blabla1

При оглед на A6 Allroad 2.7TT

Recommended Posts

Здравейте :)

Обмислям оглед на Audi А6 Allroad 2.7TT  в годините 2000до 2003 с автоматична скоростна кутия.

Като цяло въобще не съм запознат с тези коли и затова се обръщам към хората от форума .

Започвам с въпросите по същество :

На какво да се обърне внимание при огледа : слаби места , чести повреди и т.н. ?

Като цяло колко струва обслужването например сравнено с Ауди А4 б5 1.8 . ?

Ясно е че ще по скъпо , въпроса е ориентировъчно колко.

Автоматичната скоростна кутия създава ли проблеми ?

Предполагаемият годишен пробег  ще бъде около 20К-30К , за тези километри каква би могла да бъде ориентировъчната сума за поддръжка ?

Газовите инжекциони за 6цил двигатели за по 1000-1500лв с монтаж , стават ли за 2.7ТТ.

Благодаря предварително за мненията и съветите :)

Edited by blabla1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иди с някой дето има хабер от модела. Ако си от Варна и региона ще дойда. Ще покараш и моя за да придобиеш представа за здрав екземпляр. Подръжката зависи от конкретната кола. По мовя почти нищо не съм налял за почти две години и 30к , основно консумативи и кормилни накрайници. Има разбира се малшанс да го намразиш модела  и да правиш амен амен всичко което се сетиш от възглавници , компресор , нивомери, турбини , кутия, егт и т.н. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

С ГИ за 1500лв могат да се случат нещата, а ако няма да се чипва ще е перфе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога задълбочено да коментирам двигателя, защото с 2.7 ТТ нямам опит, но за останалото бих казал, че разходите са "в пъти" по-високи от А4 Б5.

Ако вземеш някакъв нов внос, за година-година и половина ще е наложи да рециклираш всички възглавници - това са ти едни около 2000 лева.

Ако компресора е тръгнал и в твои ръце се спомине - 400-900 лева.

Носачите са по-скъпи и поради промяната на пътния просвет се износват много повече от на А4. Един оригинален долен носач ти е 400 лева, направи си сам сметката. Добрите алтернативи са около 200 лева за голям и 100 лева за малък носач.

Отделно по 2.7 ТТ ако нещо изкиха, отиваш на големи пари. Ако едната турбина даде фира, правиш двете, няма как да оставиш така. Ако от жегата се е напукал колектор - правиш него, ако датчиците са фира - пак са по две на А4.

Автомата e доста натоварен и при късмет, ако не се налага да се прави, трябва поне да се обслужи с прясно масло, филтър и гарнитура.

Текущите облсужвания също ще са х2 на 1,8 - повече масло, по-скъпи филтри.

По-скъпи дискове и накладки.

Разходът на бензин/газ ще е мнимум с 50% над 1,8 АДР. 

Абе сериозна си е поддръжката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hilezh:

 

Аллроуд не мисля че е нужен при все, че а6 с нормално окачване е доволно висока и не ми е задирала никъде. За разходите х2... в сила е само за турбините и някои дреболии с цени от 20-50лв. Разхода на гориво не е х2, досега не съм виждал напукан колектор на 2.7Т.  Филтрите са на същата цена, маслото е повече, но това освен че натоварва малко повече джоба спрямо 1.8Т е много голям плюс спрямо малкото масло побиращо 1.8!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Уцелиш ли читава бройка ще се радваш!

Уцелиш ли кофти, разходите грубо могат да стигнат към 10к ако правиш с добри части.

Турбини оригинални нови са 5к. И тн.

Спрямо 1.8 адр - нищо общо на поддръжка.

Ако нямаш опция да извадиш във всеки момент едни 3к без да те събори, тоя двг и тип кола не е за теб.

Кутия 3к ремонт автомат, 2к въздух, турбини 5к, рециклаж 1000 + 1000 вадене ДВГ,  вериги с обтегачи 2000лв + труд.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОгЕ тебе треска ли те тресе ве? Къде ги видя тея 1000лв за вадене на турбини? Ако ви дръгнат по толкова в София още утре паля и идвам да ви вадя турбините за 700лв! 300лв е нормална цена за сваляне на двигателя. Баджо си взема чисто нови оригиналдъ к04 за 3800лв. Де ги видя тея пет бона за чисто нови к03? Обтегачите са по 700лева за брой купувани от шкода, в ауди са 1к същите. Та 1400лв обтегачи, 200 кинта вериги и другото до 2к го сложи труд.

