Jump to content

Купих си А4


NITRO1

Recommended Posts

Колеги, не знаех къде да постна темата, но понеже се пръскам от кеф и реших да се похваля тук. Купих си А4 Б7 1,8 Т куатро 163 коня бензин. Колата много ме радва, цената ми дойде малко височка, но се надявам да се слушаме в близките няколко години. Повечето от вас са чели няколкото ми теми в които се двоумях между Е класи, А6-ци, А4-ки и накрая направих избора си.Очаквах с това куатро, тъй като бях чел доста мнения тук из форума , колата да е мудна......реално има еластичност, но не е каквото очаквах като за 163 коня.Звука е добър и след днешното каране и намерих и няколко минуса спрямо вечната здрава. Б7-цата вози по-дървено и вътре позицията на седене ми е доста по-ниско а а оттам и малко по-неудобно.Самата кола и тя е малко по-ниска и не виждам много ползата от куатро и ниска кола но това предстои да се види.Та с две думи щастлив съм че се ъпгрейднах. За съжаление снимки няма д амога д акача защото има няколко козметични забележки но доста дразнещи и са трябва да търся някой добър бояджия да видим какво ще я правим. Едната от тях е че по предния капак , точно там където слиза към решетката има като отлюспено от лака, предполагам са камъчета които с ахвърчали от предните автомобили. Ще търся тук из форума инфо какво и как се поддържа на куатрото и на колко километра се сменя маслото по дифовете, че на бившия вече собственик в Порше му казали че маслото не се сменя, а само се долива.

Изникват и доста въпроси по няколкото копчета на смаото табло има едно с гаечен ключ и още няколко други и каква им е функцията. Незнам и при какъв режим на ЕСП бутона да карам - включен или изключен?И кога е включен, когато на таблото се появи оранжевия знак за ЕСП с автомобила или не?Доста въпроси. Не останах с впечатлението да гори толкова много бензин колкото очаквах, днеска я карах към 300 километра и чак ми стана интересно да следя моментния разход и как се мени.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще потърся а темата я пуснах колото да се похваля ........................................    и да споделя радоста си тук във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито. :zustimm: Взел си добра и рядка кола. Аз карам същата но не е quattro. Ако те интересува нещо питай .. Има си някои дразнещи неща но е изненадващо икономична. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, взел си последната здрава дето се вика.От тоя модел нататък, избора на двигатели при ВАГ е тегав.

ESP е изключено когато лампичката свети.При всяко запалване се занулява и се включва по подразбиране.

Наистина си уцелил рядка модификицаия...1.8Т+куатро в Б7.Не вярвам да е мудна, предполагам след 2000 оборота се усеща шут.Ако не то, може да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланията колеги, МММ1 би ли споделил кои са дразнещите неща? Колкото до шута има го още на около 1700-1800 оборота.Но вчера като я взех от страх да не се прецака нещо 300 километра докато се прибера съм я карал до две хиляди оборота :hilezh:, само едно изпреварване направих с мръсна газ и наистина си ускорява добре но не е самолет, може би и куатрото "взима" от мощността.

Сега търся майстор за газовата уредба читав в Ловеч или Плевен.

Чипа знам че не е редно, но може ли да се постави след монтажа на ГИ, ако предварително кажа на майстора да остави "запас" да кажем по голям изпарител и т.н? Колко е цената на чипа и с колко ще се качи мощността?

Къде да търся ВИН декодер за да видя какъв ми е кода на мотора и как да разбера колко масло събира с масления филтър и на какъв интервал да го сменям. Продавача каза, че колата сама си решавала кога да се смени маслото, като на таблото се изписвало някакво съобщение, но на мен не ми се иска да чакам в последния момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомена Ловеч...ако си от Ловеч,можем да обменяме опит :hilezh: Макар,че аз съм с друг мотор.Честито и много безаварийни!Относно маслото...не чакай да ти напомня...защото най-често интервала за смяна е над 10к км.

Редактирано от DimitarBT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, NITRO1 написа:

 МММ1 би ли споделил кои са дразнещите неща?

Сега търся майстор за газовата уредба читав в Ловеч или Плевен.

