Jump to content

Audi A4 1.8T Black Edition


ole

Recommended Posts

преди 22 минути, ole написа:

Мерих я на топъл мотор и без отворен дросел.

Това е друго ... Резултатите ти са отлични. Ако и на студен двигател при същите условия изкара 8 е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 201
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами лично съм мерил мотор след ремонт, на студено....изкара си заводските стойности.  С уточнението, че беше шлайфан блока, и нови бутала и сегменти, и ревизирани глави. 

Ако всичко е наред точно на студено трябва да изкара максимума, та нали това е еталона. После на топъл мотор маслото уплътнява  и не се показва точното състояние, а колко ще уплътни?!?! Никой не може да предположи. Отделно въздуха се загрява и разширява допълнително от топлия цилиндър колко?!?! Никой не може да каже и предположи. 

Обаче щом с затворен дросел е изкарал 10бара ...няма място за притеснение. 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресия се мери- на студен мотор, с отворен дросел, всички свещи изкарани, бензиновата помпа изключена, изправен акумулатор и изправен стартер. Ако един от тези фактори не е спазен, просто си губим времето и се намираме на приказка. 
Пример с моята кола преди да я отворя. 

На туко що изкасен мотор, с не изключена бензинова помпа- 4х 15бара (правеше и детонации)

Студен мотор, изключена помпа- 12/10/8/12 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олелето саа ше влети задъхан от радост след днешния "старт" с късите 13ки мрено в сантиметри...:hilezh:

Он-шон-жмон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време (когато се мереше компресия преди покупка на кола) съм карал коли в Юнитрейд и те мереха на топъл мотор с фирмен ВАГ тестер.

Така и не намерих документ на ваг, който да казва топъл или студен мотор.

Аз не виждам защо маслото да уплътнява само на топъл, но не и на студен мотор.

 

Конкретно АЕБ има друга особеност - може да показва добри стойности на тестера, а в движение да няма никой. Дължи се на омекнали сегменти...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото се е стекло в картера, изститинало е и се е сгъстило, а оборотите са около 250 и не стигат за да се напръскат стените на цилиндъра. Тогава компресията се получава само от уплътняването на сегментите. Тоест показва се реалното състояние на механичното уплътняване и износване.

Можеш да вземеш един механичен манометър, за да видиш как на студен мотор му трябват няколко секунди за да вдигне налягане... Време напълно достатъчно за да се премери компресията. Отделно някои мотори имат маслени дюзи в картера (когато е сух или полу сух)  обаче маслото е студено и хидравличното триене  да таква степен влошава разпръскването, че практически не се смазва цилиндъра докато не запали и вдигне 5-6бара.

Собствениците на хидравлични обтегачи и вариатори....знаят това от опит.

Човека на редишната страница го е написал. 

На топъл му е дало на Четрите цилиндъра по 15бара, обаче на студено разликата е била огромна 12/10/8/12. И е правил после мотор.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Принципно при еднакви обороти помпата прави по-високо налягане с по-гъсто масло.

Маслените дюзи отварят при около 1-1.2 бара, а помпата на стартер с лекота прави 8 бара и повече.

Свръхналягането при студено масло е толкова голямо, че при неизправен клапан на помпата може да блокира маслените повдигачи и да покаже нулева компресия (наблюдавал съм го на 2 литрова 80-ка).

Т.е. при студен мотор има  значение какъв вискозитет е маслото, защото повдигачите (от които също много зависи компресията) работят различно.

От друга страна при топло (рядко) масло е достатъчно да имаме неизправни "гумички" на клапаните, за да покаже по-висока компресия (какъвто мисля, че е случая в по-горния пример).

 

Няма ли някакъв документ на ВАГ за тази процедура?

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи един манометър, или се качи в кола с манометър за маслото и гледай какво става. При първи старт, за да вдигне налягане на маслото на уреда, да кажем са минали 2секунди с въртенето, това да подкачи масло до камбанката която е на маслената конзола, а да стигне до повдигачи, да мине през целия КВ, биела + да намаже сегментите има още доста път. Това време ти е и проблема при старите дизели със студен старт, не прави компресия и трябва малко въртене.

 Тракащите повдигачи са от износени повдигачи, не чак толкова от калпаво масло (те са износени от калпаво масло). Повдигачи блокират, не защото маслената помпа е качила гъсто масло в тях, а маслото което е било в тях се е сгъстило и повдигача е блокирал. 

 

ПП- не търси от ВАГ как се мери компресия, дали ще мериш компресия на Лада 1600с или на W12 няма значение, принципа е един. 

Редактирано от krisaleks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, robobug написа:

Не знам. Принципно при еднакви обороти помпата прави по-високо налягане с по-гъсто масло.

