с които мисля, че мога да покрия евентуалните разходи по автомобила. Относно 3.0 TDI - подкрепям. Само да отбележа, че автомобилът няма да се шофира в София, регистрацията също няма да е софийска. Като гледам колко често се крадат коли в София, А5-цата и една нощ няма да изкара. 

 

 

Сетих се за още един въпрос.

Създава ли проблеми филтърът за твърди частици при този модел? 

Редактирано от sdn90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, много благодаря за включването. Колата изглежда, много, много добре на снимки. Оборудването покрива напълно моите нужди. Единствено махагона малко дразни, и това, че не е S-Line, но това да е проблема. Жалко, че седалките не са снимани странично, където най-често се износват. Съдейки по качените снимки, салонът е повече от ок. Отново благодаря за обявата, ще видя дали мога да изпратя човек на място да я погледне. Сега видях, че свети "Check engine" индикатора, това не е на добре.

Колата е на контакт и за това свети не само чек енжина а и други лампи.За махагона си напълно прав демоде е.А обявата беше примерна за критериите които имаш.В Германия можеш да намерих читави екземпляри които да си заслужават парите.Аз карам същия мотор само  че на А3 и е помпа дюза,а от обявата трябва да е коман рейл.Успех с търсенето и покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, сега видях, че е на скорост. Взех да затъпявам от ровене по обявите. Германия като че ли е най-добрият вариант за търсене на читави автомобили. Този определено ми грабна вниманието. Искаше ми се да е с Quattro, но както се казва, "квот такоз".

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложенито. Това е доста по-бедно откъм оборудване. Аз дори не виждам електрически седалки. Цветът също не ми допада, като цяло клоня към черен металик или бял металик. Останалите цветове са компромисен вариант. Определно първата обява ме грабна доста повече. В нея забелязах безключово запалване и още доста допълнения. Бих преглътнал махагона на екс. Ще видя дали имам познати близо до Schwarzenfeld, да направят една инспекция на място.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако толкова те дразни махагона (и мен ме дразни много) той може винаги да се смени след това. Не избирай колата по това дали има махагон или не. Има много по-важни критерии.

Коли се крадат навсякъде не само в София. Тук са най-много просто и за това бройката е най-голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около месец реших, че следващият ми автомобил ще бъде Audi A5.

Искам новият ми автомобил да притежава всички екстри, които имам в момента, като някои допълнения в плюс, няма да са излишни естествено. Основните неща на които сериозно държа са.

2. Електрически седалки с подгрев и памет.

5. Ръчна скоростна кутия.

Може би най-дългия пост в раздела. Поздравления....

Най-скъпите екстри в един автомобил са мощен двигател и АСК. В този клас и Ауди .. автоматика си е задължителен. Това е мое мнение, разбира се. Съветът ми е да пробваш автомат ... и едва ли ще помислиш за ръчка. Електрически седалки с памет ще ги ползваш само първия месец ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ми остават около 1000 лева на месец за спестяване, с които мисля, че мога да покрия евентуалните разходи по автомобила.

Извини ме че се яключвам офтопик.

Подобна кола изисква, като сметнеш обслужване, тук там някой ремонт, гуми, каско, данък, го, гараж, автомивка, течност за чистачки и тн само за да стъпуи на улицата легално и гледано около 500лв месечно. От там на сетне е горивото, както и вноска по кредит.

Казвам ти го от опит.

Само вноска по кредит за 30 000 лв без обезпечение, за 3г ти е грубо 1000лв месечно (годишна лихва 7%). Плюс онези споменати 500лв, помисли си добре дали колата която ще караш по 10 000 km годишно заслужава 1500-1700 лв месечно?!

За да не кажеш че говоря глупости :

Комплект зимни и комплект летни 245/40/18 хубави са 3000лв.

