Jump to content

Питане за двигателно масло


Spanky

Recommended Posts

Здравейте колеги карам ауди а4 б5 комби 1.9tdi 110hp afn код на мотора .

Интересува ме какво масло да сложа скоро ще трябва да го сменям (в момента съм с 10-40 comma не го яде)

Някакви предложения от ваша страна кой с какво кара от какво е доволен и недоволен гледам във FB Vag групата Bardahl Motul Castrol се хвалят най-много поне такова впечатление ми е направило 

Също и за скоростната кутия ме интересува дали трябва да го сменям и него (кутията не е автоматик)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотул, Кастрол, Бардал, 5w40! Само не от хранителна верига или Метро, а от доказано място, има колеги във форума предлагат масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как разбрахте че в хранителната верига е с по - лошо качество? Лабораторен анализ , нещо ? За един приАтел питам.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит ще ти споделя: преди време ми дадоха туба 5/40 от Метро, беше време за смяна и го сложих въпросния "лубрикант". Едва издържах и седмица,  източих го и сипах междувременно поръчаното от форумен доставчик масло.

Проблемите:

   1) Бавно "утихване" на повдигачите при студен старт, нужни са около две-три минути. И въпреки всичко пак се чуват повече от допустимото, дори и на този моя износен мотор.

   2) Шум като ярмомелка, независимо на студен, или затоплен мотор, появи се характерно за биелен лагер тъпо потропване на празен ход, което с хубаво масло почти не се чуваше.

   3) За моя изненада, видях изпушване при рязка газ, никога не ми се беше случвало, при положение, че турбината е в идеално състояние.

   4) Мотора ми отдавна харчи доста масло, но с това нещата станаха драстични - за седмица от MAX стигна до MIN  на щеката.

Още един пример, бащата взел, че си купил от Метро (без да ме пита) четири литра 10/40 за Полото си, сменили му го и дори и той, със се слуховия си апарат сподели, че двигателя му станал много шумен. Покарах я, така си беше, маслото замина и сипахме хубаво.

Може и да са случайности, но едва ли.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя че имам поне 5 смени Кастрол от Метро и никакви проблеми. Общо съм минал над 150 000 км. с Кастрол 10W40 и смея да твърдя че няма никаква разлика поне за мен. Поради смяна на клапан (изпускателен) отворихме двигателя и е като нов. Никакво чукане, никакво износване. Колата е ADR на поне 270 000 км. и е при мен от 8 години. Имам и Корола , която сега карам главно, но Аудито няма да махна защото е чук.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от Castrol Magnatec 5w-40, като пазарувам само от един форумен колега. Имам 2 А4-ки - 1.9 90к.с.(AHU) и 1.9 110 к.с. (AFN) и двете се карат с това масло. Никога не не съм имал проблем с горене на масло или странни шумове. Втората ми А4-ка като я взех и чукаха повдихачите при първо палене, и се чуваше доста осезаемо, след смяна на маслото с горепосоченото, шума изчезна. Филтри ползвам само на MANN.

Редактирано от Stoqn.Tumbev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е щото има много неадекватници дето сипват 10-40 масло на тия мотори 1.9TDI/1.8T щото били "стари" мотори.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракало ми е и с 5w40 на Тотал кварц. В момента е с 10w40 не знам какво е, сипаха го по грешка в сервиза и ми излезе без пари, в рамките на нормалното се държи и наистина не го пипа толкова. Вдигах му към 5000 оборота, следващата смяна ще е с 5w40, мисля да видя как ще е с Бардал. 5w40 e повече за зимата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма стари,няма нови мотори.Важното е да се сипва масло с правилния вискозитет,защото от тънки сметки,накрая теми за заминали турбини се пускат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, ole said:

Тва е щото има много неадекватници дето сипват 10-40 масло на тия мотори 1.9TDI/1.8T щото били "стари" мотори.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

oil1.pngoil.pngМани пък едни други неадекватници казват че и 20w50 можело.Над 300 хиляди километра с а4 със същия мотор само с 10w40,не съм я взел нова от магазина.До ден днешен не пипа абсолютно никакво масло за 10хил километра и наливам само едно и също без да сменям марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам кой какъв е, но в спецификацийте на АУТОДАТА виждам масло 10W40 за държави с климат като нашия, но явно има разбиращи повече от инженерите на АУДИ и фолксваген

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е тигАре, има бол разбиращи тук, но не щото са по - инжЕнЕри от тия в Инголщад, а просто щото нещо елементарно и тривиално, наречено Опит (и то дългогодишен, вече над двадесет лазарника) си казва думата. А въпроснияТ Опит е не от един или двама местни разбирачи, виж порови се из форОма и се запознай с цифрата на регистрациите, оттам си направи труда и поразлисти подфорума на А4, може и да се причислиш без да искаш към нашенските ползвачи на 5W40, напУк на немския инжЕнЕрен гений.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е важно чак толкова (за лятото) дали ще е 5W40 или 10W40. Понеже основните съставки на маслата са в 5 групи и за мен е по-важна спецификацията 505.00 или 505.01(всички масла да еднакви по състав, но с различно съотношение на тези 5 групи). За мен всичко е на молекулно ниво и ако молекулите на маслото отговарят няма да има преждевременно изгаряне на маслото. Гледайте и спецификациите, а не само вискозитета 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И този подфорум тръгнА по пътя на В3/В4, все по-безнадеждно става....., логично, модела стана леснодостъпен за.....всеки.

