Jump to content

Audi A5 2.0 tfsi мнения


Recommended Posts

15 minutes ago, Black edition said:

И това в ауди сервиз ...

По процедура не се сменя нищо. Най-фрапиращото е, че и главата не обслужва, нито се шлайфа, нито се почистват клапани, нито се сменят гумички - нищо.

Само че едно е да се прави на гаранционна кола на 30к км, друго е да се прави на 150к км.

Аз казвам за пореден път, че частите за отстраняване на проблема струват 800лв, всичко друго е обслужване на мотор, което всеки разумен човек трябва да направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Далеч от този мотор това е решението.Всичко друго е боза.....Като цяло май нито един бензин на Ауди от последните едини не става,освен на хартия.Даже и 3.0 тфси дето и той си гори масло :) Премиум  двигатели .............. 

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, manchorov написа:

.Като цяло май нито един бензин на Ауди от последните едини не става,освен на хартия.Даже и 3.0 тфси дето и той си гори масло :) Премиум  двигатели .............. 

 

Е не чак толкова крайно.

И 2.0тфси с оправен проблем (дали гаранционно, дали след определена година) си има много добра динамика и е пъти по-приятен за каране от който и да е дизел.

3.0тфси гори масло но в много приемливи количества, а и да не забравяме че това е performance двигател, слаган в спортната серия на ауди S4, S5, които предполагат маалко по-различно каране от ежедневното с 50/90/140 км/ч... :lol:

А за 2.5тфси и 4.0тфси не знам какво да кажа. Не съм чул някой да се е оплакал от тях, убиха конкуренцията във всички категории...

Друга бензинка остана ли? Сигурно 5.2 в R8 е лошо? не знам, ти ще кажеш. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, Audi_FeN_1 said:

За мен има две решения:

 1. ако наистина държиш да си вземеш сложен 4 цилиндров турбо миксер, дето освен всичките проблеми отделно още трупа нагари и не става за газ - търсиш кола дето и е извършен тоя ремонт вече.

 2. насочваш се към друг двигател/модел/марка...

По т.2 - чугунен блок, прост, надежден и супер ефективен газоразпределителен механизъм, дюзи и датчици за стотинки, елементарна турбина с елементарно вакуумно управление, вечна бензинова помпа,  динамика без аналог от онези години.....ще има да търсите такъв мотор при другите марки...ама няма

 По т.1 - пак ще напиша - ако друг е правил ремонта не знаеш какво е направено. Да не давам линкове. Последните ревизии на буталата са от...последните години :), т.е. автомобил със сменени още първите години части, направен да "избута" гаранцията не е по-оферта. 

Двигателят не е сложен (4 цилиндъра, редови, чугун, предна верига...кое да му е сложно?), няма скъпи агрегати...хората ремонтират душегуби и не се оплакват, тук някои хора ореваха света, за същите по цена ремонт с обслужване на 5 пъти по-скъп автомобил.

Хубав бензин и хубаво масло с редовна смяна и двигателя е вечен (по съвременните разбирания :hilezh:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На новият душегуб само веригите с работата струват колкото ремонта на всички агрегати на този.... и още не са кихнали няколко дюзи или другите неща....

Най добрият вариант е счупена такава кола, на съответната цена като за счупена.

Проблем остават многото неизвестни с останалите агрегати,които не могат да се пробват ако колата е счупена и не е в движение.

Колата след премахване на този проблем е доста по приятна за каране от който и да е дизел, да не говорим за след чип . Мисля, че сток се вадят около 280к.с. 

 

Редактирано от Чебурашка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, netizen said:

На фона на тези драми

Кои са "тези" драми?

Ангренажен комплект струва колкото ангренажен комплект на 1.8Т.....само че става дума за комплект с верига :)

Кертридж за турбина е с около 20лв по-скъп от такъв за 1.8т.....и доста по-евтин от такъв за дизелова турбина с променлива геометрия.

Ами че само електрическия обтегач на веригата на 1.8/1.8т струва повече от комплект бутала.

За v-образни котви и вериги за хиляди левове или механичните инжекциони изобщо да не отварям дума.