Гараж с охрана 60лв месечно -720 годишно

Каско за 30000 е 1500

Данък 400

ГО 250

Автомивка 2 пъти месечно 30лв

течност за чистачки 10лв

Обслужване от-до е поне 1000лв, не 500. (2.8 дърт в6 98' му е толкова с читави части и труд астите само са 700лв)

И до тук за първата година си дал освен за покупката и едни бързи 7000, а със сигурност, ако си такъв педант ще излезе още нещо, щото няма как да хванеш всичко.

Пиши ги 8000 и колата 30000 общо 38000

Тея разходи за масмо и филтри за 5г ще ти сложат още поне 500 лева, автомивката, паркинга и каското още едни 8000 за 5г период.

Демек разхода по тая кола ще е близо 50 000 лв в рамките на следващите 5г.

Прави си сметката дали няма нещо шо-смислено за което да си дадеш парите.

Говоря ти от личния си опит, завършил скоро студент със сносна заплата, пред същата дилема. Като си направих сметките и се допитах до няколко човека с коли на по 5-6 години за подобна цена.

Покупката е лесна, поддръжката е скъпа. Нищо общо няма с пежо (две такива имах, 106 и 306).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Покупката е лесна, поддръжката е скъпа. ....

Общо взето това важи за всички съвременни коли в този клас ...

Аз като водя разговори на тази тема, получавам два отговора :

1. Един живот имам. 2. Мъртвец разходи няма.

Затова решението е намерено отдавна от автотъргашите .. Купуваш що годе запазено. Караш максимум две години и продаваш ... Скъпи ремонти не правиш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект зимни и комплект летни 245/40/18 хубави са 3000лв.

Гараж с охрана 60лв месечно -720 годишно

Каско за 30000 е 1500

Данък 400

ГО 250

Автомивка 2 пъти месечно 30лв

течност за чистачки 10лв

Обслужване от-до е поне 1000лв, не 500. (2.8 дърт в6 98' му е толкова с читави части и труд астите само са 700лв)

И до тук за първата година си дал освен за покупката и едни бързи 7000, а със сигурност, ако си такъв педант ще излезе още нещо, щото няма как да хванеш всичко.

 

Не че нещо ама тази част ми се вижда силно преекспонирана!

 

Комплект зимни и комплект летни 245/40/18 хубави са 3000лв. (да приемем,че е с летни гуми,който имат живот още 10.000км тоест първата година купува само зимни)

 

Гараж с охрана 60лв месечно -720 годишно: (тази опция при А5 задължителна ли е?По добре да си доплатя за по висока оценка каско ако не ме задоволява и да я вземат после ще ми я платят.Може и да има друга презумпция гаража и да съм в грешка.

 

Автомивка 2 пъти месечно 30лв (в София давам за вънка/вътре 15лв. ако сам си я мия на 5 minutes ме е срам да кажа за колко успявам.Аз лично сам предпочитам да си я мия по доволен съм)

 

Първото и може би единствено обслужване ще му е на човека с тия 10к км. на година.

 

Тоест на старта ще трябва да поналее здраво.

 

И пробвай автоматика много по добре е!!

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, достатъчно хора прокоментираха.

Момчето като гледам е 93-94 набор, взел заплата 2000 в НР (примерно) или някъде като програмист и решил да се обзаведе с пичкарска кола.

Наляхме му достатъчно информация, ако не е тъп да се сети че кола като Ауди за цена от 30+ хиляди не е хапка за всяка уста.

Ако няма разум, ще я вземе, ще псува по Ауди че са кенефи, ще се види в чудо от банката и сервиза, а мама и тати ще му пилят на главата що като взима толкова пари не им помага, а иска той пари.
Рано или късно ще загрее че не е за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно сега е момента и според мен.......Иначе по принцип с този пробег е по-добре към дизел да се насочи-2.7 или 3.0 TDI...Но задължително с доказан пробег ако е възможно. Най-големият пазар за коли втора ръка се провежда в Холандия....ако имаш възможност събирай 2-3 приятели шофьори...пускайте си отпуските и на пътешествие....Не си купувай А5 от България.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има някои важни моменти,с които трябва да си наясно.