Автомата по подразбиране няма място при тоя матор и е редно да бъде изхвърлен при първия най-малък проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TiLУсети ли как приземи една не малкачаст от литналите масончета?

:hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Който иска да лети, който иска да лази. Две години и малко имах колата, бая километри и навъртях, автомата към ръчка преправих и накрая направих глупоста да я продам... Много добра кола с правилния мотор, след нея едиствено може да ме зарадва 3.0тфси ама...

Та цените ги казвам от опит, ровил съм се, а не съм ги чул от някой си.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не чети грешно ве, на теб моо ти вервам, ма на ЕЖК се кефя най мноо.

:flehan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човек който знае какво прави, иска около 800лв  за сваляне, качване, смяна на турбини, смяна на турбо пътища, дюзи, бензинова помпа, маховик, кулери и това е без части. Това е цена за София и това е човек, който сменя съединител на 2.7Т за 150лв(това е без частите). Не искам да питам хвалени сервизи, колко точно ще ми искат за цялата процедура. Предполагам труда при тях ще стигне цената на закупуване :hilezh:

ПС: Не съм включвал гарнитурки, нови болтове и т.н. Тях майстора ги взима и цената леко се вдига, но не е фрапантно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз си го карам с кеф, бих го заменил само за 3.0TFSI. Поддръжката е много по-висока от тази на 1.8, но разликата във вървежа е огромна. Реално за кола около 300кс(толкова идва с малко пипания и 0.9 налягане), е без пари. Аз съм с купе на Б5 и там нещата са по-различни. По-лека е, ръчна кутия и е много по-жива от Алроуд с автомат. Карам само на бензин и то на 100 октанов(ако вярваме на табелките). Разхода си е приличен от 18 до 25л/100км в София, зависи как съм я карал. Около 10.5-11/100км с 140км/ч и климатик по магистралата. Първоначалното обслужване ми стъпи на 2300лв - части и труд. При закупуване трябва да се гледат отклоненията на валовете, ЕГТ-та, странни шумове от турбините, да се проверят за течове от главите, защото капят директно на даунпайпите и почва да пуши все едно се е запалила. При качествен преглед, могат да се извадят въздуховодите на кулерите и да се провери за масло от турбините, ясен признак, че скоро ще се правят.

ПС: Не съжалявам за нито един лев хвърлен по тази кола и ако върна времето назад, пак бих я взел :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.7T 30V,редом с 1.8T 20V,остават едни от най-добрите бензинови мотори при Ауди.Особено при S4,да не говорим за RS4.Станаха на доста години вече тея коли и цените на читавите такива са високи.И ще растат с времето.Както каза колегата,мотора има потенциал за ''засилване'',стига да има финанси.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, ChillToucH написа:

... да се проверят за течове от главите, защото капят директно на даунпайпите и почва да пуши все едно се е запалила. При качествен преглед, могат да се извадят въздуховодите на кулерите и да се провери за масло от турбините, ясен признак, че скоро ще се правят...

 

 

Я кажи сега какъв брутален дерт са капещите гарнитури. И разкажи за показателя масло в турбо пътищата -заминали турбини! 

 

Първия проблем се решава с гарнитура, силикон и динамометричен ключ.

Втория проблем... не съм видял турбо кола, която да няма масло по турбо пътищата ако ще и да е на 20 000км.

 

 

За справка на пистата с c5 и ръчна кутия вървях редом с s4... баам ти и разликата във вървежа и ниското тегло за сметка на комфорта!

Edited by TiL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откязах се да продавам кошника. 12 газ средно Варна-Казанлък с каране около и малко над ограниченията до 120 , през Рижки проход. Туй в стоков туч с автомат , 4х4 и 2тона с 3/4 пълен резервоар с бензин ,жена , куче, багаж, кутия за още бягаш на тавана и първо ниво на окачването. Газ от Магарешки. Мотора е супер , дори и скопен в тая конфигурация на колата.  Взимай смело.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, TiL said:

ОгЕ тебе треска ли те тресе ве? Къде ги видя тея 1000лв за вадене на турбини? Ако ви дръгнат по толкова в София още утре паля и идвам да ви вадя турбините за 700лв! 300лв е нормална цена за сваляне на двигателя. Баджо си взема чисто нови оригиналдъ к04 за 3800лв. Де ги видя тея пет бона за чисто нови к03? Обтегачите са по 700лева за брой купувани от шкода, в ауди са 1к същите. Та 1400лв обтегачи, 200 кинта вериги и другото до 2к го сложи труд.

Автомата по подразбиране няма място при тоя матор и е редно да бъде изхвърлен при първия най-малък проблем.