 

а некоректни (или неопитни) "майстори" могат да саботират ремонта и на Б4-ка с 2.0 АБК, източвайки хиляди левове с плачевен резултат.

FSI мотори има  повече от 15 години. Ама на някои "майстори" 1.8т от 1995-та още им е сложен, други още не могат да газифицират чипнат 1.8т...

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрая като сумираш цялата "евтинийка" се чувстваш .... :shocked: Поне на темите за маслата във форума им се вдигна нивото. Буталата се свиват, веригите се разтеглят все интересни неща за четене .. Не за купуване. :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, manchorov написа:

Далеч от този мотор това е решението.Всичко друго е боза.....Като цяло май нито един бензин на Ауди от последните едини не става,освен на хартия.Даже и 3.0 тфси дето и той си гори масло :) Премиум  двигатели .............. 

Втора кола с 3.0ТФСИ карам и масло не съм доливал и на двете.....Ама сигурно е по меродавно какво си чул ....:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на колко километра си ги купувал и на колко километра сменяш маслото?

....риторично питам...

 

аз ще напомня, че когато излезе А4 2.0тк автомат струваше над 80к лева базова в Порше.

Няма как да се търси таква кола на 5 години и с екстри за 15-18-20к лева. За да е на тази цена, очевидно не е обслужвана правилно и цената на предстоящия ремонт е взета предвид.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Audi_FeN_1 написа:

 

Е не чак толкова крайно.

И 2.0тфси с оправен проблем (дали гаранционно, дали след определена година) си има много добра динамика и е пъти по-приятен за каране от който и да е дизел.

3.0тфси гори масло но в много приемливи количества, а и да не забравяме че това е performance двигател, слаган в спортната серия на ауди S4, S5, които предполагат маалко по-различно каране от ежедневното с 50/90/140 км/ч... :lol:

А за 2.5тфси и 4.0тфси не знам какво да кажа. Не съм чул някой да се е оплакал от тях, убиха конкуренцията във всички категории...

Друга бензинка остана ли? Сигурно 5.2 в R8 е лошо? не знам, ти ще кажеш. :hilezh:

Аз си дрънкам ей така.Майтап да става,и най вече щото ме е яд на Ауди,че се излагат с това масло...... :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, plamen sf написа:

Втора кола с 3.0ТФСИ карам и масло не съм доливал и на двете.....Ама сигурно е по меродавно какво си чул ....:steinigung:

Коя година са колите колега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, robobug написа:

аз ще напомня, че когато излезе А4 2.0тк автомат струваше над 80к лева базова в Порше.

Няма как да се търси таква кола на 5 години и с екстри за 15-18-20к лева. 

Eй тук е заровено кучето, всеки иска да кара А4, А5, на цената на опел/форд, да ама не става. Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 minutes ago, martinich said:

всеки иска да кара А4, А5, на цената на опел/форд

По-скоро се очаква да се кара кола (до миналата година последен модел) на цената на кола на над 20 години.

1.8Т също е бил скъп за поддържане мотор....преди 20 години....и също разни мърлячи са го разсипвали с кофти масло и кофти бензин.

 

Тук не се отчита, че стандартните гуми са 225/50/17 (250-260лв/бр за Континентал) ....и изглеждат смешно малки за купето. Има капризно ММИ, електрическа ръчна, скъпа скоростна кутия, безключово палене, магнитни ключалки, ксенонови фарове на цената на Б4-ка, електрическа рейка и прочие, и прочие....а се реве за един "ремонт" (който на практика трябва да направи двигателя нов) за 2-3-4к. Ами, че само таксите за притежание на автомобила надвишават 2к годишно.

и срещу тези 2-3-4к се получава мотор, който не е проблем да изкара 300-400к км при правилно обслужване, с много прилична динамика - около и под 6 секунди до 100км/ч, на практика нулев шум в купето до 3500-4000 оборота, нулеви вибрации и пъргава предница. Не съм мерил колко тежи блока ЕА888, но ЕА113 тежи точно 40кг. В комбинация с асиметрично куатро 40:60 автомобилът просто е приятен за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Audi_FeN_1 написа:

 

Е не чак толкова крайно.

