Jump to content

Audi A5 2.0 tfsi мнения


Recommended Posts

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 22 часа, robobug написа:

При 2.0тфси, където нормалнта температура на маслото е 110 градуса

 

При такива високи температури що не пробвате с 5в50 или 10в60 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

54 minutes ago, Audi_FeN_1 said:

 

При такива високи температури що не пробвате с 5в50 или 10в60 ?

Много причини. Това, което наричат "конструктивен дефект" се състои в специален хонинг, за който си има подходящи сегменти и подходящи масла. Електронно управляема маслена помпа (по-новите версии са и с по-специални маслени дюзи).....

 

А накратко - "гъстите" масла нямат подходяща течливост за конструкцията на мотора. 

 

Аз смятам, че една от причините за коксуване на сегментите е използването на масло започващо с 5w в комбинация с градски цикъл.

Ауди упорито мълчат защо държат да се мине на 23мм бутален болт. Мисля, че е свързано с алгоритъма на маслената помпа и маслените пръскалки. Т.е. на празен ход пръскалките да не отварят и да не обливат с гъсто масло цилиндъра.

 

Аз тези дни направих следния експеримент:

миналата седмица ми писна зумерът за ниско ниво на маслото. На равно в гаража долях 100 грама. Минах около 450км, преди пак да писне. По магистралата съм карал с около 150-160 (където може), от Асеновград до Пампорово съм карал между 3000 оборота и прекъсвач. Външна температура между 4 и 14 градуса :)

Моторът е с чип, промивка, Мобил1 0/40....и оригинални сегменти. Лятото при 30-40 градуса, пуснат климатик разходът беше над 300гр/1000. На следваща смяна пак ще направя промивка и се надявам да успея да купя и по-добро масло.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, robobug написа:

 Лятото при 30-40 градуса, пуснат климатик разходът беше над 300гр/1000. На следваща смяна...

 

Е в такъв случай няма нужда да го сменяш.

Само доливай, то винаги ще си е прясно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

26 minutes ago, manchorov said:

Още ли се говори,че маслото е виновно за проблема? :) 

Не знам дали е маслото, но колата я взех с мазни ауспуси, обслужвана до последно в официален дилър, с гаранция.

В момента не се обслужва в официален дилър.... и ауспусите са абсолютно сухи. :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/23/2017 at 18:40, robobug написа:

При 2.0тфси, където нормалнта температура на маслото е 110 градуса 8100 ще започне да намалява още от първия километър....просто ще се изпарява.

 

хм, аз дори лятото рядко съм виждал температура на маслото много над 93-4 градуса, пък над 100 изключително рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, robobug написа:

Ауди упорито мълчат защо държат да се мине на 23мм бутален болт.

Техническото предимство, е че чрез увеличаване на диаметъра на буталният болт се намалява броят на завъртанията в лагеруващата част между буталния болт и буталото, а така се постига по-ниска температура в мястото на лагеруване (съответно коксуване на маслото). Това дава сериозно предимство при работа на празен ход.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 minutes ago, Vanu said:

 

хм, аз дори лятото рядко съм виждал температура на маслото много над 93-4 градуса, пък над 100 изключително рядко.

с какъв двигател и какво масло?

12 minutes ago, Nikosaul said:

а така се постига по-ниска температура в мястото на лагеруване

имам подобни съмнения.

предполагам при замерване на какво налягане отварят оригиналните и по-новите пръскалки, както и при сравняване на буталата ще има повече яснота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, robobug написа:

Не знам дали е маслото, но колата я взех с мазни ауспуси, обслужвана до последно в официален дилър, с гаранция.

В момента не се обслужва в официален дилър.... и ауспусите са абсолютно сухи. :razz:

Е писал си над  300г. на 1000 км.,ако така са сухи не знам кво е било преди това :)  Иначе дано те радва колицата.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм "лятото". Тогава сложих М1. Споделил съм и резултата от вчера.

Добавките в маслото действат до последно....стига това "последно" да не е след 30к км :) 

Днес ще поръчвам друго масло 0/40 и ще споделя резултатите след смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, robobug написа:

с какъв двигател и какво масло?

 

5W30 Castrol Edge, EA113, температурата се върти около 94 градуса при нормално шофиране. (сега чак видях че говориш за EA888)

Редактирано от Vanu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vanu, тук говорим за новият TFSI, който е ЕА888.

И при него температурата на маслото нормално стига до 106 градсуа, без да го зориш в градски трафик стига и до 110градуса. 

 

А при теб на ЕА113 2.0TFSI, е нормално температурата на маслото да стига до 100 градуса след около 25мин. работа на двигателя, ако я зориш колата температурата пада до към 90 градуса, а много рядко вдига над 100градуса. 

Различни са температурните режими на двата двигателя, те и въобще са различни двигатели - нямат нито един общ елемент. 