 

Цената на човек дето е виждал кво е ДВГ в София, за вадене на ДВГ е 1000лв. Пък в разни сервизи с име х2.

Турбините са 3800 за по-така хора. Смяташ ли че всеки ползва отстъпки за дилър?

Хвърляш го автомата много лесно, но забравяш че малко хора знаят какво точно трябва да се направи за конверсия към ръчка и че труда там е спокойно 1500лв + маховик + съединител.

Олроуда има и др. кахъри дето не си ги изпитвал, а аз ги гледам ежедневно на добър приятел на колата.

Никото ти каза цени за СФ за майстор дето работи толкова мудно че може да забравиш как ти изглежда колата.

Недей да прещупваш информацията покрай факта че ние имаме познати и нямаме работа.

Кажи на човек дето пътува из София че може да се наложи да чака 2 3 седмици без кола за да се ремонтира колата. Градаки транспорт значи че имш свободно време за губене.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, CheFolino написа:

...и първо ниво на окачването...

 

 

Интересно ми стана, защо караш на първо ниво? Аз си спомням, че навремето винаги след палене цъках нивомата и карах на трето ниво (когато скоростта го позволява естествено) само и единствено защото ме кефеше. Два пъти правих носачи и реших, че най-здравословно е да се кара на второ ниво, то и без това си е наречено Normal Level.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, AALEXANDROV написа:

 

Интересно ми стана, защо караш на първо ниво? 

Някак по директна в чувствам колата на първо ниво . Иначе на горните е по комфортна , зимата и градско и аз основно я бутам на трето. Лятото на второ. Старая се да ги редувам ,съвет от майстора ми . Така се "огъвала и износвала " равномерно възглавницата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nichirenshu айде задклавиатурните разбирачи да не си отварят устата много! Не повече от 2 месеца продължи сагата и то без да се напъвам и да мисля какво да я правя всеки ден. 

 

Ти иди в някой сервиз отново да ти го натропат пет ката ;)

 

Оги говоря за нормална А6. Още в началото писах, че allroad е излишен(поне знаеш моята как беше). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много преди да я продам колата беше перфектна, със сигурност ти не си се качвал на такава. Мотора предлага много и не е скъп за подръжка. Вместо да пишеш глупости ти казах ходи в някой сервиз пак да ти изпукат хемороидите с големия!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разводнявате темата... Ице, майстора разправяше същите неща, преди да свали кулерите на моята :hilezh:. Не вярвам, че с нови турбини, ще излееш 200мл масло от всеки кулер и ще е нормално... Твоята кола беше лека и пикваше на високо налягане, виж алроуда е по-тежък и там ще се усети доста.

 

@nichirenshu колата на Ицето си вървеше много прилично, говоря от опит. Не знам за какви недовършени работи говориш...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е ако 2 от 7-те литра отиват в кулерите и пътищата съм съгласен. Няколко битурбота преди да хвърлят турбините ядяха литри масло за норматив...

Не съм съгласен с това, че видиш ли  е трябва да има масло в кулерите и пътищата, винаги има малко масло от турбините и картерните газове. Ако не си ги чистил 30-40к км е нормално да се е наслоило.

 

За на @nichirenshu  каручките са ми разказвали познати как са го клатили в един сервиз  :hilezh:  Та от там управдавам поведението му наподобяващо притеснено детенце криещо от родители и приятели, че е от третия пол :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наслоявания е нормално да има, ако не е чистено! С гарнитурите може да се бутне някой леФ от покупката, за това го споменах(разбира се ако не е мит мотора). Помня като гледах една А6 за приятел и като видях как колата е отваряна с козия крак, защото му падал акумулатора и нямала ключалки на вратите... Отделно на 90градуса на водата не можеше да духне топло в купето и как отклоненията на валовете бяха 7 и 9 градуса... Човека ми обясняваше как колата е поддъжрана само в Порше :hilezh:

Към автора, ако нямаш проблем да отделиш 300-600лв на месец скачай смело! Естествено никой не казва, че ще ги даваш всеки месец, но е възможно да изкочи нещо! Тази цена не включва скъпите агрегати: автомат, турбини, вериги на разпределителни валове, въздушни възглавници и компресор(ако е алроуд).

Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко бяха максимално допустимите отклонения на валовете?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ще подкрепя колегата #TiL, аз му купих колата.Определено я е направил точно както си трябва!Ако искате и снимки от диното ще постна! Като кола на 16г все по нещо се обажда,но това не плаши душите наши.Оня ден олекнах 500 кинта само за предните амортисьори.Сега съм се подготвил и задните да сменя ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.