Jump to content

Душегуб .. Помощ!?


Николай_

Recommended Posts

Здравейте колеги, става въпрос за така нареченият Душегуб А6 2.5ТДИ 98г. 150к.с. От скоро съм собственик на това "чудо" и в чудо се видях с него. С две думи, колата отказа да пали - често срещан проблем при тези двигатели, съдя по това което изчетох във форума, а не от личен опит.За идентични като моя проблем има много изписано, но проблема е, че аз не знам от къде да започна, не ми се е налагало да ремонтирам дизелов автомобил, фен съм на бензиновите и само такива съм имал досега, но поради куп причини така се случи, и ... :) Та колата я взех в движение, добре работеща за дизел, но за мен. Малко шумна при студен старт, но след 10 мин. мърка като котенце, вървежа не беше нещо особено, очаквах повече за този двигател. Още на първия ден забелязах и първия проблем: след като колата загрее над 70-80 градуса трудно пали, сутрин се възпламенява от един оборот. Казаха ми акумулатора ми бил слаб, да съм сложил нов, е сложих, проблема остана, почнах да не му обръщам внимание ... до след някой ден когато не поиска изобщо да запали ... казаха ми малко ми била нафтата, трябвало под 1/3 да не е, да сложа още нафта и да въртя докато запали, трудно подкачвала, но да не се отказвам, хубаво колата запали с 300 зора викам си, алелуя къде е бил ключа от бараката, и така още ден два и установих, че при стръмно изкачване започва да мирише на нафта(явно като колата види зор), разгледах я обстойно по двигателя, но така и не забелязах от къде е проблема .. оставих го за по късен етап ... реших да я засека горе - долу какъв разход ще ми даде ( чудовищен 14-15/100).. викам хайде на тая цена на дизела не е бог знае какво ... обаче, до след някой ден докато не паднаха температурите, и се започна пак с главоболията: при студен старт сутрин започна да влиза в авариен режим, светват всичките индикаций за скоростите в червено ( колата е автоматик с типтроник) и не може да се форсира, налагаше се да я изчаквам по 10 мин да загрее и да я паля по няколко пъти докато се оправи. Викам си .. студеничко е -10/ -15 градуса, сигурно замръзват пустите скорости, и така продължих да и се моля всяка сутрин в продължение на няколко дни, температурите се покачиха с десетина градуса, но проблема си остана ... и хайде при майстор на скорости, обяснявам му аз проблема и той ми казва, че не е редно да е така и не е от студеното време. Не можа да погледне за какво става въпрос, друг ден трябваше да дойда, знаете ги майстори все работа имат .. попитах го дали може нещо да стане ако карам така няколко дни, защото колата ми трябваше .. каза нямало проблем. Продължава аз да си движа с този проблемен "тип" докато преди няколко дни не си тръгвам от работа и мръсника не иска да запали пак, сутринта му нямаше нищо на негодника .. и сега вече шах .. въртя въртя въртя не иска и не иска, падна акумулатора, викам аз приятели ток да дават, телефони пак звъня, съвети искам от този - онзи ... но на камък ударих този път ... това стана в дните когато точно беше най студено -17/-18 градуса ... всички на едно мнение - нафтата замръзнала, много е студено - нафтата боклук. Ок ... викам аз майсторчета да я палят, спрейове вадят някви, пръскат, и хоп отима признаци на живот, след 5 мин. драгстера запали с облаци дим... аз доволен та доволен, казаха ми да я изчакам да загрее хубаво и тогава да я карам за да се размръзне нафтатата.. ок, чакам си аз, колата отново и в авариен режим .. и така 15 мин, и пак изгасна говедото ... ? звъня пак аз на майстори, идват отново и повтарят процедурата ... пак запали след 5 мин. мъки ... о боже какъв късмет си викам аз :D но има няма 3-4 мин. пак умря ! След многократни опити така и не се получи, майсторите ми предложиха вариант да ми сложат шише с нафта като го вържат директно преди горивния филтър, та за да мога да си прибера колата и да изчакам пролетта за да и се порадвам. И така монтират те тръбички, шишета и т.н. и започват да я разпалват отново, десетина минути резултат няма .. много въздух имало, бавно щяло да стане, Ок ... но ... и след 30 резултата същия.. ?? нямало да запали ... ГНП - то не качвало гориво или нещо от сорта ... електрониката му бил проблема , дефект по рождение им било на тези двигатели. Пратиха ме при майстор който щял да ми отстрани проблема срещу 200 лв. но преди да отида реших да се поинтересувам първо, почетох доста тук както и в чичо гугъл и нещата се навързват от пръв поглед ... но дали е така. До колкото разбрах, целия цирк е за един изгорял транзистор който се заменя, но въпроса е защо е изгорял ? .. По това от което прочетох гори от проблем в механичната част .. тоест и да ми презапоят друг, проблема пак ще се появи или пък изобщо няма да се отстрани. Стигнах до извода, че трябва да се свали ГНП-то и да се качи на стенд за да се види дали е читаво въобще и тогава да се види електрониката ... това са някакви мои виждания, може и да бъркам ... за това и пиша тук. Но и дали изобщо в ГНП-то е проблема, дали майсторите са си свършили добре работата със запалването и дали по горе описаните проблеми са свързани помежду си ... ? Ако можете да ми дадете съвет от къде да започна, защото ми е писнало от "майстори" всеки ти казва различна версия на случващото се ... и евентуално да ми предложите човек който може да ми обърне внимание на ГНП-то(ако е от него разбира се), доколкото разбрах трябва да си се пипне от човек който знае какво прави. Благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

