Jump to content

Въпрос за резервна гума/патерица


nilnull

Recommended Posts

Здравейте , има от скоро, без резервна гума -  B8 2009 2.0TDI 170 quattro  с гуми 245/40R18. На етикета пише, че трябва да сложа резервна гума T125/70R19. Доста трудна за намиране и доста скъпа. Според търговеца на гуми T125/70 R18 ще ми върши работа. Въпроса ми дали мога да сложа T125/70 R18 или някакъв друг вариант с по-голям балон, а по малка джанта. Гледах разни таблици заместителни и сравнителни, които още повече ме объркаха.

Благодаря

b-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, но някой път най-близкия гумаджия е на стотина км. А чух :) , че понеже quattro, като са различни гумите и се умотвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доста скъпа е ако я намериш някъде ,стар трик на джамбазите продават ти колата с няколко стотака отстъпка и те оставят без тази ценна гума с цена около 400-500лв после ти я продават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам гумата, но когато ми се наложи да я сложа видях, че нямам крик. А беше 1 през нощта на прохода предел. Иначе да 19 е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
  • 8 months later...

Здравейте, колеги. Да съживя малко темата.

 

Взех си b8 Allroad 2011, но без резервна гума в багажника. Размерът ми е 225/55/17 и наистина не мога да се ориентирам каква патерица ще ми пасне. Никъде не виждам точна таблица или нещо подобно. Ей тук единствено някакъв калкулатор намерих https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=225-55r17-125-70r19 ама той не помага особено.

 

Някой от вас дали може да ме ориентира какво ще ми свърши работа?  T125/70R19 ли да търся?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е патерицата да не се различава по обикола (или диаметър) от другите гуми. За тази цел този калкулатор е много полезен. Гледай да избереш размер където разликата де не е повече от 3,5%. Колкото по-малко, толкова по-добре.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В първия пост на тази страница има снимка на табелата от шофьорската врата, последния ред е  "Т125/70 Р19" това са размерите на оригиналната резервна  гума.

https://www.google.com/search?q=125%2F70+r19+audi&rlz=1C1CHBD_enBG785BG785&oq="Т125%2F70+Р19"&aqs=chrome.2.69i57j0l2.2293j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

За всеки случай си погледни табелата, да няма разлика !!!

Редактирано от @Mu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колеги. Обърках се, защото според този калкулатор 125/70/19 излиза по-малък диаметър от моите 225/55/17. А според най-простата математика като сметна диаметъра излиза - 70% от 125 мм (борд на гумата) = 8.75 см + 19 инча = 48.26 см. И като сметнеш целия диаметър патерицата излиза на 57.01 см. А нормалната ми гума е с диаметър 55.55 см. Демек при 19-ката патерица излиза с 1.5 см повече като диаметър. При 125/70/18 патерица диаметърът ми излиза 54.47 см или с около 1 см по-малко от оригиналната. А според калкулатора на сайта не е баш така.

 

Ще погледна на колата какво пише отстрани, но предполагам, че грешката е по-скоро в мен и 19-ката ще ми е по-подходяща. Просто на стикера от снимката на колегата горе никъде не видях моя размер в момента. Има само 225/55/16 или 225/50/17. Според онзи калкулатор даже 125/85/18 ми пасва още по-добре, щото там разликата е 1.4%.

 

И друг въпрос - някой знае ли дали нормална такава патерица влиза под пода на багажника на А4 олроуд б8? Предполагам пространството е същото като на А4 б8 авант. Щото тия, дето са спаднати и трябва да си ги надуваш хич не ме кефят (а и са адски скъпи).

