Jump to content

Audi A8 D2 4.2 Quattro - мнения


Recommended Posts

Здравейте, понеже скоро мисля да сменям мерцедеса (w202d) с ауди а8 д2 4.2 бензин/газ куатро (автомат) 300+ коня 2000-2002 година, искам да чуя мненията ви за него.

Проблемни коли ли са? да не стане така, че да не излизам от сервиза на комшията...

Толкова ли вървят колкото реват?

Понеже гледам в мобилето, че има и такива за 3-4 бона, искам да попитам на каква долу горе цена трябва да си я взема за да е читава, в това число и парите които трябва да отделя за смяна на всичко което трябва да се смени при покупката на кола 2ра ръка?

Наистина ли с ръчни скорости вървят повече отколкото с автомат понеже бил стар?

Няма да имам проблеми зимата нали? понеже с тоя мерцедес тая зима си скъсах нервите.

Ако стане така,че трябва да събирам едни 15-20 бона...по-добре VW Touareg 4.2 2003-2005г. бензин да си взема понеже и в него съм се загледал.

Редактирано от kostadin_georgiev90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей ,

 

Тези коли са бая скъпи за поддръжка. Само смяната на масло и ремъци е над 1000 лв. Смяната на маслото на автомата е към 500 лв. Данъка и той е 400 лв. Имат чест проблем с блорирали вихрови клапи, който може да се оправи, освен ако не са тоталка. Другото често и доста скъпо ремонтче са обтегачите - чупят им се пластмасовите банани и си евава мамата - ремонта е бая скъп, оригинални са към 3000 лв. Това не може да се диагностицира, освен ако не се чува притракване при палене на студено. Тогава директно я подминавай колата. Като я купиш, е препоръчително да смениш всички свещи, бобини и термостат за да е сигурно, че всичко ти е ок. Окачването е здраво, но се износва и ако се наложи ремонт, също е много скъпо (по 4 носача на колело са).

 

Цената в случая не ти е критерий. За да купиш такава кола, трябва да имаш човек с компютър, който на място да направи диагностика, след това да покарате поне 30-тина мин и пак да направи диагностика да се види какви грешки набива. Иначе и за 20 000 лв можеш да си купиш гроб.

 

С ръчни скорости вървят повече, но чак пък бая .... автомата ти дава един комфорт, за който с ръчни скорости можеш само да си мечтаеш.

 

Автоматите също са скъпи за поддръжка. Много е важно да е по-новата версия на автомата с "S" режим, има подсилена конструкция и като цяло е по-надежден. Трябва да следиш как сменя скорости, дали не буксува и дали не се чуват разни странни звуци при смяната на скорости, което трябва да става плавно и почти неусетно.

 

Зимата колата е чудовище - единствения начин да заседнеш е да ти клекне по корем, иначе издрапва от всичко! На сняг и дъжд е супер стабилна, като залепена за пътя .... абе куатрото просто мачка!

 

Най-трудното е да намериш запазен екземпляр, тъй като са стари коли със скъпи ремонти и на хората не им се занимава много да ги ремонтират. Така че е нормално да изсипеш няколко хиляди лева в поправки след като я купиш. Но удоволствието, което доставя такава кола, ще ти се отплати.

 

Мотора е много лесен за газифициране.

 

Никога не бих избрал туарег пред д2 ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правих същото проучване , но за А6 C5 4.2. Колегата много добре е обяснил всичко , само искам да вметна за обтегачите на веригите на разпр. валове : Могат да се хванат на диагностика , като се гледа какви отклонения дават. 

 

Ако си от София , отиваш на диагностика в D bros и разбираш тая кола бива ли я или не. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 minutes ago, JusttRelaxx said:

Ако си от София , отиваш на диагностика в D bros и разбираш тая кола бива ли я или не. :)

+1, там са хората, които ще ти свършат отлична работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаят им кътните зъби.

Моята я купих от Любо (личната му), която е най-гледаното А6 C5 4.2 на света и искам да ти кажа, че ако попаднеш на добре гледан осмак, само усмивки и удоволствие ще ти доставя:)

 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, наистина от малък си мечтая за тази кола и много бих искал да намеря запазен екземпляр, но доколко е възможно това да стане в мобилето не знам...

Значи ще гледам да отделя едни 7-8 бона за колата и още 5000 за поправки и смяна. Повече не знам как да дам за кола на 15+ години.

 

Значи казвате, че с ръчни скорости е по-бърза, но не е толкова фрапираща разликата? ... не знам, хем за тези 300 и кусур коня не искам да се влача или трудно да изпреварвам на пътя, хем не ги искам тия ръчни скорости, искам да пробвам малко автомат.

 

Гледам в мобилето, че има и а8 и s8 (1996-2002г), a на външен вид са си едни и същи с малка разлика в конските сили. Кой е по-добрия избор? по какво се различават?

 

п.п - смятам, че 10-15 хиляди са една разумна цена за тази кола, нали?

Все пак хората си взимат ауди а3-ка 2007-2008ма за такава цена.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се ориентирал с бюджета, според мен. 

 

Автомата е готин, ама като се счупи, скъпо. Както беше писал колегата @HannoSLM в една тема, ще почна да паля свещ всяка седмица. :D

 

Между А8 и S8 разликите не са толкова малки, бих ти препоръчал А8.

 

Ако можеш намери някой с читава 8ца, да се повозиш, да покараш, за да знаеш какво да търсиш после.

 

И най-най-най-най-важното, особено ако си в София : ако харесаш много някоя кола, тичаш в D-bros и разбираш читава ли е, или не. :)

 

Успех с търсенето!  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много пъти е коментирано, че да направиш един автомат и да смениш два съединителя е горе долу в един ценови диапазон. Като разтеглиш тоя разход и в няколко години, нещата са си едни и същи.