И 2.0тфси с оправен проблем (дали гаранционно, дали след определена година) си има много добра динамика и е пъти по-приятен за каране от който и да е дизел.

3.0тфси гори масло но в много приемливи количества, а и да не забравяме че това е performance двигател, слаган в спортната серия на ауди S4, S5, които предполагат маалко по-различно каране от ежедневното с 50/90/140 км/ч... :lol:

А за 2.5тфси и 4.0тфси не знам какво да кажа. Не съм чул някой да се е оплакал от тях, убиха конкуренцията във всички категории...

Друга бензинка остана ли? Сигурно 5.2 в R8 е лошо? не знам, ти ще кажеш. :hilezh:

На 3.0тфси има лек със смяна на картерната и нещата отиват на 100-120грама масло на 1000км,което си е супер,а иначе се приема за нормално да бута около 4-4.5л на 10000км ,аз смених маслото от 5/30 ,напук на “капацитетите” с още по-тънко 0/40 и съм на 2литра на 10000км

От които 35 обиколки яко газ на Калояново ,а там маслото не мръдна от 117градуса ,което си е супер 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От лятото колата е с Мобил1 0/40 и след промивка. Тендецията на разхода на масло е надолу.

В момента с DHL ми пътува Ravenol SSL 0/40. Преди смяна пак ще направя промивка.

От пролетта е с чип....и газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не съм уточнил, че говоря за бензинови мотори.

Но като цяло 3.0Д на БМВ и 2.0Д на ВАГ са изключения :).

330D в Е90 наистина върви повече.....ама дюзите са му по 1000+ лева (6 броя), плюс "електронна" турбина, ДПФ, лопатки,.....и прочие.

При 4по4 има още скъпи елементи, които не допринасят за нищо....просто са си скъпи.....но пък се чупят - като предни амортисьор, раздатка, кожух на полуоска, минаващ през картера, разбиващи се предни карета заради тампони на мотор.....

 

Принципно 800лв за бутала ако са проблем наистина е по-добре да се търси друга кола.

 

ПП Вземи си 3.0т за 29к :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, robobug написа:

Принципно 800лв за бутала ако са проблем наистина е по-добре да се търси друга кола.

 

Стига омаловажава нещата, ще вземе някой да се върже и да плаче после.

800 лева за бутала далеееч не е всичко.

Виж че сервизите казват цени от сорта на 6-7 хил лева за да извършат ремонта.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз ще те питам обратния случай - имаш 2.0т, които е с гаранционно ревизирани бутала. Т.е. приемаме, че няма нужда от бутала.

Това освобождава ли те от задължението да смениш вериги и водна помпа? А обтегачи?

А нагара по клапаните как ще го почистиш - с водородна ултра мега четка ли?

А гумичките на клапаните нали никой не мисли, че са lifetime?

Не мога да коментирам тия "6-7 хиляди", защото не знам какво включват. Аз примерно мисля, ако отварям мотора да сменя и съединители. Това към буталата ли ще отнесеш?

Или ако видиш, че имаш съединител за смяна няма да го смениш на практика безплатно?

 

Принципно, ако не искаш да правиш нищо по колата, освен да отстраниш харч на масло - отваряш, сменяш бутала, без да пипаш глава, балансни валове, вериги, обтегачи, маслени дюзи, лагери....нищо. Трябват ти само едни гарнитури и болтове за главата, сипваш си старото масло обратно, не сменяш филтри, филтрираш си антифриза и го наливаш и него обратно....

Да не говорим, че може просто да се почистят буталата и да им се сложат нови сегменти.....и не е необходимо да се сваля двигателя.

 

Едит: трябва ли да публикувам списък с частите за ремонта според Ауди.....или не те интересува?

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мале, мале, колко проблемни се оказаха тия мотори, направо ме е страх да я изкарам моята от гаража, да не гръмне нещо... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че 2.0 TFSI моторите с К04 нямат ядове с малото, явно са с по-добри бутала (Audi S3 8p, Seat Leon Cupra 1М, Golf Mk5 GTI Edition 30, Mk6 Golf R, MK6 Golf GTi Edition 35)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...