Редактирано от dacheff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята сметка е грешна. Цола е 2.54 см. Следователно диаметъра на патерицата е:

 

19 х 2.54 + 8.75 + 8.75 = 65.76

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, много съм смотан. Аз цола съм го сметнал много добре, но изобщо изключих да сметна борда и от двете страни. Смятам все едно гумата има борд само от едната страна на джантата :nixweiss: 

 

Абе гледам го тоя калкулатор и излиза, че има 2-3 размера патерици, които ще станат с разлики 1-3%. Болтовете са 5х112 мисля. Така че всичко с тия размери трябва да пасне. Стига да се събере и под пода на багажника и съм пушка.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера взех от един приятел патерица 135/80/17. Макар, че диаметърът й е по-малък от уж стандартната за Аудито, пак не влезе отзад под пода на багажника... Имам чувството, че проблемът беше в по-малката джанта. Някак си тя не успява да "обикрачи" пластмасовия капак върху акумулатора. Не знам ако джантата е 19-ка, а гумата е по-малка дали  няма да стане. Но ме притеснява, че тогава пък целият диаметър ще е по-голям и няма да влезе в кръга.

 

Абе ще трябва май да си намеря някой с уж официалния размер за мен и да го помоля да я пробвам дали ще влезе. Да не се окаже, че само тия спаднатите влизат, дето са по 300-400 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19 ката от табелката в първия пост влиза като у дома си... Търси в олх и ако намериш близо до теб тествай... Много сложно ми се струва го правиш ;)

https://www.olx.bg/ad/19-originalna-pateritsa-za-audi-a4-a5-a6-CID360-ID5jvNU.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, hepo said:

Много сложно ми се струва го правиш ;)

Със сигурност, имам тази склонност :) Такива се намират за около 180-200 лв. Явно това ми е размерът. Мерси, колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ъпдейтна какво направих, ако на някой колега му помогне това инфо.

 

Значи заради пластмасовата кутия над акумулатора, влиза само оригиналната патерица, която е с размер 175/55/19 и е сгъваема, Vredestein Space Master. Тия са по 400 лв втора ръка, мерси. Но това се избягва лесно - просто се маха пластмасовия капак върху акумулатора и вече класиката 125/70/19 си заспива там. Съответно подът на багажника си ляга прекрасно отгоре и край на драмата. Върху самия акумулатор има метална планка, а и тежестта на самата гума си ляга на багажника около акумулатора, така че няма проблем.

 

Дано съм помогнал на някой клетник като мен за в бъдеще :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

400 лв. за патерица втора ръка ми се струва тъпо, като можеш да си вземеш чисто нова Континентал за 200 лв. Да не говорим и че доста по-трудно се намират тия Space Master-и. Плюс това не съм фен на сгъваемите патерици, дето като тръгнеш да ги надуваш не се знае какво ще стане. Класиката си е надута до правилното налягане и е готова за монтаж. Не виждам причина да не си взема такава, при положение, че си пасва. 

 

За да е ОК като карам Олроуд сигурно трябва и да си сменям маслата за 700-800 лв в Порше (вместо за 350-400 в нормален сервиз) и гумите да си сменям в Порше за 120 лв вместо за 50. Тук не говорим за компромис спрямо колата, а за разум :) 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно с тоя Allroad като нищо маслата да ти излязат по-евтино в Порше, в събота сменях на S tronic-a за 425 лв. масло, филтър, пробки и т.н., имат програма за по-стари коли и някои неща са си на оферта.

Тази патерица, която си взел не знам дали е същия размер като другите гуми и не знам какво влияние би оказала върху куатрото при по-продължително каране с нея.

Не случайно е заделено място и са сложени определени размери патерици в тези коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми има разлика 3% от гумите, което е около 2 см. Поне според сайтовете като този https://tiresize.com/calculator/ Фабрично описаната е 175/55/19 и там разликата е много малка - милиметри. Сигурно тя е по-добрият вариант, но много по-трудно се намират. А и идеята на патерицата е да се придвижиш до най-близкия гумаджия, дето да ти сложи една нормална гума да се прибереш. Надявам се да не ми се налага да карам дълго с нея, да не кажа изобщо :) Ама по-добре да имаш все пак този вариант, отколкото нищо.

 

Ако си намеря моята оригинална при читави условия ще си я взема и ще продам тази, не е свършил светът. Идеята на поста ми беше да помогна на други като мен, дето се чудеха какво и как влиза долу.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...