Аз съм минал по твоя път, но с А6-ка - за 27 хилки взех А6 пълен sline на 148 хил. км реални (проверено в ауди), произв. средата на 2008, първа рег. 2009, черен кожен салон, 19ки джанти и разни други екстри, блутути, цветни навигации и кви ли не други щуротии, но трябва да си готов с парите и да си бърз при огледите.

 

- имай парите в наличност, изскочи ли оферта трябва да си бърз (капаро, ако е въпрос на седмица-две за цялата сума)

-гледай да е от последните произведени от конкретния модел (може да намериш от кога до кога се произвежда определена модификация)

-вземи някой разбиращ с теб като идеш на оглед

-и все пак е въпрос на късмет

-купуването на машината е само началото, поддръжката си е солидна, особено ако се поддържа в официалните сервизи

 

При мен точно така се получи, нямах парите, имах желание да взема точно тази модификация, всеки ден следях какво излиза из бг автосайтовете. В момента в който ти падне пред погледа предполагаемия екземпляр- действай!

Тва е...всичко останало е вятър работа.

Редактирано от trackersoft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най точния отговор го даде Нервака,което си е самата истина,тези коли са със скъпа подръжка и обслужване и преди да се закупи трябва да се помисли оправдано ли е всичко това при положение,че няма да се кара толкова много за около 10000км на година,а те разходите си вървят,минава време ще се обезцени малко и.т.н.ако закъсаш за пари ще искаш да я шитнеш но във високия ценови диапазо не се продават лесно и бързо коли,защото и техните купувачи не са много.Колега долу горе така стоят нещата,ние не искаме да те разубеждаваме в твоите намерения за този автомобил,но си помисли добре,оправдано ли е това с кредита за една кола,все пак не е някаква смешна сума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, 

 благодаря на всички, които отделиха време, и споделиха мнения, опит и дадоха конкретни отговори на въпросите ми. Оценявам го високо.

Сега по същество. За мен покупката на този автомобил не е скъпа прищявка за превозно средство което да ме транспортира от точка А до точка Б. За мен това е страст, да усетя как в един момент мечтите от дестството се превръщат в реалност. Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му. Моите мечти не са големи сами по себе, те са разделени на малки решими стъпки. Като дете мечтаех за две неща. Един ден да стана програмист, и втората, да усетя чувството да шофирам красив автомобил, автомобил който да послужи като подарък от мен за мен, за целия положен труд, изкачените стръмни стъпалца, с цената на част от мен. Е, първата ми мечта се сбъдна преди около две години. Продължавам да катеря стъпалцата, и всеки ден уча нещо ново, изграждам характер и опознавам хората и света около мен. Не целя да закупя този автомобил като средство "пичеловка", една ми стига на главата. Вариантите пред мен са два.

Вариант 1. Купувам си автомобил, и след 20 години (живот и здраве) осъзнавам колко глупав съм бил на младини.

Вариант 2. Купувам си жилище в София, и след 20 години (живот и здраве) осъзнавам колко глупав съм бил на младини.

 

За момента везните силно клонят към вариант 1.

Предварителните сметки изглеждат по този начин.

Автомобил Audi А5  - 30000 лв.

Данък (регистрация Т) - 230.63 лв.

ГО - 200 лв.

Винетка - 97 лв.

Екотакса и регистрация - 400 лв.

Докарване от Германия - 800 лв.

Обслужване - 1000 лв.

Автокаско - 1500 лв.

Гуми - 1500 лв.

Непредвидени ремонтни дейности - 3000 лв.    

Общо - 38727.63 лв.  

- Незадължителни на първо време 6000 лв. (Автокаско, гуми и непредвидени ремонти)    

32727.63 лв.           

 

Наем и сметки - 400 лв.

Кредит (бъдещ) - 750 лв.

Цигари - 150 лв.

Транспорт - 100 лв.

Гориво - 150 лв.

Месечни - 500 лв.

Заведения - 100 лв.

Дрехи - 100 лв.    

Общо - 2250 лв.

 

Ще помисля много добре. Благодаря отново на всички за помощта.

Редактирано от sdn90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...