Къде да търся ВИН декодер за да видя какъв ми е кода на мотора и как да разбера колко масло събира с масления филтър и на какъв интервал да го сменям. Продавача каза, че колата сама си решавала кога да се смени маслото, като на таблото се изписвало някакво съобщение, но на мен не ми се иска да чакам в последния момент.

За мен са дразнещи, за теб може би не ... След време ще разбереш ...

Кодът на двигателят ти е BFB. Събира 4л масло. Аз го сменям на 10-12 000х.км, или 1 година.

Покарай колата на бензин да разбереш какво си купил :razz:. Не бързай веднага с това газово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе май доста ще трябва да почетеш. Колата е супер, отдели й малко време - заслужава си.

Преди чип и газ си направи хубаво обслужване. Ако така е сменяно маслото ти препоръчвам да свалиш картера и да го измиеш - евтина процедура, за която колата ще се отблагодари.

Теоретично може да сложиш чип след газ, но трябва да разчиташ на съвестта на майстора....досега не се е получавало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата започна да прави и първите магариЙ, днес в КАТ не можа да запали.След петото въртене запали. Като завъртя ключа се чува нещо като "Пзззззззззззззз", не иска да захапе. Веднага се обадих на майсторягите и те предположиха стартер или бендикс, незнам кое точно може да е утре влиза в бокса. Както казват по Лондон ..................Deamned..............

DimitarBT, не съм от Ловеч но може да направим някоя мини сбирка.

МММ1 Мерси за инфото. robobug засега чипа остава много на заден план, че има други по-належащи работи и разходи по колата.

Не ми стана ясно тоя чип на каква цена е читав и с колко ще вдигне мощността?

А че имам да чета относно експлоатацията на колата то е ясно.

Само да питам глупав въпрос трябва ли като съм дал на контакт педала на съединителя да е натиснат, или пък след като дам на контакт да изчакам 1-2 секунди и тогава да въртя ключа, едно френдче предположи че колата може фабрично да е имала някакви защити и да пали само при това условие, но след този шум аз самия съм почти сигурен че е стартер или нещо свързано с него.

P.S. Леко допълнение - може ли гаражен майстор да ми смени маслото, нужно ли е да ходя в Ауди за тази процедура, трябва ли да се нулира нещо или ресетва след смяната? Знам, че е добре но трябва ли да му слагам маслото което брандирано с Ауди емблемата или просто да си взема Кастрол или Кроон 5в40? За да избегна плащането само заради марката?

 

 

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пали и без натиснат съединител, поне колата на дъщеря ми, която е със същата конфигурация като твоята. Най-вероятно имаш проблем със стартер/бендикс. Иначе поведението на колата е отлично, въпреки че е с ниско окачване няма никакви проблеми зимата, включително по планински пътища с доста сняг. Ако до сега не си карал quattro първото усещане е, че ускорява по-бавно, но всъщност не е така ако гледаш километража и колите отзад :) . Просто всички коли с quattro  ускоряват някак, как да кажа - по плавно като усещане. Този двигател (BFB)  се газифицира лесно, в случай че размислиш. Поддръжката на модела не е скъпа, важно е да караш с хубаво масло и филтри. Окачването е здраво, първоначалното обслужване не е много евтино (ремъци и ролки) ако го правиш с части от Порше, но пък им дават следваща смяна на 180 000км или 6 години. Общо взето комбинацията ръчна скоростна кутия +  quattro + 1.8T  е отлична.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI ще се слага газ, по принцип карам по 20-40к. на година, вярно е че не е чак толкова да гори колкото си мислех преди да я взема но на извънградско, градско ще е по-различно та от тази гледна точка ще се слага газ задължително.

Има нещо вярно за куатрото, като че ли колата е по-плавна, въпреки че точно този модел с точно този двигател без куатро не съм карал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да вземеш частите за ангренажа оригинални, например от Райно. Чипа не би трябвало да е скъп, защото е само софтуерен. Честито.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери си един свестен човек да я обслужи тая кола-ангренаж комплект,масло,филтри и т.н.,като с тея неща не прави компромис-вземи добри марки.

@robobug ти спомена да се свали и измие/почисти/картера,също и цедката на маслената помпа.

Мотора е хубав.