 

1 hour ago, kostadin_georgiev90 said:

не знам, хем за тези 300 и кусур коня не искам да се влача или трудно да изпреварвам на пътя, хем не ги искам тия ръчни скорости, искам да пробвам малко автомат.

Аз не разбирам как 300 коня осмак ще се влачи от един автомат? Ти да не си карал до сега само бегачки по 500 коня на 1100кг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих ти препоръчал С8. Имах А8, след година каране се качих за кръгче в С8 и останах очарован. Съвсем друга кола. Продадох А-то и взех С... И двете бяха 2001 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, kostadin_georgiev90 написа:

п.п - смятам, че 10-15 хиляди са една разумна цена за тази кола, нали?

Все пак хората си взимат ауди а3-ка 2007-2008ма за такава цена.

Всеки човек мисли различно.Един иска по-ново МПС за тея пари,друг иска нещо по-голямо и луксозно.

Между А3/S3 и A8/S8 общото е само едно.Една марка са.Оттам нататък нямат база за сравнение.

Така,че щом имаш мерак да купиш,да поддържаш и да караш A8/S8,действай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, petrishki said:

Аз не разбирам как 300 коня осмак ще се влачи от един автомат?

 

Влачи се и още как 5HP24 си е унищожител на динамика, но носи комфорт.

 

И това което не ти се връзва с сметките е завишения разход на гориво. Разликата при градско шофиране е +25% за автомата. Не се ебавам това е голата истина. На извънградско разликата е много малка дали има и 5%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как слагат този автомат и в коли от 150 коня, с по-малко цилиндри и с по-малко въртящ момент. Те сигурно не се влачат, а връщат направо назад. За мое учудване съм ги виждал да катерят и баири.

 

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта така, седи пред блока и не мърда, автомата назад я тегли :D:D  

 

Комфорта на автомата е несравним, каквото и да си говорим. :) А ръчка трудно се намира. Не, че ако не реши няма да намери, но сам трябва да прецени какво очаква от шофирането на колата. Комфорт, или ръчкане между светофарите като скиор :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите на автомата са по-дълги, затова е по-тромав и харчи повече. Максималнат скорост обаче на автомат е по-висока. 
Как са продавали тия коли на времето по 150к лева с тоя автомат да се учуди човек ... Трябваше смао ръчки да ги правят, да може след 15г форумните разбирачи да се чудят как да го оплуят докато карат тръцан или сестра му - душегубата ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчките при 4.2 V8 в D2 купето не бяха ли само при S8?

И тогава,и по-късно от Ауди са имали някаква политика относно монтирането на механични скоростни кутии при мощните версии.

Сега кой ще вземе ръчка е друг въпрос.Има и такива хора.Но там и цените са други.

Затова,че не може да се слага всичко под общ знаменател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги остава варианта да влезеш в големия филм с минаване от автомат към ръчка, ако ти омръзне автомата или се счупи, ама кутия ,педали, кардан, диф и още един куп неща, то май излиза същото като пари, колкото да отремонтираш 5HP24. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е била автомат и нямаш някакъв особен афинитет към ръчката по-добре да се отремонтира автомата. Единственото предимство на 5HP серията е че за нея реално има пълния комплект части (оригинални и афтермаркет). С изключение на една от касетите която се чупи/къса останалото се намира но отнема време през което колата е на трупчета.

11 hours ago, petrishki said:

Скоростите на автомата са по-дълги, затова е по-тромав и харчи повече. Максималнат скорост обаче на автомат е по-висока. 

 

Това не е вярно в по-голямата си част. Автомата е тромав защото има едно нещо което се нарича торк конвертор и поради същата причина и харчи повече. А максималната скорост на автомата обикновенно е с една идея по-ниска. Така или иначе и двете коли на последна предавка не могат да стигнат до прекъсвач така че загубите в автомата бидейки по-големи не му позволяват да направи по-виско максимална скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, kostadin_georgiev90 said:

Значи казвате, че с ръчни скорости е по-бърза, но не е толкова фрапираща разликата? ... не знам, хем за тези 300 и кусур коня не искам да се влача или трудно да изпреварвам на пътя, хем не ги искам тия ръчни скорости, искам да пробвам малко автомат.

ако е колата е S-ка, ти гарантирам че рядко ще ти се налага да даваш пълна газ при изпреварване ;) Не може и дума да става за влачене.

 

@PESHO OT MARS не така с лошо за автоматите де ;) Комфорта е перфектен, а това че има загуби е факт, но според мен не оправдава загубата комфорта. Разликата в ускорението може да се види тука:

http://www.zeperfs.com/en/duel3560-73.htm

Аз лично никога не бих си взел ръчка в Д2 или Ц5.

 

16 hours ago, petrishki said:

Много пъти е коментирано, че да направиш един автомат и да смениш два съединителя е горе долу в един ценови диапазон. Като разтеглиш тоя разход и в няколко години, нещата са си едни и същи.

ремонта на автомата е много по-скъп от на ръчна кутия. Според мен са несравними като цени. Макар, че пак зависи какво и кога ще се счупи, но като цени автомата е едно от най-скъпите неща за поддръжка.

 

13 hours ago, DJANO said:

Автомата от това поколение е пълна трагедия :hilezh: Даже не съм убеден дали 25-те процента не са повече.

изобщо не е трагедия. Виж графиката по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, JusttRelaxx написа:

Винаги остава варианта да влезеш в големия филм с минаване от автомат към ръчка, 

Моля Ти се, това не го пожелавай на никой... Ако нямаш кола донор, си е приключение да намериш всичко и да зарботи.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, loshdancho said:

Моля Ти се, това не го пожелавай на никой... Ако нямаш кола донор, си е приключение да намериш всичко и да зрботи.

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...