Маслените дюзи отварят при около 1-1.2 бара, а помпата на стартер с лекота прави 8 бара и повече.

Свръхналягането при студено масло е толкова голямо, че при неизправен клапан на помпата може да блокира маслените повдигачи и да покаже нулева компресия (наблюдавал съм го на 2 литрова 80-ка).

Т.е. при студен мотор има  значение какъв вискозитет е маслото, защото повдигачите (от които също много зависи компресията) работят различно.

От друга страна при топло (рядко) масло е достатъчно да имаме неизправни "гумички" на клапаните, за да покаже по-висока компресия (какъвто мисля, че е случая в по-горния пример).

 

Няма ли някакъв документ на ВАГ за тази процедура?

 

Помпата ще вдигне налягане, ама хидравличното триене, ще окаже такава съпротива срещу това налягане, че на изхода ще имаш  с няколко бара по-малко. После за да се напръскат стните на нилиндъра трябва и дебит. А с това гъсто масло дебит трудно с постига. Тоест за да вдигне налягане на стартер.....няма дебит.  Ще ти дям пример с такламит: там налягането е 30-40-50бара, ама не пръска греста...тече като рядко лайно заради вътрешното хидравлично триене.На повдигачите дебит не им трябва, ама на маслените дюзи трябва, отделно ако се разчита на разплискване от биели и колянов вал ....това не се случва, защото маслото е гъсто.

Клапаните трябва да осигуряват 100% плътност, и това се проверява като се сипе върху тях бензин или спирт, ако се чака да уплътнят от маслото стекло се по тях....от отдавна са заминали във вечните ловни полета...монго преди состигане на тоя момент с "уплътняването " на клапаните с масло ще има пропуски на газове и огън във всмукателния колектор и гърмежи или бумтене  в него от това. А ако е изпускателен ще бумка ритмично в ауспуха.

Някога ни учеха, че паленето на студен мотор се равнява на 200км работа в движение.

Сигурно има защо.

 

Малко грешно съм се изразил: помпата ще вкара масло, ама задади хидравличното триене се намалява дебита, а а това хидравлично триене се противопоставя на дебита и от там се вдига налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко отзад напред ще коментирам

11 hours ago, loshdancho said:

това хидравлично триене се противопоставя на дебита и от там се вдига налягането.

това изречение много кратко и ясно обяснява защо всекидневни коли не трябва да се карат със специални масла от типа на 5в50, 10в60, 20в60.

 

4 цилиндровите блокове на ВАГ (тип еа113) използват маслени "пръскалки". Отварят при при налягане "на стартер". Може да нямат дебит да охладят буталото (то няма и нужда при палене), но успяват да омажат стените с гъсто масло. Тествали са пред мен такава пръскалка с масло от туба (т.е. на "стайна" Т)  и си хвърля доволно далече струята, не е да пикае на 1-2 см. Все пак обикновено е масло тип 5в/10в, а не грес.

 

Да, при студен старт имаме няколко секунди с лошо мазане, но те не са достатъчни за измерване на компресията на 4 цилиндъра.

Пак ще кажа, че на мен Юнитрейд са ми мерили на топъл мотор (защото така трябвало според тях, а не че съм им закарал топли коли :) ).

Наистина не знам как трябва да е при ВАГ, но имам един доста различен V8 мотор, за който казват, че стойностите са за загрят мотор, отворен дросел, нулева надморска височина и 20 градуса околна Т.

 

Мотори тип W12 не мога да коментирам - там има автоматичен стартер, електрически дросели (не един), променливи колектори, променливи фази на валовете....пълна джунгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, loshdancho написа:

Помпата ще вдигне налягане, ама хидравличното триене, ще окаже такава съпротива срещу това налягане, че на изхода ще имаш  с няколко бара по-малко. После за да се напръскат стните на нилиндъра трябва и дебит. А с това гъсто масло дебит трудно с постига. Тоест за да вдигне налягане на стартер.....няма дебит.  Ще ти дям пример с такламит: там налягането е 30-40-50бара, ама не пръска греста...тече като рядко лайно заради вътрешното хидравлично триене.На повдигачите дебит не им трябва, ама на маслените дюзи трябва, отделно ако се разчита на разплискване от биели и колянов вал ....това не се случва, защото маслото е гъсто.

Клапаните трябва да осигуряват 100% плътност, и това се проверява като се сипе върху тях бензин или спирт, ако се чака да уплътнят от маслото стекло се по тях....от отдавна са заминали във вечните ловни полета...монго преди состигане на тоя момент с "уплътняването " на клапаните с масло ще има пропуски на газове и огън във всмукателния колектор и гърмежи или бумтене  в него от това. А ако е изпускателен ще бумка ритмично в ауспуха.