за жалост не са ми я подарили, колега ...

и да, знам как се използва

само не знам защо веднага с лошо, ако не искаш да помогнеш, недей, но все си мисля, че негативните коментари са излишни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение!

 Скорости за ремонт.

Помпа и дюзи за ремонт. Транзистор и авансатор, клапан за дебит, гарнитури.

Поверка на компресия, смяна филтри, чистене резервоар, маркучи за смяна, клапан на филтър и гумичка смяна.

Даже съм убеден , че и валове и кобилици са за смяна....

Ако искаш да караш това те чака, ако не на части или Надин.

Дано не съм те засегнал...Но минах по този път.

 

П.С. и подгревни свещи сваляне и проверка.

 Но се късат при сваляне.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да съм с лошо. По всичките ти въпроси има писано, админ съм на друг форум и това ме дразни, когато някой има проблем и не си прави дори малкия труд, докато седи на топло, да посегне и натисне няколко копчета, та какво остава да се завре между железата и маслото, след като му се обясни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя беше съгласен да понесе всички мъчения....само да не го давам на Надин....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата освен за свещите,защото не е задължително да се скъсат,но вероятноста клони към 100%.Като те слушам за да стане този автомобил като хората ти трябват грубо едни 4-5к лева.Грозни цифри,но това е истината.Душегуба си иска неговото и задължително сервиз в който знаят какво правят!Успех :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен няма смисъл да градиш върху нездрава основа. Въпрос на време е "къщата" да се срути напълно, а и това не е мотор, в който си заслужава да вкарваш толкова пари. Аз имах Душегуб във версията 180 коня, съответно и доста от проблемите, които си изброил. Реално можех да ги отстраня всичките. Решение има и за твоите, но финансовия еквивалент може да надхвърли значително първоначалната придобивна стойност на колата. И най-лошото е че дори да съживиш мъртвеца, няма никаква гаранция че след 6 месеца няма да имаш нови проблеми.

Според мен разкарай този мотор - нито е икономичен, нито върви, нито е надежден и сигурен, нито доставя някакво удоволствие от шофирането, нито ще е "благодарен", за да си заслужава всичко това.