То и В6 май е на тоя хал, да видим В7 кога ще вземе "светъл пример".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, ole написа:

А зимата не я броиш в сметките? :D

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Колегата е публикувал данните от аутодата в който е упоменато че от -15 С-> 10W40 може да се ползва... Стига да е 505.00. Мога да се обзаложа че 10W60 на кастрол е по-добро от 5W40 за този мотор и сегашния температурен диапазон 

Редактирано от avudi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, NIKO said:

И този подфорум тръгнА по пътя на В3/В4, все по-безнадеждно става....., логично, модела стана леснодостъпен за.....всеки.

То и В6 май е на тоя хал, да видим В7 кога ще вземе "светъл пример".

Леле какъв ужас,в този подфорум карат с 10в40 и най-лошото е,че производителя го позволява.След като на година имам 4-5 смени на масло не виждам смисъл да давам една месечна заплата за най-скъпото масло,което мога да налея в колата,вместо да ползвам това ,което е достатъчно качествено(и като казвам достатъчно качествено,маслото е на реномирана фирма,на която мисля че няма нужда да правя реклама и не е от магазин за хранителни стоки).Много ми е чудно как хора,които не са отваряли двигател дават безусловни указания,че даже опровергават завода производител.А данните на аутодата са взети директно от ELSA до последната буквичка,та все пак мисля да рискувам и да се доверя на производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

началник, ама ти сега да не се засегна на разбираческа чест, ма моля ви сЕ, ползвайте КАКВОТО и КАКТО намерите за удобно и полезно, щом върши работа, никой не е в състояние да ви налее десетилетията горчив опит на стотиците(ако не и хилядите) минали по тая маслена Голгота.

В края на краИщата който плаща, той си поръчва и музиката, така и всеки има пълното и обосновано право, да налива в кошника си каквото са казали Създателите!

(и как пък така изотзадзе реши, че не съм отварял двигател :hilezh: !)

 

P.S. Да обобщим!

В Autodata  - та и в  ELSA - та казват ЧЕРНО на БЯЛО, че за "нашияТ климат" в ТОЗИ мотор се слага/сипва/налива САМО 10W40.

 

Така става ли? Справедливо ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да слагат каквото искат, аз 10-40 няма да си сипя на колата, само за да спестя некой лев.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сумарно колата ми е на 400 хиляди километра пробег(като не си правя илюзии като много хора от форума как съм я взел на реални 120 хиляди през далечната 2005).Тук има едно много странно явление,всеки плюе по обявите обяснява колко са върнати километражите,но когато някой потребител от форума си купи кола от тези обяви,почва да се кълне по-искрено от продавача за истината,която показва километража.Та ако са ми върнали 80-100к километра както предполагам,колата в момента е на ~500 хиляди.Двигател не съм отварял и преди мен не личи по нищо да е отварян.Турбина съм чистил 3-4 пъти до сега,има си нормалното износване за годините и километрите,но никога не е сменяна или ремонтирана.Масло от кулера не източвам(не се налага),масло в двигателя не доливам,мисля че съм се погрижил достатъчно добре за колата.Единствените проблеми които имах по двигателя е че повдигачите преди 50тина хиляди се строшиха,буквално се строшиха почти всички на веднъж и колата изгасна без поражения по клапаните,вала беше без никакво износване или надиране,повдигачите бяха протрити до 0.5мм дебелина на челото и бяха подути.Другите проблеми по двигатлея се заключават в чистене на колектори(веднъж) изолиране на ЕГР и малки досадни течове на нафта и масло,нищо не трака и не чука,новите повдигачи млъкват моментално след запалването на двигателя.Е не си правя илюзии че ще ме изкара 1000000км може би ако го карах с 5w40 отначалото щеше:nixweiss:
Това споделям като опит и не отричам че от пълната синтетика има смисъл,отварял съм турбиниран двигател каран от нов само с пълна синтетика и друг турбиниран двигател каран само с м10д,та не си правете илюзии,че турбото задължително иска масло от 100лв/литъра,а щом е атмосферка може и приста от бензиностанцията.Хората в завода са достатъчно предвидливи,за да се сетят какво ще стане ако предпоръчат неподходящо масло и ги залее вълна от потрошени двигатели заради това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този пич го е обяснил много разбираемо. Ако искате го изгледайте, мисля че отговаря на много от вашите въпроси

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно и аз същото видео щях да постна. А какви обяснения се вихрят мале мале. За какво? Синтетичното масло е по-добро за двигателя не го успорваш ама разпалено се обяснява как може и с по-скапано масло да се кара.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Gostrex написа:

.Хората в завода са достатъчно предвидливи,за да се сетят какво ще стане ако предпоръчат неподходящо масло и ги залее вълна от потрошени двигатели заради това.

Трябва да те пратят да го обясниш това, на хората  купили коли с 3.0тди, 1.8Т, 4.2 и куп други(без душегуба:hilezh:) мотори карани с лонг лайф масла .

П,П, Може би мнението ти се гради върху мотор известен с непретенциозността си.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...