Някога ни учеха, че паленето на студен мотор се равнява на 200км работа в движение.

Сигурно има защо.

 

Малко грешно съм се изразил: помпата ще вкара масло, ама задади хидравличното триене се намалява дебита, а а това хидравлично триене се противопоставя на дебита и от там се вдига налягането.



Данчо, защо се хабиш, както се хабих и аз в началото, където ми изтриха мненията, че е задължително да се направят тези и други процедури (смяна на биелни лагери и т.н.) докато се започва
Само със смяна на ремъци, гарнитури и накладки тунинг (бакшишови) проекти не се правят

За вискозитета на маслата е имало борба с години в темите, докато проумяха, че 15W40 не е вариант, както за турбо, така и за атмосферен мотор
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерихме одеве на моята и още един АЕБ. По един и същи начин мерихме, отворен дросел, извадени всички свещи и спрени инжектори. На колата колата беше на 60-70гр загряла, моята студена.

Моята: 11-11.5, Неговата: 11.5-12

b55f2028cd91b0f4.jpg

После мерихме и на неудачията студена, на около 410к км е, изкара 10, 9, 9, 9 :D

6606f3ca3384ec628cf9a6638b57d9e1.jpg

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Редактирано от ole
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее най-накрая, тука вече институт за  влианието на атмосферното налягане  открихме докато те чакаме...и два труда с дисертации зящитихме.:hilezh:

Понеже не ми се чете отначалото цялата тема....

Какво е чравено по цилиндро-буталната част и по главите, какво е сложено ново,  и какво е пропуснато да се смени с надеждата....че ще кара.

П.П. компресията не е лоша, даже е повече от добра., ама пак повтарям, на мотор след ремонт , трябва да е към макса.

Освен ако не е разреждан мотора, слагани други разпределителни валове или сменено нещо по коляно-мотовилковия  механизъм с тацерски цели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се вписва е логиката и факта, че примерно меря на студено (студено се води май 30градуса на мотора) и в момемента в който се върна на първия цилиндър обикновено компресията му се е подобрила?

Почти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност да се е намазал с масло и  уплътнил , също е вероятно  да  са се нагрели стените малко от налягането на въздуха и да нагряват  пресния въздух.

Като сравнение, в камиона първото нещо което загрява е въздушния компресор, а вдига само 10-12бара....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.08.2018 г. at 14:50, DLS написа:

Как се вписва е логиката и факта, че примерно меря на студено (студено се води май 30градуса на мотора) и в момемента в който се върна на първия цилиндър обикновено компресията му се е подобрила?

Почти


Логиката е проста- с масло
Триенето не е толкова голямо (коефициентите на температурно разширение са пренебрежими) , заради маслото и не е възможно да окаже такава разлика
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте някой ще сподели ли как се слага к04-023 на АЕБ чувал съм че ставало със затапване на 2 от дупките и разпробиване на нови по гарнитурата на к03-ката 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм пробвал да мера компресия и на топъл и на студен мотор.С отворен дросел и при мен разликата между топъл и студен е голяма.На студено ми дават 8-9 атмосфери.На топъл мотор са - 12. Мапера който ми настройва колата каза, че компресия се мери на топъл мотор, кара се топъл затова се мери тогава топъл.Колата е с нови сегменти и шлайф на глава + напасване на клапани. Цилиндрите не са пипани, както и буталата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Как се сменя този лагер някой запознат ли е?
36f6853e67193b75c819cf7963267827.jpg
Това е лагера на виско перката.

Sent from my Galaxy S10 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Продължаваме напред :D
Избирах днес летни галоши и се спрях на Нексен, скоро ще пиша отзиви за тях, но като за парите си до колкото съм чел трябва да са добри. 225/45/17 на 106лв от дианата.
8d15a0b60227555618e9ded20154de99.jpg
Дойде време и аз да изхвърля старите бобини и комутатора, отдавна им се каня. Също ще пиша за отзиви след като покарам с тях
3b0151b9fc0f04ad83735c1573629e89.jpg
Тракащата верига също ме дразнеше и също й дойде ред.

Следващата стъпка е челен кулер, имам някаква представа за размерите от коментарите в темата и че ще е китаец, някой с отзиви от продавачи?

Sent from my Galaxy S10 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 20 години вече са масови турбо колите.

Не може ли да си намериш ОЕМ челен кулер от нещо. Примерно някакъв дизелов мерцедес.

 

Едит: каква е цената на адаптерите за бобините?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислел съм и за такъв вариант и следя дали ще изпадне някой подходящ.
Адаптерите са 6лв бр. оригинални.

Sent from my Galaxy S10 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...