Ако я пуснеш на безценица може да се продаде. Моята я продадох на много ниска цена и съответно на огромна загуба, но се намери човек. За всеки влак си има и пътници. Особено пък някои заблудени "майстори", които си мислят че ще я поправят, ще я продадат после и ще изкарат някаква голяма печалба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НекоЙ хора получават бан за такива мнения да не си с връзки :hilezh:

По темата няма кои да купи душегуб  еле па в тва състояние  освен за 1000 лв пара...

Варианта е да се закачи и да се види чете ли се помпата  ? ако не да се свали електрониката  и ремонтче...Покрай не я има едни "жички " изпичат се и окъсяват...... За 200 лв има кои да ти я направи но няма кои да ти я свали и качи или поне не и такъв с по пет пръста на ръцете :unsure:

Общо взето ако се прави може би е добре да я свалиш цялата за профилактика...

Тръгнеш ли по тоя път се подготви психически и финансово    щото накрая теглиш чертата и някак цифрите не кореспондират с "автомобила"..

Закрепи помпата и я махай ще си направиш услуга вероятно

Редактирано от arbiter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и някой друг след това да пише, че е взел 2.5 ТДИ и не може да пали :hilezh: :hilezh:  Мисли и за форума, не трябва толкова да се повтарят темите :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отказахте колегата. А уж сме форум да си помагаме :hilezh:  Колегата "л0Шданчо" можеше да изкара някой лев за труд, и да помогне на колегата с съживяването на колата, все пак има стаж. Момчето само части ще си купи. Ама уви, повече няма да влезе във форума момчето :lol2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как ще стане това, ако колата е прехвърлена и е минато през нотариус? Малко невероятно звучи! По-добре да я стегне /ако има пари/ и да си я кара. И да я хвърли, и да си купи друга кола, няма да му излезе по-евтино!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по-добре да си я преправи с 1.9 двигател и да не се занимава със стария китук. Колата ако е куатро е още по-добре и на мен лично би ми дало стимул да я правя. Хубавото е че душегуби по моргите има да ги ринеш с багер :D Поне за скоростите ще му е по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал е А6 Quattro, значи не е мултитроник. Мисля че самото въртене е оказало голямо влияние на ГНП-то. Навсякъде пише да не се претоварва. Невървящо 2.5ТДИ е с проблеми, ако всичко му е наред, върви доста приятно и няма място за сравнение с 1.9.

Сега към проблема. Сервиз, където знаят какво правят е най-важно. Там вече има варианти за решаването на всеки един от тези проблеми, но комплексно няма да е евтино! Определно трябва да се види защо колата пали толкова трудно. Може да са свещи, реле, въздух, или самото ГНП. Сменял ли си нещо по колата(ремаци, филтри, масла)? Разхода 14-15/100 + невървеж + трудно палене звучи стабилно на валове и кубилици.

Малко цени:
1. ГНП от 200 до 2000лв ремонт. Втора ръка около 300-500лв, но не се знае какво състояние ще е.
2. Валове + кубилици + повдигачи и т.н. около 2000лв.
3. Скорости втора ръка или ремонт - unknown(тук нека другите да се включат)

4. Първоначално обслужване ~1500лв, като задължително трябва да се семни филтъра на картерните газове с пластмасов.

Ако не си готов за тези суми, значи си сбъркал колата. Тея коли не си знаят километрите и естествено почват проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, чакам днес един майстор да я закачи на компютър и да види за какво става въпрос... ако покаже изобщо нещо ... по думите му проблема е бил в електрониката на ГНП и можел да го оправи .. от всичко което сте ми писали ме отказахте да я карам тази кола .. страх ме хваща само при мисълта :D ще я разкарвам ... има ли вариант ако този майстор пипне тази електроника, колата да запали или ще трябва и ГНП да ремонтирам ? Мисълта ми е да я запаля и да я разкарам на момента ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...