.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Карах колата в сервиз в гр.Свиленград и майстора искаше да ми смени един филтър от който се съмняваше, духа масло (мисля,че нещо от сорта на картерни изпарения или твърди частици е по правилно) а аз го бях сменил наскоро този *филтър* за 110 лв нов. Майстора ми каза, че оригиналния струвал 280 лв и е с поръчка и така го махна и вместо *филтъра* ми сложи една празна туба от масло и вътре два маркуча и каза да карам околко 200 км и тубата трябвало да е празна, да ама след 200 км в тубата се събраха около 400 мл масло а аз долях 2 л. За сега знаем, че трябва да сменя *филтъра*, но останалите 1.4 л ми ги искарва през аспуха. До няколко дена двигателят ще бъде разглобе и така ще видим от какво страда. Майстора предвижда цигменти и гумички а не бутала и основен ремонт, да ама майстора е от старата школа и останах с впечетлението, че бачка по слух иначе го хвалят тука бая.

20171004_174046.jpg

20170914_192447.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.09.2017 г. at 14:04, Black edition написа:

Аз писах на колегата на лично като просто се опитах да му дам    съвет по проблема, но нищо не е отговорил авно му пуши главата от случилото се . 

:hilezh::steinigung::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото отидох в София при оня *пич* Petrov Motorsport се пише във ФБ, по телефона ми каза диагнозата, че съм имал нужда от основен ремонт на стойност между 4-5 к лв. След като го посетих на място очаквах някакъв сериозен сервиз и т.н, а то се оказа един гараж в един паркинг за тирове а самият майстор, който дойде до ОМВ бензиностанцията да ме посрещне с неговата кола, тя пушеше много повече от моята БМВ 3 ка кара след престигането ни в сервиза даже не си направи труда да вдигне вдигне предния капак и да погледне на място какво става, а той почна да звъна тук там да поръчва нови бутала на стойност 3800 лв , след което ми каза  че трябало да се сменя и верига и това онова крайна цена ми каза 7000 лв.... пффф май ме взе за мезе, след като видч че идвам при него от близо 300-350 км разстояние и съм селяк я дай да го гърбя. Казах му, е аз искам да си купувам частите той да ми ги смени щото 3800 лв за бутала ми се видяха много и звъннах на един приятел, който продава авточасти и го попитах за цена и той ми каза 230 лв едното бутало като за мен с отстъпкаи така майстора не се съгласи аз да си купя частите иначе ми поиска 1500 лв за услугата. Несериозен ми се видя и така се върнах в гр. Свиленград кадето работя и тук я оставих на сервиз, очаквам скоро да разберем проблема и бъде решен. Не знаех, че ще има интерес този случай и за това не съм проверявал форума, ще пиша пак  

Редактирано от musti3pa
правописна грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, musti3pa said:

 да поръчва нови бутала на стойност 3800 лв , след което ми каза  че трябало да се сменя и верига и това онова крайна цена ми каза 7000 лв....

.............

230 лв едното бутало  

В момента Ауди предлагат само нов модел бутала, които са с 23мм бутален болт. За тях трябват и нови биели.

Комплектът (4 биели и 4 бутала) от официален дилър излиза 3400лв (без отстъпки). 

 

Ако се използват буталата за първоначално вграждане, но с подобрени сегменти (каквито са предлагали и Ауди доскоро) цената е около 200лв на бутало и не се сменят биели.

 

Има и междинен вариант - нови биели от Ауди за около 1600лв и нов тип бутала от ОЕМ-ския производител Колбеншмид, които са дори под 200лв/бр.

 

Оригинална верига е 150лв, обтегач 70лв. "Бананите" не знам. Труд не е редно да се начислява - при смяна на буталата така или иначе веригата се сваля.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/24/2017 at 9:19, Nikosaul написа:

Колата на Plamenkoo, мисля че беше с 3.0 - V6, ASN, за него мотор Motul 8000 X-cess 5W40, става, но толкова си може, все пак е "синтетика" от Group III.

 

Venomcorp, повечето масла свършват на около 5000км., даже за повечето "синтетични" масла от group III, това е маскимума. Мотул използват формула, която разчита на слабо почиствне, за да не се замърсява маслото и да изкарва по-дълъг период, преди да му се вдигне кисленността. Ако се ползва в мотори с работна температура над 90 градуса, защита му пада поради термо-оксидация. 

 

Robobug, малко са маслата от 5W40, които са подходящи за мотори от генерациятана ЕА888. 

 

Карам с 5 W 50 Kroon Oil.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последно сложих Ravenol VSi 5W-40 , дават го че има около 20% PAO т.е. минимум отива кум група 3+. Оригинално е директно от фирменият магазин на производителят в Германия. Понеже останах доста доволен от него ( звук , развъртане , температура и прочие ) си поръчах по-горното ниво от същото - VST. FSI - технологията предполага по-високи температури и затова изискванията към горивото и маслото са по-големи. Така че обслужването на такъв автомобил трябва да е на ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам...руснаците в тестовете си го изкарват с по-добри характеристики. В един от нашите форуми също бях чел че е микс от 3,4 и 5 група бази.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох на скоро в а5оc форумът как в audi в UK след отстраняване на проблема с маслото не са сменили веригата с обтегите на А5 и след 6 месеца съответно веригата прескача и ....:wall: И това в ауди сервиз ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...