Незнам с какво окачване си/1ВА или 1ВЕ/,но и с двете не е проблем зимата в снега.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, ангренажния ремък респективно ролка(и) са сменени преди 6 !!! години, само че колата е минала оттогава 65к.км. Аз мисля да го сменям за да не рискувам.Кажете трябва ли и водна помпа да се сменя при смяна на ангренажен комплект и какво още друго като цяло? Самата водна помпа има ли към нея разни допълнителни гарнитури или нещо по-особено? При смяна на масло трябва ли да се сменя и пробката?  Мисля да сменя и другия ремък освен ангренажния, ролките мисля са две.При самата смяна на ангренажния комплект освен механическата работа, трябва ли нещо да се нулира/ресетва по колата. За маслото вече разбрах , че трябва да се нулира компа. Ако не ги сменям ангренажните неща в Ауди официален сервиз, но частите са гарантирано качествени, какъв е пробега, който е допустим за тях и като време пак ли е на 4 години смяната?

P.S. Сега се сетих за една благинка, която не намирам по колата а именно круиз контрол.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй,водна помпа с метална перка сложи.

Тея консумативи може да си ги поръчаш от @Raino

Ако не си наясно потърси сервиз,не е задължително фирмения на Ауди/ФВ.Само незнам с кои части ще искат да работят.

Във Плевен имаше някакво момче,което е на ти с ВАГ.

Зануляването на инспекцията е най-лесната работа,другите неща са по-важни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги пак няколко въпроса. Четох книжката и документацията към колата но не можах да намеря инфо за тези неща или не търся както трябва.

1. Как се пускат халогените, тези които са в бронята кръглите - колата трябва да е на къси за да работят и те или?

2. Как и откъде да си настроя дневния километраж - примерно искам да видя колко километра реално ще мина с една бутилка газ.

3. Имам още два оригинални ключа, обаче като натисна за отключването мига едно малко червено диодче (явно батерията е изтощена), иначе и с двата отключвам колата от бравата на шоф. врата и паля колата, но трите бутона които са и на двата ключа не работят. Въпроса ми е за да проработят трябва най-вероятно батерията да се смени - във Ауди ли д аходя или може и обикновен автоключар да свърши тази дейност? След , като се смени барията трябва ли да се програмират наново ключовете или няма нужда за да изпълняват всичките си функции?

4. Имам измиване на фаровете - как се пуска това нещо и откъде взима течността от тази за чистачките ли?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, NITRO1 said:

Колеги пак няколко въпроса. Четох книжката и документацията към колата но не можах да намеря инфо за тези неща или не търся както трябва.

1. Как се пускат халогените, тези които са в бронята кръглите - колата трябва да е на къси за да работят и те или?

2. Как и откъде да си настроя дневния километраж - примерно искам да видя колко километра реално ще мина с една бутилка газ.

3. Имам още два оригинални ключа, обаче като натисна за отключването мига едно малко червено диодче (явно батерията е изтощена), иначе и с двата отключвам колата от бравата на шоф. врата и паля колата, но трите бутона които са и на двата ключа не работят. Въпроса ми е за да проработят трябва най-вероятно батерията да се смени - във Ауди ли д аходя или може и обикновен автоключар да свърши тази дейност? След , като се смени барията трябва ли да се програмират наново ключовете или няма нужда за да изпълняват всичките си функции?

4. Имам измиване на фаровете - как се пуска това нещо и откъде взима течността от тази за чистачките ли?

4. Имам измиване на фаровете - как се пуска това нещо и откъде взима течността от тази за чистачките ли?

честито-трябва да си с вкл фарове ,като миеш предното стъкло  се мият и фаровете но не е продължително както при преднодно стъкло на някакъв период от време се активира,също така кодинга на централ електрик трябва да е кодиран на xenon ,ако не е няма да тръгне никога помпата коята ги управлява,помпата е много мощна има голяма консумация на течност,ако имаш датчик за ниво на течноста за чистачките,като намалее течноста до определено ниво ,пръскалките на фаровете спират да деистват докато не долееш,това е с цел винаги да имаш за предното стъкло,дано да съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1: Когато си на габарит дърпаш врътката към теб и пускаш халогените.

Пръскалката на фаровете работи само когато си на вкл.къси светлини.

Задържаш лостчето за измиване на стъклото за около 3-4сек. и автоматично излизат пръскалкате за фара.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...